Siłownik klapy nawiewu (klima manualna)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • baryXYX
    Classic
    • 2014
    • 5

    Siłownik klapy nawiewu (klima manualna)

    Zamieszczone przez SS
    Dobrze, że mam przejściówkę z żarówki na gniazdko i lodówkę z oświetlenia klatki schodowej zasilałem.
    widzę że kolega nie źle kombinuję kup UPSa na firmę :szeroki_usmiech
  • staszekkk
    Classic
    • 2013
    • 29

    #2
    Siłownik klapy nawiewu (klima manualna)

    Witam

    1.Mam problem z zamknieciem nawiewu tzn. gdy wiatrak jest ustawiony na "0" wyłączony. Ciągle czuć jak wieje przy predkosci.

    2 Gdy przekręce pokretłem regulacji temperatury na godz 11 załóżmy to juz strasznie bucha ciepłem. A gdy całkowiecie na zimno to wcale zminym nie dmucha, wyglada na to jakby był rozlegulowany

    Co może być jeszcze przyczyną takich objawów? Czy to typowy objaw zepsutego silniczka regulacji nagrzewnicy?
    Pozdrawiam
    Staszek

    Komentarz

    • Kicer
      Ambiente
      • 2011
      • 217

      #3
      A jak ustawisz na nogi to jest tak samo?
      mozliwe że masz uszkodzony czujnik temperatury nawiewu na twarz (czesta usterka) Bądź nie są wprowadzone nastawy podstawowe. Lub nie czytałeś instrukcji obsługi/działania klimatyzacji w tym aucie. Za mało szczegółów podałeś.

      Pozdrawiam MArcin
      Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

      Komentarz

      • staszekkk
        Classic
        • 2013
        • 29

        #4
        Jak ustawie na nogi to tak samo wieje juz przy predkosci 80 kmh Jak to sprawdzic czy to jest czujnik temperatury nawiewu na twarz? (on wystepuje w wersji klimy manualnej?
        A co do nastaw w klimie manualnej to o co chodzi?,
        Pozdrawiam
        Staszek

        Komentarz

        • jasiek2905
          Rider
          • 2012
          • 262
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM
          • DADA 1.5 TSI 150 KM

          #5
          Witam, czujników w klimie manualnej nie masz, musiałbyś mieć climatic klimę półautomatyczną. Jak masz cyfry 18-20-26 na pokrętle od temperatury to masz półautomatyczną a jak nie to manualną.

          [ Dodano: Pon 06 Maj, 13 21:01 ]
          Przy włączonym obiegu wewnętrznym też ci dmucha? bo nie powinno. Co do pokrętła temperatury to najlepiej podpiąć pod kompa i zobaczyć czy reguluje tak jak powinno.

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            Zamieszczone przez jasiek2905
            Witam, czujników w klimie manualnej nie masz, musiałbyś mieć climatic klimę półautomatyczną. Jak masz cyfry 18-20-26 na pokrętle od temperatury to masz półautomatyczną a jak nie to manualną.
            Klima ręczna jest tylko w OII FL i to od niecałych trzech lat. W OII jest półautomatyczna jako podstawowa.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • jasiek2905
              Rider
              • 2012
              • 262
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM
              • DADA 1.5 TSI 150 KM

              #7
              na pokrętle powinno być 18-22-26

              Komentarz

              • robreg
                L&K
                • 2010
                • 1195
                • Octavia I (1U2)
                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                #8
                Re: Siłownik klapy nawiewu (klima manualna)

                Zamieszczone przez staszekkk
                Witam

                1.Mam problem z zamknieciem nawiewu tzn. gdy wiatrak jest ustawiony na "0" wyłączony. Ciągle czuć jak wieje przy predkosci.

                2 Gdy przekręce pokretłem regulacji temperatury na godz 11 załóżmy to juz strasznie bucha ciepłem. A gdy całkowiecie na zimno to wcale zminym nie dmucha, wyglada na to jakby był rozlegulowany

                Co może być jeszcze przyczyną takich objawów? Czy to typowy objaw zepsutego silniczka regulacji nagrzewnicy?
                Pozdrawiam
                Staszek
                przede wszystkim pozycja 0 wyłącza wentylator dmuchawy - w żaden magiczny sposób nie zamyka dostępu powietrza z zewnątrz pojazdu i jest to działanie ze wszech miar zaplanowane.

                Tak jak Koledzy wspomnieli wcześniej, jeśli przeszkadza Ci dostęp świeżego powietrza do kabiny, pozostaje włączyć obieg wewnętrzny. Dłuższa jazda w takich warunkach powoduje senność ze względu na zmniejszającą się ilość tlenu w powietrzu w kabinie a także wzrost wilgoci we wnętrzu pojazdu, co w określonych warunkach powoduje zwiększone rosienie szyb od środka.

                Z tego powodu, nie pamiętam czy w O2 czy w Polo 9N obieg wewnętrzny jest automatycznie wyłączany po określonym czasie - po prostu by ludzi nie podusić).

                To, czy w samochodzie jest zainstalowany sterownik wentylacji pojazdu automatyczny (climatronic), półautomatyczny (climatic), czy ręczny (potworek z O2FL) nie ma żadnego wpływu na temat.
                Pozdrawiam, Robreg.
                ----
                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                Komentarz

                Pracuję...