Zrob komplet.
Statyczne - 001,003,004,007,013,108 i 023
Statyczne Basic Settings - 003 i 011
Dynamiczne - 011,010,008,004,003 i 001 i na koniec znów 011
Pozdrawiam
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
A coś się konkretnie dzieje? Tak przycina się. Zadane doładowanie 2040 mbar a turbo bije do 2335 mg i nie może przez 2 sekundy go zbić. Chyba że ktoś tam wepchał już łapki i pobawił się sztangą.
Samochód kilka razy wszedł w Notlauf, błąd P0234 - regulacja ciśnienia doładowania powyżej granicy regulacji. Zdarza się to bardzo rzadko , do tej pory może z 4 razy (pierwszy raz ok. pół roku temu) i to najczęściej jak jadę pod górę.
Najczęściej oznacza iż, raz wszedł w Notlauf na pięknej, płaskiej drodze. Z drugiej jednak strony celowe wymuszenie notlaufa jest dosyć trudne.
Kupuję kabelek od innova, mam nadzieje, że będzie w przyszłym tygodniu wówczas zrobię wszystko co trzeba.
Turbo się przycina. Bije do 2,5 a ma trzymać na 2,04. Jest to krótkie przeładowanie bo 2 sekundowe ale to początek problemu. Z czasem będzie gorzej. Regeneracja turbo albo czyszczenie ale czyszczenie rzadko kiedy daje trwały efekt i problem wraca po 3-6 miesiącach. Do rzeczy których się można przyczepić to trochę za duży kąt synchronizacji wałka rozrządu powinno się go wyregulować do wartości jak najbliższej 0 .
Cel: Diagnoza przyczyny zjawiska "notlauf". Błąd przeładowania turbo w chwili wystąpienia zjawiska. Znalazłem też niewielki wyciek być może z vacum może być to ze sobą powiązane?
Link do tematu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88777
Logi dynamiczne jak się troszkę pogoda poprawi, bo moja gmina to lodowisko na skale Europy. Proszę o ocenę kondycji układu paliwowego. Wskazówka temp. na pulpicie wskazywała 90 stopni C. Na logach jest inaczej.
BASIC SETTINGS:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_246799.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_246798.html
Turbina chodzi cichutko (podczas jazdy jej nie słychać). Podczas załączania słychać cichy gwizd. Poprzedni właściciel był starszym człowiekiem, przez rok spalanie miał średnio poniżej 5l wiec pewnie nie przekraczał 70km/h i turbina się zastała.
Dzień dobry wszystkim!
Pojawia mi się błąd P0234. Ogólnie wiadomo jakie mogą być powody, ale błąd pojawia się tylko jeśli temperatura na zewnątrz jest mniejsza niż około 5-7 stopni, jeśli jest ciepło nie występuje.
Warunki wystąpienia błędu zawsze takie same: silnik nagrzany do 90 i prędkości 120-140 km/h na autostradzie.
Czy można z tego wyciągnąć jakiś wniosek co może być uszkodzone?
Czy można z tego wyciągnąć jakiś wniosek co może być uszkodzone
Bład wskazuje na przeladowanie turbosprężarki.... warto by zrobić logi dynamiczne (010 i 011) i statyczne 011 w trybie Basic Settings.
Da nam to lepszy pogląd na sprawe
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz