Czy ktoś spotkał się z dźwiękiem pobrzękiwania słyszalnego jedynie na zewnątrz samochodu z okolicy lewego koła podczas postoju i pracy na luzie? Dźwięk przypomina trochę pobrzękujące osłony termiczne.
Kiedy sprzęgło jest wciśnięte dźwięk zanika całkowicie. Pojawia się przy popuszczaniu sprzęgła - dokładnie w momencie gdy na biegu auto zaczynało by jechać. Dalsze odpuszczanie sprzęgła nie wzmaga siły tego brzęczenia. Dodanie gazu ucisza dźwięk a ten wraca dopiero po ustabilizowaniu obrotów na luzie. Jednocześnie dźwięk nie występuje gdy auto pracuje zimne i ma podniesione lekko obroty biegu jałowego. Słyszalność dźwięku zmienia się trochę losowo po każdym wysprzęgleniu. Dźwięk nie ma bezwładności tzn. po przekroczeniu pewnego punktu przy wciskaniu sprzęgła znika zupełnie i natychmiast (dlatego wykluczam jako takie łożyska skrzyni czy uszkodzoną bieżnię łożyska wyciskowego bo te elementy nie przestają się kręcić tak nagle, mają swoją bezwładność).
ASO twierdzi, że to normalne dźwięki związane z łożyskiem wyciskowym sprzęgła i nie należy się tym przejmować (trochę czasu to sprawdzali, nasłuchiwali itp.). Osobiście bardziej obstawiam jego łapę która w niektórych modelach aut potrafi drgać a konkretniej na ewentualny luz między łapą a łożyskiem lub łożyskiem a sprężyną sprzęgła albo między łożyskiem a tuleją na wałku skrzyni. Na uwadze mam jeszcze sprężynkę która przytrzymuje łapę na przegubie kulowym i mocuje ją do obudowy skrzyni.
Generalnie zastanawiam się czy powinienem się tym w ogóle przejmować gdy nie słyszę tego w środku auta. Może ktoś też takie coś zauważył lub miał i naprawił? Poza tym układ napędowy działa w pełni poprawnie, lekko i sprawnie (biegi, sprzęgło, brak luzów czy nadmiernych zacięć, haczeń itp.).
Spotkałem wiele podobnych tematów dotyczących różnych modeli aut. Czasem podobne problemy pojawiają się po wymianie sprzęgła na nowe, potem ludzie zmieniają skrzynie itp. Generalnie szkoda wydawać kasy na coś co miało by nic nie pomóc lub grzebać i zepsuć coś dodatkowo. Niestety producent nie przewidział żadnej rewizji aby można było sobie ot tak zajrzeć do sprzęgła i zobaczyć jak funkcjonuje (niektóre auta mają rewizję a w jeszcze innych łapa jest częściowo na zewnątrz obudowy sprzęgła).
Kiedy sprzęgło jest wciśnięte dźwięk zanika całkowicie. Pojawia się przy popuszczaniu sprzęgła - dokładnie w momencie gdy na biegu auto zaczynało by jechać. Dalsze odpuszczanie sprzęgła nie wzmaga siły tego brzęczenia. Dodanie gazu ucisza dźwięk a ten wraca dopiero po ustabilizowaniu obrotów na luzie. Jednocześnie dźwięk nie występuje gdy auto pracuje zimne i ma podniesione lekko obroty biegu jałowego. Słyszalność dźwięku zmienia się trochę losowo po każdym wysprzęgleniu. Dźwięk nie ma bezwładności tzn. po przekroczeniu pewnego punktu przy wciskaniu sprzęgła znika zupełnie i natychmiast (dlatego wykluczam jako takie łożyska skrzyni czy uszkodzoną bieżnię łożyska wyciskowego bo te elementy nie przestają się kręcić tak nagle, mają swoją bezwładność).
ASO twierdzi, że to normalne dźwięki związane z łożyskiem wyciskowym sprzęgła i nie należy się tym przejmować (trochę czasu to sprawdzali, nasłuchiwali itp.). Osobiście bardziej obstawiam jego łapę która w niektórych modelach aut potrafi drgać a konkretniej na ewentualny luz między łapą a łożyskiem lub łożyskiem a sprężyną sprzęgła albo między łożyskiem a tuleją na wałku skrzyni. Na uwadze mam jeszcze sprężynkę która przytrzymuje łapę na przegubie kulowym i mocuje ją do obudowy skrzyni.
Generalnie zastanawiam się czy powinienem się tym w ogóle przejmować gdy nie słyszę tego w środku auta. Może ktoś też takie coś zauważył lub miał i naprawił? Poza tym układ napędowy działa w pełni poprawnie, lekko i sprawnie (biegi, sprzęgło, brak luzów czy nadmiernych zacięć, haczeń itp.).
Spotkałem wiele podobnych tematów dotyczących różnych modeli aut. Czasem podobne problemy pojawiają się po wymianie sprzęgła na nowe, potem ludzie zmieniają skrzynie itp. Generalnie szkoda wydawać kasy na coś co miało by nic nie pomóc lub grzebać i zepsuć coś dodatkowo. Niestety producent nie przewidział żadnej rewizji aby można było sobie ot tak zajrzeć do sprzęgła i zobaczyć jak funkcjonuje (niektóre auta mają rewizję a w jeszcze innych łapa jest częściowo na zewnątrz obudowy sprzęgła).
Komentarz