A tak to kolego ze maja, pracujac w vw jeszcze nie mialem przyjemnosci z tym sie spotkac skody również serwisowaliśmy, ale obecnie kolega pracuje w skodzie i w kilku juz mial przewody... wpinasz sterownik, wkladasz bezpieczniki, kodujesz i musi chulać :-) chyba że na skandynawie inne auta dają...
Hak holowniczy w OII
Zwiń
X
-
artur822 niby czym się różni do 4x4? Sam niedawno montowalem do swojego scout'a i nie ma różnicy. Mało tego,nawet z liftback'a pasuje. Jak dobrze pamiętam, to kolega cysterniarz montowal hak z liftback'a do scouta. Ale mogę się mylić co do nicku kolegi.
Hak uzywka kupiłem za 300zl, wyglądowo jak nowy ;-) Moduł coś koło 100,no i potem kabelki i piny do zrobienia wiązki samemu.
Komentarz
-
-
Czyli jesli sa dwa numery z ETKI, a parametry te same, mozna przyjac, ze to te same haki
Haki nie wystepuja pod numerem z ETKI, bo tam takiego numeru nie ma. Jest zestaw doposazenia auta w hak, ale sama belka nie ma numeru.
Zwykle
EEA600001
1Z0092155
Scout
EEA620001
1Z0092155A
I moje pytanie, czy, albo dlaczego nie auto z pakietem na bezdroza ma hak jak zwykla wersja
Komentarz
-
-
Masz rację, w etce nie znajdziesz tych nr z tych ram... są inne... ja uważam że haki różnią się tylko siłą uciągu, do auta standard przód napęd jest mniejszy około 1300kg, do auta 4x4 jest większy 1800kg, np., w Norwegii nie jedziesz na kontrol po montażu haka, ma mieć tabliczkę znamionową na haku i na okresowym badaniu technicznym spr tabliczkę z danymi auta ma mieć takie same... np. założysz hak od auta z uciągiem mniejszym do auta z możliwością ciągnięcia większego... coś pójdzie nie tak... i kto za to beknie?? sprzedasz auto i nowy właściciel nie musi nic wiedzieć jaki hak masz... tym bardziej ze w dowodzie masz tylko stempel... nic więcej... brr wydawanie kasy za nic... to cała Polska... polecam założyć taki jak wychodzi z VIN, podejrzeć parametry i kupić z innym nr ale tymi samymi parametrami. Pozdrawiam
Komentarz
-
-
A czy nie jest tak że hak w tym modelu różnic się w zależności od wersji wyposażenia np. dokładka zderzaka tył jak w Fabia RS sprawia że sama kula jest dłuższa o parę cm, hak mocowania ma te same ale kula jest dłuższa, przez co mamy inny numer produktu i inne siły.
Natomiast producent oryginałów dostarczanych do fabryki PROF SVAR podaje błędne dane, kontaktowałem się z nimi i np. do Fabia II nie ma nacisku na kulę 87 kg jak wynika z tabeli a jest 50 kg
W przypadku S2 podają że automatyczny ma nacisk 100 kg a ręczny 75 kg, przecież to jest śmieszne trochę.
Komentarz
-
-
No właśnie to jest śmieszne co piszecie, generalnie oryginalny hak wygląda naprawdę solidnie w porównaniu do innych nie oryginalnych. Sama rama haka, wykonana z rury i odpowiednich wsporników w kształcie litery "U", które montowane są w podłużnice. W nieoryginalnych jest jedynie płaskownik, nie wspominam już o mocowaniu, spawach samej kuli. Oryginalny hak naprawdę wiele wytrzyma.
Komentarz
-
-
Zacząłem rozglądać się za hakiem do OII Tour i czy ktoś może mi wyjaśnić skąd te kosmiczne ceny powyżej ? Jeśli hak ma homologacje na 1800 kg to tą 1T przewiezie i tak bez problemów i nie musi do tego mieć napisów po czesku/niemiecku.
Jak ktoś chce wozić 1.5 T samochodem który waży mniej to powinien się zastanowić czy ma równo pod sufitem.
To samo dotyczy zresztą tak zwanego modułu - który jak się okazuje ( orginalny) kosztuje więcej niż średniej klasy smartphone co stanowi jakąś 1/25 ceny samochodu ( zabawne ).
Czy ktoś ma pod ręką schemat elektryczny tego cudu techniki 21 wieku ?
Krótko mówiąc (jeśli ktoś nie robi tego zarobkowo lub buduje dom ) to wydawanie takiej kasy na hak jest zdeczka absurdalne. Ja wybieram na razie pożyczanie starego aut z hakiem jak będe go potrzebował3 razy w roku
Komentarz
-
-
Hej hak na allegro niby używany... 400zl sterownik 150zl kable lepisz sam... 150...200zl. Haki większość tych używek na allegro w życiu nie były używane... Mój jest w oryginalnym alkierze kulą nawet nie zadrapania... Więc nie ma co przesadzac, ma się dość nowe auto więc i z wydatkiem trzeba się liczyć... ;-)
Komentarz
-
-
karroryfer, Przeczytales ten temat ?? Chyba za slabo.
Sterownik 50-100zl uzywany.
Hak nowy od 220zl, bo jak idziesz na oszczednosci to odkrecany podstawowy hak wystarczy.
Wiazke udziergasz sam, bo jak pytasz o schemat modulu to cos tam wiesz. A jak wiesz, to sterowanie swiatlami odbywa sie po CAN
Bez drutowania z modulem, komplet, trzeba sie tylko dolutowac do wtyczek, ktore sa z modulem. Nie szpeci auta, gdy odpiety, wszystko pasuje, komputer nie wywala bledow.
Albo hak byle jaki i caly zestaw elektryczny http://allegro.pl/wiazka-elektryczna...441807216.html
Komentarz
-
-
a co jest jak nie ma kluczyka do odpinania haka?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Panowie, pytanie z innej beczki:
Ile uciągu ma Octavia II na haku w dowodzie przyczepki z hamulcem? Czy dla wersji hatchback, a combi jest taka sama?
Z informacji na temat Superba II dowiedziałem się, że mam on 2000kg uciągu przyczepki z hamulcem. Czy przypadkiem nie jest to jednak 1600kg? :roll:
Dużym plusem Superba jest też to, że może ciągnąć przyczepę z hamulcem o dopuszczalnej masie całkowitej do 2000 kg, natomiast bez hamulca do 700 kg.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez elpolaccoPanowie, pytanie z innej beczki:
Ile uciągu ma Octavia II na haku w dowodzie przyczepki z hamulcem? Czy dla wersji hatchback, a combi jest taka sama?
Z informacji na temat Superba II dowiedziałem się, że mam on 2000kg uciągu przyczepki z hamulcem. Czy przypadkiem nie jest to jednak 1600kg? :roll:
Dużym plusem Superba jest też to, że może ciągnąć przyczepę z hamulcem o dopuszczalnej masie całkowitej do 2000 kg, natomiast bez hamulca do 700 kg.
W najlepszym przypadku :
1477 kg Superb II
2023 kg masa przyczepy z hamulcem
W najgorszym przypadku :
1714 kg Superb
1786 kg masa przyczepy z hamulcem
Podejrzewam że auto z najmniejszym silnikiem i najlżejszym i najsłabszym silnikiem raczej nie pociągnie przyczepy 2023 kg, nie będzie miało gwizdka, w Karta Pojazdu będzie wpisane max 1600 kg.
Z tego art. wynika że Superb II z 2.0 TDI 170 KM waży 1600 kg, więc max może pociągnąć 1900 kg, podejrzewam że w dowodzie jest mniej wpisane.
Są w sieci kalkulatory
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez micrusecA czy nie jest tak że hak w tym modelu różnic się w zależności od wersji wyposażenia np. dokładka zderzaka tył jak w Fabia RS sprawia że sama kula jest dłuższa o parę cm, hak mocowania ma te same ale kula jest dłuższa, przez co mamy inny numer produktu i inne siły.OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Chłopaki bo myślę a haku do mojej Octavki , a co by było gdyby podpiąć hak tak jak dawniej się podpinało bez modułów ( normalnie gniazdko podłączyć równolegle do przewodów ) to co wtedy ? . Będzie pokazywało spalona żarówkę jak się podepnie przyczepke ? czy jak . Przy cofaniu czujniki głupieją to normalne ale czy coś poza tym się dzieje ?? Nie powinno tak na zdrowy rozsądek . Ktoś to testował u siebie i może się podzielić opinią . Sory jeśli powielam pytanie ale nie rzuciło mi się coś takiego w oczy . Pozdrawiam.
Komentarz
-
Komentarz