Mocne dymienie 1.9 TDI bxe O2FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • przemyslaw2
    Classic
    • 2018
    • 17
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Mocne dymienie 1.9 TDI bxe O2FL

    Witam od pewnego czasu borykam się z chmurą białego dymu .Nie ważne czy silnik ciepły czy zimny , kopci jak szalony .Zostawiłem samochód u mechanika , stwierdził że turbina się kończy więc słuchając rad mechanika oddałem turbo do regeneracji .Dziś dzwoni do mnie że samochód gotowy . Z bananem na twarzy i wypchanym portfelem idę do niego , co się okazuje skoda jak kopciła tak kopci .Nie ma pojęcia co może być a czasu nie ma żeby rozbierać silnik . Zdenerwowany sytuacją postanowiłem trochę przepędzić samochód .Jadąc 160-170 km/h około 4 km samochód przestał kopcić ale po ponownym uruchomieniu silnika jest nadal to samo . Błędy żadne nie wyskakują ( jedynie 3 świece do wymiany ,ale czy to wina świec ? ) Reasumując wydałem 800 zł a problem nadal jest ( w sumie to połowa problemu bo po regeneracji turbina przynajmniej nie odcina ) a mi wstyd zostawiać za sobą chmury dymu .Może ma ktoś jakieś pomysły co może się dziać ?
  • dieselinside1900
    Ambiente
    • 2017
    • 228
    • Ford
    • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Obstawiam pompowtryski, ewentualnie problemy z wałkiem lub hydraulicznymi popychaczami, gdzie w skrajnych przypadkach pojawiają się w nich dziury od przetarcia. Świece żarowe nie mają nic do tego, nie przy takich temperaturach jakie są obecnie.
    Ostatnio edytowany przez dieselinside1900; 43793.
    Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

    Komentarz

    • dudix83
      Drive
      • 2015
      • 40

      #3
      Zamieszczone przez przemyslaw2 Zobacz wpis
      Witam od pewnego czasu borykam się z chmurą białego dymu .Nie ważne czy silnik ciepły czy zimny , kopci jak szalony .Zostawiłem samochód u mechanika , stwierdził że turbina się kończy więc słuchając rad mechanika oddałem turbo do regeneracji .Dziś dzwoni do mnie że samochód gotowy . Z bananem na twarzy i wypchanym portfelem idę do niego , co się okazuje skoda jak kopciła tak kopci .Nie ma pojęcia co może być a czasu nie ma żeby rozbierać silnik . Zdenerwowany sytuacją postanowiłem trochę przepędzić samochód .Jadąc 160-170 km/h około 4 km samochód przestał kopcić ale po ponownym uruchomieniu silnika jest nadal to samo . Błędy żadne nie wyskakują ( jedynie 3 świece do wymiany ,ale czy to wina świec ? ) Reasumując wydałem 800 zł a problem nadal jest ( w sumie to połowa problemu bo po regeneracji turbina przynajmniej nie odcina ) a mi wstyd zostawiać za sobą chmury dymu .Może ma ktoś jakieś pomysły co może się dziać ?
      plyn chlodniczy nie znika czasem ?
      pozdrawiam
      dudi

      Komentarz

      • przemyslaw2
        Classic
        • 2018
        • 17
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Zamieszczone przez dudix83 Zobacz wpis

        plyn chlodniczy nie znika czasem ?
        Nie zauważyłem żeby znikał .Ale domowym sposobem zobaczę czy to nie uszczelka , zamówiłem tester szczelności .

        Komentarz

        • marcingrychtol
          Classic
          • 2018
          • 4
          • Octavia I combi (1U5)
          • AQY 2.0 MPI 115 KM

          #5
          BXE, to nie jest ten z wadliwymi panewkami przypadkiem?

          Tzn. panewki korbowodu raczej nie mają znaczenia w tym temacie, tak mi się po prostu przypomniało Mieliśmy to w służbowym Touranie - same złe wspomnienia.

          Komentarz

          • przemyslaw2
            Classic
            • 2018
            • 17
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez marcingrychtol Zobacz wpis
            BXE, to nie jest ten z wadliwymi panewkami przypadkiem?

            Tzn. panewki korbowodu raczej nie mają znaczenia w tym temacie, tak mi się po prostu przypomniało Mieliśmy to w służbowym Touranie - same złe wspomnienia.
            To jest dokładnie ten niby wadliwy motor . Krążą pogłoski że od 2009 było to już poprawione :P

            Komentarz

            • przemyslaw2
              Classic
              • 2018
              • 17
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Może już po fakcie ale wadliwa okazała się być pompa oleju która dawała zbyt duże ciśnienie ( oraz zapchana pokrywa zaworów ) .Po wymianie wszystko wróciło do normy

              Komentarz

              • kylo125
                L&K
                • 2009
                • 1010
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Może i po jakimś czasie, ale dobrze że napisałeś. Może komuś ta informacja się przyda.

                Komentarz

                Pracuję...