Witam, Panowie od kilku tygodni pojawil mi sie taki problem w mojej O2 2005r 2.0 TDI 16v BKD a mianowicie często nie mogę włożyć pierwszego biegu bądź wstecznego. Zanim wrzuce jedynke musze wrzucić dwójkę poźniej jedynka wejdzie dobrze. Oczywiście pedał w podłodze do konca. Tak samo jest z biegiem wstecznym najpierw włożyć dwójkę później wsteczny wejdzie lekko. Na siłe jak wcisne to też czasami wejdzie i tu tkwi moje pytanie konczy sie sprzegło? Czy da się jeszcze jakoś wyregulować sprzęgło? Na innych biegach nie ma problemu. Dodam jeszcze ze przebieg to lekko ponad 180 tys. Z gory dzieki za pomoc.
Problem ze sprzeglem w O2
Zwiń
X
-
W OII jest wysprzęglik hydrauliczny, nie ma regulacji sprzęgła. Takie objawy hm a czy dzieje się tak na zimnym i ciepłym? Jeżeli nie jest to mega uciążliwe to z tym żyj
A przebieg jeśli prawdziwy (hmm) to tak mniej więcej ok na koniec dwumasy.
SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007
-
-
i na cieplym i na zimnym, czasami na zimnym jak go odpale po nocy nawet w garazu i wcisne pedal sprzegla tak do polowy to slychac takie jakby jargotanie. A jeszcze jeden objaw ktory zdarza sie juz od roku moze dluzej ze np nie moge wyciagnac jedynki. Musze użyc wiekszej sily. Nie idzie plynnie tylko tak z oporem mimo iz pedal wcisniety jakby nie rozlaczalo.Zamieszczone przez gomar Zobacz wpisW OII jest wysprzęglik hydrauliczny, nie ma regulacji sprzęgła. Takie objawy hm a czy dzieje się tak na zimnym i ciepłym? Jeżeli nie jest to mega uciążliwe to z tym żyj
A przebieg jeśli prawdziwy (hmm) to tak mniej więcej ok na koniec dwumasy.
Przebieg niby jest 180 tys kupiłem go na 114 tys 3 lata temu ale srednio wierze w ten przebieg bo stan auta np kierownicy i galki zmiany biegow byl szokujacy
Komentarz
-
-
wg mnie skrzynia sie konczy.......... objaw ciezkiego wbicia badz objaw ciezkiego zbicia z biegu - wrzuceniu na luz badz inny bieg ( szczegolnie z jedynki badz wstecznego ) - trzeba porzadnie pociagnac drazkiem zmiany biegow - wskazuje nie na sprzeglo a sam walek sprzeglowy i wyrobione osadzenie lozyska w obudowie skrzynie. Walek sprzeglowy przesuwa sie na tyle ( ma luz wzdluzny ) ze czasami dochodzi do takiej sytuacji gdzie mamy wbita jedynke badz wsteczny i trzymamy wcisniety na maxa pedal sprzegla a auto potrafi sie delikatnie toczyc .....
wlasnie to przerabiam u siebie - po nowym roku skrzynia wylatuje z auta i sprawdzam skrzynie bo dwumasa ma niecale 10 kkm i nie wierze aby sie posypala.
W BKD na 99% montowana jest skrzynia biegow ( szostka ) o oznaczeniu HGV i podobno mozna ja zastapic skrzynia o oznaczeniu GRF, ktora to jest mniej narazona na tego typu awarie....
moja ma nalatane juz prawie 400 000 km a czesto sie juz spotkalem z takimi awariami w przebiegach ok 200 kkm - kwestia stylu jazdy - wg mnie te skrzynie wykancza jazda na wysokich biegach z niskimi predkosciami.......Ostatnio edytowany przez dudix83; 40246.pozdrawiam
dudi
Komentarz
-
-
jak wyglada kosztowo taka naprawa?Zamieszczone przez dudix83 Zobacz wpiswg mnie skrzynia sie konczy.......... objaw ciezkiego wbicia badz objaw ciezkiego zbicia z biegu - wrzuceniu na luz badz inny bieg ( szczegolnie z jedynki badz wstecznego ) - trzeba porzadnie pociagnac drazkiem zmiany biegow - wskazuje nie na sprzeglo a sam walek sprzeglowy i wyrobione osadzenie lozyska w obudowie skrzynie. Walek sprzeglowy przesuwa sie na tyle ( ma luz wzdluzny ) ze czasami dochodzi do takiej sytuacji gdzie mamy wbita jedynke badz wsteczny i trzymamy wcisniety na maxa pedal sprzegla a auto potrafi sie delikatnie toczyc .....
wlasnie to przerabiam u siebie - po nowym roku skrzynia wylatuje z auta i sprawdzam skrzynie bo dwumasa ma niecale 10 kkm i nie wierze aby sie posypala.
W BKD na 99% montowana jest skrzynia biegow ( szostka ) o oznaczeniu HGV i podobno mozna ja zastapic skrzynia o oznaczeniu GRF, ktora to jest mniej narazona na tego typu awarie....
moja ma nalatane juz prawie 400 000 km a czesto sie juz spotkalem z takimi awariami w przebiegach ok 200 kkm - kwestia stylu jazdy - wg mnie te skrzynie wykancza jazda na wysokich biegach z niskimi predkosciami.......
Komentarz
-
-
nie naprawiam tylko wymieniam na inna uzywke - po glebszej literaturze i zasiegnieciu rad od kilku znajomych co siedza w skodach od ladnych paru lat w zamiane wchodzi jedynie skrzynia o oznaczeniu KNY, KNS, KXX - ogolnie te po 07 roku. Skrzynie te maja zmienona tylna czesc gornej obudowy skrzyni - zaslepka plastikowa na skrzyni jest zabezpieczona zegerem a nie jak we wczesniejszych modelach jest tylko plastikowa zaslepka bez zadnego zabezpiecznia - to taki "latwy" sposob na rozpoznanie takiej skrzynii......pozdrawiam
dudi
Komentarz
-
-
kolego dudix83 jak zakończyła się naprawa? zmiana skrzyni coś dała? bo aktualnie też przerabiam podobny temat http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...-4x4-o2-1-9tdiZamieszczone przez dudix83 Zobacz wpisnie naprawiam tylko wymieniam na inna uzywke - po glebszej literaturze i zasiegnieciu rad od kilku znajomych co siedza w skodach od ladnych paru lat w zamiane wchodzi jedynie skrzynia o oznaczeniu KNY, KNS, KXX - ogolnie te po 07 roku. Skrzynie te maja zmienona tylna czesc gornej obudowy skrzyni - zaslepka plastikowa na skrzyni jest zabezpieczona zegerem a nie jak we wczesniejszych modelach jest tylko plastikowa zaslepka bez zadnego zabezpiecznia - to taki "latwy" sposob na rozpoznanie takiej skrzynii......Ostatnio edytowany przez pietrekkk; 43165.
Komentarz
-
-
skrzynia wymieniona na kny i jest ok. Juz nie ma problemu z wbijaniem i wybijaniem biegu. NA starej skrzyni luz na walku wynosil 3 mm. Za pare dni siadam w garazu i zabieram sie za remont mojej starej skrzyni.....Zamieszczone przez pietrekkk Zobacz wpis
kolego dudix83 jak zakończyła się naprawa? zmiana skrzyni coś dała? bo aktualnie też przerabiam podobny temat http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...-4x4-o2-1-9tdipozdrawiam
dudi
Komentarz
-
-
Jak by to brzmiało po Polsku ?Zamieszczone przez HAKSIU Zobacz wpisnikt nie pomyślałem o regulacji na cięgnach od biegów...skrzynia ma ustawienie neutralne i lewarek zmiany biegów też...może po prostu linki się rozciągnęły...Ale wymiana Skrzyni zawsze pomoże...bo trzeba regulację zrobić i problem na pewno zniknie
Komentarz
-
-
podpowiedziałbyś jak to ogarnąć gdzie sie reguluje itd?Zamieszczone przez HAKSIU Zobacz wpisnikt nie pomyślałem o regulacji na cięgnach od biegów...skrzynia ma ustawienie neutralne i lewarek zmiany biegów też...może po prostu linki się rozciągnęły...Ale wymiana Skrzyni zawsze pomoże...bo trzeba regulację zrobić i problem na pewno zniknie
Komentarz
-
-
https://forum.vw-passat.pl/threads/1...strukcja-Usuni
To może być rozwiązanie, Robert rozmawiałem z tobą o tym, nie słuchasz. U mnie nie ma objawów opisywanych w tym wątku, ale i tak skasuje luz na walku sprzęgłowy.
O regulacji linek jest trochę w necie, nie jest to trudne.
Ostatnio edytowany przez greg44; 19348.
Komentarz
-
-
Blokujesz drążek zmiany biegów, pod mieszkiem na drążku będzie ucho z dziurką, a w podstawie drążka druga, blokujesz drążek np wiertełkiem, potem pod maskę, rozpinasz cięgna na sprężynkach i ustawiasz skrzynie w pozycji neutral, taka wajcha z przodu skrzyni musisz nią poruszać i pewnym momencie zablokuje skrzynie, zakładasz sprężynki/blokady cięgien i wszystko odblokowujesz.Zamieszczone przez zbynio007 Zobacz wpis
podpowiedziałbyś jak to ogarnąć gdzie sie reguluje itd?ANTY MECHANIK YT
Komentarz
-
Komentarz