Czy to drążek skrętny?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jakbli
    Drive
    • 2018
    • 44
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Czy to drążek skrętny?

    Jeśli tak czy uszkodzona osłona i dostający się brud, może powodować trzaski przy skręcaniu? Dzięki
    Załączone pliki
  • Przemek_i
    RS
    • 2012
    • 3237
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Jak jest pionowo to będzie łącznik stabilizatora.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz

    • jakbli
      Drive
      • 2018
      • 44
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      Masz rację to ten w pionie czyli drążek stabilizatora. Nadal to może być przyczyną?

      Komentarz

      • Przemek_i
        RS
        • 2012
        • 3237
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Tak.
        Wymień i stukanie i trzeszczenie przejdą Twojej Skodzinie

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz

        • jakbli
          Drive
          • 2018
          • 44
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          #5
          Oby. Według VIN znalazłem, że to 1K0411315K

          Komentarz

          • Przemek_i
            RS
            • 2012
            • 3237
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AKL 1.6 MPI 101 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Miałem to samo ostatnio.
            ok 50 pln za zamiennik. Wymieniłem oba i cisza.
            Powodzenia.

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz

            • jakbli
              Drive
              • 2018
              • 44
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              #7
              Kupiłem 2 x Delphi za £24

              Komentarz

              • Przemek_i
                RS
                • 2012
                • 3237
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez jakbli Zobacz wpis
                Kupiłem 2 x Delphi za £24
                to proszę :-)

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz

                • jakbli
                  Drive
                  • 2018
                  • 44
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  #9
                  Banalnie w porównaniu z wymianą tarcz i klocków kolejna stówka w kieszeni

                  Komentarz

                  • Przemek_i
                    RS
                    • 2012
                    • 3237
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez jakbli Zobacz wpis
                    Banalnie w porównaniu z wymianą tarcz i klocków kolejna stówka w kieszeni
                    Dokładnie.
                    A ja znalazłem film po odebraniu auta

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz

                    • jakbli
                      Drive
                      • 2018
                      • 44
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      #11
                      Zastanawiam się tylko czemu oni nigdy nie czyszczą powierzchni przed założeniem nowych elementów

                      Komentarz

                      • Przemek_i
                        RS
                        • 2012
                        • 3237
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez jakbli Zobacz wpis
                        Zastanawiam się tylko czemu oni nigdy nie czyszczą powierzchni przed założeniem nowych elementów
                        Bo następny klient czeka

                        ...Moje Cappuccino MPi...

                        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                        Komentarz

                        • jakbli
                          Drive
                          • 2018
                          • 44
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          #13
                          Zabrałem się za to wczoraj, niestety myślałem że tylko rdza mnie zatrzyma ale fabrycznie śruba ma inny insert niż nowa co kupiłem. Nowa to torx T5 i nakrętka 19 a fabrycznie jest torx M12 taka gesta gwiazdka i nakrętka 18. Nawet w pracy takiej nie mieli i musiałem zamówić.
                          Załączone pliki

                          Komentarz


                          • #14
                            Ta "gęsta gwiazdka" to zwykle jest SPLINE.



                            A u mnie po wymianie prawego tylnego łącznika (diagnoza wyłącznie na ucho) nic się z pukaniem nie zmieniło. No to zamówiłem przedni. Ale w międzyczasie wyjąłem klucz do kół i podnośnik z bagażnika (bo fabrycznych nie używam) i pukania brak. Takim "mądry".
                            Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.

                            Komentarz

                            • jakbli
                              Drive
                              • 2018
                              • 44
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              #15
                              Oby tylko rozmiar się zgadzał. Boję sie tylko, że będzie za miękki i się rozwali. Mam gdzie hartować więc chyba wpierw przejdzie przez piece. Teraz po spline znalazlem więcej jak mówisz .

                              Komentarz


                              • #16
                                Draper za miękki? To przecież świetna jakość.

                                Komentarz

                                • jakbli
                                  Drive
                                  • 2018
                                  • 44
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  #17
                                  No tani jest

                                  Komentarz

                                  • jakbli
                                    Drive
                                    • 2018
                                    • 44
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    #18
                                    I tak chyba zły kupiłem. Spline ma ostre krawędzie a ten Draper bit ma zeszlifowane

                                    Komentarz

                                    • oolsztyniak
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 6647
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                      #19
                                      Po co to odkręcać? I tak prawdopodobnie śruba się obróci jeśli nie ma kontry z tyłu - a pewnie nie ma. Odetnij tą śrubę flexą.
                                      To jest na sworzniu kulowym, który w 98% przypadków obraca się przy próbie odkręcenia.
                                      Jeśli nie ma z tyłu kontry pod klucz płaski 17 czy 19 czy w podobnym rozmiarze to i tak czeka Cię cięcie.
                                      Flexa w dłoń i jazda.
                                      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Ale jaka kontra z tyłu? Przecież kontrą jest sama śruba, a odkręca się sześciokątną nakrętkę.

                                        Chyba nigdy nie widziałeś łącznika. ;-)
                                        Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.

                                        Komentarz

                                        • jakbli
                                          Drive
                                          • 2018
                                          • 44
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          #21
                                          Dolnego łatwo uciąć bo płaszczyzna jest prostopadle do nas od strony sworznia. Przy cieciu u góry bym zniszczył za bardzo mocowanie do amortyzatora. Poczekam na bity

                                          Komentarz

                                          • oolsztyniak
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 6647
                                            • Superb II combi (3T5)
                                            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                                            Przecież kontrą jest sama śruba, a odkręca się sześciokątną nakrętkę.
                                            Ty trzeźwy jesteś? Nakrętka zapieka się na gwincie sworznia kulowego i obraca wewnątrz łącznika - cały sworzeń kulowy włącznie z nakrętką się obraca
                                            Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                                            Chyba nigdy nie widziałeś łącznika. ;-)
                                            dobrze, że chociaż zdajesz sobie sprawę z tego, że nigdy łącznika nie widziałeś.

                                            1. nakrętka, która zapieka się w 9 na 10 przypadków
                                            2. brak kontry (w niektórych łącznikach jest właśnie po to aby w przypadku zapiekającej się nakrętki można było ją odkręcić)
                                            3. sworzeń kulowy, który w przypadku zapieczenia się nakrętki 1 obraca się uniemożliwiając odkręcenie w przypadku braku kontry.
                                            image_46735.jpg
                                            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Widziałem, w łapie trzymałem i wymieniałem własnołapnie. Wprawdzie tylko 2 razy, ale akurat oba te razy to był przypadek niezapieczonych nakrętek (po przebiegu około 110 000 km - oczywiście, wcześniej podlewałem tam czymś typu wd-40). Przypominam, ze piszemy o łączniku ze zdjęcia, który ma kontrę na końcu samej śruby, do której kolega chce dokupić pasujący bit.



                                              Uparłeś się na ten sworzeń kulowy, a w oryginalnym rozwiązaniu (albo w łącznikach lemforder) nie ma on znaczenia, bo oddzielić chcemy śrubę od nakrętki. Moim zdaniem, taka konstrukcja jest lepsza, bo jest mniej płaszczyzn do zapiekania się.
                                              Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.

                                              Komentarz

                                              • jakbli
                                                Drive
                                                • 2018
                                                • 44
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                #24
                                                Podsumowujac, kontra jest w śrubie zarówno w fabrycznym elemencie jak i zamienniku tylko w innej formie

                                                Komentarz

                                                • oolsztyniak
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 6647
                                                  • Superb II combi (3T5)
                                                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                                  #25
                                                  Oby się nie obróciła
                                                  Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                                  Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...