Zostawię dla potomnych, może się komuś przyda. Miałem taki problem - po regeneracji wtryskiwaczy spalanie wzrosło o 0.3-0.5 litra, a wskazania komputera zmalały (wcześniej oszukiwał o 0.5 ltr, po regenracji nawet o litr). Silnik to 2.0 TDI CFHC, CR 140 KM, auto to golf 6 czyli rodzeństwo O2. Przyczyną regeneracji było szarpanie na zimnym. Po regeneracji problem ustał, auto generalnie jeździ jak wcześniej (ani szybciej ani wolniej). Nie zmienił się mój sposób jazdy. Auto z 2012, wg papierów w 2015 miał u niemca wgraną łatkę softu ze względu na aferę dieselgate. Nawinąłem temat w warsztacie który organizował regenerację, nie byli skorzy na szukanie przyczyny. Zarzekali się że nowe współczynniki kalibracyjne zostały zakodowane. Dodatkowo częściej zaczął wypalać się DPF (200-300 km) i przyrastał poziom oleju silnikowego. Przycisnąłem w kwietniu warsztat, któremu zleciłem regenerację wtryskiwaczy, żeby ponownie przyjrzeli się tematowi. Komentarz: "możemy auto przyjąć, ale z góry mówię że niczego nie znajdziemy". No więc jak powiedzieli tak zrobili, auto wzięli na 1 dzień, niczego nie znaleźli. Umówiłem auto do serwisu Volksklinika w Poznaniu, odstawiłem w połowie maja. Po ponad 2 tygodniach dostałem auto z wymienioną przepustnicą, nowym EGR, czujnikiem ciśnienia spalin i "przedmuchanym" chemią DPF. Trochę to trwało i kosztowało, ale przynajmniej ktoś zechciał pochylić się nad tematem. Niesprawna przepustnica zaburzała recyrkulację w EGR, co z kolei nie dawało optymalnych warunków do wypalania DPF i podnosiło poziom oleju. Póki co zrobiłem zbyt mało kilometrów żeby jednoznacznie odtrąbić sukces, poza tym założyłem koła z letnimi oponami o szerokości 225 (zimowe mam 205), które niestety również podnoszą spalanie ON. Po wakacyjnych tarasach pewnie będę w stanie powiedzieć więcej. Jak widać problemy z DPF nie muszą wynikać z samego DPF.
DPF - filtr cząstek stałych - wszystko na temat czyli jak z tym żyć
Zwiń
X
-
Panowie,
tym razem ja potrzebuję Waszej pomocy.
Pacjent to Octavia 2.0 2012 CFHF
Nie dalej jak na początku zeszłego roku wymieniałem w nim wtryski, bo zaczęły klepać jak stary traktor. Wymiana na nowe w polecanym serwisie przez użytkowników tego forum.
Po mniej więcej roku (czyli na początku 2023) zepsuł się EGR (kilkukrotnie zaobserwowałem typowe objawy, utrata mocy, kontrolka świec żarowych i check, błąd w VCDS (już nie pamiętam numeru)). W międzyczasie podczas tych błędów z EGR, pojawiała się też kontrolka DPF (ale po wypalaniu znikała)).
Wymieniłem na nowy w tym samym serwisie i po wymianie problemu żadnego nie było. Kontrolka DPF również się już nie pojawiała.
W marcu pojechałem na chipa. Wyszła zdrowa seria (ok. 126KM) (CFHF to wersja 110KM) po chipie 176. Autko pięknie się zbiera, śmiga bez zarzutu, ale...
Mniej więcej co około 200 KM wypala się DPF.
Zaczynało mnie to wkurzać, więc dla świętego spokoju wymieniłem czujnik różnicy ciśnień i go zaadaptowałem (jednocześnie kasując wcześniej zapamiętane wartości czujnika)(wszystko przez VCDS).
Niestety po wymianie DPF nadal wypala się często.
Podsyłam logi z ostatniej weryfikacji. Testowałem na rozgrzanym silniku. Proszę o pomoc.
I tu pytania:
1. Jaka jest max. zawartość popiołu? (widzę, że mam 0.15l) Gdzieś czytałem, że 0,175 to maks określony przez VCDS?
2. Czy przy takiej wartości ma prawo wypalać się częściej?
3. Czy przy chipie może to mieć wpływ na częste wypalanie? Jest sens wracać do fabrycznego softu?
4. Jak oceniacie stan DPF?
5. Żadnych objawów innych nie obserwuję to normalne?
Komentarz
-
-
CFHC (po wirusie)
aktualne wartości DPF`a:- Soot Mass Calc. (g) 10.92
- Soot Mass Measured (g) 1.17
- Oil Ash Residue (l) 0.13
i też mi się wypala średnio co ~200km
choć teraz w weekend zrobione sporo (~800km) i mam ostatnie wypalanie 450km temu
Ale mam inny problem - zaczęło mi przybywać "oleju"
Komentarz
-
Zamieszczone przez no_fear Zobacz wpisCFHC (po wirusie)
aktualne wartości DPF`a:- Soot Mass Calc. (g) 10.92
- Soot Mass Measured (g) 1.17
- Oil Ash Residue (l) 0.13
i też mi się wypala średnio co ~200km
choć teraz w weekend zrobione sporo (~800km) i mam ostatnie wypalanie 450km temu
Ale mam inny problem - zaczęło mi przybywać "oleju"
Komentarz
-
Przy tej skali problemów z DPF - ami przydałby nam się jakiś specjalista w tym temacie.
Na youtubie podpatrzyłem film Profesora Krisa na temat płynu do DPF.
Jechałem w bardzo długą trasę więc wlałem płyn Liqui Moly do baku, który obniża temperaturę skutecznego wypalania.
Pierwsze wypalenie miałem po 370 km,
drugie 570
a trzecie 780 km.
https://www.youtube.com/watch?v=yd1zohwc4jYOstatnio edytowany przez Almanis; 1289.
Komentarz
-
Komentarz