Zdarzyło mi się to kiedyś w Golfie MK4 i teraz w Okcie. Blow off i kupa SDI to demon przy nich. Zgasiłem i uruchomiłem podobnie - problem zniknął. Po przyjeździe do domu od razu VAG i co? Ku mojemu zdziwieniu "Brak błedów". No ale koledze ewidentnie wyrzuca często więc być może problem tkwi nie w samej elektronice tylko gdzieś w przewodach i to akurat w takim momencie, że czujnik nie wychwytuje błędu. Tak mi powiedział wtedy spec z ASO jak byłem na obsłudze serwisowej.
O2 FL Mint- montaz halogenow.
Zwiń
X
-
O2 FL Mint- montaz halogenow.
Witam . Zakupiłem niedawno nowe halogeny do swojego minta. Dzisiaj próbowałem je wsadzic w miejsce stosownych zaślepek ale powstał problem ich demontażu. W żaden sposób nie mogę ich zdjąć. Obok znajdują się mniejsze zaślepki - z prawej do zaczepu holowniczego i tych tez nie mogę ściągnąć. Boję się by czegoś nie urwać , dostanie sie z drugiej strony jest tez niemożliwe, chyba zostanie zdjęcie nadkoli czego bym wolał uniknąć lub serwis.
Co jeszcze muszę dokupić by uruchomić u siebie te światełka? Niestety w mincie brak wiązki z wtyczkami do halogenów. Czy orientuje się ktoś ile kosztuje montaż z częściami w serwisie naturalnie bez samych lamp?Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...
-
-
Co do kratek nie mam pojęcia jak to zrobić. Ale co do halogenów to musiał będziesz kupić wiązkę elektryczną, przełącznik zmiany świateł (morze jak kolega Maru 123 z Pasata CC :twisted bo seryjny chyba się nie wyciąga, no i nie wiem jak z zaczepami w zderzaku (ale wątpię żeby Skoda robiła zderzaki z zaczepami na halogeny i bez). A ostatnim krokiem było by uświadomienie komputera że posiada halogeny. Jak wygląda kwestia ceny w ASO to nie wiem ile będą chcieli za części ale za robociznę na pewno z ciebie zedrą bo za elektrykę mają "EKSTRA" cennik.
Komentarz
-
-
Co do lamp to one mają zatrzaski i na nich się trzymają lampy.
Każda lampa ma dwa, normalny i taki na zapas.
U mnie właśnie jedna lampa trzyma się na zapasowym, bo mi wyskoczyła.BLUELIGHT.PL
ledy, zestawy i palniki xenonowe D2S, H1, H4, H7 .... 4k,5k,6k,8k,10k,12k
Komentarz
-
-
Komputerka nie będzie łatwo przekonać do tego, że ma halogeny. W Mincie jest komputerek z końcówką oznaczenia 085 a do halogenów potrzeba 086 albo 087. Więc pozostaje podłączenie wprost do przełącznika. Minusem będzie brak sygnalizacji załączenia na szafie, ale też brak możliwości odpalenia cornerów i dziennych.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Włożenie lamp to nie problem, gorzej z tymi zaślepkami. Próbowałem dostać sie od tyłu po wyjęciu reflektora ale niestety jest tam za ciasno na moje ręce. Wałka trwa.
Nie wiem jak mogła ta zaślepka sama wypaść. :shock:
Czy standardowy wyłącznik świateł z minta będzie obsługiwał halogeny? Jest tam przecież załączanie świateł przeciwmgłowych z tyłu?Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...
Komentarz
-
-
Mój wyłącznik a mam Ambiente, ma 3 położenia w lewo w prawo i 3 położenia przód tył. Sprawdz.BLUELIGHT.PL
ledy, zestawy i palniki xenonowe D2S, H1, H4, H7 .... 4k,5k,6k,8k,10k,12k
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OstlanderWłożenie lamp to nie problem, gorzej z tymi zaślepkami. Próbowałem dostać sie od tyłu po wyjęciu reflektora ale niestety jest tam za ciasno na moje ręce. Wałka trwa.
Nie wiem jak mogła ta zaślepka sama wypaść. :shock:
Czy standardowy wyłącznik świateł z minta będzie obsługiwał halogeny? Jest tam przecież załączanie świateł przeciwmgłowych z tyłu?
Komentarz
-
-
To mi też wyślij.
[ Dodano: Sro 28 Lip, 10 19:19 ]
brongo,
Dzięki wielkie za schemat. Obadałem dzisiaj swoją padaczkę i co widzę... łatwo nie będzie.
1. Wyłącznik świateł ma 10 pinów, tyle że ten obsługujący właśnie przednie światła przeciwmgielne Nr. 5 jest nieobsadzony przez kabelek.
2. Kabelek od przełącznika niby nie problem wsadzić, ale pojawia się sposób zabudowy modułu. Jest podobny jak w Jetta, np taki:
ale posiada trzy wtyczki, A, B, C które po pierwotnym obadaniu wykazują następujące cechy:
a. kable są zarobione i wyciągnięte od nich pod kątem 90 stopni - taka niby fajka
b. sprawiają wrażenie napiętych jak baranie jaja, więc będzie ciężko coś tam dołożyć, choć kto wie.
Oby były wyprowadzone te kable o których mówisz...Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Enriquez,
w moim mincie obsadzone są wszystkie 10 pin włącznika kabelkami, podłączenie kabli do modłu faktycznie jest wredne w moim mincie przewody od halogenów są jednak podłączone i zaizolowane w wiązce (bez końcówek) ale z tego co piszesz wnioskuję, że wiązki okablowania mogą się jednak znacząco różnić
Komentarz
-
-
brongo,
Tak właściwie się zastanawiam jak sprawdzić czy istnieje okablowanie bez wyciągania wtyczek A i C.
Gdzieś widziałem na Alledrogo moduł 085, gdzie fizycznie brakowało pinów 7,8 w gnieździe A (dzienne). Nie jestem pewien co do pinu 25.
Znasz może numer kabla serwisowego jaki trzeba kupić?
Wiem, że kabel wyzwalający (5) z przełącznika w Jetta ma numer 000 979 009, zastanawiam się czy podejdzie.
[ Dodano: Sob 31 Lip, 10 10:01 ]
Ostlander,
Wczoraj założyłem do swojego szkodnika halogeny. Na razie bez podłączania. Co do usuwania tych zaślepek to u mnie sprawdził się sposób na kombinerki. Chwytasz to zwyczajnie kombinerkami i wyrywasz jak dentysta zęba. Oczywiście nadaje się to na śmietnik, ale próbowałem zdjąć te zaślepki co sugeruje instrukcja i się nie udało. Macałem trochę od tyłu i są tam takie zaczepy. Myślę, że w samochodach z halogenami fabrycznymi zaczepy są odcięte, a przynajmniej ten na górze. Przed zastosowaniem kombinerek próbowałem wszystkiego. Zdjąłem lampę i odkręciłem sanki lampy i wtedy można tam sięgnąć ręką. ALE WARNING !!! Tam są elementy regulacyjne pozycji lampy względem nadwozia. Zatem radzę wszystko oznaczyć przed odkręceniem tego, gdyż godzinę zajęło mi dopasowanie lampy do stanu wyjściowego.
Następne kroki to zakup sterownika 087, przełącznika i kabelków. Muszę tylko rozkminić które to. ETKA podaje 4 rodzaje, więc chyba kupię z każdego. Mam nadzieję że majątku nie kosztują.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EnriquezA 086 obsłuży mi doświetlanie zakrętów? Ma ktoś auto scana z Ambiente 2009/10?
[ Dodano: Nie 01 Sie, 10 00:21 ]
brongo, podaj mi linka do tego forum, to poczytam o co kaman.
Ja zakupiłem 086G (200PLZ ) w przyszłym tygodniu będę zamieniał sterowniki. Trochę strach jest bo jak kombinowałem trochę z ustawianiem bitów w long coding (jeszcze przed wersją 10.6 VCDS) to w pewnym momencie zapaliła się kontrolka przepalonej żarówki zgasła dopiero po wizycie w ASO i wgraniu oprogramowania silnika dlatego podmiankę zrobię jeszcze na gwarancji a kabeki raczej dopiero po czyli pewnie w styczniu 2011
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Enriquezkodowanie jest przecież takie samo dla 085, 6 i 7.
[ Dodano: Nie 01 Sie, 10 22:02 ]
Ja na razie rozkminiam numery kabli serwisowych i wtyczek. Jutro idę zamówić. Jest w komplecie zawsze po 5 sztuk, więc się możemy podzielić kosztami, jak chcesz.
Co do kosztów za kabelki oczywiście możemy się dogadać
Komentarz
-
-
OK, idę dziś zamówić, tak jak mówiłem.
Możesz mi powiedzieć gdzie mniej więcej szukać zaizolowanych kabli do halogenów?
Mam teraz 085, więc teoretycznie tymczasowo wystarczyło by wymienić przełącznik i dołożyć kabelek serwisowy 000 979 009
Jak mam wyprowadzone kable do lamp to musiałbym je zarobić końcówkami 3D0 941 165 A z kablami 000 979 244
Jeżeli nie, to zabawa jest we wpinanie się w centr. elektrykę i tu się zastanawiam, bo wg etki do tego modułu wchodzi 6 rodzajów złączy. Patrząc na ilustracje są numerki rosną wraz z rozmiarem. czyli 009 jest ten najmniejszy.
Poza tym są 025, 026, 027, 243, 308. Kable to nie jest jakiś tam wielki koszt 1,3 do 4 Euro za 5 sztuk (mam nadzieję ).
Obstawiam że do halogenów będzie 000 979 243 a do dziennych 000 979 027 i 000 979 026 ale to taka loteria nieco. Nie chciałbym rozbebeszać samochodu 2 razy, więc chyba kupię każdego rodzaju poza 308...
Masz może jakieś typy?Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
A nie mozna by to jakos podlaczyc poza sterownikiem tak na chlopski rozum, wtedy koszty beda w zasadzie znikome. Kable od halogenow, podciagniety prad i podlaczyc sie jakos do wlacznika od Ambienta. Chcialem to zalozyc u Ojca w Mintcie ale jak trzeba pol samochodu wymienic to nie wiem czy to sens
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EnriquezOK, idę dziś zamówić, tak jak mówiłem.
Możesz mi powiedzieć gdzie mniej więcej szukać zaizolowanych kabli do halogenów?
Mam teraz 085, więc teoretycznie tymczasowo wystarczyło by wymienić przełącznik i dołożyć kabelek serwisowy 000 979 009
Jak mam wyprowadzone kable do lamp to musiałbym je zarobić końcówkami 3D0 941 165 A z kablami 000 979 244
Jeżeli nie, to zabawa jest we wpinanie się w centr. elektrykę i tu się zastanawiam, bo wg etki do tego modułu wchodzi 6 rodzajów złączy. Patrząc na ilustracje są numerki rosną wraz z rozmiarem. czyli 009 jest ten najmniejszy.
Poza tym są 025, 026, 027, 243, 308. Kable to nie jest jakiś tam wielki koszt 1,3 do 4 Euro za 5 sztuk (mam nadzieję ).
Obstawiam że do halogenów będzie 000 979 243 a do dziennych 000 979 027 i 000 979 026 ale to taka loteria nieco. Nie chciałbym rozbebeszać samochodu 2 razy, więc chyba kupię każdego rodzaju poza 308...
Masz może jakieś typy?
Komentarz
-
-
O ja pierdzielę. Coś zaczyna mnie to przerastać. Zamówiłem komplet kabli i wtyczek. Cena w ASO 365 PLN przed rabatami. Najdroższe wtyczki i złączki do halogenów. Kabel sterujący 7 PLN, reszta 14-24 PLN/sztuka...
Zaczyna mi się to nie podobać. Ale już sterownik do mnie jedzie, więc klamka zapadła. Koszty się zamkną w 900 PLN, drożej jak fabryczne. :shock:
brongo,
To masz fuksa, jak tak jest, bo za kable zapłacisz 4x21 za wtyczki + 4x24 za przewody. Razem 180 PLN :? Do tego przełącznik 100 PLN.
Gdzie można kupić takiego cienkiego peszla?
[ Dodano: Pon 02 Sie, 10 21:13 ]
Jak ja czegoś nie zepsuję to będzie cud.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
Komentarz