Odbój amortyzatora tylnego w O2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 10960
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #51
    ostrożnie z tymi dwoma śrubami, ostatnio mi się jedna u 4techa ukręciła
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #52
      No to potem wiertarka i rozwiercanie. Gdzie one po drugiej stronie wychodza :?:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10960
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #53
        w O1 są w takim wsporniku przyspawane nakrętki od wewnątrz i jest trochę miejsca
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • sazad
          RS
          • 2008
          • 1520
          • Rapid Spaceback (NH1)

          #54
          krzynol, :shock: i co począłeś :?:
          Sebastian

          Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

          www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

          Komentarz

          • Paweł65
            Classic
            • 2013
            • 13

            #55
            Witam.
            Chciałem ostatnio przy okazji pobytu na spokojnym podwórku rodziców wymienić tylny odbojnik,bo zaczął kończyć żywot. Tutaj pojawił się problem. Dostęp do śruby mocującej amorek na dole jest ograniczony mocno sprężyną. W dodatku zaskoczył mnie rozmiar śruby, który prawdopodobnie wynosi 21(?). Moje autko to O2 1.8 TSI 2007r. Mam pytanie.: Jak dobrać się do mocowania amorka od dołu i jakim kluczem? Wygląda na to,że potrzeba trochę siły,aby ruszyć tę śrubę. Znalazłem fotkę w necie pokazującą to mocowanie. Dzięki z góry za poradę, jeżeli ktoś ma to za sobą. Pozdrawiam. Paweł

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 10960
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #56
              22 bodajże, odkręcasz ją kombinując aby wyszła pomiędzy zwojami sprężyny
              ewentualnie odkręcasz górne mocowanie amorka, opuszczasz wahacz i wyciągasz sprężynę
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • Paweł65
                Classic
                • 2013
                • 13

                #57
                Zamieszczone przez krzynol
                22 bodajże, odkręcasz ją kombinując aby wyszła pomiędzy zwojami sprężyny
                ewentualnie odkręcasz górne mocowanie amorka, opuszczasz wahacz i wyciągasz sprężynę
                Co do klucza,to nie miałem jak się okazało właściwego rozmiaru. Przygotowałem nasadki i porządny klucz dynamometryczny ,ale nie było miejsca na ich użycie. Płaski 22 miał za duży luz i "ślizgnął się", stąd podejrzenie,że to 21. Powiedz mi jeszcze proszę,czy sprężyna wyjdzie bez problemu po opadnięciu wahacza i nie trzeba jej ściskać? Patrząc na to zrezygnowałem z dalszych prób,żeby nie mieć potem problemów z przywróceniem zawieszenia do stanu wyjściowego

                Komentarz

                • Dago
                  Classic
                  • 2011
                  • 37

                  #58
                  Paweł 65, skorzystaj z tej porady: http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/56 , dla mnie była bardzo pomocna, pozdrawiam .
                  Sytuacje w życiu się odwracają.

                  Komentarz

                  • Paweł65
                    Classic
                    • 2013
                    • 13

                    #59
                    Zamieszczone przez Dago
                    Paweł 65, skorzystaj z tej porady: http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/56 , dla mnie była bardzo pomocna, pozdrawiam .
                    Dzięki za link, już widziałem te instrukcję Rzecz w tym, że tutaj amortyzator ma zupełnie inne mocowanie i bez problemu można dojść do śruby. U mnie jest śruba wkręcana w zupełnie inny sposób i łbem zwrócona w stronę sprężyny w osi poprzecznej auta(foto powyżej). Krzynol radzi zdjąć sprężynę i jest to słuszna koncepcja, tylko mam teraz zapytanie,czy zdjęcie sprężyny to sprawa prosta,czy też wymaga zachodu i nie znam odpowiedzi na nie... Dzięki Dago za próbę pomocy

                    Komentarz

                    • Nedar
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 209
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #60
                      ewentualnie odkręcasz górne mocowanie amorka, opuszczasz wahacz i wyciągasz sprężynę
                      Nie ma takiej opcji, aby sprężyna wyszła swobodnie. Nawet po wypięciu łącznika stabilizatora (uzyskujemy ok 4-5 cm dodatkowego luzu) seryjna sprężyna nie daje się wyjąć. Należy ją ścisnąć przy użyciu ściągacza i wówczas można ją wyciągnąć.

                      Komentarz

                      • Dago
                        Classic
                        • 2011
                        • 37

                        #61
                        "...,czy zdjęcie sprężyny to sprawa prosta,czy też wymaga zachodu ..." - niestety wymaga zachodu, a przede wszystkim ściągacza :wink: .
                        Sytuacje w życiu się odwracają.

                        Komentarz

                        • maselek2
                          Drive
                          • 2011
                          • 90

                          #62
                          Zamieszczone przez Paweł65
                          U mnie jest śruba wkręcana w zupełnie inny sposób i łbem zwrócona w stronę sprężyny w osi poprzecznej auta(foto powyżej).
                          Wymieniałem u siebie te odboje, nie zdejmowałem żadnych sprężyn. Tą śrubę odkręciłem najzwyklejszym kluczem. Fakt trochę ta sprężyna przeszkadza ale da się zrobić bez jej zdejmowania Wszystko robiłem pod blokiem na parkingu
                          Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #63
                            Po co, jak wahacz zjedzie w dol, to sprezyna wypada. To nie przednia sprezyna ktorej nie wsadzisz bez sciagacza.

                            Ja odkrecam ta srube pod piasta. Wtedy tez jest duzo latwiej
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • Paweł65
                              Classic
                              • 2013
                              • 13

                              #64
                              Zamieszczone przez Nedar
                              ewentualnie odkręcasz górne mocowanie amorka, opuszczasz wahacz i wyciągasz sprężynę
                              Nie ma takiej opcji, aby sprężyna wyszła swobodnie. Nawet po wypięciu łącznika stabilizatora (uzyskujemy ok 4-5 cm dodatkowego luzu) seryjna sprężyna nie daje się wyjąć. Należy ją ścisnąć przy użyciu ściągacza i wówczas można ją wyciągnąć.
                              No to poszedł kubeł zimnej wody na głowę Swój ściągacz przykładałem przy okazji pierwszej próby i szczerze mówiąc nijak nie można mówić o optymizmie w tej metodzie,bo wahacz jest na tyle szeroki,że blokuje od dołu śrubę ściągacza czyniąc go bezużytecznym. Zatem ten klops został zjedzony. Zostaje próba odkręcania śruby amorka płaskim kluczem i wyjęcia jej między zwojami sprężyny, co może zakończyć się niekontrolowanym wybuchem emocji. Ale Maselek dał radę, dam może i ja Dziękuję Krzynolowi, Dago,Nedarowi i Maselkowi2 za pomoc w rozjaśnieniu sprawy.Pozdrawiam!

                              [ Dodano: Pon 15 Lip, 13 22:10 ]
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Po co, jak wahacz zjedzie w dol, to sprezyna wypada. To nie przednia sprezyna ktorej nie wsadzisz bez sciagacza.

                              Ja odkrecam ta srube pod piasta. Wtedy tez jest duzo latwiej
                              A włożenie sprężyny na swoje miejsce nie stanowi problemu? Czy trzeba podnosić wahacz lewarkiem,żeby zmontować to do kupy?

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #65
                                Trzeba podniesc, bo sama ta sruba tez od reki nie wchodzi. Ale ASO chyba tez tak wymienia sprezyny podczas akcji. Dobry mlotek tez sie przydaje :diabelski_usmiech
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • Paweł65
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 13

                                  #66
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Trzeba podniesc, bo sama ta sruba tez od reki nie wchodzi. Ale ASO chyba tez tak wymienia sprezyny podczas akcji. Dobry mlotek tez sie przydaje :diabelski_usmiech
                                  To już coś, duży młotek jako panaceum na upór zawsze się znajdzie :diabelski_usmiech. Dziękować . Zatem da się to zrobić i znów jestem pełen zapału. Pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • krzynol
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 10960
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #67
                                    Zamieszczone przez Nedar
                                    Nie ma takiej opcji, aby sprężyna wyszła swobodnie. Nawet po wypięciu łącznika stabilizatora (uzyskujemy ok 4-5 cm dodatkowego luzu) seryjna sprężyna nie daje się wyjąć. Należy ją ścisnąć przy użyciu ściągacza i wówczas można ją wyciągnąć.
                                    bez przesady - daje się wyjąć i wsadzić
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz

                                    • Paweł65
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 13

                                      #68
                                      Zakupiłem dzisiaj brakujący klucz płaski 21- upewniłem się, że taki ma być i jutro pewnie będę rzeźbił w blasku słońca pod blokiem 8) .Dziękuję Panowie za konstruktywne wsparcie :!:

                                      [ Dodano: Wto 23 Lip, 13 21:31 ]
                                      [ Dodano: Wto 23 Lip, 13 21:18 ]
                                      Witam po przerwie. Żeby zakończyć swój udział w tym wątku podsumuję swoje działania.Wymieniłem obydwa odboje, a przy okazji sprężyny na lemfordery, bo tył siedział już nisko.Robota była w miarę prosta,chociaż zajęła mi parę godzin w dzisiejszym upale.Użyte narzędzia:
                                      - 16 nasadka z długą przedłużką+ grzechotka do śrub gniazda amortyzatora
                                      - 2x18 oczkowa do śruby mocującej wahacz(druga jako kontra)
                                      - 21 nasadka + klucz dynamometryczny(oj,przydał się) do śruby mocującej amortyzator(tej problematycznej)
                                      - lewarek+koziołek do podniesienia autka
                                      - lewarek "żabka" do uniesienia wahacza i ściśnięcia sprężyny po wymianie.
                                      - młotek :lol:
                                      Wymiana sprężyn podniosła tył z 36 na 39,5 cm - czyli powrót do normy
                                      No i to tyle w tym temacie. Ciąg dalszy to wymiana klocków,co wyszło w praniu :cry:
                                      Pozdrawiam
                                      P.S. Sprężyna sama wypada praktycznie po odkręceniu dolnego mocowania wahacza. Do wykręcania tej śruby warto podeprzeć wahacz żabką,żeby jej nie okaleczyć przy wybijaniu.

                                      Komentarz

                                      • andrzej1962
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1306
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                        • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                        #69
                                        No ja też po wymianie bałwanków. Nie było lekko. Najgorsze to mieć nietypowe klucze. Tak jak napisał przedmówca 21 nasad z długim ramieniem, 16 nasad przedłużony(wysoki) aby odejść ręką od karoserii, 2 x 18 najlepiej jedna z nich oczkowa na nakrętkę. Niestety trzeba opuszczać wahacz i wyjąć sprężynę stąd nr 18 . Ułatwia to życie zwłaszcza jak robi się to w garażu bez kanału na podniesionym aucie. No i nowy dobry oczkowy wygięty dość wąski (16) aby po uchwyceniu amorka w imadle móc jeszcze mieć możliwość obracania kluczem aby odkręcić nakrętkę na trzpieniu a trzpień amorka wystaje poza obrys gniazda może i niestety na ok 4-5 mm. Ja użyłem jeszcze dwóch podnośników, żaby i słupkowego hydraulicznego. Żabą upuszczałem wahacz po usunięciu śruby (tej na klucz 18) bo sprężyna ostro się stara prostować. Po wyjęciu sprężyny drugim podnośnikiem podparłem piastę aby po odkręceniu amorka pozostała w tym samym miejscu i nie opadła. I to wsio. Bałwanek okrągły 3C0 ...

                                        Komentarz

                                        • Sony
                                          Rider
                                          • 2015
                                          • 342
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          #70
                                          Właśnie zauważyłem u siebie, że odboje na tylnych amortyzatorach ulegają wykruszaniu się. Szczególnie lewy jest mocno popękany i częściowo wykruszony, jeszcze się trzyma w całości z osłoną amortyzatora (wygląda jak pogryziony :szeroki_usmiech) .

                                          Czy w Octaviach II FL macie podobny problem z tymi odbojami, zostawić czy lepiej profilaktycznie wymienić :?:,

                                          Komentarz

                                          • vaz
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 799
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #71
                                            Znalazłem taki manual. . Autor nie odkręca dolnego mocowania amortyzatora :idea:
                                            Zapytam przy okazji, czy do pakietu na bezdroża podchodzi numer 3CO 511 359?
                                            Antyfotoradar Valentine1
                                            Harry II Classic+Sirio ML145

                                            Komentarz

                                            • stefciop80
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 39
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                              #72
                                              Witam
                                              Podepnę się pod temat.
                                              Próbuje wymienić amortyzatory z tyłu, ale za żadne skarby nie jestem w stanie ruszyć dolnej śruby.
                                              Czy ktoś miał już podobne problemy i jak sobie z tym poradzić?
                                              Lałem już różnymi specyfikami, ale na próżno.
                                              Wpadłem na pomysł żeby podnieść auto na lewarku ściągnąć koło założyć klucz i podeprzeć klucz pniaczkiem lub czym kolwiek choćby cegłówką i powoli opuszczać auto tak by ciężar samochodu naciskał na klucz.
                                              Czy taki pomysł ma rację bytu czy jest zbyt duże prawdopodobieństwo ukręcenia śruby?
                                              Czy jest ważne czy auto stoi na kołach czy podniesione?
                                              Pozdrawiam
                                              Stefek

                                              Komentarz

                                              • krzynol
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 10960
                                                • Superb II combi (3T5)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                #73
                                                stefciop80, możesz próbować odkręcać w taki sposób, ale jest duże prawdopodobieństwo,
                                                że ześliźnie się klucz i objedzie ci łeb śruby, a to będą już b. duże problemy
                                                najlepiej mieć 3 przedłużki 25cm, sztywną rączkę i rurą to ciągnąć
                                                (ciesz się, że nie masz 4x4, bo przy tylnych półosiach to jest masakra)

                                                Zamieszczone przez stefciop80
                                                Czy jest ważne czy auto stoi na kołach czy podniesione?
                                                ważne jest aby przy końcowym dokręcaniu auto stało na kołach
                                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                poprzednie modele:
                                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                Komentarz

                                                • stefciop80
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 39
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez krzynol
                                                  stefciop80, możesz próbować odkręcać w taki sposób, ale jest duże prawdopodobieństwo,
                                                  że ześliźnie się klucz i objedzie ci łeb śruby, a to będą już b. duże problemy
                                                  najlepiej mieć 3 przedłużki 25cm, sztywną rączkę i rurą to ciągnąć
                                                  (ciesz się, że nie masz 4x4, bo przy tylnych półosiach to jest masakra)

                                                  Zamieszczone przez stefciop80
                                                  Czy jest ważne czy auto stoi na kołach czy podniesione?
                                                  ważne jest aby przy końcowym dokręcaniu auto stało na kołach
                                                  Przyznam się że już jeden zwój w ten sposób tak odkręciłem ( chciałem ją „poluzować”)ale że dalej ciężko tak szło więc odpuściłem co by jej nie urwać.
                                                  Czyli ta śruba idzie tak ciężko na całej długości?

                                                  Komentarz

                                                  • zadariusz1
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 543
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    #75
                                                    Ja założyłem klucz oczkowy parę razy uderzyłem młotkiem i śruba puściła z lewej strony jest lepiej, bo uderzasz młotkiem w dół, z prawej masakra,lewą stronę robiłem 20 minut, a z prawą wałczyłem prawie godzinę

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...