rozładowywanie akumulatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zima18
    Classic
    • 2013
    • 7

    rozładowywanie akumulatora

    Zamieszczone przez lockin
    Zamieszczone przez doobo
    Miałem nowa Octavie 1 tour 1.9 skrzynia idealnie, sprzedałem ja 7 letnia z przebiegiem 52 tys! Jeździłem 1,5 roku octavia 2 tour 1.6 z lpg skrzynia i sprzęgła delikatnie leciutko, teraz mam o3 1.4 skrzynia chodzi najgorzej tzn cieżko, ze wstecznym problem jak powyżej, 5 jakoś cieżko wchodzi jakby haczyla, uważam ze skrzynia najgorsza w o3 niestety...
    Potwierdzam, dziś byłem w salonie TMT Wrocław i tak przy okazji wsiadłem do nówki 1.6 TDI 5 biegów (wtf - dlaczego 5 i to w cenie 80k ???) - skrzynia tragedia, chodziła bardzo ciężko, 5 biegu wogóle nie udało mi się wbić, oczywiście nie chciałem pchać na siłe :roll:
    A te biegi wrzucałeś podczas jazdy czy na postoju? My tu mówimy o sytuacji podczas jazdy. Na postoju ze zgaszonym silnikiem biegi mogą nie wchodzić jak należy.
  • broda323
    Classic
    • 2012
    • 24
    • Octavia II (1Z3)
    • BLF 1.6 FSI 115 KM

    #2
    rozładowywanie akumulatora

    Witam
    Myślałem na początku że stary akumulator więc go wymieniłem ale dalej się po paru dniach rozładowuje. Zmierzyłem pobór prądu gdy wszystko jest wyłączone i jest 0,80A. Idąc tym tropem wyciągałem po kolei bezpieczniki i na paru spadł pobór do 0,73A a na jednym do 0,25A.
    I moje pytanie do znawców jaki powinien być pobór prądu podczas gdy auto jest normalnie zamknięte.
    Drugie pytanie od czego jest bezpiecznik F16 w skrzynce w komorze silnika.
    Z góry dzięki za informacje.

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      broda323, F16 ( 30A ) jest od ABS/ESP. Sprawdzałeś pobór prądu na zamkniętym ( w sensie zamkniętym z pilota ) aucie, czy tylko przy zamkniętych drzwiach?

      BTW. Nie robiłeś ostatnio jakiś zmian w aucie?
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • broda323
        Classic
        • 2012
        • 24
        • Octavia II (1Z3)
        • BLF 1.6 FSI 115 KM

        #4
        Sprawdzałem przy zamkniętych drzwiach nie z pilota
        Nie robiłem żadnych zmian

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          To musisz mierzyć po zamknięciu z pilota i odczekaniu kilku minut ( dla pewności powiedzmy 10 min ). Robisz to w ten sposób, że przy otwartej masce podłączasz miernik, przy pomocy śrubokręta zamykasz zamek maski ( komp myśli, że jest zamknięta ) i potem ryglujesz auto z pilota. Od tego momentu obserwuj wskazania amperomierza ( powinny sukcesywnie spadać, bo komp "usypia" poszczególne układy elektroniczne auta ). Docelowo powinny spaść moim zdaniem ( nie wiem dokładnie jaka to jest wartość, bo szczerze mówiąc nigdy tego nie mierzyłem ) do wartości jakiś 20 - max. 40 mA ( 70-80 mA uznałbym już za problem ).

          Wpisz w forumową szukajkę słowo "upływność" lub "prąd spoczynkowy" i będzie wskazanych kilka możliwych przyczyn.
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • piotrek_gdy
            RS
            • 2008
            • 7723
            • Volkswagen
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #6
            kowal 2002, a jaki ewentualny wpływ na upływność mogą miec modyfikacje?
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz

            • sebastian7905
              RS
              • 2009
              • 3488
              • Volkswagen
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              Zamieszczone przez piotrek_gdy
              kowal 2002, a jaki ewentualny wpływ na upływność mogą miec modyfikacje?
              tak jak u mnie ,czy u Ciebie soft do Columbusa :lol: :wink:
              Sebastian
              Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
              Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
              Była Black ELEGANCE by sebastian7905
              Wczasy nad morzem - klik

              Komentarz

              • WIELKIBONGO
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1594
                • Superb II (3T4)

                #8
                piotrek_gdy, np dołożenie nawigacji :twisted:
                NajtFukinPatrol North-West

                UNIDEN 510 XL + ML145

                BYŁ ASZ
                PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                BYŁA TEŻ CEGA
                A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                Komentarz

                • piotrek_gdy
                  RS
                  • 2008
                  • 7723
                  • Volkswagen
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #9
                  WIELKIBONGO, mam najnowszego gatewaya a i tak mam jakieś dziwne jaja z rozładowywaniem

                  Zamieszczone przez sebastian7905
                  ak jak u mnie ,czy u Ciebie soft do Columbusa
                  tak, tylko u mnie raz rozładowuje a raz nie :roll:
                  czasem akku trzyma 5-6 dni a czasem po godzinie nie jestem w stanie odpalić

                  kowal 2002, miałbyś chwilkę żeby pogłówkować w tygodniu?
                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #10
                    Zamieszczone przez piotrek_gdy
                    ... a czasem po godzinie nie jestem w stanie odpalić
                    ...
                    Po takim stwierdzeniu to powiedziałbym, że aku jest do wymiany, bo coś musiało by brać na wyłączonym aucie ze 20A, żeby aku umarł po godzinie...

                    Może któraś z cel w aku jest uszkodzona mechanicznie i w zależności od tego jak się ułoży podczas wstrząsów na drodze to aku daje odpowiedni prąd rozruchowy albo nie.

                    Nie wiem jak często się to zdarza, ale jeśli dosyć często to podpytałbym kogoś czy nie ma jakiegoś "średniozużytego" aku na pożyczenie na kilka dni ( może z jakiegoś auta co nie będzie jeździć w czasie urlopu itp ) i zrobiłbym podmiankę...
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • piotrek_gdy
                      RS
                      • 2008
                      • 7723
                      • Volkswagen
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      kowal 2002, akku mierzony bez i pod obciążeniem- brak znamin "padu" akku

                      teraz założyłem inny - testuję :roll:
                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                      Komentarz

                      • broda323
                        Classic
                        • 2012
                        • 24
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BLF 1.6 FSI 115 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez kowal 2002
                        broda323, F16 ( 30A ) jest od ABS/ESP. Sprawdzałeś pobór prądu na zamkniętym ( w sensie zamkniętym z pilota ) aucie, czy tylko przy zamkniętych drzwiach?

                        BTW. Nie robiłeś ostatnio jakiś zmian w aucie?
                        Sprawdziłem po zamknięciu i odczekaniu i nie ma różnicy w poborze prądu cały czas 0,8A
                        A bezpiecznik F16 w skrzynce w komorze silnika u mnie jest 15A (po jego wyjęciu pobór spada do 0,25A), i nie wiem ale to jakieś główne zabezpieczenie bo bez tego bezpiecznika to centralny działa normalnie ale już po przekręceniu kluczyka to żadna kontrolka na liczniku się nie zaświeca i rozrusznik też nie kręci.
                        Zmian żadnych nie robiłem.

                        Komentarz

                        • Muti
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 199

                          #13
                          broda323, uśpienie modułów następuje mniej więcej wtedy,kiedy jak pewnie zauważyłeś gasną wszystkie lampki w środku pomimo otwartych drzwi.
                          Podłącz miernik zamknij wszystko i po pół h sprawdź. Spróbuj poodłączaczać bezpieczniki płytkowo i sprawdzić kiedy przrestanie uciekać prąd.
                          Koledze się alternator zepsuł i też mu żarło prąd..
                          Moje projekty car detailingowe
                          VW Touran 2.O TDI
                          BMW X6 35d
                          więcej na PW

                          Komentarz

                          • piotrek_gdy
                            RS
                            • 2008
                            • 7723
                            • Volkswagen
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Muti
                            mniej więcej wtedy
                            z naciskiem na mniej więcej- w przypadku navi potrafi to być nawet pół godziny a czasem do godziny
                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                            Komentarz

                            • Muti
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 199

                              #15
                              piotrek_gdy, zauważ że lampki sufitowe gasną po około 10minutach,ale w drzwiach i bagażniku świecą się właśnie około pół h,dlatego zaznaczyłem WSZYSTKIE.
                              Moje projekty car detailingowe
                              VW Touran 2.O TDI
                              BMW X6 35d
                              więcej na PW

                              Komentarz

                              • Alonzo_
                                RS
                                • 2009
                                • 2460
                                • Hyundai

                                #16
                                Zamieszczone przez Muti
                                broda323, uśpienie modułów następuje mniej więcej wtedy,kiedy jak pewnie zauważyłeś gasną wszystkie lampki w środku pomimo otwartych drzwi.
                                Podłącz miernik zamknij wszystko i po pół h sprawdź. Spróbuj poodłączaczać bezpieczniki płytkowo i sprawdzić kiedy przrestanie uciekać prąd.
                                Koledze się alternator zepsuł i też mu żarło prąd..
                                Broda, jak Multi pisze , może być dioda na alternatorze padnięta.
                                Ja w żonki autku walczę z tym, najpierw pad aka po 2 dniach niepalenia (jak co dzień chodzi jest OK) parę podejść, po weekendzie nie bangla - trup totalny, a staru aku już był, nowy wrzuciłem i to samo. Centralny chrzanił, zmiana przetartego kabla na tylnych drzwiach i nic. Pobór od 1,5 do 0,7 spadający. Dziś podleciał znajomek, obadał co sie da i na 99% diagnozę podał że dioda na alternatorze bo ładowanie tylko 13,7 Volta a wypinanie bezpieczników od osprzętu nie powodują zmian.
                                Jutro musze dostać sie do niego i odkręcić kabel plusowy i wtedy miernikiem obadać pobór prądu. Wtedy ma być wiadomo czy alternator czy dalej szukanie.
                                (jestem laikiem w tych tematach)

                                Pozdro

                                Komentarz

                                • robreg
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1195
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                  #17
                                  do listy grzechów głównych można doliczyć wszelakie obwody alarmo-centralo-zamko-podobne. Ja trafiłem pacjenta z uszkodzonym sterownikiem CZ, który nie zasilał siłowników ciągle, ale sam żarł prawie 7W energii z akumulatora. A że alarm dokładany, więc żadne "usypianie" poprzez magistralę CAN nie działało. Efekty możliwe do przewidzenia.
                                  Pozdrawiam, Robreg.
                                  ----
                                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                  Komentarz

                                  • krzynol
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 10960
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #18
                                    robreg, dokładnie tak, wszystkie dokładane alarmy/gps/odcięcia potrafią cuda robić

                                    a ogólnie powiem tak: po około 1 minucie od zamknięcia auta wszystkie sterowniki są
                                    w stanie sleep down i auto nie powinno pobierać więcej jak 20mA
                                    przy ori alarmie jest ta wartość troszkę większa, bo moduł komfortu działa prężniej
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz

                                    • broda323
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 24
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BLF 1.6 FSI 115 KM

                                      #19
                                      Alternator sprawdzałem poprzez wypięcie wtyczki zmian żadnych
                                      bezpiecznik jak w opisie znalazłem "włącznik wycieraczek i włącznik kierunkowskazów"
                                      tylko dlaczego po wyjęciu żadna kontrolka na liczniku się nie włącza i nie można uruchomić silnika
                                      zobaczę co w poniedziałek powie znajomy znajomego :twisted:

                                      [ Dodano: Pon 20 Maj, 13 07:50 ]
                                      I dalej żadnych zmian przełączniki sprawdzone amperomierzem nie ciągną prądu więc wysuszyłem skrzynkę bezpieczników i nic. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

                                      Komentarz

                                      Pracuję...