Otwieram nowy temat. Marzeniem jest ogarnąć wszystko na temat filtra cząstek stałych.
Mam nadzieję pozbierać i ogarnąć wiedzę w tym temacie ale sam be waszej pomocy nie dam rady.
Podejmuje się ostatecznego zebrania materiału w sensowny poradnik.
W sieci jest sporo materiałów ale potrzebna benedyktyńskiej cierpliwości i wiedzy, żeby wyciągnąć z chaosu informacyjnego to co istotne.
A więc co? pomożecie...?
Zaczynam gryźć temat.
Ile mamy czujników temperatury. Wg VCDS doliczyłem się 4 sztuk. Jakie jest ich znaczenie.
Czujnik różnicy podciśnienia G450. Pytanie czy może szwankować pomimo tego że VCDS nie wykazuje jego błędów?
Pytam o to bo mam następujący problem. Na wolnych obrotach w niedługim czasie po uruchomieniu silnika obroty skaczą na 1000 obrotów a zużycie chwilowe paliwa z 0,6 l/h na 1,1 l/h.
Sugeruje to rozpoczęcie wypalania jednak podpięty VCDS nie wykazuje procesu wypalania. W sieci jest mnóstwo tak opisanych problemów ale bez odpowiedzi.
Kolejne pytanie, czy G450 musi być podłączony dwoma przewodami do Dpf -u. U mnie jest tylko jednym (silnik CFHC - 2,0 tdi CR 2010) a drugi ma jakieś 10 cm i jest otwarty, połączony z atmosferą. Czy tak ma być czy też tego brakuje mi jakiegoś podpięcia?
Oil ash volume - to ilość popiołu i pomiar zależy od typu VCDS. Mój w wersji 15.7 podaje wartość w mililitrach - graniczna wartość całkowitego zapełnienia ustalona w internecie to 175 ml. Ci którzy mają w gramach - wartość graniczna 60.
Wypalanie samodzielne filtra. Są dwa tryby tj. na postoju i w trakcie jazdy. VCDS wersja 15.7 wchodzimy i
sprawdzamy błędy, musza byc skasowane żeby komputer zaczął wypalanie
bak według internetu powinien mieć więcej niż 1/4 zapełnienia paliwem
wybieramy 01. engine
dalej advance measure blocks (ikona measure blocs jest w tej wersji nieaktywna - uwaga wiele porad w internecie mówi o konieczności wejścia w measure blocs i pojawia sie zonk bo w tej wersji ta opcja nie działa)
dalej instruments i muszę sobie to jeszcze przypomnieć bo kolega siedział koło mnie a ja byłem kierowca więc mi się nie zakodowało
dalej wpisujemy kod 12233
dalej ikonka "do it"
dalej jazda z prędkością obrotową 2000 -2500 obrotów i prędkością 30-60 km/h (wiele osób wskazuje ,ze obroty mogą być do 3000 a prędkość jest nieistotna)
Mimo zastosowania opisanych powyżej zasad mój samochód nie podjął wypalania. VCDS wskazywał na 20 gram sadzy i 150 km od ostatniego wypalania.
Moje odkrycie nie wiem czy prawdziwe. Dpf wypala częściowo sadzę cały czas. Podczas podjazdu pod wzniesienie temperatura na czujniku 1 wzrosła do 400 stopni a ilość sadzy malała. Czy ta obserwacja jest prawdziwa?
Zapraszam do podzielnia się swoim doświadczeniem.
Mam motywację, żeby zebrać wszystko w sensowny poradnik ale dam rade tylko jeżeli pomożecie. Jest taki fakt psychologiczny, kto już wie to jest mało zainteresowany żeby temat rozwijać.Zależy mi szczególnie na tych którzy już mają doświadczenie - pro publico bono.
.
Mam nadzieję pozbierać i ogarnąć wiedzę w tym temacie ale sam be waszej pomocy nie dam rady.
Podejmuje się ostatecznego zebrania materiału w sensowny poradnik.
W sieci jest sporo materiałów ale potrzebna benedyktyńskiej cierpliwości i wiedzy, żeby wyciągnąć z chaosu informacyjnego to co istotne.
A więc co? pomożecie...?
Zaczynam gryźć temat.
Ile mamy czujników temperatury. Wg VCDS doliczyłem się 4 sztuk. Jakie jest ich znaczenie.
Czujnik różnicy podciśnienia G450. Pytanie czy może szwankować pomimo tego że VCDS nie wykazuje jego błędów?
Pytam o to bo mam następujący problem. Na wolnych obrotach w niedługim czasie po uruchomieniu silnika obroty skaczą na 1000 obrotów a zużycie chwilowe paliwa z 0,6 l/h na 1,1 l/h.
Sugeruje to rozpoczęcie wypalania jednak podpięty VCDS nie wykazuje procesu wypalania. W sieci jest mnóstwo tak opisanych problemów ale bez odpowiedzi.
Kolejne pytanie, czy G450 musi być podłączony dwoma przewodami do Dpf -u. U mnie jest tylko jednym (silnik CFHC - 2,0 tdi CR 2010) a drugi ma jakieś 10 cm i jest otwarty, połączony z atmosferą. Czy tak ma być czy też tego brakuje mi jakiegoś podpięcia?
Oil ash volume - to ilość popiołu i pomiar zależy od typu VCDS. Mój w wersji 15.7 podaje wartość w mililitrach - graniczna wartość całkowitego zapełnienia ustalona w internecie to 175 ml. Ci którzy mają w gramach - wartość graniczna 60.
Wypalanie samodzielne filtra. Są dwa tryby tj. na postoju i w trakcie jazdy. VCDS wersja 15.7 wchodzimy i
sprawdzamy błędy, musza byc skasowane żeby komputer zaczął wypalanie
bak według internetu powinien mieć więcej niż 1/4 zapełnienia paliwem
wybieramy 01. engine
dalej advance measure blocks (ikona measure blocs jest w tej wersji nieaktywna - uwaga wiele porad w internecie mówi o konieczności wejścia w measure blocs i pojawia sie zonk bo w tej wersji ta opcja nie działa)
dalej instruments i muszę sobie to jeszcze przypomnieć bo kolega siedział koło mnie a ja byłem kierowca więc mi się nie zakodowało
dalej wpisujemy kod 12233
dalej ikonka "do it"
dalej jazda z prędkością obrotową 2000 -2500 obrotów i prędkością 30-60 km/h (wiele osób wskazuje ,ze obroty mogą być do 3000 a prędkość jest nieistotna)
Mimo zastosowania opisanych powyżej zasad mój samochód nie podjął wypalania. VCDS wskazywał na 20 gram sadzy i 150 km od ostatniego wypalania.
Moje odkrycie nie wiem czy prawdziwe. Dpf wypala częściowo sadzę cały czas. Podczas podjazdu pod wzniesienie temperatura na czujniku 1 wzrosła do 400 stopni a ilość sadzy malała. Czy ta obserwacja jest prawdziwa?
Zapraszam do podzielnia się swoim doświadczeniem.
Mam motywację, żeby zebrać wszystko w sensowny poradnik ale dam rade tylko jeżeli pomożecie. Jest taki fakt psychologiczny, kto już wie to jest mało zainteresowany żeby temat rozwijać.Zależy mi szczególnie na tych którzy już mają doświadczenie - pro publico bono.
.
Komentarz