Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Problem z gazem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Problem z gazem

    Dawaj normalny lakier a nie mat :-)

  • #2
    [O2] Problem z gazem

    Witam kolegów , może ktoś z was mi pomoże otóż dziś postanowiłem w swoim autku zmienić położenie wtrysków gazowych LR w OII Tour tak jak zrobił to Wojtenio tutaj i mam teraz problem bo wszystko założyłem i teraz na gazie parska pluje szarpie i nie da się jeździć dodam że odłączałem akumulator ponieważ musiałem przełożyć kable zasilające wtrysków i czujnika w listwie i po całej operacji stała się lipa. Zmieniłem wszystko do pierwotnego położenia ale to nic nie zmieniło, może ktoś z was ma jakiś pomysł

    Komentarz


    • #3
      Przypadkiem nie pozamieniałeś miejscami wtyczek na wtryskiwaczach ?

      Komentarz


      • #4
        Właśnie nie bo jest i było kabelek A do wtrysku A i reszta tak samo

        [ Dodano: Sob 26 Lip, 14 21:44 ]
        Zapomniałem dodać że podczas jazdy zapaliło mi się ECP i kontrolka od ASR i to mnie zdziwiło

        Komentarz


        • #5
          Co prawda mam instalację innego producenta, ale jeżeli nic innego nie zmieniałeś poza odłączeniem aku i odpinaniem wtrysków to wszystko wskazuje na zamienione miejscami wtyczki wtryskiwaczy. W tym temacie:
          Forum - Octavia Club Polska na jednym ze zdjęć wyrazie widać, że wtyczka A do wtrysku A ; B do B i tak dalej nie jest regułą.
          Raczej tu bym szukał.

          PS.Zapalenie się ECP i ASR ma związek z odłączeniem aku. Po przejechaniu kilku metrów powinno zgasnąć.
          Załączone pliki

          Komentarz


          • #6
            Z rodzaju ciekawostek o czym się dowiedziałem bardzo niedawno jak nawet pozamieniasz wtyczki to i tak bedzie chodzić , ale przed modyfikacją tez miałem a do a i tak dalej i było dobrze

            Komentarz


            • #7
              Jeżeli zamienisz miejscami, fazy wtrysków gazu mijają się z fazami otwarcia zaworów ssących. Nie będzie to chodzić prawidłowo.
              A coś innego robiłeś, np skracanie wężyków, regulacja ciśnienia na reduktorze, itp?

              Komentarz


              • #8
                Pogadaj z Wojtunio to opowie Ci że to chodzi po zamianie wtrysków, nie skracałem nic i nie bawiłem sie z reduktorem jedyne co zrobiłem to zmiane mocowania listwy, a czy może poprzez mocowanie listwa jest uziemiana z silnikiem? bo w listwie w otworach na śruby sa mosiężne tuleje?

                Komentarz


                • #9
                  Ok, to widać musiały się posypać ustawienia w oprogramowaniu LR po odłączeniu aku, choć nie powinno to mieć miejsca. Zakładam, że na benzynie chodzi tak jak przed odłączeniem aku.

                  Komentarz


                  • #10
                    Dokładnie na benzynie smiga jak przed modem , dzięki za podpowiedzi , chociaż wiem że nic nie zrobiłem co mogło by uszkodzić układ , pozdr

                    Komentarz


                    • #11
                      No to rozwieję wasze wątpliwości co do montażu wtyczek na wtryskach , nie sugerujemy się tym co jest napisane na obudowie listwy wtryskiwaczy tylko zapinamy wtyczki zgodnie z kolejnością cylindrów , czyli wtyczka A do cylindra pierwszego itd ( w naszych silnikach od lewej strony czyli od rozrządu ) , po wpięciu odwrotnie tez będzie chodzić ale to nie będzie to co powinno być .
                      Jeżeli instalacja była zakładana zgodnie z wytycznymi LR to właśnie sygnał z wtryskiwacza benzynowego z pierwszego cylindra jest podawany na wtyczkę A , i tak są podpinane pozostałe wtryski .
                      A tylko dla tego że jest opóźnienie we wtrysku gazu w stosunku do benzyny , odwrotna kolejność zapiętych wtyczek działa .
                      Bardzo często instalatorzy w ASO popełniają ten błąd .
                      Na potwierdzenie proszę łypnąć na schemat montażowy .

                      ggag1aggg1 podjedź do mnie to zobaczymy co w trawie piszczy , szczegóły na PW .

                      Komentarz


                      • #12
                        Panowie problem rozwiązany , polegał on na tym że jednak pomyliłem wtyczki ops: gdyż sugerowałem się literkami z listwy i z kabelków a w ASO założyli odwrotnie listwę i nie odpowiada ona kolejności cylindrów dzięki koledze Wojtenio, zapaliła mi się żarówka i po zamianie kabli wszystko gra jak w orkiestrze dętej duże zimne piwko należy się Panowie

                        Komentarz


                        • #13
                          Tak trochę odświeżę temat. Chodzi mi o tę kolejność ABCD. Szarpało silnikem (wypadanie zapłonów) więc wymieniłem cewkę zapłonową. Gdy to robiłem zauważyłem, że od niej od litery A biegnie ten najkrótszy przewód zapłonowy, czyli na odwrót jak pisał Wojtenio. ASO monując gaz podpięło ABCD od lewej.
                          Wypadanie zapłonów ustało, lecz błędy lambda i kontrola silnika dalej się zapala. Wymieniłem jeszcze świece (jedno elekktrodowe), kable i te uszczelki na kolektorze dolotowym. Praca silnika jest nieco równiejsza na jałowym, ale błędy lambda dalej są, także wtedy, gdy jeżdże tylko na benzynie. Przepiąłem z ciekawości te przewody do wtryskiwaczy gazu na odwrót ale nic nie zmieniło się w pracy silnika i błędami.
                          Ja kto ma wreszcie być z tym oznaczeniem? Zgodnie z cewką?

                          Komentarz


                          • #14
                            obrus, masz nie wyregulowaną mieszankę na gazie dlatego lambda szaleje. Ścigaj ASO o poprawną regulację instalki.
                            Powinno wyglądać to tak że powinni zebrać mapy podczas jazdy na gazie pod obciążeniem na różnym biegach w możliwie wszystkich warunkach drogowych (górka, z górki itp).
                            Jeśli ktoś wczytuje gotowca albo robi auto-adaptację to nie ma się co dziwić że korekty się rozjechały i masz pewnie AFR nieprawidłowe.

                            Damian
                            120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                            Smarowanie zapewnia

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X