Hak holowniczy w OII

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gregors
    Drive
    • 2010
    • 95
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Sterownik sterownikiem ale tu kabelki i złączki ori są potrzebne.

    Pytałem w ASO co mają w zamian za ori (moduł+wiązka) to produkt jakiejś firmy czeskiej GALIA.
    Cena nie powala.
    Zabawa samemu ze wzlędu na brak miejsca i czasu nie wchodzi w moim przypadku w grę , a szkoda bo bym się z chęcią pogrzebał.
    Pozdrawiam GregorS

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      gregors, co ty z tym aso caly czas
      kup od Michała albo używkę na alledrogo
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • greg44
        L&K
        • 2011
        • 1198
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        Witam, ktoś podpowie, co w skrzynke bezpieczników należny wlepiać przy oryginalnej wiązce, Rozumiem, że piny z wiązku pod bezpieczniki chyba 8, 41, 42 , 43. W 8 mam doprowadzenie prądowe, te pozostałe trzeba wpiąć piny zasilające, takie rozgałęzienie, na trzy piny, gdzie to się wpina, aby to zasilić?

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10981
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          greg44, lub wykorzystujesz dwa tylko, 8 osobno i jeden z pozostałych,
          przewód ciągniesz jeden gruby i na końcu rozgałęziasz 3x do sterownika

          wpina się piny w skrzyneczkę bezpieczników, prawdopodobnie nie będzie na żadnym z pinów 41-43 zasilania z acisków instalacji (takiej blaszki na jednym końcu bezpiecznika)
          wtedy obsadzasz pin i podłączasz go do innego zasilania głównego
          a drugi pin zaciskasz na przewodzie 4mm2 i prowadzisz do sterownika do tyłu
          do tego zacisk F z bordnetza - czyli włącznik hamulca- trzeba podłączyć do sterownika
          a CAN bierzesz ze sterownika parkowania, który jest obok

          [ Dodano: Czw 04 Paź, 12 20:01 ]
          Zamieszczone przez PBP
          żeby być pewnym to w weekend rozbiorę boczek w bagażniku i sprawdzę
          i pochwal się...
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • greg44
            L&K
            • 2011
            • 1198
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            Pin nr 8 w skrzynce bezpieczników jest, gdzie szukać zasilania do tych trzech bezpieczników, gdzie należy się wpiąć? Czy na tych trzech bezpiecznikach jest cały czas zasilanie?
            Włącznik hamulca gdzie się wpiąć, rozumiem, że w Bartezie ale która kostka i który pin w kostce?
            Can widziałem, deskuję w innym wątku i można się wpiąć do sterownika partronika.

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 10981
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              greg44, zacisk 54 (włącznik hamulca), to jest wtyczka E pin 2

              ale mam pytanie, czy masz jakieś schematy czy robisz z tego co tu wyczytasz?!
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • greg44
                L&K
                • 2011
                • 1198
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                Zamieszczone przez krzynol
                zacisk 54 (włącznik hamulca), to jest wtyczka E pin 2
                Rozumiem, że tam jest już podpięty kabel, porostu w niego się należy wpiąć - wlutować?
                Schemat mam od Kowala za co dziękuję. Może ktoś ma jakiegoś manuala jak się montuje hak w OII.
                A co to jest B315 - złącze bieguna dodatkowego i co to za bezpiecznik 6 (30) w skrzyńce elektrycznej, pod to należny się wpiąć z zasilaniem wiązki, znaczy tych trzech bezpieczników.
                Ktoś podpowie czy do oryginalnego haka należny zastosować jakieś specjalne śruby do mocowania do nadwozia, ma to jakieś oznaczenia w Etce, czy można porostu kopic jakieś ze sklepu metalowego, jakie te śruby maja rozmiary? Do śrub pewnie trzeba dać jakieś podkładki, ktoś pomorze?

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10981
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  ręce opadają

                  Zamieszczone przez greg44
                  Rozumiem, że tam jest już podpięty kabel, porostu w niego się należy wpiąć - wlutować?
                  tak

                  Zamieszczone przez greg44
                  A co to jest B315 - złącze bieguna dodatkowego i co to za bezpiecznik 6 (30)
                  złącze bieguna dodatniego i jest to duży bezpiecznik w skrzyni elektrycznej silnika 30A
                  i pod ten zacisk lub podobny typu 30a trzeba dorobić piny bezpieczników
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • greg44
                    L&K
                    • 2011
                    • 1198
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    Co się czepia pierwszy raz będę to montował, wszystko trzeba ustalić co jak i dlaczego.

                    Komentarz

                    • PBP
                      Classic
                      • 2012
                      • 10
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      Zamieszczone przez krzynol

                      [ Dodano: Czw 04 Paź, 12 20:01 ]
                      Zamieszczone przez PBP
                      żeby być pewnym to w weekend rozbiorę boczek w bagażniku i sprawdzę
                      i pochwal się...
                      nie ma czym, jest to dokładnie ten co w aukcji, którą wskazałeś

                      [ Dodano: Nie 07 Paź, 12 17:21 ]
                      Zamieszczone przez greg44
                      Ktoś podpowie czy do oryginalnego haka należny zastosować jakieś specjalne śruby do mocowania do nadwozia, ma to jakieś oznaczenia w Etce, czy można porostu kopic jakieś ze sklepu metalowego, jakie te śruby maja rozmiary? Do śrub pewnie trzeba dać jakieś podkładki, ktoś pomorze?
                      ja wykorzystałem oryginalne które były razem z hakiem, dałem tylko po podkładce sprężynującej. montaż haka jest prosty zamieniasz belkę na tą z hakiem i tyle. zwróć uwagę aby podczas demontażu zderzaka nie urwać jakiegoś zaczepu lub nie zgubić jakieś zapinki

                      Komentarz

                      • lampion
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 198
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

                        Zamieszczone przez greg44
                        Co się czepia pierwszy raz będę to montował, wszystko trzeba ustalić co jak i dlaczego.
                        Greg ja sobie to zrobiłem tak: Najpierw podłączyłem moduł do zasilania po stacyjce, ale okazało się, że sypie błędami więc podpiąłem do stałego plusa. To gdzie te przewody umiejscowisz (w których bezpiecznikach) nie ma większego znaczenia no chyba, że zamierzasz więcej rzeczy montować. Po drugie Krzynol dobrze Ci radzi, czyli pociągnij jeden grubszy przewód i rozdziel go na końcu. Jeżeli chodzi o CAN to musisz uważać bo np u mnie przy module czujników parkowania okazało się, że to nie są przewody CAN tylko od modułu komfortu, ale to też mi Krzynol powiedział więc sądzę, że jak ładnie poprosisz to Tobie również pomoże :lol: największe problemy możesz mieć z przewodem sygnałowym od włącznika świateł hamowania (na schemacie oznaczony jako F) U mnie w serwisie chcieli ciągnąć nowy przewód od pompy ABS-u, a okazało się, że wystarczy podpiąć się pod PIN we wtyczce C (z tego co pamiętam to 17, ale jest to do sprawdzenia). Aha W O2 i O2 FL to są różne PIN-y.

                        Komentarz

                        • ged
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 144

                          Nie mozna normalnie uwierzyć jak wy kombinujecie. Wszystko zostało dokładnie opisane i rozrysowane tutaj:


                          Po drugie - w oryginalnym module są trzy bezpieczniki i trzy przewody zasilające. Każdy od czegoś innego. I to, że zasilane są z tego samego zacisku nie oznacza, że można jednym, grubszym przewodem na większym bezpieczniku puścić całość. Chociaż taki montaż widziałem po ASO na oryginalnych częściach. Pocięli wiązkę (kto montował to wie że jest zrobiona idealnie) i puścili swoim kablem zasilającym na bezpieczniku 30A (!). Jak zrobi się zwarcie to pójdzie również elektronika w module.

                          Nie kombinować tylko zrobić po oryginale - po to zostawił producent miejsce na bezpieczniki w skrzynce żeby je tam zamontować. Druciarstwu mówimy stanowcze NIE!

                          Komentarz

                          • lampion
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 198
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

                            Zamieszczone przez ged
                            Nie mozna normalnie uwierzyć jak wy kombinujecie. Wszystko zostało dokładnie opisane i rozrysowane tutaj:


                            Po drugie - w oryginalnym module są trzy bezpieczniki i trzy przewody zasilające. Każdy od czegoś innego. I to, że zasilane są z tego samego zacisku nie oznacza, że można jednym, grubszym przewodem na większym bezpieczniku puścić całość. Chociaż taki montaż widziałem po ASO na oryginalnych częściach. Pocięli wiązkę (kto montował to wie że jest zrobiona idealnie) i puścili swoim kablem zasilającym na bezpieczniku 30A (!). Jak zrobi się zwarcie to pójdzie również elektronika w module.

                            Nie kombinować tylko zrobić po oryginale - po to zostawił producent miejsce na bezpieczniki w skrzynce żeby je tam zamontować. Druciarstwu mówimy stanowcze NIE!
                            moźna i tak, moźna i tak. Grunt żeby działało

                            Komentarz

                            • krzynol
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 10981
                              • Superb II combi (3T5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              Zamieszczone przez ged
                              w oryginalnym module są trzy bezpieczniki i trzy przewody zasilające. Każdy od czegoś innego. I to, że zasilane są z tego samego zacisku nie oznacza, że można jednym, grubszym przewodem na większym bezpieczniku puścić całość.
                              można, można, ponieważ jest to zasilanie świateł przyczepy i najwyżej zamiast wywalić
                              bezpiecznik od pozycji, żeby zgasły pozycje - to zgasną wszystkie światła w przyczepie
                              taka niedogodność będzie
                              Zamieszczone przez ged
                              Jak zrobi się zwarcie to pójdzie również elektronika w module
                              jak się zrobi zwarcie, to od tego jest bezpiecznik, żeby sie spalił, poza tym sterownik ma osobne zasilanie elektroniki
                              Zamieszczone przez ged
                              Druciarstwu mówimy stanowcze NIE
                              tu się zgadzam, ale z rozsądkiem
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz

                              • greg44
                                L&K
                                • 2011
                                • 1198
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                Pany, podpowiedzcie, czy w kodowaniu, wystarczy zaznaczyć w Getweyu, że jest moduł haka ( adres sterownika - 69) i to wystarczy, nie trzeba kodować samego modułu haka? Oprócz ujawnienia dodatkowego modułu w sterowniku Getwey, z tego co wyczytałem to można jeszcze zakodować dodatkowo pod przyczepkę moduł Partronika, wstawić 1 w piąte pole od prawo w kodowaniu. Coś jeszcze się koduje w OII przed FL?

                                Komentarz

                                • krzynol
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 10981
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  greg44, dokładnie, najpierw w gateway'u zaznaczasz, że jest obecny ster haka
                                  potem w chodzi w ster haka i sprawdzasz co można zakodować, pewnie tylko kraj
                                  potem w parktroniku zaznaczasz, że jest ster haka
                                  można jeszcze w ABS'ie włączyć w adaptacjach stabilizację auta z przyczepą
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz

                                  • greg44
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1198
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    Zamieszczone przez krzynol
                                    można jeszcze w ABS'ie włączyć w adaptacjach stabilizację auta z przyczepą
                                    A co tam w tym ABS-ie się włącza i jak to dokładnie wykonać? Podpowiesz? Moduł haka ma adres 69?

                                    Komentarz

                                    • krzynol
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 10981
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      moduł haka to trailer [69]
                                      w adaptacjach jest opcja trailer stabilization - wł./wył.
                                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                      poprzednie modele:
                                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                      Komentarz

                                      • cysterniarz
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 1887
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        Może pytanie lekko od blondynki ale nie mogę się doczytać czy hak w O2 przed fl jest taki sam do HB i do Combi ?

                                        Mam dawcę o2 HB z 2008r z hakiem zdejmowanym na kluczyk i chciałbym to wszystko wydłubać i założyć u siebie, ale czy belka itp będą P&P do combi ?

                                        Komentarz

                                        • krzynol
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 10981
                                          • Superb II combi (3T5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          raczej tak
                                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                          poprzednie modele:
                                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                          Komentarz

                                          • cysterniarz
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 1887
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            krzynol, wolałbym jakbyś zamaiast "raczej tak" użył stwierdzenia "bankowo tak".
                                            Jak rozbebesze wszystko i zdejmę zderzaki i się okaze ze nie pasuje to... pierwsze słowo, które wtedy wypowiem będzie słychać w Gdańsku :wink:

                                            Komentarz

                                            • piotrek_gdy
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 7723
                                              • Volkswagen
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              cysterniarz, IMHO tak :szeroki_usmiech

                                              przecież pepiki są oszczędne
                                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                Zobacz na allegro czy sa takie same do OII od 2004. Roznica moglaby byc miedzy kombi a liftbackiem. Cos tam czasem pisza ze inny jest do 4x4, ale to raczej tylko w OI mialo znaczenie
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • cysterniarz
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 1887
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  Właśnie patrzę allegro. Jedni rozdzielają te aukcje na sedana i kombi, inni piszą w aukcji że pasuje do wszystkich typów i bądź tu mądry. Zaraz zadzwonie do aso i posłucham mądralińskich.

                                                  Komentarz

                                                  • krzynol
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 10981
                                                    • Superb II combi (3T5)
                                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                    według etki do HB i kombi są jednakowe...
                                                    ...
                                                    ...
                                                    ...
                                                    ale do Scouta mają inny numerek, podejrzewam, że chodzi o pierdółkę
                                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                    poprzednie modele:
                                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...