Problem ze skrzynią biegów - wybija 5 bieg

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • River
    Classic
    • 2016
    • 24
    • BSE 1.6 MPI 102 KM
    • CXXB 1.6 TDI CR 110 KM

    Problem ze skrzynią biegów - wybija 5 bieg

    Panowie ostatnio pojawiła mi się nieciekawa przypadłość w mojej Octavii II Tour 1.6 BSE z 2011 roku. Otóż jakieś 2 tygodnie temu miałem trase prawie 800km, którą pokonałem niemalże całą drogami ekspresowymi, przez co większość przejechałem na 5 biegu. W trakcie już powrotu pojawił się nieciekawy problem, bo zaczeło mi tak jakby wybijać 5 bieg. W rakcie zjazdu z pochylenia z górki w dół kiedy miałem spuszczoną nogę z gazu, zauważyłem że na lewarku cofnęło tak jakby 5 bieg i obroty same poszły do góry! Po naciśnięciu sprzęgła 5 bieg wrócił sam na swoje miejsce, ale problem się powtarzał Doszło do tego że ostatnie 90km trasy musiałem jechać na 4 biegu, bo przypadłość była na tyle uciążliwa, że praktycznie nie dało się jechać z wykorzystaniem 5 biegu. Na drugi dzień pojechałem do znajomego mechanika i w trakcie dojazdu do niego po około 12km, w trakcie zjazdu z górki na 5 biegu i puszczonym gazie znowu zaczęło wybijać 5 bieg. Co najciekawsze po przyjeździe do swojego mechanika odbyliśmy kolejną jazdę próbną około 20km po drodze ekspresowej, głównie z wykorzystaniem 5 biegu i problem się nie pojawił. Natomiast dwukrotnie w trakcie zmiany biegu z 4 na 5 było słychać taki chrakterystyczny zgrzyt, który mi nigdy wcześniej się nie przytrafił. Mechanik stwierdził, że to synchronizator 5 biegu i że generalnie to trzeba by rozbierać skrzynię, żeby dokładnie stwierdzić co jej dolega. Co ciekawe po odbytej przez niego jeździe próbnej i po tych zgrzytnięciach problem od 2 tygodni się nie pojawił Skrzynię "obserwuję" i w najbliższym czasie będę wymieniał olej na świeży, ale chciałem podpytać bardziej doświadczonych forumowiczów czy spotkali się wcześniej z takim problemem?
  • Rauxel
    Ambiente
    • 2014
    • 238
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Mnie biegi nie wyskakiwaly ale zgrzytala dwójka i ciężko wchodziła piątka. Po wymianie oleju w skrzyni, problem zniknął. Polecam od razu wymianę oliwy.

    Komentarz

    • River
      Classic
      • 2016
      • 24
      • BSE 1.6 MPI 102 KM
      • CXXB 1.6 TDI CR 110 KM

      #3
      Tam mi właśnie chodziło o wymianę oleju również w skrzyni. Jak tylko to zrobię dam znać czy i na ile pomogło, bo jakoś ostatnio mam wrażenie, że jest jakiś problem ze skrzynią i dziwnie czasami pracuje, robiąc problemy (bardzo rzadko co prawda, ale jednak) z wrzucaniem jakiegokolwiek biegu, tak jakby się blokowała. Do tego dochodzi taki specyficzny świst między 80km/h a 100km/h na V biegu. Obawiam się czy skrzynia nie powie mi wkrótce pa pa Tym bardziej, że już kiedyś tam obiło mi się o uszy, że część aut z grupy VAG i silnikami benz. 1.6 miało problem z padającymi skrzyniami biegów. Ktoś coś może wie więcej na ten temat? Jakiego okresu dotyczył ten problem i skrzyń z jakim kodem? U mnie według wklejki jest LVN, więc nie wiem czy to dobrze czy źle.

      Komentarz

      • River
        Classic
        • 2016
        • 24
        • BSE 1.6 MPI 102 KM
        • CXXB 1.6 TDI CR 110 KM

        #4
        Panowie kilka dni po moim ostanim poście w tym temacie, wymieniłem olej w skrzyni na nowy i od prawie 2 miesięcy nie mam problemów z pracą skrzyni biegów

        Komentarz

        • kazek103
          Rider
          • 2012
          • 351

          #5
          Jaki jest patent na całkowite spuszczenie oleju ze skrzyni ? gdzieś czytałem o konieczności odkręcenia podpory łożyska.
          Nie mogę znaleźć, proszę o linka do tematu. IIFL 1,8 TSI
          Ostatnio edytowany przez kazek103; 22643.

          Komentarz

          • River
            Classic
            • 2016
            • 24
            • BSE 1.6 MPI 102 KM
            • CXXB 1.6 TDI CR 110 KM

            #6
            Szczerze to nie wiem, bo robił to mój mechanik. Nie wiem czy chodzi Ci tylko o samo spuszczenie czy też może zalanie? W przypadku zalania jest na to "specjalna" procedura tak żeby weszło prawie 2l i jest to opisane w wątkach na forum, bo widziałem. Co do całkowitego spuszcznia to nie wiem czy jest to aby na pewno możliwe, bo coś tam zawsze skrzyni podobno zostaje, ale niech może wypowiedzą się bardziej doświadczeni userzy.

            Komentarz

            • michal_suchy
              Drive
              • 2009
              • 89
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Kolego możesz powiedzieć przy jakim przebiegu pojawiły się problemy ze skrzynią. Ja mam O2 Tour z 2012r 1.6MPi aktualnie mam przebieg 75 tys km. Od niedawna zaobserwowałem problem, czasami przy wyższych prędkościach obrotowych silnika zgrzytnie mi skrzynia przy włączaniu 5 biegu. Czasami też są problemy z jedynką i wstecznym tzn wbijam za 2 czy 3 razem. Może wymiana oleju pomoże.

              Komentarz

              • rodaczek
                RS
                • 2011
                • 1602
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Z wbiciem wstecznego to i ja miewam problemy czasem. Przebieg trochę ponad 76 tys. km.

                Moja Octavia:
                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-1-6-mpi-combi
                Rafał

                Komentarz

                • pietrek125
                  Rider
                  • 2012
                  • 416
                  • Octavia II combi (1Z5)

                  #9
                  Problem z załączaniem 1, 3, 5 biegu, konieczność regulacji lub wymiany cięgna pomiędzy lewarkiem , a skrzynią biegów.
                  Całkowity spust oleju poprzez demontaż ogranicznika na dole skrzyni.
                  Całkowite napełnienie (1,9L) poprzez włacznik wstecznego biegu. Fabryczny korek wlewu jest zbyt nisko.

                  20170502_130654 (Copy).jpg
                  20170502_130704 (Copy).jpg
                  Ostatnio edytowany przez pietrek125; 25421.


                  Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                  CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                  Komentarz

                  • sew1981
                    RS
                    S_OCP MemberModeratoRS
                    • 2009
                    • 10918
                    • Fiat

                    #10
                    powiem wam, że prócz wymiany oleju dodałem też to w jednym aucie kiedyś, bo trochę haczyło, to chyba pomaga też trochę jak coś, różnicę czułem:
                    LIQUI MOLY DODATEK DO SKRZYNI MOS2 2652 Dodatek do olei przekładniowych z MoS2 jest przeznaczony dla mechanicznych skrzyń biegów, dyferencjałów. Dodatek podwyższa

                    Komentarz

                    • River
                      Classic
                      • 2016
                      • 24
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM
                      • CXXB 1.6 TDI CR 110 KM

                      #11
                      U mnie pomogła wymiana oleju, przy czym okazało się, że było go dość mało, więc może to było przyczyną.

                      Komentarz

                      Pracuję...