silnik do wymiany

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • plnf
    Classic
    • 2010
    • 25
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

    silnik do wymiany

    No i się stało 91000 km i silnik do wymiany przez łańcuch rozrządu gotuje sie walka prawnicza, autko tylko serwisowane w ASO od początku
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9935
    • Ford

    #2
    Jaki silnik?
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • JayKey49
      Elegance
      • 2014
      • 873
      • Superb II (3T4)
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      Zakładam 1.4 TSI i zignorowanie terkotania na zimnym
      Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
      Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

      Komentarz

      • OrsonTSI
        Rider
        • 2010
        • 715
        • Volkswagen
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        jak serwisowane to naprawa z dobrej woli, co ile zmieniany olej ?
        OII 1,4 TSI Elegance

        KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

        Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

        Komentarz

        • plnf
          Classic
          • 2010
          • 25
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

          #5
          Sorki troche zdenerwowany jestem.

          Silnik 1,8 TSI 160

          Dziś mam spotkanie z Skodą zobaczymy.

          Dam rezenzję

          Komentarz

          • boonsaw
            Rider
            • 2015
            • 260
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Mój ojciec miał to samo w swojej 1.8 TSI rocznik 2012 . Całość wydarzyła się w Chorwacji w 2015. Poszedł napinacz przeskoczył rozrząd kolizja tłoków z zaworami. Wszystko stało się rok po gwaracji przy przebiefu 73 000 km.Cały czas serwisowane w ASO olej co 15 tyś na żyzenie. Pomijam cyrki ze sprowadzeniem samochodu ważna jest całkowita i rzetelna dokumentacja fotograficzna z oględzin tutaj warsztat zrobił robote. Początkowo stało w serwisie w Splicie ale tam zrobili tylko wstępna diagnozę-brak kompresji.Po przesłaniu dokumentacji do SAP przyszła decyzja o pokryciu przez SAP chyba 80 % wart nowego słupka silnika i 50% wart robocizny. Całość po sporych rabatach jakieś 6 tysiecy i sporo nerwów . Plus taki ze jest nowy silnik prod. 2015 podobno bez wady pierścieniowej i sprawnym rozrządem . Obecnie ma przejechane 40 tyś i chodzi duzo lepiej od tego "fabrycznego" Powodzenia w walce , ale sprawa jest do ogarnięcia !

            Komentarz

            • EŁ
              L&K
              • 2004
              • 1168
              • Octavia III (5E3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
              • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

              #7
              Zamieszczone przez boonsaw Zobacz wpis
              nowy silnik prod. 2015 podobno bez wady pierścieniowej i sprawnym rozrządem . !
              nie ma sprawnych rozrządów są tylko poprawione napinacze , łańcuchy się wyciągają cały czas i trzeba je traktować tak jak paski.....max co 60-70 tys wymiana

              Komentarz

              • boonsaw
                Rider
                • 2015
                • 260
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                Zamieszczone przez Zobacz wpis
                nie ma sprawnych rozrządów są tylko poprawione napinacze , łańcuchy się wyciągają cały czas i trzeba je traktować tak jak paski.....max co 60-70 tys wymiana
                To miałem na myśli u siebie w CAXA pierwszy rozrząd wymieniałem przy 40 tyś. i przy 100 planuje kolejną wymianę.

                Komentarz

                • JayKey49
                  Elegance
                  • 2014
                  • 873
                  • Superb II (3T4)
                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  Żeby było ciekawiej to wiecej problemów z napinaczem maja auta jeżdżone na krótkich dystansach
                  Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                  Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                  Komentarz

                  • Jaroslav92525
                    Rider
                    • 2009
                    • 358
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez plnf Zobacz wpis
                    No i się stało 91000 km i silnik do wymiany przez łańcuch rozrządu gotuje sie walka prawnicza, autko tylko serwisowane w ASO od początku
                    Szczere wyrazy współczucia. Sam pisałem nieraz negatywne opinie o produktach VW które generalnie uważam jednak za dobre pojazdy (gdyby nie te silniki :-( Chyba rzeczywiście trzeba z nimi najpierw po dobroci a jeśli nie będzie odzewu to należy rozpętać piekło :-) czyli najpierw środki masowego przekazu (ciekawe jak obecnie zachowa się np. TVN krytykując produkt potencjalnie niemiecki) a jeśli to nie przyniesie skutku no to pozostaje sąd... W każdym razie życzę powodzenia !
                    Pozdrawiam,
                    Jaroslav92525

                    -----------------------
                    VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                    Komentarz


                    • #11
                      No w mordę, i jak tu kupić używaną octavię mk2? Jest jakaś turbobenzyna bez wady fabrycznej? Bo szukam, ale mpi nie zdzierżę po obecnym dieslu...

                      Komentarz

                      • Kozaoza
                        Classic
                        • 2016
                        • 10
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        1.4 tsi wydaje się aktualnie jedyną bezpieczną opcją. Ale 1.6 mpi to jedyny rozsądny wybór.

                        Komentarz

                        • plnf
                          Classic
                          • 2010
                          • 25
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          Koledzy,

                          wracam z tematem sprawa wciąż trwa.

                          Po przeczytaniu następny artykuł:

                          Usterki i awarie
                          Pomimo dość krótkiego „stażu” na rynku, jednostki 1.8 TFSI/TSI zdążyły uprzykrzyć życie wielu swoim użytkownikom. Powszechnie znane są problemy z napinaczem rozrządu, który okazał się po prostu zbyt słaby – wyłamywały się ząbki i w rezultacie „bezobsługowy” łańcuch w najgorszych przypadkach kompletnie niszczył silnik (zawory uderzały w tłoki). Działo się to często przy bardzo niskich przebiegach (czasem nawet zaledwie po 15 tysiącach kilometrów!), a winny według serwisów jak zawsze był użytkownik, który tankował złe paliwo bądź nieumiejętnie korzystał z samochodu. Co ciekawe, problemy najczęściej dotykały właścicieli Skód, a sam producent nigdy oficjalnie nie przyznał się do oczywistej wady fabrycznej.

                          Nie ogłoszono także żadnej akcji serwisowej, ale później ASO pod różnymi pretekstami profilaktycznie wymieniały i kontrolowały napinacze. Od kwietnia 2010 seryjnie montowany był już ulepszony element, który poprawiano później jeszcze trzykrotnie (!), ale przed zakupem używanego samochodu (szczególnie sprzed kwietnia 2010) warto sprawdzić czy aby na pewno napinacz jest sprawny – koszt wymiany w porównaniu z ewentualną, przymusową wymianą silnika na nowy jest znikomy – 600-800 zł. Trudno sobie wyobrazić, jak musieli czuć się wydający na nowy samochód grubo ponad 90 tysięcy złotych klienci, którzy po niewielkim przebiegu doświadczyli skutków tej awarii.


                          To wciąż ciekawa propozycja na rynku jednostek benzynowych. Silnik 1.8 TSI oferuje spory wigor i sprawdzoną konstrukcję.


                          Czy ktoś z was wie jak sprawdzić czy ta usterka z 2010 roku została naprawiona w moim silniku. Może jest jakieś oznaczenie
                          Może się to przydać również innym posiadaczem tego wego silnika

                          Komentarz

                          • EŁ
                            L&K
                            • 2004
                            • 1168
                            • Octavia III (5E3)
                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                            #14
                            żeby sprawdzić musisz albo mieć wiedzę kiedy i na jakich częściach był wymieniany rozrząd albo rozebrać obudowy i zobaczyć nr częsci ( napinacz) albo co jest najrozsądniejsze jeśli nie znasz historii auta wymienić łańcuch rozrząd i ślizgi i miec spokój na jakieś 70 tys km bo jak pisąłe wczęsniej nie ma bezpiecznych rozrządów w 1.8/2.0 tsi czy to starszych czy tez nowszych dlatego najlepsze wyjscie to trzymac się od tego szajsu z daleka i to mówię jako BYŁY 8 letni uŻytkownik 2.0 TSI

                            Komentarz

                            • patryk23
                              L&K
                              • 2011
                              • 1105
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                              #15
                              jako posiadacz 1.8 tsi czego nasluchiwać na co patrzeć bo jest 67tys na blacie grudzień 2012. Zadnych dziwnych objawów na zimnym jak i nacieplym żadnych falowań obrotów etc. Vcds faza 0

                              Komentarz

                              • EŁ
                                L&K
                                • 2004
                                • 1168
                                • Octavia III (5E3)
                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                #16
                                mi przy tym przebiegu pierwszy raz poleciał rozrząd ale u mnie nie terkotał na zimnym tylko było słychać dziwne terkotanie w przedziale obrotów 2-3 tys na wyższych biegach, nie wiedziałem co to jest....ale na pewno było związane z rozrządem bo po wymianie na nowy ustało.ZAa drugim razem ( po następnych 65 tys km) tez nie terkotał po odpaleniu ale terkotał na zimno na pierwszym biegu w czasie jazdy na niskich obrotach ( rozrząd i napinacz wymieniany w 2013 r więc już na nowych częściach poprawionych) VAG na tescie pokazał że to nie rozrząd bo parametry są jak nowego - po rozebraniu łańcuch rozciągnięty w porównaniu do nowego i napinacz na maxa...po wymianie oczywiście cisza i spokój ale silnik przeżył tylko dzięki temu że poprawiony napinacz miał zawleczkę ( stary tego nie miał i za pierwszym razem robiłem cała głowicę heh). Żeby było ciekawiej wg etki TEN SAM ŁAŃCUCH dają do nowszych wersji tsi chha chhb ea888 3 generacji słodziuśko....ale myślę że dzieki nowemu napinqaczowi przebiegi są wyższe aczkolwiek napierd..cy jak żyd po pustym sklepie łańcuch robi kuku wariatorowi ( u mnie do wymiany po 140 tys km - pościerane ząbki na kółkach i ogólny luz - koszt z wałkiem 3 tys plus robota)...w ea 888 gen 3 wariatory są....DWA

                                Komentarz

                                • sew1981
                                  RS
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2009
                                  • 10917
                                  • Fiat

                                  #17
                                  a niby łańcuch jest bezpieczniejszym rozrządem.......jak można takie coś tak spitolić fabrycznie i jak tu nie mieć wrażenia, że to specjalnie nie zostało zrobione, żeby ludzie potem to naprawiali za grubą kasę....(to nie tyczy tylko vagów oczywiście)

                                  Komentarz

                                  • prezes73
                                    Rider
                                    • 2015
                                    • 522
                                    • Hyundai

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Zobacz wpis
                                    mi przy tym przebiegu pierwszy raz poleciał rozrząd ale u mnie nie terkotał na zimnym tylko było słychać dziwne terkotanie w przedziale obrotów 2-3 tys na wyższych biegach, nie wiedziałem co to jest....ale na pewno było związane z rozrządem bo po wymianie na nowy ustało.ZAa drugim razem ( po następnych 65 tys km) tez nie terkotał po odpaleniu ale terkotał na zimno na pierwszym biegu w czasie jazdy na niskich obrotach ( rozrząd i napinacz wymieniany w 2013 r więc już na nowych częściach poprawionych) VAG na tescie pokazał że to nie rozrząd bo parametry są jak nowego - po rozebraniu łańcuch rozciągnięty w porównaniu do nowego i napinacz na maxa...po wymianie oczywiście cisza i spokój ale silnik przeżył tylko dzięki temu że poprawiony napinacz miał zawleczkę ( stary tego nie miał i za pierwszym razem robiłem cała głowicę heh). Żeby było ciekawiej wg etki TEN SAM ŁAŃCUCH dają do nowszych wersji tsi chha chhb ea888 3 generacji słodziuśko....ale myślę że dzieki nowemu napinqaczowi przebiegi są wyższe aczkolwiek napierd..cy jak żyd po pustym sklepie łańcuch robi kuku wariatorowi ( u mnie do wymiany po 140 tys km - pościerane ząbki na kółkach i ogólny luz - koszt z wałkiem 3 tys plus robota)...w ea 888 gen 3 wariatory są....DWA
                                    Piszesz o zawleczce napinacza. Te zawleczke wyciąga się po montażu!!!. Jest to zabezpieczenie aby sprężyna nie wywaliła tłoka napinacza.
                                    Ostatnio edytowany przez prezes73; 39082.

                                    Komentarz

                                    • patryk23
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1105
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                      #19
                                      prezes73 tu chodzi o zabezpieczenie zeby napinacz napinał rozrząd jak nie ma wystarczającego ciśnienia oleju . takich objawów nie mam a po byłym FSI i wymianie lancucha jestem wyczulony na wszystkie inne odglosy z okolic rozrządu . Jaką specyfikacje oleju miałeś ? ( na zimę bedzie 0W40 jest jeszcze 0w30) i stan zawsze maximum max. Takie zboczenie po tamtym

                                      Komentarz

                                      • prezes73
                                        Rider
                                        • 2015
                                        • 522
                                        • Hyundai

                                        #20
                                        Widocznie o innym zabezpieczeniu myślałem ;-)
                                        Ostatnio edytowany przez prezes73; 39082.

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Nie ma co narzekac. Inni producenci maja tez problemy z rozrzadami.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • EŁ
                                            L&K
                                            • 2004
                                            • 1168
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez prezes73 Zobacz wpis

                                            Piszesz o zawleczce napinacza. Te zawleczke wyciąga się po montażu!!!. Jest to zabezpieczenie aby sprężyna nie wywaliła tłoka napinacza.
                                            nie ta zawleczka

                                            Komentarz

                                            • oolsztyniak
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 6647
                                              • Superb II combi (3T5)
                                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                              a niby łańcuch jest bezpieczniejszym rozrządem.......j
                                              był, już od jakiegoś czasu nie jest.
                                              niestety wielu ludzi nadal myśli, że jak łańcuch to na wieki wieków amen
                                              Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                              Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                              Komentarz

                                              Pracuję...