Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Padły wszstkie sterowniki drzwi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Padły wszstkie sterowniki drzwi

    SS, oto jest pytanie Chyba wszystko zależy od Magdy

  • #2
    [O2] Padły wszstkie sterowniki drzwi

    Ręce mi dzisiaj opadły, nie wiem co jest grane. Padły mi wszystkie sterowniki drzwi, czyli przednie i tylnie. Nie działa nic co jest w drzwiach (lusterka kierunki, szyby, centralny, podświetlenie przycisków), komp pokazuje, brak komunikacji ze sterownikami drzwi, moduł komfortu działa. Bezpieczniki nr 12; 23; 32 sprawdzone, raczej sprawne, nie spalone, będę jeszcze sprawdzał czy dochodzi napięcie do bezpieczników i je podmieniał na inne. Klapa bagażnika otwiera się jedynie z pilota. Miał ktoś już taki przypadek? Podejrzewam, że padło zasilanie sterowników, ale może coś zakłóca komunikację, ale ze wszystkimi na raz? Co jeszcze sprawdzić? Wszystkie inne podzespoły działają.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez greg44
      będę jeszcze sprawdzał czy dochodzi napięcie do bezpieczników
      to po pierwsze
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez krzynol
        będę jeszcze sprawdzał czy dochodzi napięcie do bezpieczników
        No tak to podstawa, a po drodze jeżeli chodzi o elektrykę, jest coś jeszcze, jakieś zabezpieczenie? W komorze silnika jest bezpiecznik od funkcji komfortowych, rozumiem, że on jest dodatkowym zabezpieczeniem, co jeszcze na tym bezpieczniku pracuje? Są jeszcze jakieś bezpieczniki przeciążeniowe, to się znajduje w modułach drzwi?

        Komentarz


        • #5
          Są jeszcze jakieś bezpieczniki przeciążeniowe, to się znajduje w modułach drzwi?
          nie

          hm, bezpieczniki SC23,SC32 (zasilanie silników szyb) jest zasilany prosto z bezpiecznika paskowego SA5 na e-boxie
          jakby SA5 się zjarał to by pół auta nie działało

          a bezpiecznik SC12 to jest zasilanie elektroniki sterowników przód i ... tak samo jak wyżej

          SC34 to zasilanie elektroniki tyłu + sterownik komfortu, a sterownik komfortu działa!

          masy? ale w 4 drzwiach naraz? ku.wa dziwne
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz


          • #6
            Sprawdź błędy magistrali CAN komfortu w gatewayu. Może gdzieś kable od magistrali się uwaliły. Jeśli masz el. szyby na tyle, to możesz spróbować opuścić szyby z pilota. Tylne powinny zjechać, bo są na LINie. Z resztą wydaje mi się, że szyby powinny jeździć lokalnie, jeśli jest w nich prąd - lokalnie, tzn z przycisku przy danej szybie a nie z głównych przycisków u kierowcy (który później idzie przez canbus).
            Aktualne zużycie paliwa

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez majonezz
              Sprawdź błędy magistrali CAN komfortu w gatewayu.
              Sprawdzałem, brak komunikacji z czterema sterownikami.
              Generalnie stało się to jak wyjmowałem schowek pasażera ten po prawej stronie. Nic więcej nie robiłem, odłączyłem akumulator, wypiłem wyłącznik od poduszek i ponownie go podpoiłem i od tej operacji taki zonk. Moduł komfortu działa, można się z nim połączyć, wyciągałem wtyczki od komfortu i ponownie podłączałem, także nic nie powinno się tam odłączyć.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez majonezz
                Może gdzieś kable od magistrali się uwaliły
                4 naraz?
                tak jak masy 4 naraz mało prawdopodobne

                magistrala CAN Komfortu też działa (i nic jej nie zakłóca) bo gada sterownik komfortu

                żeby wykluczyć sterowniki padnięte 4 naraz (też nieprawdopodobne) trzebaby inny podłączyć na próbę
                po rozebraniu boczka napięcia na wtyczce od razu zmierzyć
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz


                • #9
                  A jeszcze takie pytanie, jak sterownik drzwi jak dostaje prąd, a nie ma połączenia z Can to czy w jakiś sposób działa, np. można otworzyć szybę, od strony kierowcy regulować lusterkiem? Mia ł ktoś doświadczenia z tym?

                  Istnieje możliwość, że ta usterka jest związana z kodowaniem modułu komfortu?

                  Komentarz


                  • #10
                    jak podłączysz prąd pod konkretne drzwi, to bez cana działa szyba tego sterownika z jego lokalnego guzika
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz


                    • #11
                      Bezpieczniki i ten 10 A i te dwa 30 A sprawdzone w skrzynce przy kierownicy, prąd do nich dochodzi.

                      Ktoś podpowie, w jaki sposób jest sterowany zamek klapki wlewu paliwa, jedynie to działa?

                      Komentarz


                      • #12
                        greg44, sprawdzałeś kodowanie modułu komfortu czy coś się nie "pokrzaczyło" ( masz Autoscan )?
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez greg44
                          ...
                          Ktoś podpowie, w jaki sposób jest sterowany zamek klapki wlewu paliwa, jedynie to działa?
                          Ze sterownika komfortu.
                          Aktualne zużycie paliwa

                          Komentarz


                          • #14
                            Nie mam autoscana, jeszcze nie mam, zapomniałem wczoraj zapisać go. Ale może jest światełko w tunelu. Widzę, że kolega z forum Golfa miał taki sam przypadek, tylko u niego padły dwoje drzwi po odłączeniu akumulatora (brak komunikacji ze sterownikami). Ciekawe czy pomoże? Tylko co daje naciśnięcie na pedał hamulca jak jest akumulator odłączony?

                            VCDS błąd: 01331, 01333 Door Control Module - Forum VW Golf V

                            Komentarz


                            • #15
                              greg44, naciśnięcie pedału to chyba raczej nic. Bardzie chodzi o reset moduł. Nie pamiętam, czy można zrobić "factory reset" w module komfortu, ale jak masz gdzieś zapisane prawidłowe kodowanie, to można by go spróbować go wyzerować i zakodować na nowo. Ale na początek możesz zostawić odłączony aku na noc i zobaczysz, czy rano wszystko nie "odżyje"...
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz


                              • #16
                                Temat możemy zamknąć, odłączyłem akumulator na ok. trzy godziny, następnie podłączyłem, centralny zamek ruszył, na Maxi docie widać otwierające się drzwi, szyby działają. Wcześniej akumulator był odłączony na ok. 10 - 30 min. i nic to nie dawało. Co prawda akumulator po dwóch dniach tego stanu się rozładował (był jakiś większy pobór prądu, wczoraj auto jeszcze paliło), to i tak z takiego obrotu sprawy jestem zadowolony. Dzięki wszystkim za pomoc. :szeroki_usmiech

                                Komentarz


                                • #17
                                  Nie ma to jak dobry porządny reset :twisted:
                                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X