Rezonans, dudnienie, buczenie przy przyspieszaniu.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MT03
    Classic
    • 2017
    • 9
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BMM 2.0 TDI 140 KM

    Rezonans, dudnienie, buczenie przy przyspieszaniu.

    Ww objawy + mikrowibracje pojawiają się przy przyspieszaniu od ok. prędkości obrotowej silnika 2200, najbardziej słyszalne z tyłu auta (combi), na 4,5,6 biegu. Przy jednostajnej prędkości jazdy nie występują - generalnie wpływ na to ma położenie pedału gazu. symptom ten występuje również przy hamowaniu silnikiem przy przejściu przez silnik ok 1300 obr w dół, np. na 2 biegu tj. przy prędkości 20-30 km/h. Czy miał ktoś podobne objawy ?
  • marwoo
    Rider
    • 2017
    • 261
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Dudnienie, buczenie... A sprawdzałeś stan obejmy na wydechu?

    Komentarz

    • MT03
      Classic
      • 2017
      • 9
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BMM 2.0 TDI 140 KM

      #3
      Akurat tego nie pamiętam. To co zrobione : wymieniona poduszka górna skrzyni biegów,olej w Haldex (to scout 4x4), wyważony wał pędny, sprawdzona każda śruba w podwoziu, zawieszeniu, jazdy próbne bez wydechu - więc obejma też sprawdzona , bez wału pędnego... i żadnych konkretnych wniosków. Auto bezwypadkowe, znane mi od prawie 5 lat i wtedy 70 tkm przebiegu.

      Komentarz

      • Przemek_i
        RS
        • 2012
        • 3237
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Kolego miałem bardzo podobny problem w tym roku w marcu z moją O2 FL 1.6 MPI.
        Jak kupowałem auto w Słupsku od pierwszego właściciela - odbierałem je po przeglądzie z salonu z nim. Zaraz po ruszeniu i dodawaniu gazu miałem bardzo podobny objaw - tłuczenie pod spodem i jakby mini stukanie. "MEGAEXPERT" z salonu skody w "fantastycznie modnym szaliczku, bucikach na błysk i spodenkach w kant" oznajmił mi że to zaczynają mi się kończyć łożyska. Ja upierałem się na układ przeniesienia napędu ponieważ objawy występowały podczas dodawania i ujmowania gazu na każdym biegu. (a mam za sobą ok 1 000 000km) Podczas jednostajnej jazdy wszystko było OK. Dojechałem do Rzeszowa i pojechałem do Skody w Rzeszowie. Mechanik powiedział to samo i że jeszcze to przez opony.(szkolą ich w jednakowych odpowiedziach czy co?) Opony miałem założone nówki NOKIANY więc dla pewności zamieniłem koła na zimowe. Bez zmian. Zabrałem auto z salonu bez wymian czegokolwiek. Oddałem do mechanika gdzie serwisuje drugą skodę - O1 1.6 MPI. Po 2 godzinach miałem telefon przeguby wewnętrzne do wymiany. Do teraz spokój.
        Pozdrawiam

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz

        • MT03
          Classic
          • 2017
          • 9
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BMM 2.0 TDI 140 KM

          #5
          Zdemontuję tylne półosie i spróbuję jazdy bez, mam nadzieję, że jazda "bez" jest w ogóle możliwa, z tego co się orientowałem przeguby wewnętrzne tylne nie są oferowane solo bez półosi.
          Dzięki za sygnał, dam znać o dalszych postępach.

          Komentarz

          • hubi_pl
            Classic
            • 2013
            • 39
            • Audi

            #6
            Zamieszczone przez MT03 Zobacz wpis
            .....,olej w Haldex (to scout 4x4), ....
            Polecam wymienić również filtr w Haldexie, coraz więcej widzę przypadków gdzie wymieniano tylko oleje....a filtry zapchane....
            Mr Haldex - jak umiem to zawsze pomogę.
            www.awdcarparts.com

            Komentarz

            • MT03
              Classic
              • 2017
              • 9
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BMM 2.0 TDI 140 KM

              #7
              Niestety ingerencja w filtr Haldex i przeguby wew nie przyniosły efektu, szukam dalej...

              Komentarz

              • MT03
                Classic
                • 2017
                • 9
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BMM 2.0 TDI 140 KM

                #8
                Sprawa zakończona, problem wyeliminowany.

                Winny : tylny tłumik drgań skrętnych przed sprzęgłem Haldex.
                Wyrok : wymiana na nowy, stary ląduje w śmietniku.

                Tak na poważnie, oględziny uszkodzonej części absolutnie nie wskazują na jej zużycie czy uszkodzenie.

                Komentarz

                • Gienol
                  Classic
                  • 2020
                  • 1

                  #9
                  Cześć. Mam ten sam problem. Czy jak jeździłeś bez wału to też buczał? Jak to się ma do faktycznego „winowajcy” czyli tłumika drgań? Pytam bo nie chcę robić demolki. Dzięki.

                  Komentarz

                  Pracuję...