Piszczenie szyb

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mr.suchy
    Drive
    • 2015
    • 97
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Piszczenie szyb

    Cześć,

    Chciałbym usunąć pisk, który słychać podczas podnoszenia szyby. Co aktualnie zrobiłem:
    1. Zdemontowałem tapicerkę drzwi,
    2. Użyłem silikonu w sprayu i smarowałem górną rolkę oraz prowadnicę. Do tego ten biały element, na którym trzyma się szyba.

    Jest trochę lepiej. Kupiłem nitownicę i zastanawiam się nad:

    1. Zabezpieczeniem szyby i usunięciem mechanizmu. Następnie sprawdzić czy jak działa to wydaje jakiś odgłos ?
    2. Rozwiercić nity i.....zobaczyć co jest w środku

    Na forum znalazłem ciekawe wypowiedzi.

    Cytuje
    "Na 95 % problem tkwi w startym floku na piórze zgarniacza zewnętrznego - dla niezorientowanych to jest zewnętrzna uszczelka szyby leżąca poziomo na krawędzi zewnętrznej drzwi w połowie ich wysokości.
    Jeżeli chcesz sprawdzić, czy mam rację, to umyj szybę z zewnątrz, możesz ją pozostawić mokrą i wtedy opuść, podnieś i ponownie opuść szybę - pisk zniknie.

    Ja tak mam od nowości, ale nie reklamowałem tego, bo nie chciałem, aby ASO grzebało mi w nowym samochodzie. Niestety nie widzę rozwiązania tego problemu, bo smarowanie poflokowanego pióra (a są dwa dolne i górne) nie da długotrwałego efektu."


    Film: https://www.youtube.com/watch?v=8tBqr5ExuT4
  • SławekG
    Classic
    • 2016
    • 3

    #2
    Mam to samo w przedniej szybie, jak ktoś pomorze z czego to wynika będę wdzięczny

    Komentarz

    • boonsaw
      Rider
      • 2015
      • 260
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Kolega @mr.suchy jest chyba na dobrej drodze do wyeliminowania problemu. Mi też piszczy przednia lewa szyba. Szukałem, doraźnie smarowałem , ale to nic nie dało. Teorii na ten temat jest milion ale tutaj chyba będzie konkret Kibicuje

      Komentarz

      • DJ MŁODY
        RS
        • 2007
        • 5908
        • Octavia II (1Z3)

        #4
        mnie tez szlak trafia silikon niewiele pomógł ...
        pozdrawiam Adam
        Octavia 2 - Tour II - Kosiarka


        Spontany Katowickie

        Komentarz

        • kowaltom99
          Rider
          • 2009
          • 743
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Przerabiałem to w obu szybach przednich. To nie problem uszczelek.
          Niestety trzeba roznitować i wyjąć cały mechanizm. Piszczą plastikowe rolki na swoich ośkach. Trzeba zaaplikować smar (ja użyłem teflonowy - taki od mechanizmów elektronicznych) prosto na osie rolek. Od 2 lat mam spokój.

          Komentarz

          • mr.suchy
            Drive
            • 2015
            • 97
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Mówisz o tych rolkach ? Patrz załącznik.
            Załączone pliki

            Komentarz

            • kowaltom99
              Rider
              • 2009
              • 743
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Dokładnie o te rolki chodzi.

              Komentarz

              • boonsaw
                Rider
                • 2015
                • 260
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                Te nity w tym miejscu to jest jakieś nieporozumienie..

                Komentarz

                • mr.suchy
                  Drive
                  • 2015
                  • 97
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Problem rozwiązany. W skrócie:

                  1. Demontujemy tapicerkę drzwi.
                  2. Poprzez otwór, otwory "serwisowe" wybijamy gumową uszczelkę, która trzyma szybę z prowadnicą. Tam sa dwa elementy. Jeden w drugim, które musimy wybić.
                  3. Przesuwamy szybę maksymalnie do góry.
                  4. Kleimy szybę taśmą pakową z drzwiami. Dokładnie. Nie chcemy jej zniszczyć.
                  5. Usuwamy nity za pomocą wiertarki. Pozostawiamy nity od prowadnicy. Jedna prowadnica ma dwa nity.
                  6. Używamy WD40 żeby wyczyścić rolki prowadnicy a następnie smarujemy. Ja użyłem białego smaru.

                  Najlepiej pracować we dwóch. Co dwie głowy to nie jedna. Na dniach robię pozostałe drzwi. Poniżej filmy, które może pomogą.





                  Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • tharkun
                    Classic
                    • 2017
                    • 1

                    #10
                    Witam
                    Poratujcie informacją jakie nity wchodzą do tej obudowy. Chciałbym się za to zabrać i wolę przygotować wszystko wcześniej co by nic nie brakło w trakcie pracy. Dzięki!

                    Komentarz

                    • dieselinside1900
                      Ambiente
                      • 2017
                      • 228
                      • Ford
                      • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Złożyłeś to z powrotem na nity czy nitonakrętki?
                      Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                      Komentarz

                      • mr.suchy
                        Drive
                        • 2015
                        • 97
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Wszystko złożyłem jak w fabryce - prawie. Kupiłem nitownice za 70 zł i nity 4.8 mm. Chciałem większe 6.4 mm ale nie moglem ich dostać. Na obecną chwile zrobiłem prawą stronę auta. Dzisiaj pod wieczór zdemontuje tapicerkę z lewej części i na dniach kończę.

                        Komentarz

                        • chrzanek
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 234
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          To widzę że nie jestem sam ale po tak dobrych poradach,chyba sie w week za to wezmę.

                          Komentarz

                          • dieselinside1900
                            Ambiente
                            • 2017
                            • 228
                            • Ford
                            • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Ja na razie skompletowałem potrzebny sprzęt do tej zabawy i czekam na dostawę. Zamówiona nitownica, nity oraz smar biały. Piszczenie już niedługo przestanie mnie ....
                            Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                            Komentarz

                            • tharkun
                              Classic
                              • 2017
                              • 1

                              #15
                              A jakie nity zamówiłeś? Bo z tymi 6,4 mm jest trochę problem.

                              Komentarz

                              • kowaltom99
                                Rider
                                • 2009
                                • 743
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Nity większych średnicach są do dostanie w każdym sklepie metalowym.
                                Ale jest inny problem, trzpienie tych nitów są grube i nie mieszczą się w zwykłej "marketowej" nitownicy. Trzeba mieć nitownicę większych gabarytów.

                                Komentarz

                                • dieselinside1900
                                  Ambiente
                                  • 2017
                                  • 228
                                  • Ford
                                  • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Zamówiłem nity 6mm, zawsze to trochę mniej od 6,4mm
                                  Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                                  Komentarz

                                  • mr.suchy
                                    Drive
                                    • 2015
                                    • 97
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Ja montowałem na 4.8 mm.

                                    Komentarz

                                    • piesu102
                                      Drive
                                      • 2014
                                      • 43
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      mr.suchy jaką nitownicę masz ? jeśli możesz zobrazować i jak z tym "wybijaniem" szyby ? i jej ponownym montażem ? bo to mnie najbardziej przeraża u mnie została szyba kierowcy do zrobienia bo prawą udało mi się jakoś od góry zrobić, ale tą to chyba zostawię na inny termin zabawy bo i tak mikrostyk muszę wymienić, a raczej wymienię cały zamek żeby wszystko grało

                                      Komentarz

                                      • mr.suchy
                                        Drive
                                        • 2015
                                        • 97
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        1. Opuszczasz szybę tak aby przez "dziurki" były widoczne białe plastiki.
                                        2. Następnie za pomocą śrubokręta typu torx albo cokolwiek o podobnej średnicy. Wybijasz najpierw środkowy element a potem zewnętrzny. Najlepiej na śrubokręt położyć szmatkę - wówczas jest lepszy odgłos. Nie masz wrażenia że uderzasz w szybę.
                                        3. Wyboiłes plastikowe mocowania.
                                        4. Podnosisz szybę do góry. Nie spadnie. Nie ma takiej fizycznie możliwości.
                                        5. Na górna część drzwi kładziesz papier. Za pomocą taśmy pakowej kleisz szybe po obu stronach. Tak żeby nie spadła.
                                        6. Opuszczasz "szybę" w dół - mechanizm.
                                        7. Rozwalasz nity.

                                        Ja dzisiaj robie lewa stronę auta. Miałem wczoraj problem ze zdjęciem panelu u kierowcy i trochę plastik pękł....
                                        Załączone pliki

                                        Komentarz

                                        • dieselinside1900
                                          Ambiente
                                          • 2017
                                          • 228
                                          • Ford
                                          • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Ja wziąłem taką z 5 końcówkami od 2,4 do 6,4 mm.
                                          Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                                          Komentarz

                                          • kowaltom99
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 743
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez mr.suchy Zobacz wpis
                                            1. Opuszczasz szybę tak aby przez "dziurki" były widoczne białe plastiki.
                                            2. Następnie za pomocą śrubokręta typu torx albo cokolwiek o podobnej średnicy. Wybijasz najpierw środkowy element a potem zewnętrzny. Najlepiej na śrubokręt położyć szmatkę - wówczas jest lepszy odgłos. Nie masz wrażenia że uderzasz w szybę.
                                            3. Wyboiłes plastikowe mocowania.
                                            4. Podnosisz szybę do góry. Nie spadnie. Nie ma takiej fizycznie możliwości.
                                            5. Na górna część drzwi kładziesz papier. Za pomocą taśmy pakowej kleisz szybe po obu stronach. Tak żeby nie spadła.
                                            6. Opuszczasz "szybę" w dół - mechanizm.
                                            7. Rozwalasz nity.

                                            Ja dzisiaj robie lewa stronę auta. Miałem wczoraj problem ze zdjęciem panelu u kierowcy i trochę plastik pękł....
                                            Tych plastikowych tulejek trzymających szybę się nie wbija :-)
                                            Instrukcja ELSA - trzeba wziąć 2 śruby M6 i M8.
                                            M6 delikatnie wkręcasz w tę mniejszą tulejkę i wyciągasz do siebie.
                                            M8 wkręcasz w tę większą tulejkę i również wyciągasz do siebie.

                                            Tak unika się wpadnięcia tych tulejek plastikowych do wnętrza drzwi. Jeżeli i tak roznitowujesz mechanizm, to nie ma znaczenia - można wbijać. Ale jak nie chcesz roznitowywać (tylko np wymieniasz szybę) to lepiej aby tulejki nie wpadły do wnętrza drzwi.

                                            Komentarz

                                            • dieselinside1900
                                              Ambiente
                                              • 2017
                                              • 228
                                              • Ford
                                              • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              A co mówi ELSA odnośnie montażu tych tulejek?
                                              Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                                              Komentarz

                                              • kowaltom99
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 743
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                Wciskasz tę mniejszą tulejkę w większą (tak do 1/3 długości). Potem te połączone tulejki wciskasz w otwory (plastikowa prowadnica + szyba)
                                                Delikatnie dobijasz tę mniejszą tulejkę.

                                                Komentarz

                                                • dieselinside1900
                                                  Ambiente
                                                  • 2017
                                                  • 228
                                                  • Ford
                                                  • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  Myślałem,że jest jakiś specjalny patent na tę czynność. Ja sobie pomagam kawałkiem dość sztywnego drutu, pręta stalowego. Wkładam go w środek przez te tulejki i podtrzymuje te tulejki, żeby nie wpadły do środka. Kiedyś to przerabiałem w Pasku jak mi wpadła dwa razy do środka, tylko tam było o tyle lepiej, że blacha była przykręcana. Za trzecim razem pomogłem sobie takim pręcikiem stalowym.
                                                  Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...