Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

DPF - filtr cząstek stałych - wszystko na temat czyli jak z tym żyć

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zostawię dla potomnych, może się komuś przyda. Miałem taki problem - po regeneracji wtryskiwaczy spalanie wzrosło o 0.3-0.5 litra, a wskazania komputera zmalały (wcześniej oszukiwał o 0.5 ltr, po regenracji nawet o litr). Silnik to 2.0 TDI CFHC, CR 140 KM, auto to golf 6 czyli rodzeństwo O2. Przyczyną regeneracji było szarpanie na zimnym. Po regeneracji problem ustał, auto generalnie jeździ jak wcześniej (ani szybciej ani wolniej). Nie zmienił się mój sposób jazdy. Auto z 2012, wg papierów w 2015 miał u niemca wgraną łatkę softu ze względu na aferę dieselgate. Nawinąłem temat w warsztacie który organizował regenerację, nie byli skorzy na szukanie przyczyny. Zarzekali się że nowe współczynniki kalibracyjne zostały zakodowane. Dodatkowo częściej zaczął wypalać się DPF (200-300 km) i przyrastał poziom oleju silnikowego. Przycisnąłem w kwietniu warsztat, któremu zleciłem regenerację wtryskiwaczy, żeby ponownie przyjrzeli się tematowi. Komentarz: "możemy auto przyjąć, ale z góry mówię że niczego nie znajdziemy". No więc jak powiedzieli tak zrobili, auto wzięli na 1 dzień, niczego nie znaleźli. Umówiłem auto do serwisu Volksklinika w Poznaniu, odstawiłem w połowie maja. Po ponad 2 tygodniach dostałem auto z wymienioną przepustnicą, nowym EGR, czujnikiem ciśnienia spalin i "przedmuchanym" chemią DPF. Trochę to trwało i kosztowało, ale przynajmniej ktoś zechciał pochylić się nad tematem. Niesprawna przepustnica zaburzała recyrkulację w EGR, co z kolei nie dawało optymalnych warunków do wypalania DPF i podnosiło poziom oleju. Póki co zrobiłem zbyt mało kilometrów żeby jednoznacznie odtrąbić sukces, poza tym założyłem koła z letnimi oponami o szerokości 225 (zimowe mam 205), które niestety również podnoszą spalanie ON. Po wakacyjnych tarasach pewnie będę w stanie powiedzieć więcej. Jak widać problemy z DPF nie muszą wynikać z samego DPF.
    na masce kura, pod maską bocian

    Komentarz


    • Panowie,

      tym razem ja potrzebuję Waszej pomocy.

      Pacjent to Octavia 2.0 2012 CFHF

      Nie dalej jak na początku zeszłego roku wymieniałem w nim wtryski, bo zaczęły klepać jak stary traktor. Wymiana na nowe w polecanym serwisie przez użytkowników tego forum.
      Po mniej więcej roku (czyli na początku 2023) zepsuł się EGR (kilkukrotnie zaobserwowałem typowe objawy, utrata mocy, kontrolka świec żarowych i check, błąd w VCDS (już nie pamiętam numeru)). W międzyczasie podczas tych błędów z EGR, pojawiała się też kontrolka DPF (ale po wypalaniu znikała)).
      Wymieniłem na nowy w tym samym serwisie i po wymianie problemu żadnego nie było. Kontrolka DPF również się już nie pojawiała.
      W marcu pojechałem na chipa. Wyszła zdrowa seria (ok. 126KM) (CFHF to wersja 110KM) po chipie 176. Autko pięknie się zbiera, śmiga bez zarzutu, ale...
      Mniej więcej co około 200 KM wypala się DPF.

      Zaczynało mnie to wkurzać, więc dla świętego spokoju wymieniłem czujnik różnicy ciśnień i go zaadaptowałem (jednocześnie kasując wcześniej zapamiętane wartości czujnika)(wszystko przez VCDS).

      Niestety po wymianie DPF nadal wypala się często.

      Podsyłam logi z ostatniej weryfikacji. Testowałem na rozgrzanym silniku. Proszę o pomoc.
      Darmowy hosting plików - wrzucaj i dziel się plikami za darmo |

      I tu pytania:
      1. Jaka jest max. zawartość popiołu? (widzę, że mam 0.15l) Gdzieś czytałem, że 0,175 to maks określony przez VCDS?
      2. Czy przy takiej wartości ma prawo wypalać się częściej?
      3. Czy przy chipie może to mieć wpływ na częste wypalanie? Jest sens wracać do fabrycznego softu?
      4. Jak oceniacie stan DPF?
      5. Żadnych objawów innych nie obserwuję to normalne?

      Komentarz


      • CFHC (po wirusie)

        aktualne wartości DPF`a:
        • Soot Mass Calc. (g) 10.92
        • Soot Mass Measured (g) 1.17
        • Oil Ash Residue (l) 0.13

        i też mi się wypala średnio co ~200km
        choć teraz w weekend zrobione sporo (~800km) i mam ostatnie wypalanie 450km temu

        Ale mam inny problem - zaczęło mi przybywać "oleju"
        www.SPAmobile.pl

        Komentarz


        • Zamieszczone przez no_fear Zobacz wpis
          CFHC (po wirusie)

          aktualne wartości DPF`a:
          • Soot Mass Calc. (g) 10.92
          • Soot Mass Measured (g) 1.17
          • Oil Ash Residue (l) 0.13

          i też mi się wypala średnio co ~200km
          choć teraz w weekend zrobione sporo (~800km) i mam ostatnie wypalanie 450km temu

          Ale mam inny problem - zaczęło mi przybywać "oleju"
          Witam, u mnie podobnie. Silnik CFHC CR 2010 przejechana 274000 km. Dpf umyty 5000 km temu a oleju nadal przybywa. DPF wypala się często. Byłem u 2 mechaników i po podłączeniu kompa nie widzą przyczyny. Auto ma okopcony wydech, często śmierdzi z wydechu. Z innych rzeczy to jakieś 1000 km temu miałem check engin - sprawdzony błąd to przepustnica. Po zrobionej trasie 400km błąd nie zniknął. Pojechałem jeszcze raz do mechanika sprawdził to i niby było ok. Zrobił adaptację przepustnicy, wykasował błąd i już więcej się on nie pojawił. Parametry przed, w trakcie i po wypaleniu dpf oraz wartości czujników na biegu jałowym po wypaleniu przesyłam w załączniku. Może ktoś kto się zna zauważy coś wadliwego.
          Załączone pliki

          Komentarz


          • Przy tej skali problemów z DPF - ami przydałby nam się jakiś specjalista w tym temacie.
            Na youtubie podpatrzyłem film Profesora Krisa na temat płynu do DPF.
            Jechałem w bardzo długą trasę więc wlałem płyn Liqui Moly do baku, który obniża temperaturę skutecznego wypalania.
            Pierwsze wypalenie miałem po 370 km,
            drugie 570
            a trzecie 780 km.
            Ostatnio edytowany przez Almanis; 1289.
            O1 1,9 TDI AGR
            O2 2,0 TDI CFHC

            Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X