W tym momencie mam 8500 przebiegu, auto ma rok czasu. I od mniej więcej 2tygodni zauważam również te charakterystyczne skrzypienie...Czas na wizytę w ASO na Obornickiej na gwarancji...
Skrzypienie w zawieszeniu OIIFL
Zwiń
X
-
Problem skrzpienia zaiwszenia podczas przejezdzan ia przez progi zauważyli takze niemieccy uzytkownicy i poświęcili temu watek http://www.octavia-forum.de/forum/vi...43381&start=15 na razie nie ma tam jednoznacznego rozwiązania ale jest to sprawa o skali miedzynarodowej i wymaga powolania komisji sledczej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kris75Problem skrzpienia zaiwszenia podczas przejezdzan ia przez progi zauważyli takze niemieccy uzytkownicy i poświęcili temu watek http://www.octavia-forum....=43381&start=15 na razie nie ma tam jednoznacznego rozwiązania ale jest to sprawa o skali miedzynarodowej i wymaga powolania komisji sledczej
Schemat jest tu:
151KM by masters tuning
Komentarz
-
-
No własnie, ale tam jeden z użytkowników zauwazył, że problem może leżeć w zużyciu tzw. silentbloków wahacza o nr 1K0407182
Schemat jest tu:
http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=409141[/quote]
..... to właśnie mi wymienili na gwarancji i jak na razie chyba jest OK
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez machuCzas na wizytę w ASO na Obornickiej na gwarancji...
W sumie dopiero dziś tu wyczytałem, że skrzypienie jest takim popularnym tematem, a myślałem, że to jedynie przypadłość mojego egzemplarzaU mnie zaczęło się dość niedawno - OIIFL 2010 r, przebieg 42kkm.
Pozdrowienia
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pawelkub11Zamieszczone przez machuCzas na wizytę w ASO na Obornickiej na gwarancji...
wizyta w ASO (Poznań, Obornicka) zakończyła się wymianą obu tuleji - na gwarancji (w ten sam dzień).Sprzedam czarnulkę...
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1000063
Komentarz
-
-
U mnie skrzypienie pojawiło sie jesienią przy przebiegu około 12 000 km. Teraz mam 16500 km. Wczoraj byłem na wymianie całego drążka stabilizatora. Po wymianie skrzypi dokładnie tak samo. Następnie na szybko rozebrano u mnie te tylne tuleje od przednich wahaczy ( po 3 śruby i można zdjąć z gumy ten metal ) wyczyszczono i nasmarowano. Skrzypienie zostało. Razem z kierownikiem serwisu wsiadłem do demonstracyjnej Octavii 1,6 TDI przebieg 4600 km i skrzypienie jest identyczne ale cichsze. Obiecano mo, że sie spytają w SAP-ie i nie zamknęli zlecenia.
Komentarz
-
-
Może to i amortyzatory ale trudno wyczuć. Kierownik serwisu nawet sam o tym wspomniał ale powiedział też, że jak amortyzator nie cieknie albo na ścieżce diagnostycznej ma prawidłowy wydruk to ich nie wymienią. Czekam na to co powiedzą w SAP. Z drugiej strony dziwne, że ta demonstracyjna Octavia też skrzypi. Według mnie to jakieś gumy.
Komentarz
-
-
Ceed1
No własnie, ale tam jeden z użytkowników zauwazył, że problem może leżeć w zużyciu tzw. silentbloków wahacza o nr 1K0407182
Schemat jest tu:
http://www.motor-talk.de/...=409141[/quote]
..... to właśnie mi wymienili na gwarancji i jak na razie chyba jest OK
Komentarz
-
-
U mnie jeszcze większa ciekawostka. Zgłosiłem się do ASO (Sunny, Obornicka w Poznaniu) i najpierw wymienione wahacze, ale Panowie stwierdzili, że nadal słyszą skrzypienie.
Byłem umówiony na wymianę górnych łożysk mocowania kolumn McPhersona (o ile się nie mylę - mogłem coś przekręcić, jednak okazało się, że skrzypiały jakieś wyrobione elementy ... mechanizmu wycieraczek ...
Po wymianie już nic nie skrzypi - oczywiście wszystko w ramach gwarancji.
Także polecam ten serwis
Pozdr.
Komentarz
-
-
Nie mam pojęcia jakie elementy - nie przekazano mi informacji o szczegółach, ale też specjalnie nie dochodziłem tej wiedzy, bo na razie jest OK
Być może skrzypienie było i z wahaczy i spod podszybia - specjalnie jakoś się nie wsłuchiwałem, aczkolwiek rzeczywiście czasem przy przejeżdzaniu powoli przez próg miałem na wrażenie, że to bardziej z deski rozdzielczej, niż z dołu - tj. z wahaczy... Dopiero na forum wyczytałem, że więcej osób ma z tym problem i że są to wahacze, więc pobiegłem do ASO, póki gwarancja się nie skończyła. A skoro zrobili jedno i drugie, to tylko pozostaje się cieszyć, że jest teraz cisza :wink:
Komentarz
-
-
Panowie, wydaje mi się, że i mnie dopadła ta przypadłość po ostatnich mrozach (przebieg ok. 10tys.).
W związku z tym mam pytanie - jak rozumiem problemem są tuleje metalowo-gumowe wahaczy przednich i trzeba je przesmarować lub wymienić, ewentualnie wymienić stabilizator - czy po wymianie tulejek trzeba ustawiać zbieżność? A po wymianie stabilizatora?
Komentarz
-
Komentarz