Hak holowniczy w OII

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kowaltom99
    Rider
    • 2009
    • 743
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Zamieszczone przez qmek
    hejka. Zamontowałem sobie oryginalny odpinany hak. Zakupiłem moduł 1K0907383F. Podpiąłem wszystko tak jak tu wyczytałem na forum i po weryfikacji w instrukcjach do montażu haka. Podpiąłem się CANem przy parktronic'u. Zaświeciła mi się żarówka na desce rozdzielczej, a sprawdzając żarówką piny w gnieździe przy haku mam tylko 12V stałe i 12V po stacyjce. Wg instrukcji powinno wszystko działać bez aktywacji w kompie. Czy faktycznie tak jest i źle zrobiłem, że nie działa, czy może moduł jest walnięty? Pewnie dzisiaj nie będę mógł zasnąć przez to Raczej źle nie podłączyłem bo sprawdzałem ze 3 razy. Robota tak ładnie mi szła, a tu na koniec taki zonk dodatkowo mi się zapaliła pomarańczowa kierownica, ale mam nadzieje, że po przejechaniu kilku metrów - zniknie. Proszę o pomoc.
    Jeżeli masz samochód jak w opisie - czyli OII przed FL - to zamontowałeś zły moduł.
    Musisz mieć moduł 1K0907383D lub 1K0907383E
    moduł "F" jest do modeli OII FL/ Golf VI i jego CAN nie podpina się pod CAN parktronika!!!!!!

    W OII przed FL CAN modułu przyczepy to magistrala CAN komfort i PDC to też CAN komfort
    W OII po FL CAN modułu przyczepy to magistrala CAN komfort a PDC to CAN napęd

    Ale sprawdź najpierw VCDS-em, na pewno trzeba aktywować w Gateway-u moduł przyczepy.

    Komentarz

    • qmek
      Classic
      • 2012
      • 20

      nie sprawdzałem kompem, bo nie mam kabla ani vcds'a, jakbym miał to bym sprawdził Z tego co wyczytałem na forum to te moduły D,E i F stosowane są zamiennie, więc powinno działać. Czy wystarczy w takim razie podpiąć się w bordnetz'ie? a nie przy parkroniku? bo też gdzieś pisało, że w O2 można się podpiąć właśnie przed nim (z tego co widziałem, kolory przewodów CAN są takie same przy bordnetz'ie i parktroniku). Czy może F jest już niekompatybilny z moim autem? może ktoś potwierdzić?

      Komentarz

      • kowaltom99
        Rider
        • 2009
        • 743
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Zamieszczone przez qmek
        nie sprawdzałem kompem, bo nie mam kabla ani vcds'a, jakbym miał to bym sprawdził Z tego co wyczytałem na forum to te moduły D,E i F stosowane są zamiennie, więc powinno działać. Czy wystarczy w takim razie podpiąć się w bordnetz'ie? a nie przy parkroniku? bo też gdzieś pisało, że w O2 można się podpiąć właśnie przed nim (z tego co widziałem, kolory przewodów CAN są takie same przy bordnetz'ie i parktroniku). Czy może F jest już niekompatybilny z moim autem? może ktoś potwierdzić?
        Podałem dane z ETKA - moduł "F" jest dla OIIFL od MY2009.
        Ale rzeczywiście podane jest też że E zastępuje D, a F zastępuje E, chociaż dla modułu E w ETKA jest info "valid up to model 2008"


        W OII przed FL można CAN modułu przyczepy połączyć z CAN PDC - to ta sama magistrala (więc tu zrobiłeś prawidłowo) nie musisz nic zmieniać.
        Poszukaj tu na forum kogoś z Twojej okolicy z VCDS-em - trzeba zakodować gateway i sprawdzić błędy. Bez tego to tylko gdybanie.

        Musisz też zakodować PDC, że masz hak. Wtedy po podłączeniu przyczepy tylne czujniki cofania są automatycznie wyłączane.

        Komentarz

        • qmek
          Classic
          • 2012
          • 20

          Skoro jest dobrze to czemu nie działa? W instrukcji jest ze nawet bez kodowania światła maja działać. To ze trzeba zakodować przyczepę w 2 miejscach to wiem (w gateway'u i parktroniku). Czy ktoś z krakowa z VCDSem byłby na tyle uprzejmy i sprawdził mi błędy i zakodował kompa??

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10981
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            qmek, dobrze masz podłączone, ale jak nie wkodowałeś modułu do gateway'a
            to sygnały na magistrali są niespodziwane i może coś świrować
            komputer i kodowanko
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • qmek
              Classic
              • 2012
              • 20

              Szanowni Państwo. Dzięki uprzejmości kolegi AdamB, zczytane zostały błędy i wykonane zostało kodowanie. Po zakodowaniu, wyskakują błędy dotyczące kierunkowskazów w przyczepie (obwód otwarty). Sprawdzając żaróweczką na kabelkach nie było żadnych świateł w gniazdku (sprawdziłem pozycyjne i przeciwmgielne). Teraz mi migają kierunkowskazy w aucie bardzo szybko - co jest wkurzające. Pytanie. Czy do modułu 1K0907383F potrzebne jest jakieś specjalne gniazdo, które w przypadku braku przyczepy zamyka obwód w jakiś magiczny sposób? Czy po prostu ten moduł nie jest kompatybilny z moim autem, lub jest uszkodzony? Poniżej wycinek log'a po zabiegu:


              Chassis Type: 1K0
              Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 52 56 62 69 72 76

              VIN: TMBGS61Z682185907 Mileage: 173660km/107907miles

              01-Engine -- Status: OK 0000
              03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
              04-Steering Angle -- Status: OK 0000
              08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
              09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
              15-Airbags -- Status: OK 0000
              16-Steering wheel -- Status: OK 0000
              17-Instruments -- Status: OK 0000
              19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
              25-Immobilizer -- Status: OK 0000
              42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
              44-Steering Assist -- Status: OK 0000
              46-Central Conv. -- Status: OK 0000
              52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
              56-Radio -- Status: OK 0000
              62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
              69-Trailer -- Status: Malfunction 0010
              72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
              76-Park Assist -- Status: OK 0000

              Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl
              Part No SW: 3C8 937 049 E HW: 3C8 937 049 E
              Component: Bordnetz-SG H54 2602
              Revision: 00H54000 Serial number: 00000005782953
              Coding: 098A0F030004140043110D000000000000097F075C00000C00 0000000000
              Shop #: WSC 20270 456 90609

              Part No: 1Z1 955 119 C
              Component: Wischer 270508 022 0601
              Coding: 00055223
              Shop #: WSC 20270

              2 Faults Found:
              02566 - Trailer; Left Turn Signals (M62)
              012 - Electrical Fault in Circuit
              Freeze Frame:
              Fault Status: 01101100
              Fault Priority: 2
              Fault Frequency: 1
              Reset counter: 5
              Mileage: 173666 km
              Time Indication: 0

              Freeze Frame:
              ON
              Voltage: 13.75 V
              ON
              ON
              OFF
              OFF
              OFF

              02565 - Trailer; Right Turn Signals (M63)
              012 - Electrical Fault in Circuit
              Freeze Frame:
              Fault Status: 01101100
              Fault Priority: 2
              Fault Frequency: 1
              Reset counter: 5
              Mileage: 173666 km
              Time Indication: 0

              Freeze Frame:
              ON
              Voltage: 13.75 V
              ON
              ON
              OFF
              OFF
              OFF
              -------------------------------------------------------------------------------
              Address 69: Trailer (J345) Labels: None
              Part No SW: 1K0 907 383 F HW: 1K0 907 383 F
              Component: Anhaenger H07 0100
              Revision: 3A001001 Serial number: 00000131400709
              Coding: 410D000100000000
              Shop #: WSC 05311 000 08193

              1 Fault Found:
              03621 - Socket for Trailer Connection
              011 - Open Circuit
              Freeze Frame:
              Fault Status: 01101011
              Fault Priority: 3
              Fault Frequency: 1
              Reset counter: 5
              Mileage: 173666 km
              Time Indication: 0
              Date: 2000.00.00
              Time: 08:34:09

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10981
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                qmek, czyli przy braku podpięcia czegokolwiek do gniazda masz błędy?
                nie ma żadnych zwór czy modułów do gniazd, więc jest to dziwne
                nie ma znaczenia jaki moduł, instalacje są takie same
                ja mam od A3 z 2010 r i trybi ok
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • qmek
                  Classic
                  • 2012
                  • 20

                  tak, tuż po zakodowaniu zaświeciła się żarówka na desce. A nie ma nic podpiętego.

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 10981
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    to albo masz zwalony sterownik, albo jakieś zwarcia na wyjściu do gniazda haka
                    odepnij wtyczkę ze sterownika idącą do gniazda haka
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • kowaltom99
                      Rider
                      • 2009
                      • 743
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      Przede wszystkim - jakie masz zamontowane gniazdo przyczepy - uniwersalne, czy oryginał?

                      Oryginalne gniazdo Skoda/VW przyczepy działa w ten sposób - jak włożysz wtyczkę przyczepy do gniazda w samochodzie, następuje zamknięcie obwodu masy modułu z masą samochodu i wtedy moduł "wie" że jest podłączona przyczepa (dezaktywują się czujniki z tyłu, pojawia się przyczepka na wyświetlaczu Columbusa, podawane jest napięcie na żarówki itp).
                      Jeżeli nie masz podłączonej przyczepy - to sprawdzanie żaróweczką nic nie da.
                      Bez podłączonej przyczepy, nie powinno być żadnych błędów żarówek,

                      Musisz skasować błędy. Jeżeli się znowu pojawią bez podłączonej przyczepy, to wtedy trzeba sprawdzić:
                      a) podłączenie pinów w gnieździe
                      b) do sprawdzenia wiązka idąca od modułu do gniazda przyczepy
                      b) moduł (zły/uszkodzony)

                      Komentarz

                      • AdamB
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 8030
                        • Octavia IV (NX3)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        kowaltom99, te błędy pokazują się zaraz po skasowaniu.
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz

                        • kowaltom99
                          Rider
                          • 2009
                          • 743
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Zamieszczone przez AdamB
                          kowaltom99, te błędy pokazują się zaraz po skasowaniu.
                          No to ostatni test.
                          Trzeba odłączyć od modułu wiązkę idącą do gniazda przyczepy.
                          Skasować błędy.

                          Jeżeli się błędy nie pojawią - to coś z wiązką/gniazdem
                          Jeżeli się błędy pojawią - to coś z modułem

                          Komentarz

                          • qmek
                            Classic
                            • 2012
                            • 20

                            odpiąłem wtyczkę wiązki co idzie do gniazdka i nadal się świeci żarówka na desce. Czy konieczne jest wykasowanie błędów, czy komp sam sobie sprawdza przy każdym uruchomieniu auta czy jest ok czy nie?
                            Wg schematu podłączeń nie ma nic o podłączeniu masy modułu z masą auta przez gniazdo. Schemat poniżej. Gdzie ewentualnie można dostać oryginalne gniazdko 13 pin?

                            Jakby ktoś był zainteresowany całym podłączeniem modułu to instrukcja jest m.in. pod tym adresem:

                            chomikuj.pl/Rob662/Octavia+II+pdf+R*c3*93*c5*bbNE/Zaczep+holowniczy+przygotowanie+do+monta*c5*bcu+ha ka+holowniczego,1650179736.pdf
                            Załączone pliki

                            Komentarz

                            • krzynol
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 10981
                              • Superb II combi (3T5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              kasuj błędy i sprawdzaj
                              też mi się wydaje, że nie ma sprawdzania poprzez zwieranie masy
                              sprawdzanie następuje poprzez podłączenie żarówki którejś

                              [ Dodano: Wto 28 Maj, 13 14:00 ]
                              rozpisz dla potomnych:
                              BL - kierunek L
                              NSL - halogeny tylne
                              BR - kierunek prawy
                              58R - pozycja prawa
                              58L - pozycja lewa
                              54 - światła stop
                              RF - światło cofania
                              30 - zasilanie przed zapłonem
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz

                              • qmek
                                Classic
                                • 2012
                                • 20

                                W Service guide VW napisane jest jak wykrywana jest przyczepa:
                                The trailer detector control unit -J345- detects a power consumption of at least 5 W (The turn signal system or the side lights must switched on to detect the “trailer”) when “towing a trailer” and passes this information to various control units via the CAN data bus.
                                The trailer detector control unit -J345- receives information (regulation of lights) from the onboard supply control unit -J519- and the convenience system central control unit -J393- via the CAN data bus.

                                Czyli nie przez zwarcie masy, tylko przez pomiar poboru prądu na żarówkach przyczepy.

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  Normalnie w autach bez can zapiecie przyczepy bylo sygnalizowane przez pomiar obwodu swiatla p.mgielnego.

                                  Jak przyczepa ma padnieta zarowke, to wypiecie jej z gniazda nie powoduje wylaczenia bledow zarowek. Trzeba dopiero stacyjke dac na zero i znow na 1.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • kowaltom99
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 743
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    Zamieszczone przez qmek
                                    W Service guide VW napisane jest jak wykrywana jest przyczepa:
                                    The trailer detector control unit -J345- detects a power consumption of at least 5 W (The turn signal system or the side lights must switched on to detect the “trailer”) when “towing a trailer” and passes this information to various control units via the CAN data bus.
                                    The trailer detector control unit -J345- receives information (regulation of lights) from the onboard supply control unit -J519- and the convenience system central control unit -J393- via the CAN data bus.

                                    Czyli nie przez zwarcie masy, tylko przez pomiar poboru prądu na żarówkach przyczepy.
                                    Ja montowałem hak w Listopadzie ubiegłego roku. Wtedy wszędzie szukałem info o montażu haka.
                                    Informację o zwarciu masy znalazłem na jakimś forum VW Golf - nie sprawdzałem tego empirycznie.
                                    Mea culpa - podałem niesprawdzone informacje.
                                    Ale przynajmniej teraz się wyjaśniło :-)

                                    Komentarz

                                    • ged
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 144

                                      Nie wiem jak u Was, ale u mnie nie muszę włączać kierunkowskazu ani świateł pozycyjnych żeby wykrył przyczepkę. Po podpięciu przyczepki jest od razu widziana przez bloki pomiarowe.

                                      Komentarz

                                      • krzynol
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 10981
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        ged, bo nie polega to na włączeniu żarówki
                                        tylko jest to tzw. zimna diagnoza
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz

                                        • qmek
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 20

                                          No więc panowie. Wymieniłem ten moduł na model D. Błędów żadnych nie ma, światła działają, ale bez przeciwmgielnego i pozycyjnego lewego. Pytanie, czy moduł jest w takim razie uszkodzony, czy jest jakoś zakodowany, żeby nie świecił p-mg?? Połączenie jest ok, bo sprawdzałem od kostki do gniazda. I nie wiem, czy po raz kolejny odsyłać moduł żeby mi koleś wymienił na kolejny, czy coś.

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            A po podlaczeniu auta swieci p.mgielne na aucie ?? Czy nie swieci zadne.

                                            Normalnie bez przyczepy swieci na aucie, a po podpieciu gasnie
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • qmek
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 20

                                              w aucie bez przyczepy swieci a po podpięciu przyczepki gaśnie w aucie

                                              Komentarz

                                              • kowaltom99
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 743
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Zamieszczone przez qmek
                                                w aucie bez przyczepy swieci a po podpięciu przyczepki gaśnie w aucie
                                                To w takiej sytuacji teoretycznie powinno zapalić się p-mgielne w przyczepce.

                                                Sprawdź jeszcze kodowanie modułu przyczepy. Poszukaj w necie kodowania OII z takim samym modułem (tylko nie z UK bo kodowanie teoretycznie może być inne).
                                                Możesz wkleić obecne kodowanie modułu?

                                                Kodowanie u mnie jest takie (moduł z końcówką F)
                                                Address 69: Trailer (J345) Labels: 1K0-907-383-MY8.lbl
                                                Part No SW: 1K0 907 383 F HW: 1K0 907 383 F
                                                Component: Anhaenger H07 0100
                                                Revision: 3A001001 Serial number: 00000124633594
                                                Coding: 0100000100000000
                                                Shop #: WSC 33839 175 56267
                                                VCID: 3065616463384CE

                                                Komentarz

                                                • qmek
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 20

                                                  Kodowanie wkleję następnym razem. Jutro wysyłam moduł w celu wymiany na inny, bo byłem na stacji diagnostycznej i wyszło, że a pozycyjne lewe idzie tylko 2,2V a na przeciwmgielne jeszcze mniej. Wychodzi, że prawdopodobnie moduł jest uszkodzony

                                                  Komentarz

                                                  • youszi
                                                    Classic
                                                    • 2013
                                                    • 13

                                                    Witam,
                                                    wiem że temat trochę już przystopował, ale powiedzcie gdzie w O2FL jest montowany fabryczny moduł haka?

                                                    Mam taki problemik, że czasami wyskoczy mi błąd kierunku i światła w przyczepce mimo iż nie mam jej podpiętej. Zauważyłem zależność, że jak jest wilgotno to nie ma błędu, jak autem się troche pojeździ to wyskakuje. Chwilowo zakładam że coś nie styka w wiązce.

                                                    Z góry dzięki za odpowiedź.

                                                    P.S
                                                    witam wszystkich,
                                                    jest to mój pierwszy post na forum, od niedawna stałem się posiadaczem o2fl.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...