ostrożnie z tymi dwoma śrubami, ostatnio mi się jedna u 4techa ukręciła
Odbój amortyzatora tylnego w O2
Zwiń
X
-
->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
-
-
w O1 są w takim wsporniku przyspawane nakrętki od wewnątrz i jest trochę miejsca->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Witam.
Chciałem ostatnio przy okazji pobytu na spokojnym podwórku rodziców wymienić tylny odbojnik,bo zaczął kończyć żywot. Tutaj pojawił się problem. Dostęp do śruby mocującej amorek na dole jest ograniczony mocno sprężyną. W dodatku zaskoczył mnie rozmiar śruby, który prawdopodobnie wynosi 21(?). Moje autko to O2 1.8 TSI 2007r. Mam pytanie.: Jak dobrać się do mocowania amorka od dołu i jakim kluczem? Wygląda na to,że potrzeba trochę siły,aby ruszyć tę śrubę. Znalazłem fotkę w necie pokazującą to mocowanie. Dzięki z góry za poradę, jeżeli ktoś ma to za sobą. Pozdrawiam. Paweł
Komentarz
-
-
22 bodajże, odkręcasz ją kombinując aby wyszła pomiędzy zwojami sprężyny
ewentualnie odkręcasz górne mocowanie amorka, opuszczasz wahacz i wyciągasz sprężynę->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynol22 bodajże, odkręcasz ją kombinując aby wyszła pomiędzy zwojami sprężyny
ewentualnie odkręcasz górne mocowanie amorka, opuszczasz wahacz i wyciągasz sprężynę
Komentarz
-
-
Paweł 65, skorzystaj z tej porady: http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/56 , dla mnie była bardzo pomocna, pozdrawiam .Sytuacje w życiu się odwracają.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DagoPaweł 65, skorzystaj z tej porady: http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/56 , dla mnie była bardzo pomocna, pozdrawiam .
Komentarz
-
-
ewentualnie odkręcasz górne mocowanie amorka, opuszczasz wahacz i wyciągasz sprężynę
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Paweł65U mnie jest śruba wkręcana w zupełnie inny sposób i łbem zwrócona w stronę sprężyny w osi poprzecznej auta(foto powyżej).Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Nedarewentualnie odkręcasz górne mocowanie amorka, opuszczasz wahacz i wyciągasz sprężynę
[ Dodano: Pon 15 Lip, 13 22:10 ]
Zamieszczone przez MaicroftPo co, jak wahacz zjedzie w dol, to sprezyna wypada. To nie przednia sprezyna ktorej nie wsadzisz bez sciagacza.
Ja odkrecam ta srube pod piasta. Wtedy tez jest duzo latwiej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftTrzeba podniesc, bo sama ta sruba tez od reki nie wchodzi. Ale ASO chyba tez tak wymienia sprezyny podczas akcji. Dobry mlotek tez sie przydaje :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NedarNie ma takiej opcji, aby sprężyna wyszła swobodnie. Nawet po wypięciu łącznika stabilizatora (uzyskujemy ok 4-5 cm dodatkowego luzu) seryjna sprężyna nie daje się wyjąć. Należy ją ścisnąć przy użyciu ściągacza i wówczas można ją wyciągnąć.->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zakupiłem dzisiaj brakujący klucz płaski 21- upewniłem się, że taki ma być i jutro pewnie będę rzeźbił w blasku słońca pod blokiem 8) .Dziękuję Panowie za konstruktywne wsparcie :!:
[ Dodano: Wto 23 Lip, 13 21:31 ]
[ Dodano: Wto 23 Lip, 13 21:18 ]
Witam po przerwie. Żeby zakończyć swój udział w tym wątku podsumuję swoje działania.Wymieniłem obydwa odboje, a przy okazji sprężyny na lemfordery, bo tył siedział już nisko.Robota była w miarę prosta,chociaż zajęła mi parę godzin w dzisiejszym upale.Użyte narzędzia:
- 16 nasadka z długą przedłużką+ grzechotka do śrub gniazda amortyzatora
- 2x18 oczkowa do śruby mocującej wahacz(druga jako kontra)
- 21 nasadka + klucz dynamometryczny(oj,przydał się) do śruby mocującej amortyzator(tej problematycznej)
- lewarek+koziołek do podniesienia autka
- lewarek "żabka" do uniesienia wahacza i ściśnięcia sprężyny po wymianie.
- młotek :lol:
Wymiana sprężyn podniosła tył z 36 na 39,5 cm - czyli powrót do normy
No i to tyle w tym temacie. Ciąg dalszy to wymiana klocków,co wyszło w praniu :cry:
Pozdrawiam
P.S. Sprężyna sama wypada praktycznie po odkręceniu dolnego mocowania wahacza. Do wykręcania tej śruby warto podeprzeć wahacz żabką,żeby jej nie okaleczyć przy wybijaniu.
Komentarz
-
-
No ja też po wymianie bałwanków. Nie było lekko. Najgorsze to mieć nietypowe klucze. Tak jak napisał przedmówca 21 nasad z długim ramieniem, 16 nasad przedłużony(wysoki) aby odejść ręką od karoserii, 2 x 18 najlepiej jedna z nich oczkowa na nakrętkę. Niestety trzeba opuszczać wahacz i wyjąć sprężynę stąd nr 18 . Ułatwia to życie zwłaszcza jak robi się to w garażu bez kanału na podniesionym aucie. No i nowy dobry oczkowy wygięty dość wąski (16) aby po uchwyceniu amorka w imadle móc jeszcze mieć możliwość obracania kluczem aby odkręcić nakrętkę na trzpieniu a trzpień amorka wystaje poza obrys gniazda może i niestety na ok 4-5 mm. Ja użyłem jeszcze dwóch podnośników, żaby i słupkowego hydraulicznego. Żabą upuszczałem wahacz po usunięciu śruby (tej na klucz 18) bo sprężyna ostro się stara prostować. Po wyjęciu sprężyny drugim podnośnikiem podparłem piastę aby po odkręceniu amorka pozostała w tym samym miejscu i nie opadła. I to wsio. Bałwanek okrągły 3C0 ...
Komentarz
-
-
Właśnie zauważyłem u siebie, że odboje na tylnych amortyzatorach ulegają wykruszaniu się. Szczególnie lewy jest mocno popękany i częściowo wykruszony, jeszcze się trzyma w całości z osłoną amortyzatora (wygląda jak pogryziony :szeroki_usmiech) .
Czy w Octaviach II FL macie podobny problem z tymi odbojami, zostawić czy lepiej profilaktycznie wymienić :?:,
Komentarz
-
-
Witam
Podepnę się pod temat.
Próbuje wymienić amortyzatory z tyłu, ale za żadne skarby nie jestem w stanie ruszyć dolnej śruby.
Czy ktoś miał już podobne problemy i jak sobie z tym poradzić?
Lałem już różnymi specyfikami, ale na próżno.
Wpadłem na pomysł żeby podnieść auto na lewarku ściągnąć koło założyć klucz i podeprzeć klucz pniaczkiem lub czym kolwiek choćby cegłówką i powoli opuszczać auto tak by ciężar samochodu naciskał na klucz.
Czy taki pomysł ma rację bytu czy jest zbyt duże prawdopodobieństwo ukręcenia śruby?
Czy jest ważne czy auto stoi na kołach czy podniesione?
Pozdrawiam
Stefek
Komentarz
-
-
stefciop80, możesz próbować odkręcać w taki sposób, ale jest duże prawdopodobieństwo,
że ześliźnie się klucz i objedzie ci łeb śruby, a to będą już b. duże problemy
najlepiej mieć 3 przedłużki 25cm, sztywną rączkę i rurą to ciągnąć
(ciesz się, że nie masz 4x4, bo przy tylnych półosiach to jest masakra)
Zamieszczone przez stefciop80Czy jest ważne czy auto stoi na kołach czy podniesione?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolstefciop80, możesz próbować odkręcać w taki sposób, ale jest duże prawdopodobieństwo,
że ześliźnie się klucz i objedzie ci łeb śruby, a to będą już b. duże problemy
najlepiej mieć 3 przedłużki 25cm, sztywną rączkę i rurą to ciągnąć
(ciesz się, że nie masz 4x4, bo przy tylnych półosiach to jest masakra)
Zamieszczone przez stefciop80Czy jest ważne czy auto stoi na kołach czy podniesione?
Czyli ta śruba idzie tak ciężko na całej długości?
Komentarz
-
Komentarz