Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

DPF - filtr cząstek stałych - wszystko na temat czyli jak z tym żyć

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • DPF - filtr cząstek stałych - wszystko na temat czyli jak z tym żyć

    Otwieram nowy temat. Marzeniem jest ogarnąć wszystko na temat filtra cząstek stałych.
    Mam nadzieję pozbierać i ogarnąć wiedzę w tym temacie ale sam be waszej pomocy nie dam rady.
    Podejmuje się ostatecznego zebrania materiału w sensowny poradnik.
    W sieci jest sporo materiałów ale potrzebna benedyktyńskiej cierpliwości i wiedzy, żeby wyciągnąć z chaosu informacyjnego to co istotne.
    A więc co? pomożecie...?

    Zaczynam gryźć temat.

    Ile mamy czujników temperatury. Wg VCDS doliczyłem się 4 sztuk. Jakie jest ich znaczenie.

    Czujnik różnicy podciśnienia G450. Pytanie czy może szwankować pomimo tego że VCDS nie wykazuje jego błędów?
    Pytam o to bo mam następujący problem. Na wolnych obrotach w niedługim czasie po uruchomieniu silnika obroty skaczą na 1000 obrotów a zużycie chwilowe paliwa z 0,6 l/h na 1,1 l/h.
    Sugeruje to rozpoczęcie wypalania jednak podpięty VCDS nie wykazuje procesu wypalania. W sieci jest mnóstwo tak opisanych problemów ale bez odpowiedzi.

    Kolejne pytanie, czy G450 musi być podłączony dwoma przewodami do Dpf -u. U mnie jest tylko jednym (silnik CFHC - 2,0 tdi CR 2010) a drugi ma jakieś 10 cm i jest otwarty, połączony z atmosferą. Czy tak ma być czy też tego brakuje mi jakiegoś podpięcia?

    Oil ash volume - to ilość popiołu i pomiar zależy od typu VCDS. Mój w wersji 15.7 podaje wartość w mililitrach - graniczna wartość całkowitego zapełnienia ustalona w internecie to 175 ml. Ci którzy mają w gramach - wartość graniczna 60.

    Wypalanie samodzielne filtra. Są dwa tryby tj. na postoju i w trakcie jazdy. VCDS wersja 15.7 wchodzimy i
    sprawdzamy błędy, musza byc skasowane żeby komputer zaczął wypalanie
    bak według internetu powinien mieć więcej niż 1/4 zapełnienia paliwem
    wybieramy 01. engine
    dalej advance measure blocks (ikona measure blocs jest w tej wersji nieaktywna - uwaga wiele porad w internecie mówi o konieczności wejścia w measure blocs i pojawia sie zonk bo w tej wersji ta opcja nie działa)
    dalej instruments i muszę sobie to jeszcze przypomnieć bo kolega siedział koło mnie a ja byłem kierowca więc mi się nie zakodowało
    dalej wpisujemy kod 12233
    dalej ikonka "do it"
    dalej jazda z prędkością obrotową 2000 -2500 obrotów i prędkością 30-60 km/h (wiele osób wskazuje ,ze obroty mogą być do 3000 a prędkość jest nieistotna)
    Mimo zastosowania opisanych powyżej zasad mój samochód nie podjął wypalania. VCDS wskazywał na 20 gram sadzy i 150 km od ostatniego wypalania.

    Moje odkrycie nie wiem czy prawdziwe. Dpf wypala częściowo sadzę cały czas. Podczas podjazdu pod wzniesienie temperatura na czujniku 1 wzrosła do 400 stopni a ilość sadzy malała. Czy ta obserwacja jest prawdziwa?

    Zapraszam do podzielnia się swoim doświadczeniem.
    Mam motywację, żeby zebrać wszystko w sensowny poradnik ale dam rade tylko jeżeli pomożecie. Jest taki fakt psychologiczny, kto już wie to jest mało zainteresowany żeby temat rozwijać.Zależy mi szczególnie na tych którzy już mają doświadczenie - pro publico bono.




    .
    Ostatnio edytowany przez Almanis; 1289.
    O1 1,9 TDI AGR
    O2 2,0 TDI CFHC

    Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

  • #2
    Dzielę się zatem swoim doświadczeniem i aktualnym problemem w tym temacie.

    OII RS 2.0 TDI CEGA 2009r. - program, 208KM/430NM. Po zimie zwyżka oleju przez nadmiar paliwa spowodowany częstym dopalaniem DPF-a. W konsekwencji podkopcanie na niebiesko-bialo i przymusowa wymiana oleju. Na pewno to wina stylu jazdy i krótkich odcinków na niedogrzanym silniku, ale ...równocześnie z tamtym problemem pojawił się inny dziwny problem z obrotami, mocą i ...wariującym EGR-em.

    Wygląda to tak: po uruchomieniu auta wartość EGR Duty Cycle w VCDS w normie (30%-100% w zależności od położenia pedału gazu). Po ruszeniu z miejsca w ciągu kilkunastu sekund EGR Duty Cycle idzie na 100% i trzyma tę wartość - niezależnie od pozycji pedału gazu. Dzieje się to nawet przy niewielkim obciążeniu. Po ustawieniu się EGR Duty Cycle na 100% obroty idą z 748 na 942 rpm i pojawia się twardsza praca silnika (czyli niby norma, gdy EGR zamknięty i silnik ciągnie czyste powietrze). Wygląda to trochę tak jakby włączyło się dopalanie DPF, tyle że w blokach MVB 99-106 tego nie widać - flagi statusu dopalania są na "0" temperatury z czujników nie wskazują na dopalanie DPF-a. Odnotowane ostatnie dopalanie 2000km temu. Czujnik ciśnienia DPF zdaje się pracować mierząc ciśnienie przed i za DPF-em w zakresie od 5 mbar do około 350 mbar. Zapełnienie filtra: wyliczone 5 jednostek a zmierzone 25 jednostek. Przy tym wszystkim auto w losowych momentach lekko zamulone z dołu i strzał momentu w okolicach 2000 obr. Odczyty z wszystkich czujników temperatury dostępnych w VCDS w normie. Błędów w ECU brak. EGR Duty Cycle samo wraca do prawidłowego wysterowania 30%-100% po losowym czasie 3-5 minut, aż do ruszenia z miejsca. Średnie spalanie z dwóch ostatnich zbiorników 11.7l / 100 - miasto 80%, trasa 20%, więc bardzo słabo...

    Moje typy to czujnik ciśnienia DPF... albo wariujący EGR, w zakresie nie powodującym błędu.
    Ostatnio edytowany przez mavik; 7383.
    O2 FL RS Combi CEGA na sterydach

    Komentarz


    • #3
      Jaki masz czujnik ciśnienia DPF? Mam na zbyciu sprawny ori z oznaczeniami 059 906051 C

      EGR może wariować, ale tutaj by sypnęło wg mnie błędem. Nawet jeśli przycina się tylko to cięgło (słabe ogniwo EGR, przez które pada cały wart 1500 zł mechanizm)

      Komentarz


      • #4
        Jak sprawdzę jaki to dam znać...ale zacznę chyba od EGR-a, bo czujnik ciśnienia w blokach VCDS-a wydaje się pracować poprawnie, tj. ciśnienie mierzy w zależności od obciążenia a wartości wyglądają sensownie.
        O2 FL RS Combi CEGA na sterydach

        Komentarz


        • #5
          To ten sam. Domyślam się, że to używka? Nówka z tego co wiem serwis 250 poza serwisem 130.
          Upss to nie było chyba pytanie do mnie ale tez zastanaiwam się czy mój czujnik nie fiksuje chociaż błędów nie wywala.
          Ostatnio edytowany przez Almanis; 1289.
          O1 1,9 TDI AGR
          O2 2,0 TDI CFHC

          Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

          Komentarz


          • #6
            Błąd czujnika ciśnienia nie jest standardem, często pada i potem okazuje się, że nie generował błędu. EGR będzie Ci trudno sprawdzić bez demontażu. Mój czujnik to używka z przelotem 15.000 km. Niepotrzebnie wymieniony, w pełni sprawny.

            Komentarz


            • #7
              Tyle że u mnie czujnik mierzy różnice ciśnień na dpf-ie i wydaje się być ona sensowna...

              Nie mniej jednak coś zmusza ECU do wysterowania zaworu Egr na 100% i podniesienia obrotów w niestandardowej sytuacji...

              Egr kosztuje ~600 zł... Valeo 700424

              Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka



              Ostatnio edytowany przez mavik; 7383.
              O2 FL RS Combi CEGA na sterydach

              Komentarz


              • #8
                Almanis, gdy czujnik ciśnienia spalin G450 padl mi, mialem komunikat na szafie. Jest to czujnik membranowy wiec kuracja wstrzasowa tez niekiedy dziala. Jezdzilem z tym jakis czas i poza komunikatem nic sie nie dzialo. Poza tym byl podlaczony na pewno wiecej niz jednym przewodem. Silnik BMM PD 2007.
                Ostatnio edytowany przez marbab; 6611.
                Marek



                Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                Komentarz


                • #9
                  Almanis , odpiąłem wtyczkę od czujnika ciśnienia spalin i .... EGR ożył...obroty w normie, moc jest z dołu, resztę zobaczymy z czasem. Czujnik G450 jest uszkodzony mimo, że nie powoduje błędów. himi miałeś rację Dziś kupuję i zakładam nowy. Oczywiście adaptacja VCDS.

                  Almanis, u Ciebie to też na 95% czujnik G450 bo objawy masz podobne.
                  O2 FL RS Combi CEGA na sterydach

                  Komentarz


                  • #10
                    mavik jak robisz dużo po mieście, zapycha Ci się dpf często, silnik dostaje po tyłku przez częste wypalanie (temp. pracy), miesza Ci się już w sporych ilościach napędowy ze smarnym olej, masz problemy z egrem.....to w ogóle bym się nie zastnawiał tylko wywalił dpf i odłączył egra, a nie bawił się w naprawy. Te ustrojstwa psują motor tak naprawdę - jest o tym masę informacji - szczególnie jak auto ma już parę lat. A jak chcesz być super eko to kup nową benzynkę, albo jeździj autem na gazie. Jak nie dusi się diesla to nie będzie kopcił, a dusić po mieście na zimnym nie będziesz i tak przecież.
                    Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                    Komentarz


                    • #11
                      Wycinka DPF to dla wielu wciąż obawa, że w końcu zmienią przepisy i sie zacznie horror kastrowanych diesli.

                      Komentarz


                      • #12
                        Mavik i Himi dzięki za informacje. To są strategiczne informacje. Od kolegi Himiego będę miał też czujnik. I tez jestem bardzo ciekaw czy to jest to panaceum na moje kłopoty. Na forum o passatach wyczytałem relacje pracownika warsztatu blacharskiego, który twierdzi, że czujniki G450 są bardzo podatne na wstrząsy i praktycznie każdy samochód po stłuczce ma też czujnik do wymiany.
                        Wg Kolegi Krzynola, który też ma silnik CFHC tylko jedna rurka jest połączona z DPF-em. Prośba do Himiego żeby popatrzył też na czujnik w swoim samochodzie.
                        O1 1,9 TDI AGR
                        O2 2,0 TDI CFHC

                        Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                        Komentarz


                        • #13
                          Almanis ....niestety u mnie nowy czujnik póki co nie pomógł Natomiast "pomaga" odłaczenie go. U mnie niezła zagwozdka...Coś po podłączeniu czujnika wymusza na ECU ciągłą regenerację DPF-a, podwyższa obroty, spalanie i zamyka EGR-a na obrotach jałowych. Dla mnie dodatkowo zagadkowe jest np. to że w VCDS pola MVB 99.3 i 99.4 - temperatura przed i za filtrem są puste.

                          sew1981 ... gdybym miał pewność, że nie będę zakładał potem filtra z powrotem to wyciąłbym go choćby jutro. Miałem przed OII już Ibizę TDI, w której wyciąłem DPF i wiem jakie są zalety.
                          O2 FL RS Combi CEGA na sterydach

                          Komentarz


                          • #14
                            No to niezła zagwozdka, mam za małą wiedze żeby cokolwiek podpowiedzieć. Przydałby się na forum fachowiec w tym zakresie.
                            O1 1,9 TDI AGR
                            O2 2,0 TDI CFHC

                            Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                            Komentarz


                            • #15
                              Mavik nie martw się na zapas, nic nie będziesz musiał, a jak będziesz (choć bardzo to wątpliwe i nie wiem skąd masz taki pomysł, bo do UE nam coraz dalej a nie bliżej), to sprzedasz to auto - ślubu z nim nie brałeś. Jaką masz pewność, że motoru szlag nie trafi przez to badziewie?
                              Himi nie przesadzaj. Narazie bym nie panikował. Do używki wartej parenaście/paredziesiąt tysi wymieniać urządzenie warte parę tysięcy....to mija się z celem. A zdrowy diesel wcale nie kopci wiele, szczególnie przy normalnym obciążeniu, a nie katowaniu. Zresztą urzędowa, a prawdziwa rzeczywistość to dwa różne kosmosy, każdy o tym wie.
                              Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Almanis Zobacz wpis
                                Mavik i Himi dzięki za informacje. To są strategiczne informacje. Od kolegi Himiego będę miał też czujnik. I tez jestem bardzo ciekaw czy to jest to panaceum na moje kłopoty. Na forum o passatach wyczytałem relacje pracownika warsztatu blacharskiego, który twierdzi, że czujniki G450 są bardzo podatne na wstrząsy i praktycznie każdy samochód po stłuczce ma też czujnik do wymiany.
                                Wg Kolegi Krzynola, który też ma silnik CFHC tylko jedna rurka jest połączona z DPF-em. Prośba do Himiego żeby popatrzył też na czujnik w swoim samochodzie.
                                Są dwie rurki, jedna idzie w stronę grodzi, druga nieco w bok.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Tak tylko u mnie jedna jedna z nich jest krótka i połączona z atmosferą, otwarta. Szukam potwierdzenia że właśnie tak ma być.
                                  O1 1,9 TDI AGR
                                  O2 2,0 TDI CFHC

                                  Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    U mnie obie idą do konkretnych celów, nic nie wisi w powietrzu. Coś masz nie tak, jakieś lewie powietrze chyba.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Almanis podobno są dwie wersje tego rozwiązania: pomiar ciśnienia różnicowy oparty na dwóch rurkach i pomiar ciśnienia "za dpf-em" oparty na jednej rurce. U mnie w VRS są dwie podłączone rurki.

                                      U mnie było wczoraj czyszczenie zaworu EGR. W środku kilogram sadzy i oleju. Wyczyszczone do poziomu nowego, zawór teoretycznie działa bez zacięć, elektrycznie nie zgłasza błędów - niestety problem podniesionych obrotów i dziwnego wysterowania zaworu EGR pozostał

                                      Co dalej? Jadę w czwartek do mojego tunera i wgrywam testowo serię...może się mapy rozjechały albo coś w nich jest nie halo? ręce już opadają... auto opętały demony
                                      O2 FL RS Combi CEGA na sterydach

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Moje doświadczenia z egr to zacinająca się krzywka. Objawy to chwilowy całkowity spadek mocy i wejście silnika w tryb awaryjny. Czyszczenie pomogło na 10 tys. km i wymiana na nowy. Jest to już druga wymiana EGR w tym samochodzie.
                                        Wymiana czujnika ciśnienia nie pomogła. Od razu po uruchomieniu wchodzi na 1000 obrotów + zużycie paliwa 1,5 l/h. W necie jest trochę zamieszania w temacie wymiany czujnika. Cześć osób twierdzi,że coś trzeba kodować w VCDS inni że wymienili bez żadnych kodowań i działał.

                                        Znalazłem na forum Audi następujące wytłumaczenie podwyższania obrotów: silnik podwyższa obroty gdy są problemy z utrzymaniem napięcia. Przyczyny:
                                        1. zaśniedziałe połączenie masy samochodu z akumulatorem
                                        2.Zaśniedziałe klemy
                                        3.Wypracowane łożysko alternatora

                                        Wątek pod nazwą kompendium wiedzy o podwyższonych obrotach jest tutaj: [8P] [kompendium] podwyższone obroty na biegu jałowym / wolnych obrotach - Strona 7
                                        Ostatnio edytowany przez Almanis; 1289.
                                        O1 1,9 TDI AGR
                                        O2 2,0 TDI CFHC

                                        Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Chwilkę mnie nie było w temacie...ale są nowości. Póki co na razie nie byłem u tunera. Jednak czyszczenie EGR z biegiem czasu spowodowało pewne zmiany. Podstawowa to taka, że pojechałem w trasę i zapaliła się (pierwszy raz od kiedy mam auto!) pomarańczowa kontrolka DPF i komunikat Diesel-Particle Owner's Manual, a że jechałem w niedzielę aż do Szklarskiej Poręby i nie miałem czasu się nad tym zastanawiać to ta kontrolka musiała się przez całą trasę palić. Po dojechaniu obroty jałowe 1100 ( a nie 1000) i zapach dopalania(!) No ok.... Wracam wczoraj z powrotem do Łodzi i podobna sytuacja - zapaliła się znów kontrolka DPF w okolicach Wrocławia. Zwolniłem do 110km/h (V bieg, 2000 obrotów) i dojechałem tak do Łodzi - podpinam na szybko VCDS-a a tam w bloku 108.2 -> 0.9g sadzy a bloku 108.3 12g sadzy - a było 25g i nie chciało zmaleć do tej pory. Potrzymałem jeszcze silnik na biegu jałowym i... od wczoraj jest póki co dobrze. Pojeżdżę tak kilka dni i dam znać. Wygląda na to, że zasyfiony (być może zacinający się EGR) uniemożliwiał prawidłową regenerację DPF-a, a komputer w uporem maniaka, widząc w bloku 108.3 zmierzoną ilość sadzy ~25g próbował ciągle regenerować....nie mam póki co innej teorii...
                                          O2 FL RS Combi CEGA na sterydach

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Pytanko mam, czy po usunięciu środka dpf, norma spalin zmienia się jakoś drastycznie? Myślę, nad wywaleniem dpf, ale nie wiem czy po tym zabiegu przejdzie mi przegląd.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Kolega badał spaliny przed usunięciem DPF i po...była to skoda 1.9 tdi BLS ...Praktycznie nie było żadnej różnicy w wynikach...

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Spalin nie badałem, ale po kastracji DPFa w CFGB 170KM z rury wydechowej wydobywa się straszny smród i dodatkowo głośny szum (słyszalny tylko na zewnątrz z tyłu samochodu)

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  silnik masz już dojechany gadula
                                                  a serio jak się odpali auto, szczególnie zimne, trochę też u mnie czuć lekki "capek" w garażu za autem, ale nie wpadajmy w paranoje to diesel, dziwne jakby miał fiołkowe zapachy sadzić
                                                  dymu nie widzę, natomiast tylko na pełnym bucie, w wyższym zakresie obrotów, potrafi mały dymek zrobić. Uważam, że to zupełnie normalny objaw w dieslu.
                                                  auto - ford 2.0 tdci/hdi, dpf out również

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X