O II wymiana sprzęgiełka w alternatorze silnik BJB, jak zdemontować alternator?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marjusz
    Drive
    • 2007
    • 88

    O II wymiana sprzęgiełka w alternatorze silnik BJB, jak zdemontować alternator?

    Witam, jak się za to zabrać mam kluczyk do zdemontowania sprzęgiełka oraz samo sprzęgiełko. Czy bez zdemontowania alternatora idzie wymienić samo sprzęgiełko?
  • GS_Mati
    OCP Member
    Moderatorr
    • 2016
    • 561
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Szybciej i lepiej będzie wyjąć alternator. A i bez pneumata będzie ciężko odkręcić koło. Tak będziesz musiał zablokować wirnik i próbować odkręcić, co może się nie udać.

    Komentarz

    • wesol
      Rider
      • 2008
      • 689

      #3
      Bez problemu. Zaleznie od tego jaki masz altek czy bosch czy valeo to masz w srodku oski albo na torxa albo na splina. Sprzegielko czyli rolke trzymasz tym sciagaczem. Oczewiscie najwygodniej jak sie wyciagnie altek ale nie ma takiej potrzeby.
      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

      Komentarz

      • marjusz
        Drive
        • 2007
        • 88

        #4
        A z wyciągnięciem alternatora jest duży problem? O II jest łatwy dostęp do alternatora może bym sobie poradził. Tylko nie wiem od czego zacząć bo nie widzę tam napinacza.Dziekuje za podpowiedzi,

        Komentarz

        • GS_Mati
          OCP Member
          Moderatorr
          • 2016
          • 561
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Proszę napinacz na załączonym obrazku. Demontujesz rure od turbo pierw, potem zwalasz pasek. Następnie trzeba odkręcić napinacz żeby dojść do śrub alternatora. O odłączeniu prąda i potem kabli chyba nie trzeba pisać
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Komentarz

          • marjusz
            Drive
            • 2007
            • 88

            #6
            Dziękuje serdecznie tylko nie wiem jak zwolnic ten pasek. Czy wystarczy napinacz kluczem płaskim odciągnąć? Czy trzeba jeszcze coś odkręcić żeby zwolnić pasek? Chciałbym spróbować bez odkręcania alternatora to zrobić.

            Komentarz

            • GS_Mati
              OCP Member
              Moderatorr
              • 2016
              • 561
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Odciągasz płasko-oczkowym(16 albo 17 - nie pamiętam) i ściągasz pasek. Możesz zablokować napinacz żeby mieć lepsze dojście do jedenej śruby od napinacza(klucz 13) i demontujesz napinacz.

              Komentarz

              • marjusz
                Drive
                • 2007
                • 88

                #8
                Odciągam ale w jaki sposób? Żeby zdjąć pasek co muszę zrobić? Bo nie wiem jak ten napinacz działa. Czy mam odkręcić tą śrubę na gorze?

                Komentarz

                • marjusz
                  Drive
                  • 2007
                  • 88

                  #9
                  Witam, problem rozwiązany, podaje detale może się komuś przyda.
                  1. Żeby zdjąć pasek z sprzęgiełka alternatora trzeba użyć klucz płaski 17. Włożyć klucz w wypust na naciągaczu i ciągnąć do siebie stojąc z przodu auta. Zluzować pasek i zdjąć go z sprzegiełka.
                  2. Aby wymienić sprzęgiełko nie trzeba wyjmować alternatora. W Octavii II jest dość miejsca na to żeby zrobić to bezpośrednio w pod maską.
                  3. Żeby zdjąć sprzęgiełko z alternatora wysuwamy tylko obudowę filtra do góry. To wystarczy do umieszczenia pistoletu pneumatycznego którym odkręcamy sprzegiełko.
                  4. U mnie nie szło odkręcić tego sprzęgiełka samym kluczem musiał być pneumatyczny. Za odkręcenie mechanik skasował mnie 50zł.

                  dziękuje wszystkim za pomoc,
                  Ostatnio edytowany przez marjusz; 2392.

                  Komentarz

                  Pracuję...