[O2] Problem z gazem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piterqZG
    Classic
    • 2012
    • 5

    [O2] Problem z gazem

    Dawaj normalny lakier a nie mat :-)
  • ggag1aggg1
    Ambiente
    • 2011
    • 164
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O2] Problem z gazem

    Witam kolegów , może ktoś z was mi pomoże otóż dziś postanowiłem w swoim autku zmienić położenie wtrysków gazowych LR w OII Tour tak jak zrobił to Wojtenio tutaj i mam teraz problem bo wszystko założyłem i teraz na gazie parska pluje szarpie i nie da się jeździć dodam że odłączałem akumulator ponieważ musiałem przełożyć kable zasilające wtrysków i czujnika w listwie i po całej operacji stała się lipa. Zmieniłem wszystko do pierwotnego położenia ale to nic nie zmieniło, może ktoś z was ma jakiś pomysł

    Komentarz

    • ravas
      Drive
      • 2013
      • 81
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Przypadkiem nie pozamieniałeś miejscami wtyczek na wtryskiwaczach ?

      Komentarz

      • ggag1aggg1
        Ambiente
        • 2011
        • 164
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Właśnie nie bo jest i było kabelek A do wtrysku A i reszta tak samo

        [ Dodano: Sob 26 Lip, 14 21:44 ]
        Zapomniałem dodać że podczas jazdy zapaliło mi się ECP i kontrolka od ASR i to mnie zdziwiło

        Komentarz

        • ravas
          Drive
          • 2013
          • 81
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Co prawda mam instalację innego producenta, ale jeżeli nic innego nie zmieniałeś poza odłączeniem aku i odpinaniem wtrysków to wszystko wskazuje na zamienione miejscami wtyczki wtryskiwaczy. W tym temacie:
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=175 na jednym ze zdjęć wyrazie widać, że wtyczka A do wtrysku A ; B do B i tak dalej nie jest regułą.
          Raczej tu bym szukał.

          PS.Zapalenie się ECP i ASR ma związek z odłączeniem aku. Po przejechaniu kilku metrów powinno zgasnąć.
          Załączone pliki

          Komentarz

          • ggag1aggg1
            Ambiente
            • 2011
            • 164
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Z rodzaju ciekawostek o czym się dowiedziałem bardzo niedawno jak nawet pozamieniasz wtyczki to i tak bedzie chodzić , ale przed modyfikacją tez miałem a do a i tak dalej i było dobrze

            Komentarz

            • ravas
              Drive
              • 2013
              • 81
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Jeżeli zamienisz miejscami, fazy wtrysków gazu mijają się z fazami otwarcia zaworów ssących. Nie będzie to chodzić prawidłowo.
              A coś innego robiłeś, np skracanie wężyków, regulacja ciśnienia na reduktorze, itp?

              Komentarz

              • ggag1aggg1
                Ambiente
                • 2011
                • 164
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Pogadaj z Wojtunio to opowie Ci że to chodzi po zamianie wtrysków, nie skracałem nic i nie bawiłem sie z reduktorem jedyne co zrobiłem to zmiane mocowania listwy, a czy może poprzez mocowanie listwa jest uziemiana z silnikiem? bo w listwie w otworach na śruby sa mosiężne tuleje?

                Komentarz

                • ravas
                  Drive
                  • 2013
                  • 81
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Ok, to widać musiały się posypać ustawienia w oprogramowaniu LR po odłączeniu aku, choć nie powinno to mieć miejsca. Zakładam, że na benzynie chodzi tak jak przed odłączeniem aku.

                  Komentarz

                  • ggag1aggg1
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 164
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Dokładnie na benzynie smiga jak przed modem , dzięki za podpowiedzi , chociaż wiem że nic nie zrobiłem co mogło by uszkodzić układ , pozdr

                    Komentarz

                    • Wojtenio
                      L&K
                      • 2012
                      • 1094
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      No to rozwieję wasze wątpliwości co do montażu wtyczek na wtryskach , nie sugerujemy się tym co jest napisane na obudowie listwy wtryskiwaczy tylko zapinamy wtyczki zgodnie z kolejnością cylindrów , czyli wtyczka A do cylindra pierwszego itd ( w naszych silnikach od lewej strony czyli od rozrządu ) , po wpięciu odwrotnie tez będzie chodzić ale to nie będzie to co powinno być .
                      Jeżeli instalacja była zakładana zgodnie z wytycznymi LR to właśnie sygnał z wtryskiwacza benzynowego z pierwszego cylindra jest podawany na wtyczkę A , i tak są podpinane pozostałe wtryski .
                      A tylko dla tego że jest opóźnienie we wtrysku gazu w stosunku do benzyny , odwrotna kolejność zapiętych wtyczek działa .
                      Bardzo często instalatorzy w ASO popełniają ten błąd .
                      Na potwierdzenie proszę łypnąć na schemat montażowy .

                      ggag1aggg1 podjedź do mnie to zobaczymy co w trawie piszczy , szczegóły na PW .

                      Komentarz

                      • ggag1aggg1
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 164
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Panowie problem rozwiązany , polegał on na tym że jednak pomyliłem wtyczki ops: gdyż sugerowałem się literkami z listwy i z kabelków a w ASO założyli odwrotnie listwę i nie odpowiada ona kolejności cylindrów dzięki koledze Wojtenio, zapaliła mi się żarówka i po zamianie kabli wszystko gra jak w orkiestrze dętej duże zimne piwko należy się Panowie

                        Komentarz

                        • obrus
                          Elegance
                          • 2011
                          • 783
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Tak trochę odświeżę temat. Chodzi mi o tę kolejność ABCD. Szarpało silnikem (wypadanie zapłonów) więc wymieniłem cewkę zapłonową. Gdy to robiłem zauważyłem, że od niej od litery A biegnie ten najkrótszy przewód zapłonowy, czyli na odwrót jak pisał Wojtenio. ASO monując gaz podpięło ABCD od lewej.
                          Wypadanie zapłonów ustało, lecz błędy lambda i kontrola silnika dalej się zapala. Wymieniłem jeszcze świece (jedno elekktrodowe), kable i te uszczelki na kolektorze dolotowym. Praca silnika jest nieco równiejsza na jałowym, ale błędy lambda dalej są, także wtedy, gdy jeżdże tylko na benzynie. Przepiąłem z ciekawości te przewody do wtryskiwaczy gazu na odwrót ale nic nie zmieniło się w pracy silnika i błędami.
                          Ja kto ma wreszcie być z tym oznaczeniem? Zgodnie z cewką?

                          Komentarz

                          • D2mian
                            Rider
                            • 2010
                            • 551
                            • Toyota
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            obrus, masz nie wyregulowaną mieszankę na gazie dlatego lambda szaleje. Ścigaj ASO o poprawną regulację instalki.
                            Powinno wyglądać to tak że powinni zebrać mapy podczas jazdy na gazie pod obciążeniem na różnym biegach w możliwie wszystkich warunkach drogowych (górka, z górki itp).
                            Jeśli ktoś wczytuje gotowca albo robi auto-adaptację to nie ma się co dziwić że korekty się rozjechały i masz pewnie AFR nieprawidłowe.

                            Damian
                            120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                            Smarowanie zapewnia

                            Komentarz

                            Pracuję...