Koledzy za 850 zeta to można założyć hak wypinany Westfalii z oryginalnym modułem grupy VW, oczywiście wszystko używka.
Jestem w trakcie montowania wszystkiego tzn. hak i moduł zamontowany, wiązka przez mnie zrobiona i pociągnięta od bagażnika do skrzynki. Zostało podpięcie do skrzynki i do CAN.
Hak wypinany Westfalia z gniazdem 650zł choć znalazłem za 450 ten sam w bardzo dobrym stanie i też z gniazdem, ale wcześniej już kupiłem ten droższy więc 200 w plecy; moduł 100 zł; oprawki wtyczek do modułu podajże 30zł w ASO i piny z al...go po 1zł co łącznie daje ok. 60 zł. Kable ok 20zł. Razem wyszło: 650+100+30+60+20=860 choć mogło być 660zł z racji tańszego haka.
Dzięki wszystkim z forum OCP, którzy chcieli się podzielić swoimi doświadczeniami po montażu można dużo zaoszczędzić.
Dzięki chłopaki
W najbliższą sobotę montaż do elektryki samochodu i kodowanie VCDS-em.
Ale dolicz jeszcze montaz, przynajmniej 250zl Nie kazdy ogarnia temat sam.
W przypadku S2 pojawia sie inna kwestia. Ori hak ma miejsce na uszko do ciagniecia po prawej stronie, tak samo jak ma to miejsce w ori belce. Haki westfalii tego nie maja, w sumie pierdola, lecz robiac jedno, pozbawiamy sie innej funkcjonalnosci.
Ja zamowilem oprawki, zaslepke, sruby itd. Wsio jest ori :twisted: Czekam
Jeśli kolega ma na myśli ucho holownicze to w OIIFL nie ma z tym problemu bo ucho jest wkręcane w tuleje w podwoziu więc nie jest powiązane z belką a więc z hakiem też nie. Nie wiem jak jest w OII. Wydaje mi się, że Westfalia też robiła haki na pierwszy montaż dla grupy VW i konstrukcja haka się nie zmieniła. Jedynie cena w ASO a poza nim jest inna.
a ja hak zakładam przede wszystkim dla bagażnika na rowery, a drugie jego przeznaczenie to ochrona przed przypadkowym uderzeniem, w Chorwacji ostatnio hak mi uratował tyłek bo gościu bokiem się po nim przejechał.
Witam, jeżdżę skodą octavią 2 FL Mint 1.4 tsi Antracyt, pozdrawiam
Była:
Jest:
1) Octavia 1,4 TSI
jak sobie kupię jeszcze więcej aut to będę miał jeszcze dłuższy podpis
W O2FL wiazka dochodzi do bezpiecznikow - tu wiadomo 43,44,45. A teraz skad brac to zasilanie, do ktorego podlaczyc trzeba 3 przewody 2,5mm2 ?? Ciagnac prosto od bezpiecznikow przy akumulatorze ??
Kiedys pod deska w starym ukladzie elektryki byly oczka przy przekaznikach, gdzie mozna bylo sie podlaczyc. Teraz to wszystko idzie juz bezposrednio do wtyczek a potem do boardneza
Maicroft, ten 8 będziesz miał obsadzony, natomiast do 43 44 45 robisz taki mostek zakończony konektorem żeńskim który wtykasz w język ze stałym + bodajże pod 20 w skrzynce bezpieczników od tyłu pod tą klapką, jak to otworzysz to będziesz to widział.
Było szybkie
2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
163HDI HYDRACTIVE 3+
Jest wycieczkowóz
VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG
U mnie temat tyczy sie S2, ale to przeciez to samo. 8-ke podlaczylem. Can mam podlaczony z wtyczki drzwi przednich. Zostal jeszcze stop, ten musze jeszcze pomyslec gdzie sie wpiac. Raczej idzie w glownej wiazce na tyl, wiec w progu powinien przechodzic ten sygnal.
Raczej idzie w glownej wiazce na tyl, wiec w progu powinien przechodzic ten sygna
nie idzie na tył! na tył idzie zasilanie żarówek stop - sterowanie żarówkami
sygnał sterujący , który potrzebujesz jest w silniku, abs'ie, włączniku hamulca, bordnetzie i haku
Maicroft, pod tą co jest na tych zdjęciach opisana jako skrzynka połączeniowa, pierwsze zdjęcie, trzeba to otworzyć, najlepiej jest wcześniej odkręcić skrzynkę ( dwie śrubki) żeby mieć pole manewru.
Było szybkie
2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
163HDI HYDRACTIVE 3+
Jest wycieczkowóz
VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG
najlepiej jest wcześniej odkręcić skrzynkę ( dwie śrubki)
dalej nie kumam, jaką skrzynkę :shock:
[ Dodano: Pią 18 Paź, 13 09:06 ] Maicroft, te bezpieczniki łączą się z głównym zasialniem B325
a B325 zasila też rząd bezpieczników 12-17, 22-27 (4mm2 czerwony)
musisz się dolutować do blaszki od nich i obsadzić 3 piny swoich bezpieczników
lub zakupić taką ori blaszkę potrójną na 4mm2 - 1K0 937 524 B (25zł)
z jednej strony wsadze te 3x2,5mm co ida od dolozonych bezpiecznikow, a z drugiej linke 6mm2 i dolutuje to do jakies wiekszej blaszki na czerwony przewod.
Moim subiektywnym zdaniem szkoda przepłacać za Westfalie czy Thule. Jednym z producentów, który jest na podobnym poziomie jest Steinhof. Od 3 lat montujemy haki i mamy na koncie już ponad 300 sztuk zrealizowanych. Montaż Steinhofa, Thule czy Westfalii to czysta przyjemność z tym, że osobiście uważam, że te trzy marki w zasadzie się nie różnią więc nie widzę powodu dla którego warto byłoby przepłacać prawie 50%.
My na ogół zamawiamy tutaj http://taniemoto.com bo jest super profesjonalna obsługa, dobre ceny i ekspres wysyłka. Nawet montując ponad 100 sztuk rocznie nie opłaca się utrzymywać własnego magazynu, bo przecież modeli samochodów są setki a dodatkowo do jednego modelu mogą być różne haki. Dlatego właśnie najwygodniej jest nam zamawiać konkretnie to, co potrzeba w danej chwili.
Ja sie nie zgodzę,ponieważ lepiej dopłacić i kupi hak dobrej firmy niż potem żałować. Wiadomo,ze to większe koszty,ale jeże;i poczytamy opinie,a nawet z własnego doświadczenia wiem,że taka inwestycja po prostu się opłaca niż potem żałować. Nie przepłacamy tylko inwestujemy w jakość jak np w przypadku Thule.
Pany, a czy żaden z Was po montażu haka z nie ori modułem i nie ori wiązką miał jakieś problemy ze światłami przeciwmgielnymi?
ja mam motyw taki że nie świeci tylna przeciwmgielna+błąd na szafie- po zgaszeniu auta błąd znika i dopiero znów się pojawia przy próbie włączenia przeciwmgielnych
teraz się tak zastanawiam gdzie leży problem? zły moduł? (mimo iż dedykowany do OII) czy inne ustojstwo?
Komentarz