Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O2 FL 1.6 MPI wypada zapłon zwarcie do plusa 1i 4 cylinder

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    ggag1aggg1A ja myślę że jest to efekt twojej przygody z gazem gdzie miałeś podpięte źle wtryski 8) .

    Wykasuj błędy i obserwuj pracę silnika ( czy telepie nim , czy nie ) . Za jakiś czas zrób znowu skan .

    Komentarz


    • #27
      Ostatnio wyskoczyły mi też błędy z wypadaniem zapłonu.
      Tydzień temu silnik po zapaleniu pracował nierówno i nie wchodził na obroty. Śmierdziało siarkowodorem, paliła się lampka silnika. Dodałem gazu i lampka silnika znikała i było ok przez kilka dni.
      Błędy to:
      5 Faults Found:

      17756 - Ignition Coil Power Output Stage 1: Open Circuit P1348 - 000 - - - Intermittent
      16685 - Cylinder 1: Misfire Detected P0301 - 000 - - - Intermittent
      16688 - Cylinder 4: Misfire Detected P0304 - 000 - - - Intermittent - MIL ON
      16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 000 - - - Intermittent
      17620 - Cylinder Shut-Off; Bank 1 P1212 - 000 - - - Intermittent

      Jak wczoraj wracałem z Pragi, na autostradzie silnik momentami tracił moc i zapalała się kontrolka silnika oraz komunika, że ASR jest uszkodzony. Musiałem dać "trójkę", depnąć gazu i było ok. Tak mi zrobiło kilka razy, bez znaczenia czy na gazie czy na benzynie. Po tej jeździe błędy miałem takie same, jak wyżej.
      Czy może to być spowodowane tym, że chyba z rok w ogóle nie jeździłem na benzynie tych zalecanych 300 km? Może czeka nie wymiana przewodów i cewki. Świece zapłonowe zmieniane ok. 10 tys. temu, przebieg 70 kkm.

      Komentarz


      • #28
        Masz to na LPG czy PB ?
        Takie same objawy mialem jak mi wtryski od gazu zaczely padac.

        Komentarz


        • #29
          Pierwszy raz na zimnym silniku, na benzynie. Po wymuszeniu pracy na gazie było tak samo. Wczoraj zdarzyło się na gazie a przełączenie na benzynę nic nie poprawiało.

          Komentarz


          • #30
            Chciałbym odświeżyć temat,
            posiadam skodę w wersji i silnikiem jak Obrus
            i bardzo podobne błędy silnika
            samochod ma 135 tys przebiegu, do 119 tys byl serwisowany w ASO, odkąd jestem właścicielem wymieniłem tylko świecę a także wykonałem wymianę filtrów instalacji gazowej wraz z przeglądem (gazownik twierdzi że z instalacją wszystko dobrze)
            poza świeceniem błędów silnika odczuwam czasami nierówną pracę silnika niezależnie czy na benzynie czy na gazie
            czy powinienem zacząć od wymiany kabli wysokiego napięcia i cewki zapłonowej ?
            z góry dziękuję za podpowiedzi

            16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 ; P0133 - 000 - Response too Slow - Intermittent
            Freeze Frame: RPM: 2304 /min ; Mass Air / Rev.: 136.3 mg/str ; (no units): 1.99; Bin. Bits: 00001000; Temperature: 520.0°C; Speed: 74.0 km/h

            16685 - Cylinder 1 ; P0301 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
            Freeze Frame: RPM: 3200 /min; Mass Air / Rev.: 119.9 mg/str; Temperature: 85.5°C; Lambda: -8.6 %; 5; (no units): 0.0

            17620 - Cylinder Shut-Off; Bank 1 ; P1212 - 000 - - Intermittent
            Freeze Frame: RPM: 3936 /min; Mass Air / Rev.: 87.2 mg/str; Temperature: 85.5°C; Lambda: 0.0 %; (no units): 255.0; (no units): 2.0

            16687 - Cylinder 3 ; P0303 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
            Freeze Frame: RPM: 2464 /min; Mass Air / Rev.: 190.8 mg/str; Temperature: 85.5°C; Lambda: 0.0 %; 4; (no units): 0.0

            16686 - Cylinder 2 ; P0302 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
            Freeze Frame: RPM: 2464 /min; Mass Air / Rev.: 190.8 mg/str; Temperature: 85.5°C; Lambda: 0.0 %; 4; (no units): 0.0

            16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected ; P0300 - 000 - - Intermittent - MIL ON
            Freeze Frame: RPM: 2464 /min; Mass Air / Rev.: 190.8 mg/str; (no units): 0.0; (no units): 0.0; Lambda Factor: 1.195; T.B. Angle: 11.8°

            Komentarz


            • #31
              Cewkę zmieniłem tydzień temu, na kable i świece brakło czasu - zrobiło się ciemno na polu. Silnik już nie przerywa, ale nie wiem, czy nie jest to zbyt krótki czas na ocenę.Nie mam już błędów wypadania zapłonu, są za to sondy lambda obojętnie czy jadę na gazie, czy benzynie. Czasami zapala się też kontrolka silnkia, ale błędy są te same.
              16520 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Malfunction in Circuit
              P0136 - 000 - - - Intermittent - MIL ON
              Freeze Frame:
              RPM: 2016 /min
              Mass Air / Rev.: 92.7 mg/str
              Bin. Bits: 00100000
              Voltage: 0.340 V
              Voltage: 4.100 V
              Bin. Bits: 00100000

              16520 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Malfunction in Circuit
              P0136 - 000 - - - Intermittent
              Freeze Frame:
              RPM: 2016 /min
              Mass Air / Rev.: 92.7 mg/str
              Bin. Bits: 00100000
              Voltage: 0.340 V
              Voltage: 4.100 V
              Bin. Bits: 00100000

              16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
              P0140 - 000 - - - Intermittent
              Freeze Frame:
              Temperature: 544.0°C
              Resistance: 65.52 kOhm
              Voltage: 0.420 V
              Bin. Bits: 00000100
              Voltage: 2.000 V
              Load: 96.9 %

              ewentualnie taki:

              16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
              P0140 - 000 - - - Intermittent
              Freeze Frame:
              Temperature: 560.0°C
              Resistance: 65.52 kOhm
              Voltage: 0.420 V
              Bin. Bits: 00000100
              Voltage: 2.040 V
              Load: 83.9 %
              Ma ktoś pomysł?

              Komentarz


              • #32
                Mialem te same problemy Skoda Octavia tour 2011 rok, silnik 1.6 typ 75kW typ BSE, przebieg 35000 od nowosci w rodzinie bez gazu.
                Wymiana świec i przewodów nie pomogła. Następna była cewka i jest ok od tygodnia, przejechał ok 150km i śmiga bez problemów.
                Komentarz: Silnik jest VW i wstyd dla całego koncernu! Zakładają cewki tureckie które nie wytrzymują 3 lat eksploatacji. Ostatnio taki problem miałem 20 lat temu jedząc maluchem...

                [ Dodano: Czw 16 Paź, 14 20:17 ]
                Gwoli ścisłości: miałem problemy tylko z wypadaniem zapłonu (te same kody błędów podane na początku wątku), zapalanie kontrolki silnika i ASR podczas jazdy.

                [ Dodano: Czw 16 Paź, 14 20:23 ]
                Kolego OBRUS

                Dla mnie to wygląda jakbyś odłączył sondę lambda - sprawdź złączki i kabelki.

                Komentarz


                • #33
                  Zamieszczone przez mchm1
                  Silnik jest VW
                  Jesteś pewien ? Bo karta homologacyjna mojej byłej OII FL z MPI mówiła że producentem silnika jest Audi.

                  [ Dodano: Czw 16 Paź, 14 22:08 ]
                  Zamieszczone przez mchm1
                  Zakładają cewki tureckie
                  Też taką miałem i wytrzymała ok 105 TKM.

                  Komentarz


                  • #34
                    AUDI czy VW to samo a nawet gorzej świadczy o całej grupie VW...
                    To jakaś masakra - mi wytrzymuje 35tys innym 105tys ciekawe czy to kwestia przebiegu czy wieku - może problem jest z izolacją?

                    Komentarz


                    • #35
                      Napiszcie coś więcej o wymianie cewki.
                      Jaki producent, jaka cena i ile pracy przy wymianie

                      Komentarz


                      • #36
                        Ja założyłem NGK za 262 zł. Wymiana dla laika trochę czasochłonna, gdyż jest ona pod uchwytem pompy powietrza. Trzeba ją zdemontować. Mi zeszło zgodnie z intrukcją dot wymiany świec, niecałe 2 godziny, ale nie miałem niektórych kluczy, szczególnie chodzi o śrubę na imbusa, gdyż miałem zwykłe bity + przedłużki, a trzeba trochę użyć siły.

                        Komentarz


                        • #37
                          Dzięki.
                          Mam nadzieje że moja cewka po mimo sporadycznych falowań obrotów, jeszcze trochę popracuje (34 tyś km).

                          Komentarz


                          • #38
                            Uzyłem cewki w pudełku JANMOR - 2 lata gwarancji, ale nie wiem co jest w środku pewnie jakiś Chinol. Cena na allegro 159 zł z transportem kurierem przy wpłacie z góry. Wymiana ok 1 godziny - miałem wszystkie potrzebne klucze. Najdłużej schodzi się z pompą powietrza przykręconą na 3 różne systemy kluczy... imbus, bit i klucz 13...
                            Cewka przykręcona na 3 śruby też bit lub gwiazda już nie pamiętam.
                            Auto chodzi jak nowo narodzone

                            P.S. Rozmawiałem w rodzinie i okazało się, że w jednej z instytucji cała flota VW miała problemy z cewkami... Na coś takiego powinno się robić akcje serwisowe.
                            Chyba sobie już nie kupię auta z tego koncernu. Jeżdżę na codzien Toyotą 163000 w niecałe 3 lata i nie wiem co to problemy z silnikiem. Wcześniej miałem Octavię z 2 litrowym dieslem i też coś padło przy 50 tys...

                            Komentarz


                            • #39
                              Czy mogę tu zapytać o coś wziazanego ze skoda 2 1,6 mpi?
                              Dzięki.

                              Komentarz


                              • #40
                                wypada zapłon

                                we wcześniejszym poście pisałem o błędach silnika z wypadaniem zapłonu,
                                wydawało mi że problem występuję zarówno na benzynie i na gazie, jednak tego dokładnie nie sprawdziłem
                                okazało się że był to problem instalacji gazowej a konkretnie wtryskiwaczy
                                po wymianie kompletu błędy się skończyły i wszystko jest ok

                                Komentarz


                                • #41
                                  Panowie!
                                  Minęło już ponad pół roku po wymianie u co niektórych cewek zapłonowych.
                                  Napiszcie, czy po wymianie silnik przez ten okres czasu pracuje poprawnie?

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Poprawnie, choć kotrolka silnika wyskakuje przez sondę lambda. Co chwilę takie błędy:
                                    4 Faults Found:

                                    16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
                                    P0140 - 000 - - - Intermittent
                                    Freeze Frame:
                                    Temperature: 416.0°C
                                    Resistance: 65.52 kOhm
                                    Voltage: 0.440 V
                                    Bin. Bits: 00000100
                                    Voltage: 2.000 V
                                    Load: 96.9 %

                                    16520 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Malfunction in Circuit
                                    P0136 - 000 - - - Intermittent
                                    Freeze Frame:
                                    Temperature: 416.0°C
                                    Resistance: 65.52 kOhm
                                    Voltage: 0.440 V
                                    Bin. Bits: 00000100
                                    Load: 96.9 %
                                    Voltage: 1.960 V

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Witam

                                      Proszę o rozszyfrowanie błędu:
                                      16688 - Cylinder 4 Misfire Detected

                                      Auto po odpaleniu faluje na obrotach i głośno pracuje, po chwili zaczyna mrugać żólta kontrolka silnika i zapala się żółta kontrolka ESP. Auto jest pozbawione mocy.

                                      Pozdrawiam i proszę o poradę
                                      Sebastian

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Hollypl, wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
                                        Mój szatan

                                        Paweł

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Hollypl, wymień sobie wtryski LPG.

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Na benzynie takie same objawy?

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Panowie, do sprawdzenia cewka, przewody, świece oraz bardzo często w tych silnikach nieszczelny dolot. Szukajcie w moich postach, temat do ogarnięcia bardzo łatwy.
                                              "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                              O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                              O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Usterka zdiagnozowana i naprawiona - przewód zapłonowy 4 świecy.
                                                Co do pytania powyżej objawy były na benzynie jak i na LPG.
                                                Dziękuję za zainteresowanie i pomoc.

                                                Pozdrawiam
                                                Sebastian

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Hollypl, jaki masz przebieg?
                                                  SATYNOWA O2 Tour
                                                  Z pozdrowieniami
                                                  Bartek

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Zamieszczone przez TwoB
                                                    Hollypl, jaki masz przebieg?
                                                    172 tys.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X