Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] 1,6 LPG problemy z odpalaniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] 1,6 LPG problemy z odpalaniem

    technicznie Yeti to poprawne auto z koncernu VAG

    wszytko raczej działa choć silnik jest bardzo ale to bardzo chimeryczny, raz pracuje gładko raz nie nie wiadomo dlaczego, przy nierozgrzanym silniku temp. płynu ok 60-70 st. C, olej 50-60 st C temperatura zewnętrzna 5-10 st. C szarpie pomiędzy obrotami 1600-2100 obr/min - praktycznie wszytko ustępuje po rozgrzaniu do temperatury roboczej oraz przy innych temperaturach zewnętrznych jak podałem
    z kwestii czysto technicznych to tyle


    główne wady to wnętrze, jest bardzo słabo wykonane do tego dużo drgań od silnika i napędu Forum - Octavia Club Polska

    głośno w trasie a już głównie przy prędkości powyżej 100-120 km/h
    nie wiem chyba celowo - słabo wykonana tapicerka wnętrza głównie deska rozdzielcza która skrzypi i trzeszczy, słabo zrobione poszycia drzwi, warstwy plastiku z których się składają tłuką się wzajemnie o siebie są niedokładnie znitowane (plastikowe nity)
    wiecznie skrzypiące zegary (licznik) od nowości tak jak i rezonanse w tapicerce

    fotele z przodu dostały luzu przy ustawianiu pochylenia, jak się ktoś załapał na serwis to zrobił - znana przypadłość - ja nie miałem siły do "swojego" ASO

    okno dachowe panoramiczne - daje się czasami we znaki skrzypienie uszczelek to jedno (pomaga smarowanie) ale trzaski niestety także są

    całkowita porażką w Yeti jest Sound System - głośniki u mnie były tak zamontowane, że obijały się o metalową konstrukcje drzwi, gra to byle jak ale duża w tym zasługa słabego umiejscowienia

    wg. mnie wysokie spalanie tj. 140 km/h 10 l/100 na tej samej trasie Octavia Scout z takim samym silnikiem pali 6,7 l/100

    czysto technicznie nie zepsuło się nic, auto cały czas jeździ, odpala itp. ale to w dzisiejszych czasach jest normą :-)

    wg. cennika 140 tys zł (wiadomo Skoda daje upusty) to jakość wnętrza mogłaby być odrobinę wyższa
    trzaski, rezonanse i drgania cała masa drgań do tego dość twarde - niewybierające nierówności - zawieszenie

    z drugiej strony ma to auto swój urok i pewnie dlatego go trzymam

    to już nie kwestia samego Yeti ale Skody, całkowity brak wsparcia serwisowego ASO

  • #2
    [O2] 1,6 LPG problemy z odpalaniem

    Witam,
    od około miesiąca sporadycznie występuje u mnie problem z odpaleniem auta.
    (1,6 MPi + LPG)

    Kręcę raz i nic jakby brakowało iskry lub paliwa. Kręcę drugi raz, już próbuje załapać i dopiero za 3cim razem odpala.
    Sytuacja taka nie występuje ciągle, tylko co któryś (załóżmy 4-5) rozruch auta.
    Bez znaczenia czy ciepły czy zimny.
    Wstępnie uznałem, że z racji tego, że jeżdżę na LPG to benzynka leżakująca w baku (niedużo jej w końcu zużywam) skiepściła się, więc zalałem jakiejś "super-hiper-wi-paŁer-extra" i pojeździłem na benzynie.
    Możliwe, że częstotliwość występowania tego problemu się zmniejszyła, ale nadal występuje.

    Aaaa jeszcze jedno, ostatnio zaobserwowałem, że jak nie chce odpalić za pierwszym razem, to przy drugiej próbie jak dodam trochę gazu to odpala z ostrym przegazowaniem.
    Za mało paliwa podaje przy rozruchu czy co...?

    ASO podpięło się do kompa i stwierdzili "błędów nie ma, jak nie będzie chciał wcale odpalić to przyjechać" - absurd.
    Co to może być?

    PS. przebieg 40tys. przy 30 przegląd w ASO i wymiana świec (podobno).
    SATYNOWA O2 Tour
    Z pozdrowieniami
    Bartek

    Komentarz


    • #3
      Proponuje

      0. Sprawdzić czy nie ma błędów w compie.

      1. Sprawdzić czy nie zostaje w kolektorze dolotowym gaz ( dostaje się tam przez wężyk podciśnienia) gdy mamy stary reduktor. Sprawdzenie jest proste 1 dzień od pierwszego odpalenia do ostatniego jedziemy na benzynie rano następnego dnia sprawdzamy czy jest OK

      2. EGR odłączyć wtyczkę i pojeździć bez - ten eksperyment akurat dobrze robić mając możliwość skasowana błędów w kompie samochodu bo po odłączeniu EGR rzuci błędem na szafe.

      Komentarz


      • #4
        kudlaty, odpowiadam:
        - błędów nie ma, sprawdzałem 15 minut temu - czysto
        - po jeździe tylko na benzynie też występuje ten problem
        - co do EGR'a, czy nie wywaliłoby błędu gdyby był uwalony?
        SATYNOWA O2 Tour
        Z pozdrowieniami
        Bartek

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez TwoB
          Kręcę raz i nic jakby brakowało iskry lub paliwa. Kręcę drugi raz, już próbuje załapać i dopiero za 3cim razem odpala.
          Sytuacja taka nie występuje ciągle, tylko co któryś (załóżmy 4-5) rozruch auta.
          Bez znaczenia czy ciepły czy zimny.
          mam ostatnio dokładnie to samo... NIe zauważyłem żadnej prawidłowości ale chyba u mnie to jest po dłuższym postoju... Sam nie wiem osobiście myślałem że to wina świec.. Błędów brak.. Mój przebieg o 28 k km
          Genialna furka => http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=876165#876165

          Najnowsza zabawka http://zulpanter.blogspot.com -> serdecznie zapraszamy

          Komentarz


          • #6
            Miałem podobny problem ale dosłownie kilka razy i zawsze jak zbliżał się termin przeglądu. ASO stwierdziło że jest ok, i w sumie problem juz nie wracał. pracownik powiedział że mogła to być wina filtrów od gazu które wymienili. Ewentualnie filtr paliwa może bym obstwił
            pozdrawiam

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez cezaryaksum
              Ewentualnie filtr paliwa może bym obstwił
              ...mój obecny typ to filtr paliwa, bo wygląda mi to wszystko jakby nie dostawał od razu wystarczającej dawki paliwa.
              Zastanawiałem się nad układem zapłonowym, ale to by było dziwne, że w czasie jazdy jest OK, a szwankule tylko przy odpalaniu.
              Ja mam teraz około 9tys. od ostatniego przeglądu, dojeżdżę do tych 15tys. i zrobię przegląd gazowy z wymianą fltrów.

              Podbiel, cezaryaksum, jakbyście znaleźli przyczynę/rozwiązanie to dajcie znać.
              SATYNOWA O2 Tour
              Z pozdrowieniami
              Bartek

              Komentarz


              • #8
                TwoB, wymień świece to raz

                dwa nie tankuj żadnych Vpowerów ani innych tego typu paliw tylko zatankuj do pełna najzwyklejsze 95 i zacznij więcej jeździć na benzynie
                "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                Komentarz


                • #9
                  Żadne świece ani paliwo - sprawdziłem i wyeliminowałem to dzisiaj.
                  Prawdopodobnie popuszczają wtryskiwacze lub/i reduktor gazu do kolektora ssącego i silnik jest zalany gazem, na co zwracał uwagę kolega kudlaty, dzisiaj zakręciłem butlę lpg i tak pojeżdżę trochę i sprawdzę.
                  Jeśli przy fizycznym braku dostępu LPG do silnika nie będę miał problemu z odpalaniem, będę wiedział, że albo medy, albo reduktor LPG są walnięte.
                  Wtedy konkretnie pokażę palcem w ASO co mają sprawdzić, mając nadzieję, że to zrobią i naprawią na gwarancji.
                  Dam znać za jakiś czas co i jak.
                  SATYNOWA O2 Tour
                  Z pozdrowieniami
                  Bartek

                  Komentarz


                  • #10
                    Zalej go benzyną może masz jej znacznie za mało a na sekwencji tak się dzieje, sprawdz czy załancza ci się pompa paliwa po postoju

                    Komentarz


                    • #11
                      zyrafao2, beznynę podaje, staram się zawsze wozić 1/3 do 1/2 baku.
                      SATYNOWA O2 Tour
                      Z pozdrowieniami
                      Bartek

                      Komentarz


                      • #12
                        TwoB, zalej cały
                        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez TwoB
                          popuszczają wtryskiwacze lub/i reduktor gazu do kolektora ssącego i silnik jest zalany gazem
                          mam potwierdzenie powyższego - padły wtryskiwacze gazowe, auto właśnie stoi w ASO i "sprawdzają", mam nadzieję, że wymienią na nowe, wytrzymały całe 38tys. (a podobno: "Panie, 100tys. to lekko wytrzymają")

                          Paliwo, ani świece nie były przyczyną - układ paliwowy i zapłonowy sprawne.
                          SATYNOWA O2 Tour
                          Z pozdrowieniami
                          Bartek

                          Komentarz


                          • #14
                            TwoB, to nie Twoje pierwsze....cos kiepskawe te wtryskiwacze montowali w ASO.
                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez piotrek_os
                              cos kiepskawe te wtryskiwacze montowali w ASO
                              ...a w cenniku instalacja LPG kosztuje tyle, że jakość powinna byc zdecydowanie inna.
                              Coś LR się nie popisuje, droższy o 2tys od polskiego staga, a jakość jaka jest każdy widzi.
                              SATYNOWA O2 Tour
                              Z pozdrowieniami
                              Bartek

                              Komentarz


                              • #16
                                Tak to juz jest z instalacjami montowanymi w ASO. A jesli chodzi o wtryskiwacze MED to niestety dla uzytkownikow ich trwalosc nie jest juz taka jak kiedys i wielu gazownikow mowi ze leca na potege. Oby wtryskiwacze wymienili na gwarancji bo cena nie nalezy do niskich.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez yunior81
                                  ich trwalosc nie jest juz taka jak kiedys i wielu gazownikow mowi ze leca na potege
                                  Ciekawe, co się na przestrzeni lat schrzaniło z Medami, bo kiedyś to była górna półka.

                                  Zamieszczone przez yunior81
                                  Oby wtryskiwacze wymienili na gwarancji bo cena nie nalezy do niskich
                                  Jak co, to zawsze można dać Hanki
                                  Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ciekawe, co się na przestrzeni lat schrzaniło z Medami, bo kiedyś to była górna półka.
                                    Wogole LR byla gorna polka. Moim skromnym zdanie cena instalacji Landi Renzo nie jest niczym konkretnym podyktowana. A jesli chodzi o zestaw ktory wkladaja w ASO to chodzi chyba o krojenie klienta na serwisie tej instalacji.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Wtryski wymienione, mam nadzieję, że problem rozwiązany.
                                      SATYNOWA O2 Tour
                                      Z pozdrowieniami
                                      Bartek

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez yunior81
                                        Oby wtryskiwacze wymienili na gwarancji bo cena nie nalezy do niskich
                                        a ew. jaki koszt tych wtryskiwaczy przy "ori" instalcjach?
                                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez piotrek_os
                                          jaki koszt tych wtryskiwaczy przy "ori" instalcjach?
                                          circa 1000 kosztuje listwa MEDów
                                          SATYNOWA O2 Tour
                                          Z pozdrowieniami
                                          Bartek

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez TwoB
                                            Zamieszczone przez piotrek_os
                                            jaki koszt tych wtryskiwaczy przy "ori" instalcjach?
                                            circa 1000 kosztuje listwa MEDów
                                            to drożej niż mój Stag4+ nie liczać butli i montażu :diabelski_usmiech
                                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              piotrek_os, nie dobijaj kolegow z LR :P

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez piotrek_os
                                                Zamieszczone przez TwoB
                                                Zamieszczone przez piotrek_os
                                                jaki koszt tych wtryskiwaczy przy "ori" instalcjach?
                                                circa 1000 kosztuje listwa MEDów
                                                to drożej niż mój Stag4+ nie liczać butli i montażu :diabelski_usmiech
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez piotrek_os
                                                  to drożej niż mój Stag4+ nie liczać butli i montażu
                                                  w hurcie to i kit brc sq24 kosztuje podobnie

                                                  ps. zrobiłem 116kkm na ori wtryskach brc i jadą dalej
                                                  patrząc na wpisy o padających wtryskach podejrzewam, że LR dla skody to jakaś edycja low-budget albo odrzut producenta ze sprzedaży detalicznej

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X