Witam, jak w temacie mam taki problem. Ogólnie samochód przy zapalaniu na zimnym silniku trochę się dławi, po zapaleniu 2-3 sekundy leci lekko niebieski dym. Na korku oleju już tworzy się "masło", natomiast płynu chłodniczego mam aż za dużo (wcześniej był na normalnym poziomie). Sprawdzałem testerem na obecność CO2 w zbiorniczku płynu chłodniczego- test nie wykazał dwutlenku węgla. Więc teoretycznie uszczelka pod głowicą sprawna. Miał ktoś podobne objawy? Ewentualnie może to być pęknięta głowica (czego najbardziej się boje)?
Z góry dzięki za pomoc
Z góry dzięki za pomoc

Po rozebraniu było przerwanie na uszczelce między kanałem wodnym, ale o uszczelce nie myśl jak padła to będzie jeszcze więcej objawów
No właśnie kilkusekundowe dymienie na niebiesko przy rozruchu po dłuższym postoju, dosyć ciężki rozruch i więcej płynu niż powinno być troche mnie niepokoi (aczkolwiek jest przeźroczysty, gdyby sie olej dostawał kolor byłby inny), tym bardziej zważając na opinie o silniku BKD i trwałości głowicy. Co do korka to w zeszłym roku wymieniłem, stary był nieszczelny i było słychać syczące powietrze. Teraz jest ok, więc korek na pewno jest sprawny.
Komentarz