Dziwne zachowanie silnika i układu wspomagania hamulca zaraz po uruchamianiu silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • vitorio
    Classic
    • 2025
    • 36

    Dziwne zachowanie silnika i układu wspomagania hamulca zaraz po uruchamianiu silnika

    Nie zawsze, ale często podczas uruchamiania silnik pracuje nierówno, ma podwyższone obroty i równocześnie jest całkowity brak wspomagania hamulców. Po ustabilizowaniu się obrotów silnik pracuje równo a wspomaganie układu hamulcowego jest prawidłowe. Gdzie i w czym szukać przyczyny. O2FL 1.4 TSI CAXA rocznik 2011.
  • vitorio
    Classic
    • 2025
    • 36

    #2
    Co dalej, problem nie rozwiązany. Może tak ma być i to taki patent grupy VW. Wymieniłem uszczelki przepustnicy. Dalej to samo.W czym tkwi ta tajemnica?

    Komentarz

    • spacewalker
      Elegance
      • 2012
      • 961

      #3
      jak nie ma wspomagania hamulcy to pompa vacum bo tylko to wspomaga servo

      Komentarz

      • vitorio
        Classic
        • 2025
        • 36

        #4
        Nie ma pompy vacum. Bynajmniej ja nie znalazłem. Serwo jest podłączone do kolektora ssącego.
        Zamieszczone przez vitorio Zobacz wpis
        Nie zawsze, ale często podczas uruchamiania silnik pracuje nierówno, ma podwyższone obroty i równocześnie jest całkowity brak wspomagania hamulców. Po ustabilizowaniu się obrotów silnik pracuje równo a wspomaganie układu hamulcowego jest prawidłowe. Gdzie i w czym szukać przyczyny. O2FL 1.4 TSI CAXA rocznik 2011.
        Najlepiej byłoby gdyby ktoś z forumowiczów z takim samym silnikiem jak mój, był tak wspaniałomyślny i udostępnił by mi na spocie wgląd do osprzętu.
        Przebywam w rejonach Kielc lub Sosnowca.

        Tutaj jest kolektor ssący z przewodem do serwa. Kolektor ssący.jpg
        Ostatnio edytowany przez vitorio; 10007802.

        Komentarz

        • vitorio
          Classic
          • 2025
          • 36

          #5
          Do tego problemu doszedł jeszcze problem z brakiem wspomagania podczas jazdy z tempomatem. W czym szukać problemu? Do tej pory zdarzyło się to trzy razy. Zaskoczenie niezbyt miłe, ale przy nacisku z odpowiednią siłą jest możliwość zablokowania kół. Spotkałem podobny problem przy VOLVO, ale bez rozwiązania. Ale w tym Volvo jest inny system wspomagania a autor nie podaje więcej szczegółów. Podejrzewam, że lekarstwo znalazłbym w ElsaWin, ale nie mogę go uruchomić w różnych systemach Windows. Tyle co mogę mniemać w temacie, to cały problem skupia się w kolektorze ssącym w tej wersji silnikowej - 1.4 CAXA i ewentualnie w turbosprężarce. Ale to tylko moje dywagacje. Przekonam się jak to znajdę czas, miejsce i to wszystko zdemontuje na detale.

          Komentarz

          • vitorio
            Classic
            • 2025
            • 36

            #6
            W kolektorze dolotowym jest system próżniowy, więc co może tam być problemem.

            Komentarz

            Pracuję...