Jak oddzielić listwę paliwową od kolektora dolotowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • smajler
    Rider
    • 2017
    • 658
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Jak oddzielić listwę paliwową od kolektora dolotowego

    Witam, chciałbym zmienić uszczelki kolektora ale mam pytanie jak rozdzielić listwę paliwową aby wtryski pozostały nie ruszane, tylko wypiąć wtyczki i rozdzielić od części listwy abym finalnie mógł położyć kolektor na bok silnika i wszystko dokładnie poczyścić. Wiem, że spinki zaznaczone kolorem zielonym trzymają elektrykę, lecz na filmach widziałem, że coś robią z tymi spinkami/bolcami na czerwono. Czy to jest jedno razowe czy jak? Wiem, że dodatkowo trzeba zdjąć wąż paliwa po lawej stronie.
    Nie znalazłem żadnego filmu na yt, w którym krok po kroku pokazują jak to demontować, a wiem, że wtryski są na uszczelkach i nie chce ich ruszać.
    Załączone pliki
  • Andrzej.P
    RS
    • 2011
    • 1516
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Ja zdemontowałem tylko wiązkę, wąż od paliwa nie był rozpinany.


    Te bolce (na czerwono) wypchnąłem i tyle. Potem przy montazu ponownie je wcisnąłem.
    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

    Komentarz

    • smajler
      Rider
      • 2017
      • 658
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Andrzej.P wtedy nie musiałeś demontować wtrysków tylko trzeba było odpiąć od nich zasilanie i cały kolektor mogłeś przekręcić w lewo na przewodzie paliwowym? A elektryka poszła sobie w prawo, a później wróciła przy wciskaniu bolców? Te spinki zielone w ogóle ruszałeś?

      Komentarz

      • Andrzej.P
        RS
        • 2011
        • 1516
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        o2_wiazka.jpgo2_kolektor.jpg
        Znalazłem jeszcze kilka zdjęć z tej roboty - zbyt dużej fotorelacji nie robiłem, ale coś jest.

        Całe korytka z wiązką na prawo, kolektor na lewo i jest świetny dostęp; można czyścić, zmieniać uszczelki, świece, WNy.
        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

        Komentarz

        • smajler
          Rider
          • 2017
          • 658
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Andrzej.P o to mi chodziło, wtryski benzynowe nie ruszone tylko odpięta sama wtyczka, kolektor dostępny do czyszczenia. Super dzieki

          Komentarz

          • Andrzej.P
            RS
            • 2011
            • 1516
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Spoko, dobrze, że miałem te zdjęcia - nie zawsze chce się przerywać robotę, aby cyknąć zdjęcie

            Powodzenia w pracach przy aucie!
            Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
            FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

            Komentarz

            • smajler
              Rider
              • 2017
              • 658
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Andrzej.P w tamtym roku świece, kable, uszczelki, cewke zmieniałem lecz tak idealnie jak ty nie zdemontowałem. Z początku było wszystko ok ale teraz i jak było zimno to wypadajæ zapłony i nie wiem gdzie problem, więc popatrze na świece czy może jednak jaka nieszczelność, czy cewka ngk może zła czy może kable ngk coś nie tak, będę szukać...

              Komentarz

              • Przemek_i
                RS
                • 2012
                • 3237
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Widzę że się będziesz brał za robotę

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz

                Pracuję...