Panowie ostatnio pojawiła mi się nieciekawa przypadłość w mojej Octavii II Tour 1.6 BSE z 2011 roku. Otóż jakieś 2 tygodnie temu miałem trase prawie 800km, którą pokonałem niemalże całą drogami ekspresowymi, przez co większość przejechałem na 5 biegu. W trakcie już powrotu pojawił się nieciekawy problem, bo zaczeło mi tak jakby wybijać 5 bieg. W rakcie zjazdu z pochylenia z górki w dół kiedy miałem spuszczoną nogę z gazu, zauważyłem że na lewarku cofnęło tak jakby 5 bieg i obroty same poszły do góry! Po naciśnięciu sprzęgła 5 bieg wrócił sam na swoje miejsce, ale problem się powtarzał Doszło do tego że ostatnie 90km trasy musiałem jechać na 4 biegu, bo przypadłość była na tyle uciążliwa, że praktycznie nie dało się jechać z wykorzystaniem 5 biegu. Na drugi dzień pojechałem do znajomego mechanika i w trakcie dojazdu do niego po około 12km, w trakcie zjazdu z górki na 5 biegu i puszczonym gazie znowu zaczęło wybijać 5 bieg. Co najciekawsze po przyjeździe do swojego mechanika odbyliśmy kolejną jazdę próbną około 20km po drodze ekspresowej, głównie z wykorzystaniem 5 biegu i problem się nie pojawił. Natomiast dwukrotnie w trakcie zmiany biegu z 4 na 5 było słychać taki chrakterystyczny zgrzyt, który mi nigdy wcześniej się nie przytrafił. Mechanik stwierdził, że to synchronizator 5 biegu i że generalnie to trzeba by rozbierać skrzynię, żeby dokładnie stwierdzić co jej dolega. Co ciekawe po odbytej przez niego jeździe próbnej i po tych zgrzytnięciach problem od 2 tygodni się nie pojawił Skrzynię "obserwuję" i w najbliższym czasie będę wymieniał olej na świeży, ale chciałem podpytać bardziej doświadczonych forumowiczów czy spotkali się wcześniej z takim problemem?
Problem ze skrzynią biegów - wybija 5 bieg
Zwiń
X
-
Tam mi właśnie chodziło o wymianę oleju również w skrzyni. Jak tylko to zrobię dam znać czy i na ile pomogło, bo jakoś ostatnio mam wrażenie, że jest jakiś problem ze skrzynią i dziwnie czasami pracuje, robiąc problemy (bardzo rzadko co prawda, ale jednak) z wrzucaniem jakiegokolwiek biegu, tak jakby się blokowała. Do tego dochodzi taki specyficzny świst między 80km/h a 100km/h na V biegu. Obawiam się czy skrzynia nie powie mi wkrótce pa pa Tym bardziej, że już kiedyś tam obiło mi się o uszy, że część aut z grupy VAG i silnikami benz. 1.6 miało problem z padającymi skrzyniami biegów. Ktoś coś może wie więcej na ten temat? Jakiego okresu dotyczył ten problem i skrzyń z jakim kodem? U mnie według wklejki jest LVN, więc nie wiem czy to dobrze czy źle.
Komentarz
-
-
Szczerze to nie wiem, bo robił to mój mechanik. Nie wiem czy chodzi Ci tylko o samo spuszczenie czy też może zalanie? W przypadku zalania jest na to "specjalna" procedura tak żeby weszło prawie 2l i jest to opisane w wątkach na forum, bo widziałem. Co do całkowitego spuszcznia to nie wiem czy jest to aby na pewno możliwe, bo coś tam zawsze skrzyni podobno zostaje, ale niech może wypowiedzą się bardziej doświadczeni userzy.
Komentarz
-
-
Kolego możesz powiedzieć przy jakim przebiegu pojawiły się problemy ze skrzynią. Ja mam O2 Tour z 2012r 1.6MPi aktualnie mam przebieg 75 tys km. Od niedawna zaobserwowałem problem, czasami przy wyższych prędkościach obrotowych silnika zgrzytnie mi skrzynia przy włączaniu 5 biegu. Czasami też są problemy z jedynką i wstecznym tzn wbijam za 2 czy 3 razem. Może wymiana oleju pomoże.
Komentarz
-
-
Problem z załączaniem 1, 3, 5 biegu, konieczność regulacji lub wymiany cięgna pomiędzy lewarkiem , a skrzynią biegów.
Całkowity spust oleju poprzez demontaż ogranicznika na dole skrzyni.
Całkowite napełnienie (1,9L) poprzez włacznik wstecznego biegu. Fabryczny korek wlewu jest zbyt nisko.
20170502_130654 (Copy).jpg
20170502_130704 (Copy).jpgOstatnio edytowany przez pietrek125; 25421.
Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.
Komentarz
-
-
powiem wam, że prócz wymiany oleju dodałem też to w jednym aucie kiedyś, bo trochę haczyło, to chyba pomaga też trochę jak coś, różnicę czułem:
Komentarz
-
Komentarz