Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem ABS/ESP/ASR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem ABS/ESP/ASR

    Cześć,

    Nadeszła zima i pojawił się problem przy opadzie pierwszego śniegu.
    Samochód Octavia 2 FL 1.4TSI 2010. Samochód mam od ponad roku. Przejeździłem nim ostatnią zimę i byłem pod wrażeniem działania systemów ABS/ASR/ESP.
    Pojawiły się następujące problemy:

    1. ASR praktycznie nie działa - przy ruszeniu słychać pracę "dohamowania kół" ale skuteczność jest porównywalna do próby z wyłączonym ASR.
    2. ABS sprawia że auto praktycznie nie hamuje na lekkim błocie pośniegowym... Wciskam pedał hamulca do oporu ze znaczną siłą a samochód jedzie dalej - bardzo delikatnie hamując.
    3. Kompletnie nie działa ESP (auto lata bokami w prawo, lewo wcale nie reaguje).

    Poprzedniej zimy wszystko działało idealnie ESP przy "podcięciu" na ręcznym od razu stabilizowało samochód uniemożliwiając poślizg. ASR płynnie i skutecznie pomagał ruszyć na ośnieżonej drodze a ABS hamował tak, że czułem się bezpiecznie bez obaw, że wjadę w auto przede mną.

    Podłączyłem się VCDSem - brak błędów sterownika ABS - czujniki G85, G200, G201 pokazują wartości zgodne z ich zakresem pomiarowym, nie pokazują żadnych głupot (przeprowadziłem adaptację - nie pomogło). Czujniki ABS w każdym kole pokazują tą samą prędkość - uznaje je za sprawne. Nie mam pomysłów.

    Z MODÓW (jeśli to ma jakieś znaczenie) auto ostatnio miało zmieniony licznik half dot na maxi dot w serwisie specjalizującym się w VAG i wgrany najnowszy soft.


  • #2
    Jaki model sterownika pompy ABS? Może flash na ten sam lub wyższy soft i ponowne kodowanie.

    Komentarz


    • #3
      Dzięki za odpowiedz

      Element 1K0 907 379 AS
      Komponent ESP MK60EC1 H30 0105

      Tylko dlaczego miałbym grzebać/zmieniać w sofcie skoro nic tam wcześniej nie robiłem? Mam logi z auto scana z początku roku (gdy wszystko działało) - kodowania itd. - są takie same jak aktualnie.

      Brakuje mi pomysłów.
      Dziś sprawdziłem wtyczkę od pompy ABS - piny czyste bez zabrudzeń
      Desperacko włożyłem oryginalne zegary co nie przyniosło żadnego efektu.

      Komentarz


      • #4
        Zegary nie mają nic do tego - jeżeli błędów brak - to może kwestia mechaniczna - klocki - tarcze ... Inne i pochodne tematy ?
        OIIFL Kombii - 198 Km / 457Nm - R Stage One
        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5-o2fl-2-0-tdi


        T: 500286848

        Komentarz


        • #5
          Podmiana zegarów to był już akt desperacji
          Klocki wymienione po zakupie czyli 1.5 roku temu, przebieg ok 30tys km - wiem sporo ale większość to przebieg autostradowy. Jesienią jak to mam w zwyczaju zrobiłem przegląd przed zimą i ich grubość oceniłem na dobrą. Wiesz... Najbardziej dziwi mnie to że auto "leci bokiem" a nie podejmuje żadnej ŻADNEJ interwencji żeby wyprowadzić się na prostą. Gdyby faktycznie były to klocki mógłby to robić ale nieudolnie (zależnie od stanu elementów ukł. hamulcowego) ale COŚ by robił a tu nie mam żadnej reakcji.

          Komentarz


          • #6
            Może warto by sprawdzić opony

            Komentarz


            • #7
              Opony były założone nowe - Michelin Crossclimate plus (wiem wiem są wielosezonowe) ale rok temu pół zimy jeździłem na "słabych zimowych" i systemy radziły sobie sprawnie, po przełożeniu na Michelin było naprawdę genialnie i przyczepnie. Wiec co do opon to raczej nie to.

              Komentarz


              • #8
                Znalazłem winowajcę... Po podłączeniu VCDSa i próbie dynamicznej (podczas jazdy) głupoty pokazuje czujnik przyspieszenia kątowego wokół osi... Zakres -2.5 do 2.5 ja mam wartości w piku do 40. Wiedzą koledzy gdzie się on znajduje? Z tego co kojarzę nie da się przeprowadzić adaptacji tego czujnika...

                Komentarz


                • #9
                  Jeżeli dobrze pamiętam to jest ten wredny czujnik zintegrowany z pompą w fl a we wcześniejszych był pod siedzeniem pasażera . I tylko wymiana pompy

                  Komentarz


                  • #10
                    Mhmmm czyli tak jak przypuszczałem No nic temat na razie pozostawiam w zawieszeniu (aura nie sprzyja grzebaniu przy aucie). Ktoś z kolegów przerabiał temat regeneracji tego czujnika/pompy ABS? Sama pompa jest sprawna więc to kwestia elektroniki, słyszałem że ten czujnik jest połączony taśmą która lubi płatać figle.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez MichalMB Zobacz wpis
                      Mhmmm czyli tak jak przypuszczałem No nic temat na razie pozostawiam w zawieszeniu (aura nie sprzyja grzebaniu przy aucie). Ktoś z kolegów przerabiał temat regeneracji tego czujnika/pompy ABS? Sama pompa jest sprawna więc to kwestia elektroniki, słyszałem że ten czujnik jest połączony taśmą która lubi płatać figle.
                      Czujnik jest nie wymienialny wbudowany w pompę.

                      zapożyczone z anglojęzycznego forum:
                      "Then i still seeking something new about this issue and i have bitty news. On base my research shows, if mainly 18 bytes lc modules with hw version h35 or 19 bytes lc modules with hw version h30 is affected with this type errors. Some modules accepting sw upgrade which have even bigger tolerance about unstable power souce, but earlier or later it come back again, because something wrong must be inside module. Then like write dimitar, at this time there is no point waste time and effort for try repairing without right knowledges about whats causing it.
                      1K0907379AC, 1K0907379AD, 1K0907379AE, 1K0907379AS, this modules is affected with this type issue. Maybe another one too, but now i know about these variants modules."

                      Twoja pompa należy do grupy awaryjnych, pisano o tym również na innych polskich forach VW golf lub Touran nie pamiętam.

                      Wymień na pompę z serii 379 B... Np BM która stabilnie można flashować do CC.

                      Komentarz


                      • #12
                        Dzięki za wskazówkę. Oglądałem pompy i zastanawiam się właśnie które oznaczenie literowe ( w moim przypadku AS) będzie odpowiednie ew. jaki zamiennik. Czym one się różnią? Nie chce się narobić i mieć ewentualnie problem z kodowaniem nowej pompy.

                        Komentarz


                        • #13
                          Film z wymiany pompy:

                          VW ABS wymiana pompy . Akcja serwisowa ABS. Golf mk5 Golf mk6 Eos Scirocco ABS PROBLEM RECALL - YouTube W octaviach pompa jest po przeciwnej stronie, przed demontażem pamiętaj o autosanie aby mieć aktualne kodowanie pompy. Przy przykręcaniu pompy możesz zastosować trick który sprzedał Mi kolega Sendrek: metalowe przewody wkręcić luźno w pompę podpompować nieco płynu dokręcić mocniej najpierw dwa doprowadzajace, znów podpompować, podkręcać pozostałe 4 które idą na koła w dużym stopniu pomoże to w odpowietrzaniu. Po wszystkim odpowietrzanie układu tu już różne szkoły. Ja robiłem najpierw mechanicznie każde koło następnie odpowietrzanie z vcds.
                          Później już tylko kodowanie/nastawy podstawowe/adaptacje.

                          Nadmiary przelewającego się płynu hamulcowego dobrze zmywa zimowy płyn do spryskiwaczy.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez MichalMB Zobacz wpis
                            Dzięki za wskazówkę. Oglądałem pompy i zastanawiam się właśnie które oznaczenie literowe ( w moim przypadku AS) będzie odpowiednie ew. jaki zamiennik. Czym one się różnią? Nie chce się narobić i mieć ewentualnie problem z kodowaniem nowej pompy.
                            Polecam lekturę z forum golfa:

                            Golf V Variant Problem ze sterownikiem ABS (1K0 907 379 AD) - Forum VW Golf V

                            jest post z zamiennymi pompami MK60EC1

                            Pompy opisane jako problematyczne z kodowaniem, to pompy 20 bajtowe tu już kodowanie trzeba zmodyfikować.

                            Mi przy zmianie pompy z MK70 na MK60EC1 z kodowaniem pomógł kolega tberent z forum golfa. Kodowanie z darmowych kalkulatorów nie wchodziło.

                            Komentarz


                            • #15
                              Ok będę miał na uwadze to co koledzy piszą. Na tą chwilę temat zawieszam. Poczekam aż zrobi się cieplej i będę działać. Dziękuje wszystkim za rady

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X