Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Częste dopalanie DPF w 2.0 TDI CFHC

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    cytując Zaj007 z supebclubu (DPF - wiedza ogólna, eksploatacja... - Strona 21 - Forum Skoda Superb

    Oil ash volume - Ilość popiołu w w filtrze. W filtrze jak po każdym spalaniu pozostaje popiół (biały pyłek). Niestety, z czasem przybywa go i stopniowo zamula filtr. Wartość graniczna to 0,76l. Średnio powinno przybywać 0,01 na 15 000km Jeśli jest go zbyt dużo należy zregenerować filtr lub wymienić na nowy. Wiadomo, im więcej wypalań tym więcej popiołu i tym krótsze życie filtra.

    wiec soot jest mniej istotnu bo dochodzi tdo pewnej wartości przy ktorej zaczyna sie wypalanie.
    Spalanie - Motostat.pl
    Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
    Moja OII FL 2.0TDI Kombi, oszust RS
    Sprzedam na OLX!!

    Komentarz


    • #27
      Jak widać przy sensownie eksploatowanym DPF ( u mnie 80-90 procent to trasy) przy tych 180 tkm mamy 0.10 zapełnienia. Post wcześniej tożsamy wynik przy tym samym przebiegu.

      Komentarz


      • #28
        Pytanie jak sie maja na przykład przeliczenia w litrach a gramach ja mialem 45g jak kupowałem auto przy 187kkm do ok 240kkm mialem juz 60gr niby graniczne to 65gr... ale trzeba pamietac ze jest to zawsze kalkulowana ilosc i jak piszesz ma nzaczeniejak jest auto exploatowane napewno im bardziemj zapchany ttym wiecej problemow z autem bo temeratury sie podnosza i turbo i kolektor dostaje w tylke a sz kolei jak czesto sie wypaal to tez koncowka ...mi przy 45gr sie wypalal co ok 600-800km przy 60 juz co ok 300 auto sprawne zadbane.

        Wystarczy ze turbo troche oleju popuszacz i juz DPF dostaje w tylek, więc wazniejsze jest aby wtryskki, turbo, egr byly w 100% sprawne a mysle ze DPF swoje tez przejdzie a wystaczy ze jeden z tych elementow niedomaga i zacząc sie moga problemy z DPF.
        Spalanie - Motostat.pl
        Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
        Moja OII FL 2.0TDI Kombi, oszust RS
        Sprzedam na OLX!!

        Komentarz


        • #29
          Miałem to samo z moją O2 Scout 2.0 TDI z CFHC kupioną w 2011, mam ~120tys i po ostatnim przeglądzie w ASO to samo zaczęło mi się dziać.
          Po tym jak we wtorek odkryłem, że mi znacznie podskoczył poziom oleju powyżej max (nigdy wcześniej nie było zmian stanu oleju, a rosnący stan oleju to charakterystyczne dla zbyt częstego dopalania) od razu zrobiłem wywiad i wstawiłem auto do KreatoraMocy na wycięcie DPF, wyłączenie EGR i podkręcenie mocy. Potwierdzili, że DPF był tak zatkany, że nawet nie robili hamowni przed rozpoczęciem prac, jedynie po.
          ASO też mi mówiło, że z DPF wszystko ok, a w warsztacie okazało się, że był całkowicie zatkany.
          2.0 TDI CFHC

          Komentarz


          • #30
            Byłem u dwóch mechaników i obaj odczytali z komputera, że poziom zapełnienia jest niby OK, ale w czasie jak był komputer podłączony tj ok 10 min poziom sadzy w DPF wzrósł o 0,1g sadzy.
            Przy takim tempie wydawałoby się logiczne, że dopala się co ok 300 km. Przy czym (jeżeli dobrze zrozumiałem) różnica ciśnień na nieobciążonym silniku wynosiła 5 bar.

            BTW dowiedziałem się trochę o historii auta od poprzedniego właściciela. Przy 301tys miał akcje serwisową z nowym softem. Przy kolejnym przeglądzie przy 331 został wymieniony EGR bo auto ponoć strasznie dymiło. Zakładam, że niepotrzebnie bo chodziło pewnie o ten DPF a nie EGR.
            Przychylam sie do teorii dml, że jaja zaczęły się po akcji serwisowej.

            Zdecydowałem się przewiercić dziadostwo i w środę dam znać jaki był rzeczywiście stan DPFu.

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez dml Zobacz wpis
              Miałem to samo z moją O2 Scout 2.0 TDI z CFHC kupioną w 2011, mam ~120tys i po ostatnim przeglądzie w ASO to samo zaczęło mi się dziać.
              Po tym jak we wtorek odkryłem, że mi znacznie podskoczył poziom oleju powyżej max (nigdy wcześniej nie było zmian stanu oleju, a rosnący stan oleju to charakterystyczne dla zbyt częstego dopalania) od razu zrobiłem wywiad i wstawiłem auto do KreatoraMocy na wycięcie DPF, wyłączenie EGR i podkręcenie mocy. Potwierdzili, że DPF był tak zatkany, że nawet nie robili hamowni przed rozpoczęciem prac, jedynie po.
              ASO też mi mówiło, że z DPF wszystko ok, a w warsztacie okazało się, że był całkowicie zatkany.
              Przy 120 tkm całkowicie zatkany DPF? Jeździłeś po mieście cały czas?

              Przy okazji - mam wrażenie graniczące z pewnością, że ,,entuzjazm'' tunerów wywalających DPF jest wprost proporcjonalny to rzetelności serwisów mówiących, że ,,DPF jest ok''. Pamiętaj, że wszelkiej maści tunerzy tylko czekają na miłośników wycięć wszelkiego rodzaju. to jest dla nich kasa. A potem są płacze na forach, że problemy się zaczynają bo elektronika np. szaleje. Nie jestem ani za ani przeciw. Sam jednak bardzo długo bym się zastanawiał, czy wywalać DPF, czy jednak zastąpić go nowym lub zamiennikiem. dużo jeżdżę po Europie to MA ZNACZENIE w niektórych krajach.
              Ostatnio edytowany przez himi; 31983.

              Komentarz


              • #32
                Jestem również zwolennikiem, że jakie auto wyjeżdża z fabryki takie powinno cały czas jeździć, ale ze względu, że tą octavkę planuję trzymać 1,5-2 lata to nie chcę wywalać ogromnych pieniędzy w naprawy.
                Elektryk twierdzi, że ten zabieg jest w pełni odwracalny. Puszka zostaje, przez filtr jest tylko przewiercany otwór i zmiana softu na bez dpf-a.
                BTW dziś sprawdziłem poziom oleju to po 2 tyg jazdy z połowy znacznika urosło do ok 0,5 cm ponad max. Jak tylko wytnę dpf-a, zmienię olej i mam nadzieję będzie spokój.

                Komentarz


                • #33
                  Jestem po wycięciu filtra. Na razie jest OK, nic nie dymi, silnik chodzi jak chodził.
                  Filtr ponoć był w niezłym stanie tzn dolna część była w miarę czysta a górna była już trochę zawalona. Teoretycznie filtr mógłby być dobry tylko pytanie czy czujniki oszukiwały, czy komputer czy ta dziwna akcja serwisowa to spowodowała, że tak często się dopalał.

                  Komentarz


                  • #34
                    Gdzie robiles? Przy okazji chip? Bo to az szkoda tego nie robic przy dpfie
                    Spalanie - Motostat.pl
                    Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
                    Moja OII FL 2.0TDI Kombi, oszust RS
                    Sprzedam na OLX!!

                    Komentarz


                    • #35
                      W Gnieźnie w Autoelektronika - Leszek Kuszak. Żadnego chipa nie robiłem... a możesz temat rozwinąć? co i jak? co warto zrobić?

                      Komentarz


                      • #36
                        przy DPFie juz sie ingeruje w soft wiec przym okazji zazwyczaj tuner,mniej liczy za chipa i tyle.
                        Spalanie - Motostat.pl
                        Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
                        Moja OII FL 2.0TDI Kombi, oszust RS
                        Sprzedam na OLX!!

                        Komentarz


                        • #37
                          Odpowiadając na pytania które dostałem w ostatnim czasie. Z czystym sumieniem polecam Kreatora Mocy: Eco-tuning - modyfikacje, tuning silnika | Kreator Mocy
                          Z kilku poleceń do Nich trafiłem i jestem bardzo zadowolony.
                          Wycięcie DPF, wyłączenie EGR i chip do 200KM, jest bajka, nie wiem, czemu zwlekałem z tym tak długo od nowości. Silnik dużo lepiej teraz pracuje. Aha i jeszcze po DPF zrobiłem czyszczenie Liquid Molly, też zrobiło różnicę.
                          2.0 TDI CFHC

                          Komentarz


                          • #38
                            Ile kreator policzył sobie za to wszystko?

                            Komentarz


                            • #39
                              samogon już trochę minęło od Twojego zabiegu - jak auto? Jakieś objawy dymienia czy coś? Robiłeś badania okresowo lub czystości spalin?

                              Komentarz


                              • #40
                                Mi przy CFHF (110 km) filtr zaczął wypalać się co 100-130 km- doprowadzało mnie to do szału, przy okazji dymiąc siwą chmurą za samochodem. Nie chciałem wycinać filtra, więc w jednym z serwisów oferujących czyszczenie DPF skorzystałem z usługi - DPF jest wyciągany z auta, rozcinany, wypalany w piecu, później znów wsadzany do samochodu.

                                Na ten moment od 600 km się nie wypalał. zobaczymy co będzie dalej.

                                Przed zabiegiem oil ash: 0.13 - po 0.0 (ale pewnie jakoś to resetowali).

                                Koszt zabiegu - 700 pln.
                                Moja Balbina

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez trooper Zobacz wpis
                                  w jednym z serwisów oferujących czyszczenie DPF
                                  jakieś namiary dla potomnych?
                                  Dawid
                                  czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Ja wykonywałem w Krakowie:

                                    Strona nie została znaleziona – Stacja Kontroli Pojazdów | Mechanika Pojazdowa | Kraków | WITKOWICKA54.pl

                                    Moja Balbina

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez trooper Zobacz wpis
                                      Ja wykonywałem w Krakowie
                                      ooo i widzisz okazuje się że jesteśmy z tych samych okolic
                                      Dawid
                                      czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Ja bym to wywalił i miał spokój
                                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Sprawdziłem odczyty na moim:

                                          Przebieg 208 tyś (DPF był wymieniony przy 102 tyś)

                                          Oil Ash Volume: 0.00l
                                          Soot Mass Calculated 3,69g
                                          Soot mass measured 2,57g
                                          Kilometers since last regeneration 20322m

                                          No i generalnie to nie wiem jak mam się odnieść do tej pierwszej wartości... Coś nie tak jest z filtrem czy na prawdę jest pusty?

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                                            Ja bym to wywalił i miał spokój
                                            Na razie działa - jeśli metoda się sprawdzi, to za mojej "kadencji" z tym autem będę miał już z głowy DPF - oby

                                            dawcio , ten serwis akurat mam ~5min od pracy - będziesz w okolicach dalekiej północy można zrobić spot
                                            Moja Balbina

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez trooper Zobacz wpis
                                              będziesz w okolicach dalekiej północy
                                              OT nie płd....?
                                              Dawid
                                              czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez Jacek7210 Zobacz wpis
                                                Ile kreator policzył sobie za to wszystko?
                                                Niecałe 2tys za usunięcie zawartości DPF i zaspawanie, tak żeby wyglądało jak by był + wyłączenie w komputerze EGR + podniesienie mocy do 200KM.

                                                Zamieszczone przez Jacek7210 Zobacz wpis
                                                Ile kreator policzył sobie za to wszystko?
                                                Lata, jest zajebiście mniej pali jak się nie ciśnie a jak się ciśnie to aż się uśmiech pojawia na twarzy

                                                2.0 TDI CFHC

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  marwoo jeżeli nadal Cię interesują spostrzeżenia to wyglądają one następująco:
                                                  - zderzak nad rurą wydechową jest trochę okopcony (zwłaszcza w lato),
                                                  - z rury pachnie (śmierdzi) teraz jak ze starego Jelcza szczególnie czuć to w parkingach podziemnych. Czasem ten zapach przedostaje się do kabiny
                                                  - dymienie jakieś jest - w biały dzień nie widać żadnych oznak dymienia, ale w nocy przy dodaniu gazu widać, że powietrze za mną jest nieco przymglone (jak przysłania reflektory auta za mną), z obserwacji znajomych z zewnątrz to rzeczywiście lekki dymek pojawia się tylko przy gwałtownym dodaniu gazu
                                                  - ostatnio auto przeszło przegląd, ale nie jestem pewien czy mierzyli spaliny, gdyż całość trwało może 10 minut - także trochę za szybko. Tak czy owak żadnych uwag nie było od gościa, który robił przegląd
                                                  - spalanie takie same jak przed usunięciem dpf - oczywiście porównuję trasy, w których się nie dopalał dpf. Ogólnie średnie się obniżyło ze względu na to, że nie ma już tych cykli z dopalaniem
                                                  Ostatnio edytowany przez samogon; 31642.

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    dml 200 km z chipa ale zmieniales wtryski czy cos ? przy jakim przebiegu robiles DPF i chip ?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X