Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia II Xenony

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia II Xenony

    Koledzy obaj mówicie o tajemniczym "dobrym programie", prosto z mostu: u kogo mam robić?
    Kupujac Polskie produkty w polskich sklepach likwidujesz polskie bezrobocie .... Nie mow ze made in Poland to beee bo to tez twoja robota ..

  • #2
    Octavia II Xenony

    Witam,

    W zwiazku z tym, ze jak zobaczylem na spocie jak swieca xenony w OII... zaczalem sobie pluc w brode, ze nie zakupilem z autem :/ Natepna rzecza (jak przystalo na inzyniera) bylo hmmm a mozye by tak zalozyc, oczywiscie stwierdzilem, ze przerobki obecnych nie wchodza w gre, wiec kupilem na allegro parke nowych fabrycznych reflektorow oto jeden z nich:



    Po zdjeciu wszystkich czesci stwierdzilem, ze bede potrzebowac:
    1. miernik (akurat mam Metex M3270)
    2. Zestaw kluczy TORX,
    3. zestaw srubokretow
    4. 2 rozne kombinierki
    5. rurki termokurczliwe
    6. sprawnych rak
    7. w cholere szczescia

    punkty 1-5 + polowicznie 6 i 7 posiadam

    zabralem sie do pracy:

    piatek, wieczor, wszyscy pija w knajpach a ja dlubie...

    Pierwsza rzecz... sprawdze jak sa podlaczone obecne reflektory jesi chodzi o connector, rozpisalem cala zlaczke:





    1,6 uzwojenie 1 silnika do regulacji wysokosci (jest w xenonach montowany silnik krokowy)
    2,7 uzwojenie 2 silnika j.w.

    3,8 sa to swiatla mijania (czyli w tym wypadku podpiete sa sazrowki xenonowe, przy czym 8 to jest +12V, 3 to jest masa)

    9,4 to sa swiatla dlugie (9 to jest masa kilku ukladow)
    9,5 to jest migacz
    9,10 to sa swiatla postojowe

    Reflektor z tylu wyglada tak (z wyjeta zarowka xenonowa)



    A zarowka xenonowa + przetwornica (no i wkradl sie miernik) ponizej:



    Rozpiska gotowa, zasilaczem od komputera (12V dosc duza wydajnosc pradowa) sprawdzilem wszystkie zarowki i... dzialaja jak sobie rozpisalem.

    Super, przygotowany w dokumentacje dzisiaj biore sprzecik, autko, jade do garazu na maly challenge.

    Zdjecie reflektorow starych to nie problem odkrecic z tylu jedne cos i pociagnac ta wajhe, co jest opisane w instrukcji... no wlasnie... zapomnieli napisac, ze trzeba podniesc takie cos zaraz przy tej raczce zeby reflektor wyszedl. UDALO SIE!!! Nastepny problem... wyciagniecie wtyczki do reflektora :/ nie wyobrazam sobie tego zrobic w NOCY samemu (nie mowiac juz o delikatnej kobiecie), bez wkretaka badz nawet 2.

    Ponowny sukces, ale pot z czola polecial.

    Wyciagam reflektora w calosci, patrze z niedowierzaniem (straszyli mnie chlopcy, co maja O1, ze wtyczki nie sa kompatybilne miedzy xenonami, a zarnikowymi reflektorami) ba w OII jest na szczescie kompatybilna... ba nawet wiecej...

    Biore miernik, ponowna metodologia jak za pierwszym razem dokonuje pomiaru wszystkich pinow zlaczki (smiejac sie coraz bardziej im blizej konca)... TAK WSZYSTKIE piny sa kompatybilne te same zarowki sa na tych samych pinach w xenonach jak i zarnikowych (oprocz silnika, ale o tym opowiem pozniej). Podlaczam reflektor xenonowy w zlaczke, SUKCES wszystko dziala za wyjatkiem regulacji wysokosci.

    no to czas pokombinowac co zrobic z regulacja wysokosci, rozbieram stary reflektor... kurde... silniczki sa rozne i troszke inaczej wyglada ich mocowanie (w zarnikowych jest silnik klasyczny (chyba sie zwie komutatorowy), + do tego potencjometr do badania pozycji reflektora (jak sie przesoowa gora dol, to potencjometr rowniez i to daje sterownikowi informacje o wysokosci).

    Ponizej przedstawiam silniki:





    ten z bialym cyplem to jest silnik zwykly, a ten z czarnym, to do xenonow silnik krokowy.
    Wyciagniecie silnika z xenonow jest banalne, odkrecic 2 srubki przechylic i wyciagnac, banalne natomiast wyciagniecie silnika ze starych reflektorow jest hardcorowe, bo trzeba uzyc ogromnej sily i wyrwac sta "biala kulke" (na zdjeciu widac) z takiej lapy trzymajacej (w wyrywaniu trzeba sobie pomagac 2 srubokretami (po jednym w jednej rece), zeby rozeprzec takie 2 cyngle, ktore to trzymaja a trzecia reka po prostu rwac (wielki strach ze cos sie urwie!!!)

    Jak widac tak troche sie rozna od siebie, mysle sobie... qrcze, ale przygladam stary silnik do nowych reflektorow i WOW pasuje IDEALNIE bo ktos o tym pomyslal i pasuje prawie pnp (za wyjatkiem elektryki, ale to pozniej).

    Miejsce na wlozenie i przymocowanie silniczka



    Roznica jest w.... wielkosci kulki xenony maja wieksza kulke. No, ale to nie problem:
    bierzemy szkota, obwijamy to b. scisle, (no, ale pewnie szkota szlag trafi po jakims czasie :/) wiec wzialem rurki termokurczliwe nalozylem, podgrzalem, scialem nadmiar i zrobila sie idealna (no, prawie) kulka o rozmiarze poprzedniej. Przymierzam, wchodzi ciasno, to super, bo nie bedzie na pewno reflektor latac na dziurach.
    Przykrecam z powrotem silniczek, dopasowuje kolory do pinow...

    Oto zdjecie zlaczki do silnika krokowego w klasycznym reflektorze:



    jak widac ma 3 piny

    A tu ponizej zlaczka do silnika krokowego:



    Jak widac ma 4 piny.

    Oczywiscie nie mozna zrobic zamiany zlaczek tak wprost, nalezy wyciagnac kabelki i odpowiednio sprawdzic ktory w ktory pasuje

    (kabelki wyciaga sie naciskajac (czyms malutkim) pina w miejsce zaznaczone na ponizszym obrazku:



    i pociagajac kabelek.

    Wzialem miernik, pomierzylem, ktory kabelek z nowego reflektora wchodzi w ktore miejsce w zlaczce 3 pinowej (wiadomo 1 kabelek zostanie wisiec).
    Podlaczylem, wlozylem z powrotem spojrzalem na zagarek 1.5h na 1 reflektor, supcio.
    Test... dziala swieca, regulacja wysokosci dziala z wnetrza kabiny!!!

    Maly disadvantage, swieci sie lampka na szafie (mysle zajme sie tym pozniej).

    No to biore sie za 2 reflektor... czynnosci j.w. wow... tym razem 15 min!!!
    podlaczam, supcio, bangla.

    Teraz tak:

    Sterownik z tego co widze dokonuje sprawdzenia reflektorow przy starcie (po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplon), wydaje mi sie, ze jest badany opor jaki stawia (kazda?) z zarowek we wszystkich reflektorach. Otorz opor zarowki zwyklej ma pare Ohm (zanim sie rozgrzeje) a opor widoczny od strony sterownika jaki generuje przetwornica jest duzo wiekszy to jest pewnie problem (rozwiaze go montujac taki malutki ukladzik). Ba... jak sie zapali swiatla mijania, to lampka na szafie gasnie i po nawet sie nie zapala po wylaczeniu reflektora, az do nastepnego restartu silnika.

    Nastepny problem (nie wiem jak go rozwiazac na razie) swieca sie swiatla mijania (testy na silniku WYŁĄCZONYM) czyli xenony wlaczam dlugie... swieca obydwa, jest ok, ale niestety tak nie jest jak silnik jest wlaczony :/ wlaczam dlugie to mijania zaczynaja migac :/ badziew, podejrzewam ze cos z napieciem moze byc nie tak badz... nie wiem co :/ bede inwestygowac.

    Ostatnia rzecz to regulacja reflektorow... (wczesniej narysowalem sobie na scianie jak swieca stare reflektory) i nowe ustawilem zeby swiecily tak samo jak stare.

    Po zamontowaniu



    Jakosc swiecenia NIEPOROOWNYWALNA!!!

    Jak zrobilem jakies byki to sorki (prosze o wytkniecie :P) oczywiscie na wszystkie pytania odpowiem, a jak ktos bedzie chetny za wymiane, to oczywiscie moge pomoc.
    Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

    Komentarz


    • #3
      : za odwagę, podaj jesli możesz cenę zakupu. Bardzo fajny opis, jak krowie na rowie :szeroki_usmiech

      Komentarz


      • #4
        palioza, super robota nie gaśnie ci światło mijania jak włączysz długie jesli tak to smostkuj i zapodaj przekaźnik i bedzie dobrze widze cie na spocie w środe
        do adminów prosze o przeniesienie go do poradnika klubowego

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez aciu
          : za odwagę, podaj jesli możesz cenę zakupu. Bardzo fajny opis, jak krowie na rowie :szeroki_usmiech
          dzieki

          1800 zl

          na spot srodowy sie wybieram
          Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

          Komentarz


          • #6
            palioza, Pamietasz co powiedzialem jak wsiadlem do Ciebie na tyl i ruszylismy wieczorem :?: To teraz juz wiesz czemu tak powiedzialem :diabelski_usmiech


            W tej chwili masz chyba tak jak w zwyklych lampach, ze po wlaczeniu dlugich gasna pozycyjne. W xenonie tego nie ma i trzeba przerobic na krotko jak Staszek powiedzial. Ciekawe co panowie w ASO powiedza jak zobacza :twisted:

            Rozumie, ze glowne obie wtyczki w lampach sa takie same w xenonie i zwyklej lampie :?:
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #7
              Szczerze gratuluję. Też miałem niedosyt, gdy porównywałem świecenie tradycyjnych lamp i ksenonowych. Ale ten problem rozwiąże się u mnie sam, tyle że inaczej - chyba zmienię octę na wiosnę przyszłego roku na taką lepiej doposażoną (m.in. właśnie w ksenony) i nieco mocniejszą....
              Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
              Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                palioza, Pamietasz co powiedzialem jak wsiadlem do Ciebie na tyl i ruszylismy wieczorem :?: To teraz juz wiesz czemu tak powiedzialem :diabelski_usmiech
                Pamietam, wlasnie wrocilem z pierwszej podrozy nocnej... no kurde jak w dzien prawie, o pobocze oswietlone na maxa.


                Zamieszczone przez Maicroft
                W tej chwili masz chyba tak jak w zwyklych lampach, ze po wlaczeniu dlugich gasna pozycyjne. W xenonie tego nie ma i trzeba przerobic na krotko jak Staszek powiedzial. Ciekawe co panowie w ASO powiedza jak zobacza :twisted:

                Rozumie, ze glowne obie wtyczki w lampach sa takie same w xenonie i zwyklej lampie :?:
                W OII jest tylko 1 wtyczka w reflektorze taka sama niezaleznie czy to xenon czy zwykla.
                Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                Komentarz


                • #9
                  palioza, widze że sprawy "silniczkowe" wyglądają identycznie jak w O I
                  With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                  Komentarz


                  • #10
                    Witajcie, zainspirowany przez kolegę postanowiłem również wymienić moje H7 na Xenony. Niestety nie zrobiłem serwisu fotograficznego. Może następnym razem kiedy będę miał okazję komuś pomóc.
                    Podobnie jak palioza, nabyłem używane lampy do OII. Oczywiście kompletne z palnikami i przetwornicami. Są identyczne jak te z H7, mają takie same wymiary prowadnice i obudowę. No co innego środek.
                    Wtyczki są identyczne poza jedną malutką różnicą:

                    H7 - nie mają we wtyczce bolca nr 7.
                    (Numerację przyjąłem od paliozy. Nie sugerować się numerami na wtyczce.)

                    Ale to nie przeszkoda ponieważ do niczego nam nie będzie potrzebny.
                    Jak każdy profesjonalista rozpocząłem od pomiarów. I doszedłem do podobnych wniosków jak kolega. Wtyki pasują jak ulał.

                    W opisie paliozy jest jednak jeden błąd:
                    - wtyk nr 4 jest wspólną masą kierunku , postoju i długich
                    - wtyk nr 9 jest + "długich" drogowych (długich)
                    Chyba że coś w rocznikach się zmieniło. Dlatego zawsze warto zrobić pomiary.

                    Jak dostaniecie Xenony to można podłączyć i nie odpalając silnika, na włączonej stacyjce włączyć światła mijania. Zapalą się palniki - tzn działają i można wystawić POZYTYWA kolesiowi na Allegro.

                    Ale to dopiero początek "zabawy".
                    Xenony potrzebują do prawidłowej pracy napięcia ok 14,5 V. A na naszym kablu do świateł mijania po uruchomieniu silnika mamy równo 12 V, czyli za mało i mamy stroboskop zamiast Xenonu.

                    Problem rozwiązuje przekaźnik który można zamontować w lampie. Zapytacie pewnie skąd wziąłem 14,5V ?. Ano z akumulatora, obok niego jest skrzynka z bezpiecznikami i listwa do której można przykręcić kabelek, a najważniejsze że jest na niej 14,5 V. Oczywiście podłączamy kabelek po włożeniu dodatkowej oprawki z bezpiecznikiem 20A. Można takie kupić w sklepach motoryzacyjnych. Oprawkę przykleiłem na filtrze powietrza, a kabelek z napięciem puściłem w peszelu z kablami do syreny alarmu. Jeden wypuściłem koło lewej lampy a drugi koło prawej.

                    Przeróbka instalacji w reflektorach trwała jakąś godzinkę. Nie będę pisał który kabelek gdzie podłączyłem taki prosty układ chyba każdy kto się bierze za taką przeróbkę będzie wiedział jak zrobić.
                    Dodatkowy kabelek który "po przekaźniku" będzie zasilał Xenon po prostu przepuściłem przez obudowę. Musiałem (z ciężkim sercem) zrobić dodatkowy otwór ok. 2 mm nad wtykiem lampy. Otwór po przewleczeniu kabelka zaizolowałem pistoletem z gorącym klejem. Tym samym klejem przytwierdziłem we wnętrzu lampy przekaźnik. Dodatkowe dwa konektory posłużyły za wtyczkę.
                    Myślicie że to już koniec zabawy z instalacją? NIE to nie koniec. Bo jak wiecie z wcześniejszej lektury autorstwa paliozy na "szafie" świeci się kontrolka "spalonej" żarówki lub żarówek, a sterownik po paru sekundach odcina nam napięcie na "spalonych" obwodach - czyli rozłącza przekaźnik i mamy noc.
                    Niestety musimy oszukać sterownik montując "mały układzik" czyli żarówkę 21W taką samą jak np. w kierunkowskazach. Kupiłem dwie oprawki kierunków do Goolfa II. Mają tą zaletę że są zrobione przez Niemców (solidne) i mają oryginalne kable. Pamiętajcie że od tego obwodu będzie zależeć czy Xenony będą świecić więc powinien być wykonany z dobrych materiałów. Żarówkę musimy podłączyć równolegle do obwodu sterującego przekaźnikiem. Jeżeli ktoś zastanawia się nad zastosowaniem żarówki 5 W, takiej z pozycyjnych, to od razu mówię że się nie da. Sprawdzałem. Jak kiedyś zgasną Wam Xenony, a będą świecić przy wyłączonym silniku, to najpierw należy sprawdzić czy nie przepaliła się właśnie ta żarówko-oszustka. Dlatego też należy oprawkę umieścić we wnętrzu lampy blisko długich świateł pod tą gumową zaślepką, tylko po to żeby nie rozkręcać w razie potrzeby wymiany całej lampy.
                    No dobra, Xeny świecą komputer nie pokazuje błędów jest OK.
                    Ale nie działają silniki poziomowania. I nie będą działać dopóki ich nie wymienimy na te które mamy z lampami H7. Tak naprawdę to najpierw należy wymienić silniki a później bawić się z przeróbką instalacji Xenonów. Po prostu łatwiej operować silnikami w lampie bez dodatkowych kabli.
                    Zaczynamy od wyjęcia silników w Xenonów. Odkręcamy dwie śrubki i po lekkim manewrowaniu wychodzą w całości. Co do silników z H7 nie jest tak łatwo. Ja muszę się przyznać urwałem kulę pomimo ostrzeżeń paliozy. Dlatego lepiej kupić dwa silniki na Allegro. Zaoszczędzi nam to mnóstwo potów.
                    Gabaryty silników z H7 pasują do lamp z Xenonami więc nie ma problemu, oprócz kuli ale o tym później) Niestety instalacja do ich zasilana jest inna, co nie znaczy że będzie to kłopot.

                    I tak po pomiarach jest identycznie jak u kolegi czyli:
                    H 7:
                    1- kabelek silnika BRĄZOWY
                    2- kabelek silnika CZARNY
                    6- kabelek silnika NIEBIESKI
                    7- brak

                    XENON:
                    1 - kabelek silnika NIEBIESKI
                    2 - kabelek silnika BRĄZOWY
                    6 - kabelek silnika CZARNY
                    7 - kabelek silnika CZARNY

                    Xenony mają silniki krokowe. Dwa w jednym – zresztą zobaczycie sami bo do przeróbki trzeba będzie je rozebrać czyli zniszczyć . I do ich zasilania i kontroli jest potrzebny jeden obwód więcej, który to będzie dla nas zbędny i możemy go odciąć.
                    Wtyczka silnika w Xenonach ma następującą kolejność:
                    CZARNY NIEBIESKI BRĄZOWY CZARNY

                    Musicie poszukać kabla podłączonego do złącza nr 7 i go odłączyć zaizolować i schować. Specjalnie nie podaję który to jest – lepiej go poszukać. Podobnie z kolorami kabli nie możecie się nimi sugerować. Lepiej „obdzwonić” kabelki.

                    U mnie było tak:
                    H7 BRĄZOWY – XENON NIEBIESKI
                    H7 CZARNY – XENON BRĄZOWY
                    H7 NIEBIESKI – XENON CZARNY – !! SPRAWDZIĆ KTÓRY !!

                    Kabelki wyjmujemy jak pokazał palioza. Do podłączenia z silnikami H7 użyłem wtyczek z Xenonów. Po prostu je obciąłem pozostawiając trzy otwory doszlifowałem boki włożyłem konektorki z kablami w odpowiedniej kolejności i pasują idealnie. Nawet nie trzeba się bawić z odgiętym mocowaniem konektorka we wtyczce. Będzie siedzieć mocno po włożeniu do gniazda silnika.

                    Teraz najgorsze – PRZERÓBKA KULEK.
                    Wiem że palioza użył formy i odlał identyczne średnice jak te w silnikach krokowych. Przynajmniej ich nie zniszczył teraz leżą w szufladzie albo je sprzedał na Allegro. Ja stwierdziłem że nie będą mi potrzebne i je rozebrałem (trochę z ciekawości) Po kompletnym ich rozebraniu (zniszczeniu- uwielbiam to słowo) pozostała mi jedynie końcówka z kulą zaciśnięta na czymś co przypomina „śrubę”.
                    Jak połączyć te dwa ustrojstwa ?. Wpadłem na szatański plan.
                    W silnikach z H7 odciąłem kulkę tak jakieś 18 mm od ich wierzchołka. 18 mm – po to aby po złożeniu całości pozostawić rezerwę na regulacje wysokości. Jak odetniecie tylko kulę światła będą świeciły za wysoko i nie będzie można ich regulować w odpowiednim zakresie.
                    Po odcięciu kulki pozostaje nam otwór we wnętrzu prowadnicy o średnicy 5 mm gdzie wkładamy naszą „śrubę” z kula z Xenonów i przyklejamy Poxipolem
                    Patrz zdjęcie:

                    Link
                    Link

                    Zapomniałem dodać że trzeba odciąć gwint na „śrubie z kulą” z Xenonów – jest za długa i nie schowałaby się do wnętrza silnika z H7. Czekamy ok. 10 minut i składamy całość.

                    Koszty:
                    1400 – 1800 Reflektory Xenonowe
                    90 Silniczki poziomowania reflektorów do H7
                    20 Przekaźniki (12V z czterema lub pięcioma końcówkami)
                    32 Oprawki z żarówkami do Golfa II
                    20 Bezpiecznik 20 A, konektorki z oprawkami ok. 10 „babskich”
                    i 2 „męskie”, przewód elektryczny

                    Dla zainteresowanych służę pomocą. Jeżeli ktoś ma dostęp do serwisu Skody lub innego np. VW i mógłby „przeprogramować” kompa tak aby podawał napięcie 14,5V na zasilaniu świateł mijania oraz nie wykazywał błędów „spalonej” żarówki to proszę o pilny kontakt.

                    Dziękuję z wskazanie właściwej drogi koledze PALIOZA.
                    To On pokazał mi światełko w tunelu i miał niewątpliwy wkład w moje garażowe wyczyny i powyższe wypociny
                    Miłego grzebania !!!

                    [ Dodano: Nie 22 Paź, 06 19:20 ]
                    Właśnie wróciłem z mojej pierwszej nocnej wycieczki. Jest jasno !! Nie ma porównania z żarówkami H7. Miałem założone H7 Philips Nightguide było dostatecznie jasno, ale teraz jest świetnie. Naprawdę warte swojej ceny. Zwłaszcza przy zakupie nowego auta nie ma się co zastanawiać 3000 zł dla OII to nie jest duży wydatek przy TAKIEJ cenie nowego auta. Jednym słowem WARTO zainwestować.

                    [ Dodano: Wto 24 Paź, 06 18:25 ]
                    Uwaga !! Małe srostowanie:

                    1. Nie należy stosować kleju jaki użyłem do przymocowanie żarówek 21 W we wnętzru lampy. Był to klej który nakłada się na gorąco pistoletem. W środku lampy jest zbyt wysoka temp. i klej robi się płynny co powoduję że oprawki sie odklejeją.
                    2. Co do silników regulacyjnych w Xenonach nie są to silniki krokowe tylko zwykłe indukcyjne, ale nie ma to żadnego znaczenia bo i tak je ZNISZCZYMY przy przeróbce.
                    BYŁO: 2,0 TDI Kombi Elegance Beż Sahara + (od: 22.10.06 - xenony, 28.10.06 - navi, 17.11.06 działający hak .....)
                    JEST: Volvo S80 II D5
                    JEST: BMW R1200GS Adventure

                    Komentarz


                    • #11
                      Uwaga !!!

                      Do wszystkich , którzy planuja zakup reflektorów xenonowych , skuszeni ceną , na wszelkiego rodzju aukcjach internetowych , bądz z ogłoszeń prasowych !!!! - zapytajcie się sprzedającego o numer katalogowy jaki widnieje na reflektorze .

                      Jedna cyferka , zamiast jedynki 1Z1 .... - dwójka 1Z2 ... w numerze i..... możecie zapomnieć , będziecie mieli po prostu reflektory , ale przystosowane do ruchu lewostronnego , czyli dobrze się sprawujące np. w Anglii . :twisted: . Czym to skutkuje , chyba nie muszę pisać .

                      Komentarz


                      • #12
                        greszczyn, to dla nas ma byc 1 czy 2?. Zrozumialem ze powinna byc 1.
                        Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                        Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez eR_
                          greszczyn, to dla nas ma byc 1 czy 2?. Zrozumialem ze powinna byc 1.
                          Tak ma być 1Z1 . Przepraszam , że nie podałem całego numeru z ETKI ( przestała działać ) . Jutro uzupełnię .


                          No więc ja też postanowiłem założyć xenony .

                          Zakupiłem komplet lamp , w atrakcyjnej cenie , w styczniu zeszłego roku . Następnie szukałem mozliwości podłącznia ich we własnym zakresie . Chciałem jednak aby , wszystko banglało tak , jakby było zamontowane w fabryce . Zakupiłem więc ze strony KUFATEC | Manufacturer of cable and vehicle technology kompletny zestaw do podłączenia reflektorów i .... temat u mnie umarł . Chciałem montaz wykonac sam , ale co i jak podłączyć wg. załączonej instrukcji ( can high , can low itp. fantazje i to po niemiecku , bez schematu instalacji ) to dałem sobie spokój .

                          Jak zacząłem pytac po serwisach , o możliwość podłączenia to , albo tego nikt nie robił albo , jest to wogóle nie wykonalne . Latem miałem dość innych spraw na głowie i nie jeżdziłem wieczorową porą , więc temat xenonów zszedł na dalszy plan .

                          Jednakże bedąc ostatnio z wizytą w serwisie powodu wyjącej turbiny , trafiłem wreszcie na osobę wpełni kompetetną . ( turbawki w 2,0 hałasują w golfach audikach ...... )
                          Po krótkiej rozmowie , dowiedziałem się iż nie ma problemu z założeniem moich lamp i moich akcesoriów , bo osoba ta ćwiczyła to w swoim samochodzie ( golf V , również z wyjącą turbiną ) .
                          Wiec lampy mam zamontowane razem z systemem autopoziomowania i wszystko działa , tylko ...... te lewe reflektory . Ale dzięki pomocy Pana Przemysława Panka da się jeżdzić ( na razie , nie świecąc innym po oczach ) .

                          Autopoziomowanie jest jednak dynamiczne . Snop światła utrzymywany jest na tym samym poziomie , choć na naszych dziurawych drogach ma masę pracy .
                          Dajemy w palnik... przód pojazdu się unosi , ale wyraznie widać ,że światła w tym samym momencie ustawiają sie ku dołowi . I na odwrót ... hamujemy , przód pojazdu w dół ... a lampy " ciągną " ku górze .

                          Serwis to Groblewski jr. w Sopocie . Napawdę polecam . Taki człowiek jak Pan Przemysław , to IMO skarb dla klientów i dla firmy.

                          Komentarz


                          • #14
                            greszczyn, ale ty masz e 100 i tam były xenony jak dobrze pamietam

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez djczas
                              greszczyn, ale ty masz e 100 i tam były xenony jak dobrze pamietam
                              Niestety tak dobrego wypasu to Ja nie mam . W takim wypasie to , Jabar1975 pozwolił mi usiąść na miejscu pasażera .

                              Komentarz


                              • #16
                                a zobaczcie na to
                                Link

                                moze te reflektory będą juz ok. nie będą oslepiac innych tylko co z instalacją elektryczną czy moze byc ta fabryczna czy trzeba zmieniac??????????

                                Komentarz


                                • #17
                                  Co do tego kolesia, to moge powiedziec, ze jest jednym z nielicznych w okolicy, ktory ma pojecie o tym co robi
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    greszczyn, dokupiles auto poziomowanie? Ile to kosztuje, z jakich elementow sie sklada?
                                    Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                    Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Autopoziomowanie zakupiłem , tak jak pisałem wcześniej , na stronie Link , koszt to 370 euro + koszty przesyłki . W skład zestawu wchodzi :
                                      1 .czujniki - przód i tył
                                      2. sterownik
                                      3.okablowanie z wtyczkami ( jedna wiązka , łącząca wszystkie elementy w jedna całość )
                                      4. instrukcja montażu w języku niemieckim . :evil:

                                      Czujniki , oraz sterownik to oryginalne części Hella . Wiązka nie jest zrobiona z kolorowych kabelków , np. niebieski , zółty itd.... , ale poszczególne wiązki są dokładnie opisane .

                                      Co do podłączenia ,to nie odważyłem się tego robić samemu . CAN Low :| , CAN high ... :shock: więc sobie odpuściłem . Poza tym ,po wykonaniu instalacji , całość trzeba zaprogramować , czyli potrzebny jest dostęp do VAS -a , czyli serwis (jest nawet o tym mowa w instrukcji ) . Być może ,można to zrobić VAG -iem , ale z braku takowego , oraz ogólnej nie wiedzy co i jak , oraz by nie wywalało mi żadnych błędów zdałem się na serwis . Na razie działa

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Moze niepotrzebnie odgrzewam temat ale wlasnie interesuje sie tym i z jednego z ASO w 3miescie dostalem taka odpowiedz, moze sie komus przyda jak bedzie chcial sam wszystko robic. Dodam tylko, ze dzien wczesniej otrzymalem z tego ASO maila, ze absolutnie zamiana zarowe na ksenony (octa II, ambiente) jest niemozliwa :-)
                                        Oto mail z ASO:
                                        "Witam

                                        Po zapoznaniu się z pana problemem zrobiłem spis części potrzebnych do założenia reflektorów ze światłami wyładowywczymi(tzw. Xenonami)

                                        Potrzebne będą

                                        2 REFLEKTORY

                                        2 ŻARNIKI XENONOWE(ŻARÓWKI)

                                        2 TRANSFORMATORY WYSOKIEGO NAPIĘCIA(ZAPŁONNIKI)

                                        CZUJNIKI POZIOMU(PRZÓD TYŁ/PRAWO LEWO ZE STEROWNIKIEM)

                                        NAKŁADKA ZDERZAKA PRZÓD(Z WYCIĘCIEM NA SPRYSKIWACZE)

                                        2 SPRYSKIWACZE REFLEKTORÓW

                                        NOWY ZBIORNICZEK Z POMPKĄ

                                        PRZEWODY DOPROWADZAJĄCE PŁYN

                                        WIĄZKA ELEKTRYCZNA


                                        CAŁOŚĆ CZESCI OPEWA NA KWOTE OK. 9 000 ZŁ.BRUTTO + CENA MONTAŻU I LAKIEROWANIA ZDERZAKA

                                        PRZY TAKIM ZESTAWIE NIE BĘDZIE PAN OŚLEPIAŁ KIEROWCÓW NADJEŻDZAJĄCYCH Z PRZECIWKA PO ZAŁADOWANIU AUTA(ORGINALNE SAME REGULUJĄ POZIOM)

                                        SPRYSKIWACZE REFLEKTORÓW WYMAGANE SĄ PRZEZ PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO (...)"

                                        Troche cena mnie zamordowala ale trzeba brac poprawke na ASO, w kazdym razie wydaje to mi sie duzym przegieciem....
                                        LiStHoR

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          LiStHoR, reflektory kupisz za 2 koła zderzaka nie trzeba zmieniać bo ma zaznaczone miejsca czujniki poziomowania to około 1000zł i spryski tez wiec za około polowe tej kwoty założysz

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez djczas
                                            wiec za około polowe tej kwoty założysz
                                            co nie zmienia faktu że będzie to chyba pod cene jakby zakupił przy zamawianiu samochodu w salonie (a moze nawet więcej)

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Tak myslalem wlasnie, ze cena jest "lekko" zawyzona o ok. 50%. Teraz zaluje, ze nie zamowilem xenonow podczas zakupu samochodu bo o ile pamietam, doplata (pocz. 2006) wynosila 3000 zl. Jak to zwykle bywa, Polak madry po szkodzie.... :|
                                              LiStHoR

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Maly update mojej przeroobki, nie trzeba robic druciarstwa z oszukiwaniem sterownika, jak rowniez nie ma efektu migania po wlozeniu xenonow. Otoz... prawidlowa procedura wyglada tak:
                                                1. wyciagamy stare reflektory
                                                2. wkladamy xenony (ofc po przerobce silniczkow!)

                                                sprawdzamy czy dziala powinnien wyskoczyc error na szafie, jak rowniez migac po wlaczeniu silnika lub/i np dlugich swiatel (tak bylo u mnie).

                                                Jak migaja to fantastycznie.

                                                Bierzemy VAGa z CANem (oczywiscie kto ma potrzebe moge uzyczyc siebie do tego moda, gdyz takie urzadzonko mam).

                                                Wchodzimy do Centralnej Elektryki -> 09, kodowanie dlugie, zmieinamy w bajcie 00 bit 01 na 1, zapisujemy, mozemy przy okazji skasowac blad i.... TO WSZYSTKO

                                                Po zapaleniu tego bita, komputer zaklada, ze mamy xenony wiec traktuje sprawdzanie swiatel jakby byly xenonami. Co najwazniejsze podaje na lampy okolo 13-14V a nie jak wczesniej 10.5-11.5, co wlasnie powoduje, ze nie ma migania.
                                                Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  no palioza ! w koncu
                                                  bo mi sie zaroweczki przepalaja
                                                  super
                                                  :twisted:

                                                  [ Dodano: Sob 07 Kwi, 07 23:05 ]
                                                  aha palioza. czyli dodatkowy kabelek z zasilaniem z aku takze nie jest juz potrzebny ?

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X