Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pierścienie 1.6 MPI bse

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pierścienie 1.6 MPI bse

    Witam

    Planuje remont silnika 1.6 mpi BSE w swojej skodzie octavi (2012) powodem remontu jest duży ubytek oleju, dostałem propozycje od pewnego warsztatu, ich zdaniem obecne aktualnie pierścienie (3 częściowe) są po prostu kiepskie i zawsze były z nimi problemy, zaproponowali Oni wymianę na pierścienie z 1.9 tdi (2 częściowe) warsztat oświadcza, że już nie raz tak robił i nigdy ni było problemów. Mógłby się ktoś do tego odnieść? Pytam gdyż inny warsztat również zaproponował remont a co do pierścieni 2 częściowych to ich opinią jest "Pierścienie dwu częściowe są grubsze i trzeba uszkodzić tłok aby go wmontować po drugie dają większy opór na ściankach więc mocy mniej a paliwa więcej po remoncie" Dziękuję za poświęcony mi czas.

    Pozdrawiam Adam

  • #2
    A ile tego oleju i jakiego ci zjada i w jakim zakresie obrotów glównie jeździsz ?

    Komentarz


    • #3
      Po mieście mniej po trasie więcej. Liqui Moly 5w30, 2 litry na 5000km staram się nie przekraczać 4100obr prędkość okołolo 140km/h , gdyby spalało olej to silnik byłby suchy a widać ewidentnie że jest wyciek bo silnik cały spocony w oleju

      Komentarz


      • #4
        To jak masz wyciek to po diabła chcesz wymieniać pierścienie ? Sprawdzić skąd cieknie , wyciek załatać , wlać inny olej bo 5w30 jest dobry na zimę a nie na lato i wtedy sprawdzić ubytki . Warto wcześniej pomierzyć kompresję . Jaki przebieg ma to auto ?

        Komentarz


        • #5
          Przy 2 l na 1000 km jakby spalał olej to musi dymić na niebiesko chociaż na zimnym. Sprawdź wycieki karton pod silnik i zostaw na 30 min na wolnych obrotach .

          Komentarz


          • #6
            No dokładnie jak wyciek to szukać gdzie ten wyciek jest, a jak znika i nie ma oleju to poprostu go pali. Zalej sobie 5w40, sprawdź kompresję i dopiero myśl co jest nie tak i naprawiaj.

            Komentarz


            • #7
              W silnikach od VAG 1,4 1,6 8V często kompresja jest a olej ucieka przez pierścienie bo zużycie 1 mm dla pierścieni kompresyjnych to nie problem a dla olejowego to zużycie krytyczne (tłok wchodzi w cylinder bez ściskania pierścieni olejowych przy takim wyrobieniu). Tak że pomiar kompresji może być złudny.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Wolga85 Zobacz wpis
                W silnikach od VAG 1,4 1,6 8V często kompresja jest a olej ucieka przez pierścienie bo zużycie 1 mm dla pierścieni kompresyjnych to nie problem a dla olejowego to zużycie krytyczne (tłok wchodzi w cylinder bez ściskania pierścieni olejowych przy takim wyrobieniu). Tak że pomiar kompresji może być złudny.



                też mi się tak wydaje. Najpierw naprawa wycieku. inny olej.

                Jaki przebieg auta? Ma LPG??

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz


                • #9
                  Tak czy owak 0.4 l/1000 km przy widocznych wyciekach , olej 5w30 plus dość agresywna jazda na trasie to takie ubytki mogą być ....jak silnik już nie młody . Tak jak wyżej , ustalić źródło wycieków i zmienić olej i zobaczyć jakie będzie zużycie .

                  Komentarz


                  • #10
                    No to jak wycieku nie ma a kompresja jest dobra to wymiana pierscionkow olejowych i powinno byc calkiem fajnie i taniej niz wyjazd wszystkich pierscieni.

                    Komentarz


                    • #11
                      Mój 1.6 BSE to w ogóle jest fajny, w mieście nic nie bierze, albo turbo mało, ale na autostradzie to mu się włącza takie żłopanie, że pewnie jakby to policzył to 0,5-0,7l na 1000 km będzie mało ;p na niebiesko nie kopci, więc na razie dolewam po trasie i jeżdżę ;p leje 5w30 ravenola vmp, auto już 212 tys na lpg więc nawet mnie to nie dziwi ;p powoli myślę sobie o remoncie, ale musiałbym najpierw znaleźć porządnego mechaniora w Gdańsku ;p

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Odlewnik Zobacz wpis
                        Po mieście mniej po trasie więcej. Liqui Moly 5w30, 2 litry na 5000km staram się nie przekraczać 4100obr prędkość okołolo 140km/h , gdyby spalało olej to silnik byłby suchy a widać ewidentnie że jest wyciek bo silnik cały spocony w oleju
                        Pojechałeś po bandzie z wymianą pierścieni jak Ci cieknie z silnika. Ten silnik lubi olej jak się go " kręci". Jazda z wyższymi prędkościami temu sprzyja. Napraw ten wyciek. Zmień oliwę na 5w40 lub 5w50 jak dużo jedziesz w trasie i z wyższymi prędkościami. A jak nadal będzie Ci ubywać to znajdź dobry warsztat i ... remontuj.

                        Komentarz


                        • #13
                          Myślę, że zużycie przy wycieku i jeździe 4000 rpm jest w normie zrobić wyciek, zalać inny olej i "jeździć, obserwować" jak to mawiają.

                          Wołga, ja miałem w e90 2.5 zużycie 1litr/300 km przed remontem, i wcale nie kopcił na niebiesko na zimnym, tylko trochę na maksymalnych obrotach kopcił na czarno po płukaniu silnika AR. Ale może inna specyfika silnika. Na zimnym kopcenie to uszczelniacze zaworów stare powodują kopcenie.

                          Na marginesie pierścienie od 1.9 tdi do 1.6 mpi, pierwsze słyszę szczerze mówiąć może mechanik chce Cię "wyczesać" z piniądza poprostu, bo jak można remontować coś, co ma wycieki nie zrobione.

                          Komentarz


                          • #14
                            Nie oszukujmy się to nie jest silnik i skrzynia biegów na autostrady poprostu i trzymanie takich obrotów. Większość silników waląc takimi obrotami długo pochłonie olej.
                            Jakbyście jeździli tym do 120, to by nie paliło tyle oleju

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                              Jakbyście jeździli tym do 120, to by nie paliło tyle oleju
                              i to mi się podoba

                              ...Moje Cappuccino MPi...

                              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                              Komentarz


                              • #16
                                Przemek, pomijam sprawę bezpieczeństwa, bo piszemy o warunkach autostradowych. Bardziej chodzi o kwestię krótkiej skrzyni w 1.6 mpi i wysokich obrotów przy wyższych prędkościach, które powodują spalanie oleju.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Widzę ładna dyskusja się wywołała. Więc po kolei. Jak auto stoi i miesiąc to nic nie cieknie samo. Chodzi o to że się poci ewidentnie, choć bardziej to widać po trasach. Kompresja w porządku. Był na diagnozie i właśnie ktoś kto powinien się na tym znać powiedział że pierścienie a konkretnie olejowe mają problem w tym silniku. Co do zmiany oleju to właśnie to jest zmiana bo od nowości jeździł na zalecanym castrolu 5w30, auto ma LPG od nowości przebieg spory, 256 tys. Teraz do istoty tematu. Robię 30-40 tys rocznie. Nie chcę więc poza wymianą co około 15 tys dolewać 6 litrów oleju bo to się nią kalkuluje. ( Za moly płaciłem 240 za bańkę). Są 2 warsztaty które chcą się podjąć naprawy problemu. Sęk w tym że o odmiennych opiniach. Oba wyceniają pełna regeneracje silnika na około 3000zl ( uważam że jest to ok cena i przy tym przebiegu może się jak najbardziej przydać) problem jest w tym, że oba warsztaty mają inną opinie a ja jedynym czego chce to dobra mojego samochodu. Jeśli założę orginalne pierścienie to problem może powrócić już po 2 latach. Z kolei jeśli założę te 2 częściowe o których wspominałem ( warsztat twierdzi, że zrobił już nie jeden taki silnik i po 150tys silnik jest suchy, czego nie można powiedzieć o moim) do tego daje rok pełnej gwarancji bez limitu km. Tu wchodzi tylko obawa czy auto naprawdę nie straci mocy i nie zadziała to na niekorzyść w przyszłości jak twierdzi drugi warsztat. Szukam kogoś kto pomoże mi rozwiać wątpliwości.


                                  @edit
                                  Dodam na zakończenie, że oba warsztaty zajmują się tylko remontami silników i mają dobre opinie.
                                  Ostatnio edytowany przez Odlewnik; 48995.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ogólnie też słyszałem o dawaniu pierscieni dwuczesciowych, o uszkadzaniu tłoka pierwsze słyszę. Policz sobie części mniej wiecej bo musisz dac nowy rozrzad planowanie glowicy itd
                                    osiak_89 pojedz na spota i pogadaj z krzynolem albo ogonem, ja mogę się spytać kumpla z Żukowa co mi naprawia ile by wziął za robotę Twojej Octavki

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez MixerGDA Zobacz wpis
                                      Policz sobie części mniej wiecej bo musisz dac nowy rozrzad planowanie glowicy itd
                                      tak jak wspomniałem 3000 (rozrząd , robocizna, olej) i to już maksymalna cena, ze wszystkim, moze być kilka stówek więcej jak trzeba będzie szlif robić choć prognozy są że nie będzie to konieczne, wydaje mi się że ta cena jest odpowiednia jak na pełną regenerację.

                                      A co do uszkodzenia tłoka to też pierwsze słyszę, dlatego też tu mnie przywiało bo może ktoś ma wiekszą wiedze na ten temat.
                                      Ostatnio edytowany przez Odlewnik; 48995.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Witam Odlewnik
                                        Jakie zdecydowałeś się założyć pierścienie do 1,6 bse
                                        Te dwuczęściowe czy oryginalne ?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez mkapi Zobacz wpis
                                          Jakie zdecydowałeś się założyć pierścienie do 1,6 bse
                                          Czy założyłeś jak w nowym filmiku na YT od BSF??

                                          ...Moje Cappuccino MPi...

                                          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Moja brała 1 litr na 1000 km.
                                            Robiłem wymianę pierścieni, założone zostały dwuczęściowe (jakiś zamiennik) bez ingerencji w tłoki. Przejechałem po wymianie około 20 tys.
                                            Aktualnie przebieg 210 tys. dolewam około 1 litr na 10 tys. na LPG, sporo trasy.

                                            Pozdrawiam

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez darnow6839 Zobacz wpis
                                              dolewam około 1 litr na 10 tys. na LPG, sporo trasy.
                                              trasy to własnie powodują w tym silniku

                                              ...Moje Cappuccino MPi...

                                              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Pany a te pierścienie to się wycierają czy są zapiekane w tłokach??? Może ktoś bawił się naftą w odmaczanie pierścieni? Zabieg wiadomo przed wymianą oleju.
                                                Znajomemu w volvo 2.4 r5 brało olej jak wściekłe, kilka razy kapał naftą po 10 ml do garów i nagle taram.. 15tyś km bez dolewania oleju

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Czy te pierścienie są właściwe i dają nadzieję na likwidacją problemu brania oleju ?
                                                  Link

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X