Dawaj normalny lakier a nie mat :-)
[O2] Problem z gazem
Zwiń
X
-
[O2] Problem z gazem
Witam kolegów , może ktoś z was mi pomoże otóż dziś postanowiłem w swoim autku zmienić położenie wtrysków gazowych LR w OII Tour tak jak zrobił to Wojtenio tutaj i mam teraz problem bo wszystko założyłem i teraz na gazie parska pluje szarpie i nie da się jeździć dodam że odłączałem akumulator ponieważ musiałem przełożyć kable zasilające wtrysków i czujnika w listwie i po całej operacji stała się lipa. Zmieniłem wszystko do pierwotnego położenia ale to nic nie zmieniło, może ktoś z was ma jakiś pomysł
-
-
Co prawda mam instalację innego producenta, ale jeżeli nic innego nie zmieniałeś poza odłączeniem aku i odpinaniem wtrysków to wszystko wskazuje na zamienione miejscami wtyczki wtryskiwaczy. W tym temacie:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=175 na jednym ze zdjęć wyrazie widać, że wtyczka A do wtrysku A ; B do B i tak dalej nie jest regułą.
Raczej tu bym szukał.
PS.Zapalenie się ECP i ASR ma związek z odłączeniem aku. Po przejechaniu kilku metrów powinno zgasnąć.Załączone pliki
Komentarz
-
-
No to rozwieję wasze wątpliwości co do montażu wtyczek na wtryskach , nie sugerujemy się tym co jest napisane na obudowie listwy wtryskiwaczy tylko zapinamy wtyczki zgodnie z kolejnością cylindrów , czyli wtyczka A do cylindra pierwszego itd ( w naszych silnikach od lewej strony czyli od rozrządu ) , po wpięciu odwrotnie tez będzie chodzić ale to nie będzie to co powinno być .
Jeżeli instalacja była zakładana zgodnie z wytycznymi LR to właśnie sygnał z wtryskiwacza benzynowego z pierwszego cylindra jest podawany na wtyczkę A , i tak są podpinane pozostałe wtryski .
A tylko dla tego że jest opóźnienie we wtrysku gazu w stosunku do benzyny , odwrotna kolejność zapiętych wtyczek działa .
Bardzo często instalatorzy w ASO popełniają ten błąd .
Na potwierdzenie proszę łypnąć na schemat montażowy .
ggag1aggg1 podjedź do mnie to zobaczymy co w trawie piszczy , szczegóły na PW .
Komentarz
-
-
Panowie problem rozwiązany , polegał on na tym że jednak pomyliłem wtyczki ops: gdyż sugerowałem się literkami z listwy i z kabelków a w ASO założyli odwrotnie listwę i nie odpowiada ona kolejności cylindrów dzięki koledze Wojtenio, zapaliła mi się żarówka i po zamianie kabli wszystko gra jak w orkiestrze dętej duże zimne piwko należy się Panowie
Komentarz
-
-
Tak trochę odświeżę temat. Chodzi mi o tę kolejność ABCD. Szarpało silnikem (wypadanie zapłonów) więc wymieniłem cewkę zapłonową. Gdy to robiłem zauważyłem, że od niej od litery A biegnie ten najkrótszy przewód zapłonowy, czyli na odwrót jak pisał Wojtenio. ASO monując gaz podpięło ABCD od lewej.
Wypadanie zapłonów ustało, lecz błędy lambda i kontrola silnika dalej się zapala. Wymieniłem jeszcze świece (jedno elekktrodowe), kable i te uszczelki na kolektorze dolotowym. Praca silnika jest nieco równiejsza na jałowym, ale błędy lambda dalej są, także wtedy, gdy jeżdże tylko na benzynie. Przepiąłem z ciekawości te przewody do wtryskiwaczy gazu na odwrót ale nic nie zmieniło się w pracy silnika i błędami.
Ja kto ma wreszcie być z tym oznaczeniem? Zgodnie z cewką?
Komentarz
-
-
obrus, masz nie wyregulowaną mieszankę na gazie dlatego lambda szaleje. Ścigaj ASO o poprawną regulację instalki.
Powinno wyglądać to tak że powinni zebrać mapy podczas jazdy na gazie pod obciążeniem na różnym biegach w możliwie wszystkich warunkach drogowych (górka, z górki itp).
Jeśli ktoś wczytuje gotowca albo robi auto-adaptację to nie ma się co dziwić że korekty się rozjechały i masz pewnie AFR nieprawidłowe.
Damian
Komentarz
-
Komentarz