Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O2 1.6 MPI. Ciche brzęczenie przy lewym kole - sprzęgło.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    Jak to ok

    Komentarz


    • #52
      Ciekaw jestem czy niemieckie Aso uznało problem łożysk jako wadę fabryczna a co za tym idzie akcje serwisowa. Toyota przynajmniej przyznaje się do błędów i bierze je na siebie.

      Komentarz


      • #53
        @Eduardo - nie sprzedam Chciał bym je do śmierci technicznej dojeździć Po 6 latach jeżdżenia Peugeotem 207 to taka skoda to limuzyna

        Ciekawe ile czasu ASO zajmuje remont skrzynki obejmujący łożyska

        Komentarz


        • #54
          Pawelt jeśli chodzi Ci o wymianę samych łożysk, to kolega Eduarddo będzie to wkrótce robił w Aso i z tego co mi pisał priv w poniedziałek rano ma odstawić auto i odebrać w piątek. Mnie czeka również ta sama wymiany tylko będzię ją przeprowadzał mój znajomy mechanik jak wróci do zdrowia, także dam znać ile jemu to zajęło.

          Komentarz


          • #55
            Doprecyzuje odstawiam 4 marca za robotę się biorą w poniedziałek 6 marca. Trochę trzeba jeszcze poczekać.

            Komentarz


            • #56
              Ok daj później znać tu w tym wątku jak poszło. Ja też to zrobię tylko pewnie miesiąc po Tobie, jak mój mechanik wyzdrowieje.

              Komentarz


              • #57
                Zamieszczone przez Eduarddo Zobacz wpis
                Ciekaw jestem czy niemieckie Aso uznało problem łożysk jako wadę fabryczna a co za tym idzie akcje serwisowa. Toyota przynajmniej przyznaje się do błędów i bierze je na siebie.
                Problem z łozyskami w JHT ma kod 2007135/9. Więcej info by trzeba wujka google odpytać
                Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                Komentarz


                • #58
                  Kolego Andrzej ja mam skrzynie LVN i jak rozumiem u mnie ten problem ma ten sam kod?

                  Komentarz


                  • #59
                    Niewykluczone, choć dla pewności trzeba by pogooglować. Swojego czasu szukałem info głównie o JHT, bo taką posiadam.
                    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                    Komentarz


                    • #60



                      Wymiana łożysk podwójnych.

                      Komentarz


                      • #61
                        U was tak to się objawia jak w filmiku po lewej?

                        U mnie takiego szumu nie ma. Jeśli nie pobrzękuje mi łożysko wyciskowe jak twierdzi ASO to jest jeszcze opcja, że pobrzękują sprężyny na tłumiku drgań sprzęgła (albo jedna z nich bo częstotliwość nie jest duża) a sprzęgło miało trudne życie. Jazda tylko w mieście. Dwie osoby na aucie uczyły się jazdy.

                        W sobotę sprawdziłem auto na autostradzie i żadnych zmian w dźwięku auta na żadnym biegu nie ma czy zasprzęgle czy wysprzęgle. Słyszę tylko silnik i opony. Więc chyba pozostaje zaufać doświadczeniu ASO i zostawić temat. Jak sprzęgło zacznie utrudniać jazdę to się zrobi (bo póki co po prostu działa normalnie). Do tej pory byli bardzo skuteczni w diagnozach i naprawach więc nie podejmę się stwerdzenia, że chcieli by na mnie zarobić Od wymiany sprzęgła byli dalecy stwierdzajac, że to taka mała wada, że nie ma się co martwić.

                        Komentarz


                        • #62
                          Hmm słuchałem na szybko i nie. Może nagram jakoś przy okazji świst mojej turbinki, której nie ma, a którą słychać jak podchodzi pod obroty 3000obr/min na 5 biegu, bo wtedy nawyraźniej słychać. Będą wówczas wszyscy wiedzieć, jakie dźwięki wydaje padające łożysko 5 biegu.

                          Komentarz


                          • #63
                            Panowie po weryfikacji na rozebranej skrzyni biegów do wymiany jest łożysko skrzyni biegów podwójne które wykazuje na jednej z bieżni większy opór przy kręceniu. Dodatkowo wymianie podlega łożysko wałka sprzęgłowego wykazuje luz. Jeśli chodzi o to drugie łożysko to miałem taki objaw przy ruszaniu delikatne szarpanie i przy puszczaniu sprzęgła podczas zmiany biegów. Może styl jazdy wpłynął na jego zużycie nie wiem. W każdym razie części są zamówione.

                            Komentarz


                            • #64
                              Eduarddo, a powiedz mi czy poza tymi dwoma łożyskami, które wymieniasz są tam jeszcze jakieś łożyska? Jak wiesz mnie czeka ten sam zabieg, więc zastanawiam się co może jeszcze wyskoczyć...

                              Komentarz


                              • #65
                                Są, ale nie wykazują śladów zużycia jak również tryby i synchronizatory.Dodatkowo wymianie będą podlegać jakieś tam podkładki spinki i inne elementy które kosztują kilka zł.
                                Akurat łożyska wałka sprzęgłowego się nie spodziewałem. Może ktoś biegły w skrzyniach mógłby wyjaśnić przyczyny jego zużycia, jak również objawy?

                                Komentarz


                                • #66
                                  Miałem też taki objaw że przy wciśnięciu sprzęgła w garażu robiło się ciszej a po puszczeniu głośniej. Ciężko ten dźwięk było sklasyfikować, ale na pewno pochodził od skrzyni. Jestem bardzo ciekawy co przyniesie na naprawa i czy wszystkie niepokojące objawy pójdą w nie pamięć.

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    No oby wszystkie objawy Ci ustały. Kiedy odbierasz auto? Daj znać może od razu pierwsze wrażenia na gorąco czy czuć i słychać poprawę w pracy skrzyni, no i potem po kilku dniach i kilku tysiącach kilometrów.

                                    Komentarz


                                    • #68
                                      Jutro odbieram. Podobno wszystko ok ze wszystkim 2000 brutto

                                      Komentarz


                                      • #69
                                        Mogę już powiedzieć że została wykonana świetna robota biegi wchodzą lepiej niż przed naprawa, nic nie szumi słychać tylko opony. Pięknie, jestem bardzo zadowolony.

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          Super, że udało Ci się naprawić i wszystko działa. Cena w ASO chyba przystępna.

                                          U mnie mimo przeglądu nie znaleźliśmy nic bardziej niepokojącego więc mój problem idzie wg. ASO na konto sprzęgła, łapy, łożyska wyciskowego które trochę dostawały w przeszłości. Dwie osoby uczyły się tym autem jeździć a sprzęgło dwa razy zostało profesjonalnie przypalone Ja trochę wierzę w teorię, że słychać sprężynki na tarczy. Zacznie hałasować wyraźnie to się naprawi. Póki co się nie ślizga przy dużych prędkościach i da się ruszyć pod każdą górę

                                          Natomiast w poprzednim aucie miałem dość wyraźne hałasy od strony skrzyni biegów i nigdy mnie to nawet nie zaniepokoiło więc może faktycznie powinienem zamiast śledzić fora zaufać mechanikom którzy parę egzemplarzy tych aut widzieli

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            Gratulacje i w takim razie nic tylko się cieszyć z dobrze przeprowadzonej naprawy przez Aso i cieszyć się jazdą swoim Skodilakiem

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              Panowie czy w octavii I z naszym silnikiem był taki sam problem z łożyskami?

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                W jedynce łożyska nie padały. Padały natomiast nity



                                                Później nity zastąpiono śrubami. Nie wiem od kiedy są śruby.
                                                "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                                O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                                O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  Zamieszczone przez niezal Zobacz wpis
                                                  W jedynce łożyska nie padały. Padały natomiast nity


                                                  Później nity zastąpiono śrubami. Nie wiem od kiedy są śruby.
                                                  Po faceliftingu czyli od 2001 roku są stosowane grubsze nity.

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    Niestety ale muszę odgrzać temat. Wymieniłem w ostatnim roku łożysko podwójne w swojej i po ok 30 tys. temat delikatnie powraca. Mam złudną nadzieję, że to opony (na 10 %) i po wymianie na letnie temat ustanie. Jedyny plus, że zdecydowałem się na wymianę w skodzie, mam 2 lata gwarancji i nie powinno być problemu z wymianą. Czy ktoś z was po wymianie doświadczył takiego samego problemu? Gdybym robił 10 tys. rocznie, miałbym pozamiatane.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X