A co da taka podgrzewana dysza?? Lejesz wodę, ok, dysza nie zamarza, ale po kilku spryskaniach masz lód na szybie i na bank na piórze wycieraczki.
Pomysł nie za bardzo uzasadniony do użytku zimą.
Jak lejesz zimowy płyn to Ci nie zamarznie na szybie, a ta mała dziurka w dyszy owszem może. Raz, że może na nią spaść śnieg czy nawet deszcz. Zamarznie i wtedy pompka nie da rady tego wypchać płynem ze zbiornika. Poza tym nawet sam płyn może na tak małej powierzchni zatkać otwór. Mi kiedyś zamarzła wódka w zamrażalniku. Niemożliwe? Właśnie, że możliwe, bo miała plastikowy dozownik z małymi otworkami i to był punkt, przez który alkohol z butelki już się nie chciał przelać.
Masz rację, nie przeczę że tak może być. I jak napisałem, a jak ktoś ma ochotę to daj mu Boże, nich sobie przykręca i wkręca co tylko chce!
Ale idąc tym tropem to niedługo powinniśmy się spodziewać pojawienia się na rynku podgrzewanych listew zewnętrznych szyb bocznych bo to chyba jeszcze częściej przymarza
montaz jest prosty wpinasz urzadzenie w przewody od spryskiwaczy maksymalnie blisko dysz ale w komorze silnika, podlaczasz do aku, kabelek z wlacznikiem ciagniesz do srodka samochodu - i koniec
Jac_ek, 250 to kosztuje promocyjnie ( o ile sie uda komus znalezc taka okazje ), montaz tego cuda to 150 pln, zas cena tego cuda we Wroclawiu oscyluje w granicach 400 pln.
Na allegro nie dostepne Wiem, bo kiedys byly 2 aukcje - jedna na wyspach ( ebay ) druga na allegro - obie przegapilem
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
piotrek_os, ale to akurat jest bez sensu, bo płyn spryskiwacza jest podgrzewany przez wodę z obiegu chłodzenia silnika. Dopóki nie rozgrzejesz auta to płyn będzie zimny :roll:
EDIT.
A tak wogóle to nie wiem co tam tyle kosztuje w tych podgrzewaczach. Przecież to kawałek plastiku za ok. 0,25 $ + kawałek drutu jako grzałka za jakies 0,5 $...
kabelek z wlacznikiem ciagniesz do srodka samochodu - i koniec
A jak wtedy ten wlacznik wyglada, bo ja to mam fabrycznie i za cholere nie wiem kiedy to dziala, do tego nawet czy to sie wlacza razem z grzaniem szyby, lusterek, czy nawiewem na szybe przednia :roll:
Ale idąc tym tropem to niedługo powinniśmy się spodziewać pojawienia się na rynku podgrzewanych listew zewnętrznych szyb bocznych bo to chyba jeszcze częściej przymarza
Mi wystarczyło przejechać się w zeszłym roku 250 km z zamarzniętymi dyszami podczas opadów śniegu- wrażenia niesamowite- co parę km postój i mycie szyb. A płyn zimowy i niekoniecznie marketowy.
Przy -20 kilku każdy płyn zimowy może wymięc.
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Misiek, poszukaj w zakończonych, chyba za 190 poszło ostatnio lub nie było chętnych teraz nie sprawdzę, ja teraz z usa kopiłem za 39$ koleś miał chyba 40 sztuk :lol: i będę montował w drugim samochodzie to się przetestuje
HOT WASH for your Car Windshield. This PDF file is installation instructions for a Heater for your car washer fluid!! This file includes the email and phone number for Pricing questions. Great Product, this installation will keep your Car windshield free of Ice, Bugs, and Grime!!!
Misiek, poszukaj w zakończonych, chyba za 190 poszło ostatnio lub nie było chętnych teraz nie sprawdzę, ja teraz z usa kopiłem za 39$ koleś miał chyba 40 sztuk :lol: i będę montował w drugim samochodzie to się przetestuje
Po dzisiejszej jezdzie chyba sie skusze - jednak brak podgrzewanej przedniej szyby i diesel, ktory wieki sie nagrzewa to koniecznosc, aby jakos z tym inaczej walczyc :evil: :evil: :evil: :evil:
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
Tu odpowiedz jegomoscia z elektrody....."Najbanalniejszy sposób na podgrzanie płynu do spryskiwaczy przy praktycznie zerowych kosztach to wymienić wężyk idący od zbiornika na znacznie dłuższy i owinięcie wokół przewodu z płynem chłodzącym. Ładnie poukładać zwoje wokół siebie na tym wężu i sprawa z głowy. Nie jest to może taka rewelacja ale zawsze ten płyn się coś tam ogrzeje."
[ Dodano: Sro 01 Gru, 10 22:42 ] misiek^wro, musi płyn "złapać" kowal 2002, - to on zaraz jakis patent wymysli :diabelski_usmiech
Jak dla mnie to wygląda na czujnik poziomu a nie grzałkę. Takie podgrzewanie płynu "na buzałę" ( czyli dwa gołe druty/brzeszczoty podłączone do prądu ) działa, ale w cieczy, która jako tako przewodzi prąd, a płyn od sprysków "robi" to średnio, bo jego oporność jest dużo większa niż np. wody. Dodatkowo wymaga to odpowiedniej powierzchni elektrod ( np. brzeszczoty ) i najlepiej prądu zmiennego o dużej mocy. Zresztą łatwo to sprawdzić. Wystarczy nalać do garnka 5 litrów wody, wrzucić do niej grzałkę na 220V ( niech ma nawet 1000W co w aucie dało by 80A poboru prądu ) i policzyć ile czasu zajmie jej podgrzanie do powiedzmy 50-60 st. Dołóżmy do tego -20 st na zewnątrz i to, że w czasie jazdy zbiornik jest chłodzony powietrzem i mamy "bezsens" roku.
Co do wymyślania to, co tu wymyślać :diabelski_usmiech. Trzeba zrobić przepływowy ogrzewacz "wody". Jakaś obudowa w postaci metalowej ( lub odpornego na ciepło plastiku ) rurki o śr. jakiś 20 mm i długości ok. 15 cm, do środka spiralny drut oporowy, całość z obu stron zamknięta końcówkami pasującymi do przewodów z płynem do spryskiwaczy i tyle. Sterowanie albo ręczne przyciskiem "chwilowym" ( grzeje jak naciskasz ) albo automatyczne działające wtedy gdy działa pompka. Generalnie rzecz do ogarnięcia, ale jakoś słabo widzę skuteczność takiego podgrzanego płynu, szczególnie w czasie jazdy no i tak jak kross12 obawiam się reakcji szyby: -20 st. polane 60 st i wszystko się może zdarzyć...
Jak dla mnie to najlepszą opcja są podgrzewane dysze. Kolejny raz widzę że jak śnieg napada to zachodzi pod maskę i zakrywa dysze. Tak samo jak działa nadmuch i śnieg się topi to ścieka pod maskę WŁAŚNIE NA DYSZE i tam zamarza. Z chęciabym kupił ten zestaw podgrzewanych dysz ale nie wiem jak to podłączyć i ból bo auto na gwarancji...przecież nie będę czekał do przyszłej zimy...
P.S. płyn zimowy w zbiorniczku nie zamarza- to sprawdzałem. zamarzają tylko dysze....
Ja dużo myślałem o różnych patentach, że wymienię od najmniej zawodnych ;-)
- wężyk od spryskiwaczy owinięty kilkukrotnie wokół przewodów od chłodzenia silnika (najmniej zawodny system działa zawsze jak jest nagrzany silnik)
- grzałka w zbiorniku od spryskiwaczy - potrzebny termostat i czujnik kontroli płynu bo inaczej spali się grzałka
- naklejone na zbiornik maty grzewcze (takie jak w lusterkach) podłączone pod guzik od ogrzewania szyby (samo się wyłączy) - ale trzeba by jakoś zaizolować termicznie zbiornik żeby się nie studził za szybko, wątpliwa skuteczność.
dlatego na koniec wybrałem sprawdzone rozwiązanie w stylu P&P, czyli niezależny ogrzewacz przepływowy z grzałką 600W od Webasto. Wygląda na to że nawet zamarznięta szyba nie pęka i podobno jest to w większości ciężarówek stosowane powszechnie, poza tym pierwsze psiknięcie raczej nie ma jeszcze pełnej temperatury 60st, do tego dochodzi raczej stopniowo, wystarczy że na początek będzie +5 'C, to już będzie dużo ;-) grzałka ma 600W więc nagrzanie do 60 st potrwa pewnie ze 2-3 minuty jak nie dłużej. psikając w sposób ciągły pewnie mamy leciutko podgrzany płyn a nie 60 st. 'C
...Z chęciabym kupił ten zestaw podgrzewanych dysz ale nie wiem jak to podłączyć i ból bo auto na gwarancji...przecież nie będę czekał do przyszłej zimy...
Z podłączeniem nie ma problemów. Każda dysza ma dwa przewody, obie dysze łączy się równolegle. Po jednym kabelku z każdej dyszy do masy, a dwa pozostałe łączysz razem i podłączasz jednym przewodem o przekroju 0,5mm2 do skrzynki bezpieczników wewnątrz auta do pola oznaczonego nr. 46 ( bezpiecznik 5A ). Jak zrobisz to na ori częściach to, żadne ASO się nie kapnie, że coś było dokładane.
...Z chęciabym kupił ten zestaw podgrzewanych dysz ale nie wiem jak to podłączyć i ból bo auto na gwarancji...przecież nie będę czekał do przyszłej zimy...
Z podłączeniem nie ma problemów. Każda dysza ma dwa przewody, obie dysze łączy się równolegle. Po jednym kabelku z każdej dyszy do masy, a dwa pozostałe łączysz razem i podłączasz jednym przewodem o przekroju 0,5mm2 do skrzynki bezpieczników wewnątrz auta do pola oznaczonego nr. 46 ( bezpiecznik 5A ). Jak zrobisz to na ori częściach to, żadne ASO się nie kapnie, że coś było dokładane.
Tylko że przebijanie przez ścianę grodziową to średni temat, przynajmniej dla mnie :P
- wężyk od spryskiwaczy owinięty kilkukrotnie wokół przewodów od chłodzenia silnika (najmniej zawodny system działa zawsze jak jest nagrzany silnik)
W dieslu moim plyn w dyszach i przewodach zamarza w jakies 8-9 minut od wyjazdu z garazu. Silnik lapie w miare sensowna temperature po 20-30 minutach jazdy, bo niestety panuja obfite korki spowodowane przez osoby posiadajace tylko prawo jazdy, ale bez tytulu kierowcy ...
Takze ten patent chyba odpada :evil: Od jutra bede mial oslone Heko + chce troche zaslonic wloty na dole zderzaka - wtedy ocenie jak szybko mi sie furak nagrzewa :roll:
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
Komentarz