Panowie ostatnio pojawiła mi się nieciekawa przypadłość w mojej Octavii II Tour 1.6 BSE z 2011 roku. Otóż jakieś 2 tygodnie temu miałem trase prawie 800km, którą pokonałem niemalże całą drogami ekspresowymi, przez co większość przejechałem na 5 biegu. W trakcie już powrotu pojawił się nieciekawy problem, bo zaczeło mi tak jakby wybijać 5 bieg. W rakcie zjazdu z pochylenia z górki w dół kiedy miałem spuszczoną nogę z gazu, zauważyłem że na lewarku cofnęło tak jakby 5 bieg i obroty same poszły do góry! Po naciśnięciu sprzęgła 5 bieg wrócił sam na swoje miejsce, ale problem się powtarzał
Doszło do tego że ostatnie 90km trasy musiałem jechać na 4 biegu, bo przypadłość była na tyle uciążliwa, że praktycznie nie dało się jechać z wykorzystaniem 5 biegu. Na drugi dzień pojechałem do znajomego mechanika i w trakcie dojazdu do niego po około 12km, w trakcie zjazdu z górki na 5 biegu i puszczonym gazie znowu zaczęło wybijać 5 bieg. Co najciekawsze po przyjeździe do swojego mechanika odbyliśmy kolejną jazdę próbną około 20km po drodze ekspresowej, głównie z wykorzystaniem 5 biegu i problem się nie pojawił. Natomiast dwukrotnie w trakcie zmiany biegu z 4 na 5 było słychać taki chrakterystyczny zgrzyt, który mi nigdy wcześniej się nie przytrafił. Mechanik stwierdził, że to synchronizator 5 biegu i że generalnie to trzeba by rozbierać skrzynię, żeby dokładnie stwierdzić co jej dolega. Co ciekawe po odbytej przez niego jeździe próbnej i po tych zgrzytnięciach problem od 2 tygodni się nie pojawił
Skrzynię "obserwuję" i w najbliższym czasie będę wymieniał olej na świeży, ale chciałem podpytać bardziej doświadczonych forumowiczów czy spotkali się wcześniej z takim problemem?


Komentarz