No i się stało 91000 km i silnik do wymiany przez łańcuch rozrządu gotuje sie walka prawnicza, autko tylko serwisowane w ASO od początku
silnik do wymiany
Zwiń
X
-
Mój ojciec miał to samo w swojej 1.8 TSI rocznik 2012 . Całość wydarzyła się w Chorwacji w 2015. Poszedł napinacz przeskoczył rozrząd kolizja tłoków z zaworami. Wszystko stało się rok po gwaracji przy przebiefu 73 000 km.Cały czas serwisowane w ASO olej co 15 tyś na żyzenie. Pomijam cyrki ze sprowadzeniem samochodu ważna jest całkowita i rzetelna dokumentacja fotograficzna z oględzin tutaj warsztat zrobił robote. Początkowo stało w serwisie w Splicie ale tam zrobili tylko wstępna diagnozę-brak kompresji.Po przesłaniu dokumentacji do SAP przyszła decyzja o pokryciu przez SAP chyba 80 % wart nowego słupka silnika i 50% wart robocizny. Całość po sporych rabatach jakieś 6 tysiecy i sporo nerwów . Plus taki ze jest nowy silnik prod. 2015 podobno bez wady pierścieniowej i sprawnym rozrządem . Obecnie ma przejechane 40 tyś i chodzi duzo lepiej od tego "fabrycznego" Powodzenia w walce , ale sprawa jest do ogarnięcia !
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez boonsaw Zobacz wpisnowy silnik prod. 2015 podobno bez wady pierścieniowej i sprawnym rozrządem . !
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EŁ Zobacz wpisnie ma sprawnych rozrządów są tylko poprawione napinacze , łańcuchy się wyciągają cały czas i trzeba je traktować tak jak paski.....max co 60-70 tys wymiana
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez plnf Zobacz wpisNo i się stało 91000 km i silnik do wymiany przez łańcuch rozrządu gotuje sie walka prawnicza, autko tylko serwisowane w ASO od początkuPozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
Gość
No w mordę, i jak tu kupić używaną octavię mk2? Jest jakaś turbobenzyna bez wady fabrycznej? Bo szukam, ale mpi nie zdzierżę po obecnym dieslu...
Komentarz
-
Koledzy,
wracam z tematem sprawa wciąż trwa.
Po przeczytaniu następny artykuł:
Usterki i awarie
Pomimo dość krótkiego „stażu” na rynku, jednostki 1.8 TFSI/TSI zdążyły uprzykrzyć życie wielu swoim użytkownikom. Powszechnie znane są problemy z napinaczem rozrządu, który okazał się po prostu zbyt słaby – wyłamywały się ząbki i w rezultacie „bezobsługowy” łańcuch w najgorszych przypadkach kompletnie niszczył silnik (zawory uderzały w tłoki). Działo się to często przy bardzo niskich przebiegach (czasem nawet zaledwie po 15 tysiącach kilometrów!), a winny według serwisów jak zawsze był użytkownik, który tankował złe paliwo bądź nieumiejętnie korzystał z samochodu. Co ciekawe, problemy najczęściej dotykały właścicieli Skód, a sam producent nigdy oficjalnie nie przyznał się do oczywistej wady fabrycznej.
Nie ogłoszono także żadnej akcji serwisowej, ale później ASO pod różnymi pretekstami profilaktycznie wymieniały i kontrolowały napinacze. Od kwietnia 2010 seryjnie montowany był już ulepszony element, który poprawiano później jeszcze trzykrotnie (!), ale przed zakupem używanego samochodu (szczególnie sprzed kwietnia 2010) warto sprawdzić czy aby na pewno napinacz jest sprawny – koszt wymiany w porównaniu z ewentualną, przymusową wymianą silnika na nowy jest znikomy – 600-800 zł. Trudno sobie wyobrazić, jak musieli czuć się wydający na nowy samochód grubo ponad 90 tysięcy złotych klienci, którzy po niewielkim przebiegu doświadczyli skutków tej awarii.
To wciąż ciekawa propozycja na rynku jednostek benzynowych. Silnik 1.8 TSI oferuje spory wigor i sprawdzoną konstrukcję.
Czy ktoś z was wie jak sprawdzić czy ta usterka z 2010 roku została naprawiona w moim silniku. Może jest jakieś oznaczenie
Może się to przydać również innym posiadaczem tego wego silnika
Komentarz
-
-
żeby sprawdzić musisz albo mieć wiedzę kiedy i na jakich częściach był wymieniany rozrząd albo rozebrać obudowy i zobaczyć nr częsci ( napinacz) albo co jest najrozsądniejsze jeśli nie znasz historii auta wymienić łańcuch rozrząd i ślizgi i miec spokój na jakieś 70 tys km bo jak pisąłe wczęsniej nie ma bezpiecznych rozrządów w 1.8/2.0 tsi czy to starszych czy tez nowszych dlatego najlepsze wyjscie to trzymac się od tego szajsu z daleka i to mówię jako BYŁY 8 letni uŻytkownik 2.0 TSI
Komentarz
-
-
mi przy tym przebiegu pierwszy raz poleciał rozrząd ale u mnie nie terkotał na zimnym tylko było słychać dziwne terkotanie w przedziale obrotów 2-3 tys na wyższych biegach, nie wiedziałem co to jest....ale na pewno było związane z rozrządem bo po wymianie na nowy ustało.ZAa drugim razem ( po następnych 65 tys km) tez nie terkotał po odpaleniu ale terkotał na zimno na pierwszym biegu w czasie jazdy na niskich obrotach ( rozrząd i napinacz wymieniany w 2013 r więc już na nowych częściach poprawionych) VAG na tescie pokazał że to nie rozrząd bo parametry są jak nowego - po rozebraniu łańcuch rozciągnięty w porównaniu do nowego i napinacz na maxa...po wymianie oczywiście cisza i spokój ale silnik przeżył tylko dzięki temu że poprawiony napinacz miał zawleczkę ( stary tego nie miał i za pierwszym razem robiłem cała głowicę heh). Żeby było ciekawiej wg etki TEN SAM ŁAŃCUCH dają do nowszych wersji tsi chha chhb ea888 3 generacji słodziuśko....ale myślę że dzieki nowemu napinqaczowi przebiegi są wyższe aczkolwiek napierd..cy jak żyd po pustym sklepie łańcuch robi kuku wariatorowi ( u mnie do wymiany po 140 tys km - pościerane ząbki na kółkach i ogólny luz - koszt z wałkiem 3 tys plus robota)...w ea 888 gen 3 wariatory są....DWA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EŁ Zobacz wpismi przy tym przebiegu pierwszy raz poleciał rozrząd ale u mnie nie terkotał na zimnym tylko było słychać dziwne terkotanie w przedziale obrotów 2-3 tys na wyższych biegach, nie wiedziałem co to jest....ale na pewno było związane z rozrządem bo po wymianie na nowy ustało.ZAa drugim razem ( po następnych 65 tys km) tez nie terkotał po odpaleniu ale terkotał na zimno na pierwszym biegu w czasie jazdy na niskich obrotach ( rozrząd i napinacz wymieniany w 2013 r więc już na nowych częściach poprawionych) VAG na tescie pokazał że to nie rozrząd bo parametry są jak nowego - po rozebraniu łańcuch rozciągnięty w porównaniu do nowego i napinacz na maxa...po wymianie oczywiście cisza i spokój ale silnik przeżył tylko dzięki temu że poprawiony napinacz miał zawleczkę ( stary tego nie miał i za pierwszym razem robiłem cała głowicę heh). Żeby było ciekawiej wg etki TEN SAM ŁAŃCUCH dają do nowszych wersji tsi chha chhb ea888 3 generacji słodziuśko....ale myślę że dzieki nowemu napinqaczowi przebiegi są wyższe aczkolwiek napierd..cy jak żyd po pustym sklepie łańcuch robi kuku wariatorowi ( u mnie do wymiany po 140 tys km - pościerane ząbki na kółkach i ogólny luz - koszt z wałkiem 3 tys plus robota)...w ea 888 gen 3 wariatory są....DWAOstatnio edytowany przez prezes73; 39082.
Komentarz
-
-
prezes73 tu chodzi o zabezpieczenie zeby napinacz napinał rozrząd jak nie ma wystarczającego ciśnienia oleju . EŁ takich objawów nie mam a po byłym FSI i wymianie lancucha jestem wyczulony na wszystkie inne odglosy z okolic rozrządu . Jaką specyfikacje oleju miałeś ? ( na zimę bedzie 0W40 jest jeszcze 0w30) i stan zawsze maximum max. Takie zboczenie po tamtym
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez prezes73 Zobacz wpis
Piszesz o zawleczce napinacza. Te zawleczke wyciąga się po montażu!!!. Jest to zabezpieczenie aby sprężyna nie wywaliła tłoka napinacza.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisa niby łańcuch jest bezpieczniejszym rozrządem.......j
niestety wielu ludzi nadal myśli, że jak łańcuch to na wieki wieków amenByła O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
Komentarz