[O2] Analiza logów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rOBERTO795
    RS
    • 2009
    • 3465
    • Octavia III (5E3)
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    #51
    Zamieszczone przez german81
    te wskazania cisnienia sa leko dziwne . zrób jeszcze logi na zapłonie z bloku 10 i 11 bo cos wydaje mi sie ze czujnik cisnienia gra w kulki .
    Zobacz 011BS i D.C :P
    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #52
      Wykonaj logi dynamiczne - 011, 010,008,003 i 001.
      Na trzecim biegu.
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • german81
        L&K
        • 2010
        • 1414
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
        • BZB 1.8 TSI 160 KM

        #53
        rOBERTO795, czyli uwarzasz ze takie wartosci w BS 11 całkiem normalne i prawidłowe ?
        diagnostyka vag 602-614-253

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #54
          Zamieszczone przez german81
          rOBERTO795, czyli uwarzasz ze takie wartosci w BS 11 całkiem normalne i prawidłowe ?
          Uważam że absolutnie NIE. Kolega dzwonił do mnie -podałem swoją propozycję -rozpoczecia naprawy.
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • str8eu
            Classic
            • 2011
            • 17

            #55
            niestety panowie... lipa z logow -posypaly sie zawory magnetyczne. przy robieniu bs11 dziwnie brzeczalo to pudeleczko z zaworami przy ON ... W srodku sa silikonowe uszczelki (bardzo delikatne) ktore mialy rozna srednice i w ten sposob zaciagalo lewe powietrze + podejzewam po dzwiekach zacinajacy sie elektrozawor.
            W piatek bede mic inny niby pozbawiony wad fabrycznych - oczywiscie zamienny z tym co teraz siedzi. Wymienie zrobie logi jesli to nie pomoze to zabiore sie za map sensor a w ostatecznosci turbo. Pozdrawiam

            [ Dodano: Pią 05 Kwi, 13 18:06 ]
            witam.
            wiec zawor wymieniony- brak brzeczenia i lewego powietrza ale problem pozostal.
            wklejam logi:
            Log (0 - 003,003)
            Log (1 - 011,011,011,011,011)
            Log (2 - 001)
            Log (3 - 004)
            Log (4 - 008)
            Log (5 - 010)

            [ Dodano: Pon 08 Kwi, 13 20:20 ]
            panowie cały dolot sprawdzony- wyczyszcony jest ok.
            turbina do wyciągniecia ponieważ brakuje sztnga nie dochodzi do ogranicznika ok 2mm
            Wiec prosze o rade jak sie zabrac za demontaz, na co zwrócić uwage i ktore uszczlki powymieniac. Przydałaby sie jakas fotoporada lub opis z wyciagania turba od BKD.
            Pozdrawiam

            [ Dodano: Pią 19 Kwi, 13 23:18 ]
            Witam.
            Turbo ogarniete- wyczyszczone i jeszcze troche pohula...
            Jutro zrobie logi i okaze sie czy pomogło.

            [ Dodano: Nie 21 Kwi, 13 18:32 ]
            Log (0 - 003,003,003,003)
            Log (16 - 011,011,011,011,011,011,011,011,011)
            Juz nie mam pojęcia co dalej...

            [ Dodano: Czw 16 Maj, 13 21:58 ]
            panowie auto było po tuningu i z powody awarii niektorych elementu poprzedni właściel przeszedł na serie.
            Wiez zwracam sie z prośbą o przeanalizowanie mapy czy nie ma obcietego dołu.
            Mape prześle na e-maila.
            z góry dziekuje i pozdrawiam

            Komentarz

            • kowet
              Classic
              • 2013
              • 5

              #56
              Witam
              Nie chcę zakładać nowego postu więc zdecydowałem się napisać tu.
              Mam Tourana z silnikiem BKD i od pewnego czasu borykam się z problemem:
              Dzisiaj żonie auto weszło w tryb awaryjny:
              błąd na VCDS:

              Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.LBL
              Control Module Part Number: 03G 906 016 DR HW: 028 101 184 4
              Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000AG 5925
              Software Coding: 0000078
              Work Shop Code: WSC 01324 785 00200
              VCID: 76E7E2EB7DE3
              1 Fault Found:

              16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
              P0299 - 000 - -
              Freeze Frame:
              RPM: 2205 /min
              Torque: 234.0 Nm
              Speed: 109.0 km/h
              Load: 62.0 %
              Voltage: 14.29 V
              Bin. Bits: 00001000
              Absolute Pres.: 2050.2 mbar
              Absolute Pres.: 1611.6 mbar


              Readiness: 0 0 0 0 0

              logi grupy 11:


              po wizycie u mechanika, ale jeszcze bez testów drogowych na dłuższym odcinku logi 011 nie są optymistyczne:



              była regulowana turbina, wymieniony EGR (to wyszło w trakcie innej naprawy) i jak dla mnie to coś jest nie tak z jej ustawieniem lub źle zrobiłem logi.
              Może ktoś pomoże i podpowie co zrobić na początek (jakie logi) aby można było lepiej diagnozę postawić.
              Użytkownik aut z grupy VW Obecnie A3 8L 1,9 TDI oraz VW TOURAN 2,0 TDI BKD z DSG

              Komentarz

              • kecaj
                RS
                • 2009
                • 1511
                • Superb II (3T4)

                #57
                kowet, wystarczy poszukać jak zrobić logi. Podaję kolejny raz:

                Instrukcja robienia logów.

                Dla silników tdi, po nagrzaniu do temperatury pracy tj. minimum 82 stopni, uruchamiamy program diagnostyczny po czym:

                1. Select / Wybierz i przechodzimy do grupy 01 – Engine / Silnik.

                2. Uruchamiamy funkcję Basic Settings / Nastawy Podstawowe 04 i ustawiamy logowanie do pliku (przez minutę) grup:

                000 (np. do sprawdzenia kąta wtrysku dla silników z pompą vp37/44)
                003 (weryfikacja działania zaworu recyrkulacji spalin EGR)
                004 (tylko w przypadku silnika z pompą wtryskową) NIE LOGUJEMY W PD!!!
                011 (sprawdzenie działania zmiennej geometrii turbiny)

                3. W tym samym oknie powracamy do grupy Meas. Blocks / Wartości Mierzone 08 i logujemy do pliku w trybie statycznym (na biegu jałowym bez obciążenia) grupy:

                000
                001
                003
                004
                007
                013
                010
                018
                023

                4. Kolejny etap to wykonanie logów dynamicznych, klikamy start logowania w momencie kiedy na trzecim biegu, uzyskamy obroty około 1400-1500. Po kliknięciu start logowanie wciskamy pedał gazu na max w podłogę i logujemy aż do obrotów 4300 dla tdi, grupy:

                003
                004
                010
                011
                001
                008

                UWAGA!!!
                Logi dynamiczne robimy na prostej drodze, tak aby nie spowodować wypadku. Grupy dynamiczne najlepiej logować osobno. W katalogu „logs” (lub innym w zależności od programu diagnostycznego) powstały nam logi, które spokojnie możemy wrzucić na stronę http://vaglog.rtnet.pl w celu przerobienia na bardziej czytelny format.

                Powodzenia!!!
                Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #58
                  Turbo wstaaaaaaaaaaaaaaaaje bardzo wolno.
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • kowet
                    Classic
                    • 2013
                    • 5

                    #59
                    zgodnie z instrukcją kecaj, oraz informacją rOBERTO795, wykonałem logi, mam nadzieję, że prawidłowe i otrzymałem coś takiego:
                    logi BS
                    grupy 011 http://vaglog.rtnet.pl/putom_146118.html
                    grupy 003 http://vaglog.rtnet.pl/putom_146117.html

                    logi statyczne:
                    grupy 001, 003, 004 http://vaglog.rtnet.pl/putom_146115.html
                    grupy 007, 010, 013 http://vaglog.rtnet.pl/putom_146116.html
                    grupy 018, 023, 001 http://vaglog.rtnet.pl/putom_146114.html

                    logi dynamiczne
                    grupy 008, 010, 011 http://vaglog.rtnet.pl/putom_146119.html
                    grupy 001, 003, 004 http://vaglog.rtnet.pl/putom_146113.html

                    ma nadzieję, że nic nie pomieszałem
                    Proszę o interpretację i co ewentualnie z tym fantem zrobić - choć auto po 150 km. sprawuje się całkiem przyzwoicie, brak błędów, przeładować, niedoładowań itp.
                    Użytkownik aut z grupy VW Obecnie A3 8L 1,9 TDI oraz VW TOURAN 2,0 TDI BKD z DSG

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #60
                      Zamieszczone przez kowet
                      zgodnie z instrukcją kecaj, oraz informacją rOBERTO795, wykonałem logi, mam nadzieję, że prawidłowe i otrzymałem coś takiego:
                      logi BS
                      grupy 011 http://vaglog.rtnet.pl/putom_146118.html
                      grupy 003 http://vaglog.rtnet.pl/putom_146117.html

                      logi statyczne:
                      grupy 001, 003, 004 http://vaglog.rtnet.pl/putom_146115.html
                      grupy 007, 010, 013 http://vaglog.rtnet.pl/putom_146116.html
                      grupy 018, 023, 001 http://vaglog.rtnet.pl/putom_146114.html

                      logi dynamiczne
                      grupy 008, 010, 011 http://vaglog.rtnet.pl/putom_146119.html
                      grupy 001, 003, 004 http://vaglog.rtnet.pl/putom_146113.html

                      ma nadzieję, że nic nie pomieszałem
                      Proszę o interpretację i co ewentualnie z tym fantem zrobić - choć auto po 150 km. sprawuje się całkiem przyzwoicie, brak błędów, przeładować, niedoładowań itp.
                      Geometria nie pracuje w pełnym zakresie- i to jest powód wolnego wstawania tej turbiny i łapania trybu awaryjnego.
                      Turbina do wyciągnięcia i co najmniej czyszczenia-moim zdaniem.
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • kowet
                        Classic
                        • 2013
                        • 5

                        #61
                        rOBERTO795, dzięki za tak szybką odpowiedź - muszę teraz się zastanowić gdzie mam to zrobić i ile to może kosztować, chyba, że znasz jakiegoś mechanika, a może sam to ogarniasz - możesz pisać na PW
                        Użytkownik aut z grupy VW Obecnie A3 8L 1,9 TDI oraz VW TOURAN 2,0 TDI BKD z DSG

                        Komentarz

                        • przemik
                          RS
                          • 2012
                          • 1610

                          #62
                          Zanim wyrwiesz sprezarke - sprawdz szczelnosc ukladu podcisnienia i czy gruszka czasami nie przegniła
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz

                          • kowet
                            Classic
                            • 2013
                            • 5

                            #63
                            Zamieszczone przez przemik
                            sprawdz szczelnosc ukladu podcisnienia i czy gruszka czasami nie przegniła
                            niby miałem to już sprawdzane i wszystko było czyszczone - jednak już nie mogę zaufać lokalnym mechanikom, za dużo mnie to kosztowało czasu i pieniędzy oraz nerwów w domu i suszenia głowy (bo żona musiała przesiąść się z zdezelowanego Seija od szwagra...) ale żeby to zrobić to muszę mieć kanał bo inaczej się nie dostanę do turbawki, a z tym mam kłopot
                            Użytkownik aut z grupy VW Obecnie A3 8L 1,9 TDI oraz VW TOURAN 2,0 TDI BKD z DSG

                            Komentarz

                            Pracuję...