Zamieszczone przez hotrain
Odbój amortyzatora tylnego w O2
Zwiń
X
-
Odbój amortyzatora tylnego w O2
Tagi: Brak
-
-
Odbój amortyzatora tylnego w O2
Witajcie
Ostatnio myjąc moją O2 zauważyłem że odboje amortyzatorów (szczególnie ten z lewej strony) są w opłakanym stanie (popękana i odpadająca pianka). Prawdopodobnie powodem był śnieg i lód w nadkolach podczas obecnej zimy. Plastykowa osłona też się zsunęła z odbojów.
Najchętniej zaczekał bym z wymianą do wiosny. Proszę o opinię czy jazda z takimi odbojami jest szkodliwa dla samochodu/amortyzatorów? Czy należy wymieniać od razu osłonki?
Czy wymiana jest skomplikowana?
Pozdrawiam
-
-
Absolutnie nie czekaj z wymianą, bo jeśli osłona spadła z odboju, to zaraz będziesz miał wypiaskowany chrom na tłoczysku, a to migusiem zniszczy uszczelnienie i amortyzator pocieknie. A wtedy jest "after birds" i oprócz nowego kompletu osłon i odbojów będziesz miał do kupienia jeszcze amortyzatory...
Komentarz
-
-
odgrzewam kotlecik, bo...
w O2 występują dwa rodzaje amortyzatora tylnego. Pierwszy jest dla aut po 2006 roku i oznaczony jest 1K0 511 353 P, drugiego nie nr nie znam. Różnica między nimi jest taka, że w jednym podstawa odboju jest jajowata a w drugim okrągła i teraz pytanie jaki odbój będzie pasować do O2 2005 r ???"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Komentarz
-
-
Tak sobie wtrącę odnośnie tego odboju "z lewej strony"...
Metoda doraźna :wink: ;
Jeżeli osłona plastikowa spadła i leży na amortyzatorze i reszta odboju która trzyma sie u nasady amortyzatora jest w miarę ok ( czyli nie sypie się w palcach) to w prosty sposób można po zdjęciu koła wydłubać śrubokrętem ze środka plastiku urwany kawałek odboju (uwaga by nie zarysować tulei amor.) by następnie nasunąć na pozostałą część odboju uw plastikową osłone amortyzatora
W razie oporów możn prysnąć czymś odbój dla poślizgu :twisted: Odbój jest dość plastyczny i daje się wcisnąć bez większych problemów . Cała operacja to 5min + demontaż/montaż koła :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sziabaTak sobie wtrącę odnośnie tego odboju "z lewej strony"...
Metoda doraźna :wink: ;
Jeżeli osłona plastikowa spadła i leży na amortyzatorze i reszta odboju która trzyma sie u nasady amortyzatora jest w miarę ok ( czyli nie sypie się w palcach) to w prosty sposób można po zdjęciu koła wydłubać śrubokrętem ze środka plastiku urwany kawałek odboju (uwaga by nie zarysować tulei amor.) by następnie nasunąć na pozostałą część odboju uw plastikową osłone amortyzatora
W razie oporów możn prysnąć czymś odbój dla poślizgu :twisted: Odbój jest dość plastyczny i daje się wcisnąć bez większych problemów . Cała operacja to 5min + demontaż/montaż koła :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Gdybyś jednak zdecydował się kupić nowe odboje to nie zapomnij dokupić pierścieni aluminiowych pomiędzy odbojem a osłoną (nie pamiętam nr części). Sam ostatnio przerabiałem ten temat, kupiłem same odboje i okazało się, że pomiędzy odbojem a osłoną jest jeszcze taki pierścień (niedokładnie przestudiowałem ETKĘ). Niestety pierścień też był w kiepskim stanie, więc i jego należało wymienić. A co za tym idzie kolejne zamówienie i kolejne koszty transportu. Koszt niewielki, bo ok. 12 PLN za pierścień, więc warto zastanowić się, czy przy okazji kupna odbojów zakupić również pierścienie.
A od mechanika dowiedziałem się, że SACHS robi też takie odboje tylko że lekko zmodyfikowane. Modyfikacja polega na tym, że odbój "zawiera" już w sobie ten pierścień, także osłonę zakładasz na odbój bezpośrednio.
A wybór należy do Ciebie. Powodzenia!
Komentarz
-
-
przede wszystkim trzeba sprawdzić, który typ odbojów się posiada
stary typ to bałwanki i gnizdo amorka owalne!
w nowszym rozwiązaniu (>2007) jest okrągło->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
Komentarz