Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Zakres pracy wycieraczek

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Zakres pracy wycieraczek

    Witam dalszy ciąg leserstwa następuje pogoda super k

  • #2
    [O2] Zakres pracy wycieraczek

    Zauwazylem, ze wycieraczki przedniej szyby mojej Octavii nie chodza tak, jak powinny. Ta wieksza, od strony kierowcy, nie osiaga maksymalnego gornego polozenia (nigdy nie jest pionowo - zawsze lekko pochylona) a ta pasazera dochodzi tylko do pozycji pionowej (zamiast "nagiac sie" na strone kierowcy). Efektem jest nie wytarta szyba prawie idealnie na wysokosci moich oczu. Jak wyregulowac ramiona, by osiagaly maksymalne wychylenie robocze ?

    Komentarz


    • #3
      Jezeli opada do dobrego miejsca to na moje oko masz zatarte ramię i silnik nie daje rady jej podnieść .
      Gdyby nie wracala w swoje miejsce , czyli znaaaacznie nizej (az na podszybie) to to moglo by być zle wyregulowane , bo cały zakres pracy by się zgadzał, A tak , "parkowanie" masz dobre, tylko MAX wychylenie złe, a tego się nie reguluje.
      Rozbierz cały mechanizm doszczetnie, prócz elektroniki z silnika, bo moze się mechanizm rosp**** i ma luz , i dlatego te "braki"

      Komentarz


      • #4
        Przyjrzalem sie na inne Octavie i u mnie te wycieraczki nie dosyc, ze nie wychylaja sie odpowiednio wysoko to jeszcze nie parkuja tak nisko, jak powinny. Da sie ten zakres jakos regulowac ?

        Komentarz


        • #5
          Silnik ma w sobie cos ala enkoder i wie ile ma się ruszać. Reszta to juz od ramion i połączeń zalezy

          Komentarz


          • #6
            Rauxel być może czas pracy mechanizmu dobiega końca. Sprójuj jak pisze spacewalker rozebrać i przesmarować mechanizm na tulejkach.

            Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
            Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
            Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

            Komentarz


            • #7
              Bylem u elektryka. Nie widzi problemu w mechanizmie, bo jak twierdzi - wycieraczki chodza plynnie i bez szarpniec a jakby mechanizm sie konczyl to by skakaly. W ASO bardzo mily pan stwierdzil, ze ktos przy wycieraczkach grzebal i zle osadzil ramiona na bolcach, stad niewlasciwy zakres ich pracy. Polecil zdemontowac ramiona i zamontowac we wlasciwej pozycji.

              Pytanie - jezeli zamontuje ramiona tak, by zmazywaly wyzej, to miejsce spoczynkowe takze bedzie wyzej... Analogicznie, ustawiajac je we wlasciwe polozenie spoczynkowe, beda mazaly mniej szyby niz teraz...

              Komentarz


              • #8
                zrób lepiej zdjęcia jak wycieraczka jest w neutrum a jak w max wychyleniu

                Skoro ramię robi 90st (w teori) to jak nie dochodzi do konca szyby powiedzmy 15cm, to powinno byc o te 15cm PONIŻEJ neutrum, czyli na podszybiu a nie na szybie. !!!
                co jest chyba logiczne

                Wiec jezeli neutrum jest w dobrym miejscu (a mowisz ze jest) to jak możesz źle załozyc ramiona ?

                podniesiesz sobie NEUTRUM do góry , by Ci więcej szyby zcierało, to bedziesz ją widział w czasie jazdy bo nie opadnie do konca

                Film możesz nakręcic .
                Wyłącz ZAPŁON (nie wyjmując kluczyka), nadduś raz wycieraczki, powinny pojsc do SERWISOWEGO Położenia
                zrób zdjecie

                Komentarz


                • #9
                  Zdjecia ponizej.

                  Pozycja spoczynkowa Link

                  Pozycja maksymalnego wychylenia Link

                  Komentarz


                  • #10
                    Prawa jest za wysoko w spoczynku minimalnie, a potem faktycznie dojezdzaja za blisko.

                    Ale... czy punkt minimalny to jest ten ktory masz teraz w spoczynku, czy moze jada nizej i potem lekko wracaja ?? Bo wtedy mogloby to oznaczac problem z ustawieniem mechanizmu wzgledem osi silniczka.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      Nie zjezdzaja nizej nigdy. Ewentualnie lekko sie podnosza ale tylko na tyle, by odksztalcic gumki wycieraczek.

                      Zauwazylem cos jeszcze dziwnego. Zrobilem tak, jak kazal kolega @spacewalker - wylaczyc zaplon, dzwigienka wycieraczek w dol. Polozenie serwisowe okazalo sie byc wychyleniem maksymalnym, jak przy normalnej pracy. Sprobowalem delikatnie palcami poruszyc ramionami i udalo sie je poruszyc bez oporu. Ruchem bez oporu doprowadzilem ramiona do maksymalnego, prawidlowego wychylenia (ramie kierowcy rownolegle do pionowej osi szyby). Po wlaczeniu zaplonu i uruchomieniu wycieraczek ramiona drgnely i pioro kierowcy wylecialo troche poza szybe. Kolejne uruchamianie wycieraczek to tylko drgniecia i cykanie silnika. Po ponownym uruchomieniu trybu serwisowego i manualnego doprowadzenia wycieraczek do pozycji spoczynkowej (nawet udalo mi sie troche nizej niz na zdjeciu) i uruchomieniu pracuja normalnie, ale tylko w waskim zakresie...

                      Tak sobie mysle, moze ciegna od silnika do ramion sa za krotkie ? Cos bylo kiedys przy tym robione, ale nie wiem co. Czy problemem moze byc zamontowanie mechanizmu np. od Golfa ?

                      Komentarz


                      • #12
                        Wszystko moze byc
                        Zdejmuj podszybie i obadaj numery
                        odłacz ramię od silnika i ramiona wycieraczek mają się bardzo lekko ruszac , włącznie z cięgnami
                        jak chodzą ciezko , to się wszystko napręża i luzy całe dają własnie taki efekt

                        Komentarz


                        • #13
                          Sprobuje z pomoca znajomego mechanika wyczyscic uklad ale na dobra sprawe jedyna przyczyna, jaka moze byc, to zatarty układ i luzy, przez co zwezil sie zakres pracy lub wymiana w przeszlosci mechanizmu na nieoryginalny o krotszych ciegnach - na chlopski rozum, dokladajac dluzsze ciegno mechanizmu, zarowno pozycja min jak i max ulegnie zwiekszeniu.

                          W razie czego ktos moglby podac oryginalne numery ciegien do porownania ?

                          Sprawdze i dam znac a jak wiecej zabawy niz to warte to raczej odpuszcze sobie temat. Dzieki !

                          Komentarz


                          • #14
                            sprawdz najpierw co jest nie tak
                            zestaw cały kupisz z silnikiem na aukcji
                            mialem raz przypadek ze woda doszla do sterownika (silnika) i na postoju wycieraczki chodziły ok, a w czasie jazdy uderzała o uszczelkę boczna
                            co ja się tego naregulowałem i nic nie pomogło

                            wymieniłem sam silnik i po problemie

                            Komentarz


                            • #15
                              Pytanie pierwsze czy ramiona wycieraczek masz ustawione w poprawnych pozycjach, poniżej screen z instrukcji jak prawidłowo powinna być ustawiona wycieraczka w O2 (na szybie są takie znaczniki, które nie jest łatwo dostrzec)

                              ]"]404 Not Found

                              druga sprawa czy zdjęcie było robione jak wycieraczka była w miejscu "parkowania" ??

                              dla wyjaśnienia otóż gdy u mnie wycieraczki pracują, to wycieraczki nie wracają na pozycje "parkowania" tylko zatrzymują się parę centymetrów wyżej od miejsca spoczynku, dopiero po wyłączenie mechanizmu na manetce, mogę zauważyć że wycieraczka jest obniżana o parę centymetrów niżej (dodatkowo co 10 wyłączeń silnika, jest przesuwana wycieraczka góra/dół o ok. 1cm, aby guma się nie odkształciła)
                              ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                              Komentarz


                              • #16
                                Zdjecie bylo zrobione, gdy wycieraczki parkuja, na manetce sa wylaczone - nie zauwazylem, by sie przesuwaly wyzej badz nizej. Gorzej, ze nie wylapuja calej szyby, spojrz na fotke w pozycji serwisowej, to ich maksimum i nigdy nie ida dalej.

                                EDIT : Sprawdzilem te kreski na przedniej szybie i ramie pasazera jest za wysoko o jakies 3 cm, ramie kierowcy okolo 4 - 5 cm.

                                Komentarz


                                • #17
                                  to jak jest za wysoko to obnizając ramiona jeszcze mniej Ci się bedzie ruszała.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jak uzyjesz pozycji serwisowej wycieraczek (wylaczyc zaplon, jednorazowy ruch wycieraczek poprzez manetke w dol) to ramiona poruszaja sie lekko ? Bo u mnie trzeba pokonac pewien opor - nie jest tak, ze jednym palcem.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Ruszają się tak samo jak w pracy ciągłej gdy pada deszcz.
                                      Położenie serwisowe ma tylko zrobic 50% pracy i zatrzymac się w pozycji dogodnej do wymiany wycieraczki i tyle.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Rauxel
                                        Zdjecia ponizej.

                                        Pozycja spoczynkowa Link

                                        Pozycja maksymalnego wychylenia Link
                                        jak dla mnie ktoś mocno namotał w mechanizmie - albo jest złożony z kilku dawców z różnych samochodów, albo jest wsadzony od innego auta. Wycieraczki niezależnie od stopnia zużycia mechaniki (czy nowe, czy zatarte) mają ten sam zakres ruchu, bo to wynika z GEOMETRII ramion, a nie kondycji elementów.
                                        Pozdrawiam, Robreg.
                                        ----
                                        furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Rauxel wymień mechanizm i problem zniknie.

                                          Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                                          Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                                          Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            W weekend dobiore sie do niego ze znajomym mechanikiem. Albo wymiana mechanizmu albo "druciarstwo" - dolozenie dystansu do silnika polozy ramiona i zwiekszy zakres ich pracy. Rozkrecimy, zobaczymy Dzieki

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              nie dystansu do silnika ;-)

                                              najprosciej mozna to poprawic, poprzez wydluzenie "patyczkow" idacych od obrotowego ramiona silnika do poszczegolnych wycierakow - niewielka zmiana ich dlugosci powinna znaczaco zmienic zakres ruchu wycieraczek.
                                              Pozdrawiam, Robreg.
                                              ----
                                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                W każdym razie daj znać, jak tam poszło. Powodzenia!

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Mechanik nie pomogl, problem jest nadal. Tak mysle sobie, bo nie mam narzedzi. Czy silnik wycieraczek moze byc zamontowany na tym poziomym "palaku" mechanizmu tylko w jednym miejscu czy ma na tyle luzu i miejsca w tym podszybiu, zeby przesuwac go poziomo i przykrecac w innym miejscu? Przesuniecie silnika wzgledem oryginalnego polozenia zmniejszy zakres pracy calego mechanizmu...

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X