Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Silnik gaśnie w trakcie jazdy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Silnik gaśnie w trakcie jazdy

    Witam, ostatnimi czasy mam mały problem a mianowicie samochód samoczynnie gaśnie. (Octavia II Tour 1.6 MPI BSE 2012 LPG od nowości)
    Zawsze ma to miejsce gdy samochód jest odpalany po raz pierwszy danego dnia i na odcinku pierwszych 2-3 km.
    Dzieje się tak od tygodnia i każdego dnia mam powtórkę z rozrywki.. Na ogół wyglądało to tak, że dojeżdżałem do
    świateł, 1 wbita noga na sprzęgle. Popuszczam sprzęgło i nic się nie dzieje bo silnik zgasł. Żadnego szarpnięcia, nic.
    Problem pojawił się gdy wczoraj stało się to podczas jazdy (jeżdżę z 6 miesięcznym synkiem i już zadziałała wyobraźnia,
    że stanie się tak na ekspresie, zablokuje układ kierowniczy i się rozbiję..) Podpięty pod komputer nie pokazuje żadnego\
    błędu. Okres wakacyjny i ten mechanik coś tam gdyba, ale może bardziej na to spojrzeć po 1 sierpnia bo na wczasy jedzie.
    (jak 90% mechaników w mojej okolicy) jedyna zmienna w całym wydarzeniu powstała dziś. Przejechałem 2 km, zaczęło
    trząść kierownicą jak w starym kamazie, zapalił się check i ASR. Manualnie wyłączyłem ASR, check zniknął ale ASR sie
    dalej palił, wibracje zmalały ale nie do końca no i czułem duży brak mocy, zjechałem na pobocze, poczekałem 20 minut.
    Wszystko zaczęło działąć jak należy. Wizyta u mechanika, stwierdził po błędzie (niestety nie wiem jakim ale jakiś z tym checkiem wyskoczył),
    że to na 90% zgnita wiązka i że może zrobić ale za 2 tygodnie.. Moje pytania w całej sprawie. Czy te dwie usterki mają ze sobą coś wspólnego
    czy po prostu jak się psuje to wszystko na raz. Ktoś mi zasugerował, że to może być czujnik położenia wału ale czy tak będzie
    to nie wiem. Czy ktoś zetknął się z podobnym problemem? Dodam na koniec, że dziś znowu był podpinany i wskazał
    nie do końca poprawny odczyt obrotów na biegu jałowym i niepoprawne wartości na jednej sondzie.
    Ostatnio edytowany przez Odlewnik; 48995.

  • #2
    Pytanie jaki to był błąd, wywalenie check jest o tyle o ile dobre, że pokaże gdzie szukać przyczyny.
    Zamieszczone przez Odlewnik Zobacz wpis
    (jeżdżę z 6 miesięcznym synkiem i już zadziałała wyobraźnia,
    że stanie się tak na ekspresie, zablokuje układ kierowniczy i się rozbiję..)
    nie zablokuje się, nawet w takiej sytuacji nie wyłączy Ci wspomagania.
    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

    Komentarz


    • #3
      Nie napisałeś, czy problem masz na gazie czy na benzynie. Jeśli na lpg, to w pierwszej kolejności sprawdziłbym jak zgaśnie, czy nie masz zamarznietego/ oszronionego parownika od gazu pod maską. Możliwe, że zimny silnik nie nagrzewa to wystarczająco i stąd kłopoty.
      OCTAVIA '01

      Komentarz


      • #4
        Odlewnik uzupełnij profil będzie wiadomo skąd jesteś , diagnostyka to podpięcie obu układów zasilania po interfejsy i odczytanie błędów . Jeżeli jakiś układ niedomaga a w szczególności LPG sterownik gazowy powinien zapisać błędy . Wskazania sondy będą różne przy złym dawkowaniu paliwa LPG i to może mylić , dla tego tak ważna jest diagnostyka i odczyt parametrów w czasie rzeczywistym .
        By wyeliminować problem benzynowy idź do zbiornika LPG w kole i odkręć te dwie śrubki od tego dekla zdejmij pokrywkę i znajdź ręczny zaworek do zakręcenia gazu w butli i zakręć go, uruchom pojazd niech się przełączy na gaz i odczekaj aż wypali się cały gaz z instalacji i wtedy auto automatycznie przełączy się na benzynę , potwierdź tą operację na centralce by wyłączyć piszczenie ( tak jak byś wypalił cały gaz z butli ) . Kontrolka na centralce będzie palić się na żółto .
        To jest procedura pełnego odizolowania LPG od układu benzynowego . Pojeździj na benzynie i sprawdź czy coś się dziej , czy auto normalnie jeździ . Jeżeli tak to winny jest układ zasilania LPG i należy tam szukać problemu . A jeżeli objawy występują na benzynie to masz wyeliminowany układ LPG i problemu należy szukać w układzie benzynowym .
        By powrócić do stanu pierwotnego należy odkręcić ręcznie ten sam zawór na butli i ponownie przełączyć centralkę LPG do pracy na gazie .
        Daj znać co się dzieje . I nie obawiaj się takiej operacji nic nie popsujesz ani nie uszkodzisz a sam zdiagnozujesz gdzie masz problem .

        Trochę nie chce mi się wierzyć w opowieść mechanika o zgnitej wiązce w aucie 7 letnim , chyba że w okolicy masz zwierzaczki co lubią wchodzić pod maskę to prędzej .
        Ostatnio edytowany przez Wojtenio; 23729.

        Komentarz


        • #5
          Profil uzupełniony

          Zamieszczone przez Wojtenio Zobacz wpis
          Trochę nie chce mi się wierzyć w opowieść mechanika o zgnitej wiązce w aucie 7 letnim , chyba że w okolicy masz zwierzaczki co lubią wchodzić pod maskę to prędzej .
          No niestety taką informacje dostałem a zwierzaczków nie ma w okolicy.


          W sumie patrząc na to co piszecie i to co się dzieje w aucie, bardzo możliwe, że silnik gaśnie w momencie przełączenia na gaz bo mniej wiecej po takim czasie ma odpowiednią temperature. Muszę to zaobserwować. Ogólnie to po tym pierwszym zgaśnięciu wszystko już śmiga. Zarówno na benzynie jak i na gazie. Dziś żona zasugerowała mi, że auto nie ma już tyle mocy co zawsze. Spróbuje w weekend zrobić to co zasugerował Wojtenio


          Komentarz


          • #6
            Gaz od nowości ..... z tego co pamiętam to już spory przebieg miało to auto . Jakiś temacik z braniem oleju pamiętam . Jeśli nic wcześniej nie było wymieniane to zapewne zawalony reduktor i prawie na pewno lejące wtryski LPG . Co to za instalacja ? Najlepiej kup sobie prosty tester diagnostyczny . Przynajmniej będzie wiadomo jakie błędy wywala . Prawie na pewno problem jest z LPG . Zrób jak radził kolega wyżej . Z tym że ja bym jeszcze zresetował korekty bo mogą być rozjechane przez LPG .

            Komentarz


            • #7
              Przebieg 258 tys aktualnie. Wtryski LPG nowe przy 178 tys. ( Żywotność takowych to podobno 120 tys) serwisowany na bieżąco. Przez ostatnie 38 tys nie psuło się nic tylko tracił olej jak kolega wyżej wspomniał, ale remont na październik zaplanowany. O instalacje dbam. W czerwcu był serwis gazu z wymianą filtra i przewodów. Przy regulacji wyszło wszystko super i nie wymagało żadnych zmian. Instalacja lendi renzo. Znajomy zaoferował się że mi sprawdzi samochód w niedzielę. Podpiął to teraz i traci zapłon na 2 cylindrze. Będa w niedzielę sprawdzane świece, przewody i cewka. Zobaczymy co wyjdzie. Na środę umówiony gazownik i ma sprawdzić cała instalację ale to jeśli nie pomoże niedzielna wizyta.

              Komentarz


              • #8
                Poklejone albo walnięty wtrysk . Obecne medy LR niestety długo nie wytrzymują . 80 tys to akurat czyszczenie lub wymiana . Reduktor na pewno jest zagnojony . Gaz jest mocno zanieczyszczony i nawet okresowe wymiany filtrów niewiele pomagają . Też mam Landi Renzo . Jak po 50 tys rozebrałem reduktor to za głowę się złapałem . A u Ciebie 258 tys ... Zostaw cewkę i przewody w spokoju . Zacznij od serwisu LPG . Traci zapłon bo wtrysk się klei i albo przelewa albo czasowo nie podaje .

                Komentarz


                • #9
                  Podłącz się pod komputer i odczytaj wartości pomiarowe z grupy 032 . Będzie wiadomo czy przelewa .

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X