Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • A może ktoś polecić jakiś warsztat w Wawie, który były w stanie ogarnąć temat wymiany elektrozaworu i osuszacza?

    Komentarz


    • Zamieszczone przez ernestowski
      A może ktoś polecić jakiś warsztat w Wawie, który były w stanie ogarnąć temat wymiany elektrozaworu i osuszacza?
      w fabrycznym skraplaczu od O2???
      Pozdrawiam, Robreg.
      ----
      furmanka.blogspot.com fan ;-)

      Komentarz


      • robreg Tak, w fabrycznym skraplaczu. Czy są jakieś okoliczności które uniemożliwiają wymianę tego osuszacza?

        Komentarz


        • Konstrukcja tego elementu, która powoduje, że przez nieszczelność korka zamykającego skraplacz (a w zasadzie silos osuszacza, stanowiący integralną część skraplacza), np. ja w 6-cio letnim aucie musiałem cały skraplacz wymienić.

          Nie wiem, czy jest jakiś twardziel mający doświadczenie z klimatyzacjami auy grupy VW, który ruszy Ci ten korek a potem da gwarancję dłuższą niż do bramy na szczelność układu klimatyzacji.
          Pozdrawiam, Robreg.
          ----
          furmanka.blogspot.com fan ;-)

          Komentarz


          • Zamieszczone przez robreg
            Konstrukcja tego elementu, która powoduje, że przez nieszczelność korka zamykającego skraplacz (a w zasadzie silos osuszacza, stanowiący integralną część skraplacza), np. ja w 6-cio letnim aucie musiałem cały skraplacz wymienić.

            Nie wiem, czy jest jakiś twardziel mający doświadczenie z klimatyzacjami auy grupy VW, który ruszy Ci ten korek a potem da gwarancję dłuższą niż do bramy na szczelność układu klimatyzacji.
            no i to jest jeden z powodów dla czego tego nie ruszałem
            rozmawiałem z gościem od którego kupiłem zawór no i niby oczywiście że trzeba by było wymienić wkład
            ale jak powiedziałem że robię w aso i wiem jak to mniej więcej wygląda i że będzie uciekać to usłyszałem "niech pan to zostawi, niby są nowe uszczelki gdzieś do tego etc ale stary może być"
            :lol:

            jak już to lepiej szukać całej chłodnicy

            Komentarz


            • robreg, czy wymieniałeś już ten zawór? Jeśli tak to gdzie, bo właśnie szukam serwisu w Wawie, w którym będą wiedzieli co i jak zrobić.

              Komentarz


              • ernestowski jak robreg tego Ci nie ogarnie to mam jedną miejscówkę

                poczekajmy i niech się określi
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz


                • Hej wszystkim,
                  Nie chce zakładać nowego wątku bo w sumie mój problem też się tego tyczy.
                  Chodzi dokładnie o czujnik temperatury. chciałem wykonać czyszczenie tego czujnika analogicznie jak w wątku Forum - Octavia Club Polska
                  ale go tam nie ma! czy to możliwe że w swoim szkodniku nie mam tego czujnika w tym miejscu?
                  mój problem to regulacja temperaturą wiejącego powietrza, albo leci "chłodne" przy regulacji około 18C - 20C a po przesunięciu dalej (powyżej 20C) na maxa gorące.
                  szukałem podobnych problemów ale nie znalazłem.. jak było to z góry sory i poproszę linka do rozwiązania
                  Panel do regulacji mam taki jak w załączonym zdjęciu. szczerze po przeczytaniu tych wszystkich wątków to wydaje mi się że mam "manualną klimatyzację"?
                  Zaznaczony na pomarańczowo to też jest jakiś czujnik temp. wewnętrzny?
                  Mój szkodnik: Octavia 2, 2008, 1,9TDI, BXE.
                  Możecie coś poradzić co jeszcze można zrobić?
                  Załączone pliki

                  Komentarz


                  • U mnie w Octavii FL 2 1,4 TSI, climatic, niedawno wymieniono czynnik, ubytków nie było. Mam wrażenie, że przed i po wymianie jednak klima gorzej chłodzi. Dawniej po włączeniu klimy na max chłodzenia czułem przysłowiową lodówkę z kratek. Teraz - przynajmniej na wolnych obrotach silnika przy temp. zewnętrznej ok. +30 st.C (w aucie na słońcu wiadomo jeszcze więcej) - z kratek nie leci aż tak zimne (ostre) powietrze. Przy próbie temperatury na wylocie z kratek po nabiciu klimy było co prawda ok. +3 - 5 st.C.
                    Przewód - rurka od klimy (metalowy) jest chłodny i wilgotny. Wentylatory włączają się. Chłodnica klimy (ta pierwsza od strony zderzaka) jest od góry bardzo gorąca, a w dolnej części dużo mniej (ciepła), cienka rurka przy tej chłodnicy - gorąca.
                    W kabinie stopniowo odczuwa się spadek temperatury, ale z kratek nie leci tak ostre powietrze jak chyba dawniej.

                    Może teraz przy tych gorączkach klima ma tak działać?
                    Czy chłodnica ma mieć różną temperaturę w górnej i w dolnej części?
                    Czy metalowy przewód - rurka ma być tylko chłodny i wilgotny, czy też powinien wręcz mrozić?

                    Dzięki za wszelkie sugestie co do poprawności działania klimy.

                    Komentarz


                    • Dzisiaj byłem w ASO po odbiór samochodu po diagnozie problemu opóźnionego działania klimy.

                      ASO stwierdziło, że faktycznie na zimnym silniku klima nie załącza się. W poniedziałek decyzja czy kompresor będzie regenerowany czy wymieniany na nowy :shock:

                      Komentarz


                      • U mnie skończyło się na wymianie kompresora na nowy. W weekend był test: auto w pełnym słońcu od rana do godz. 17, odpalenie silnika, włączenie klimy i po ok. 20 sek. przyjemny chłód z kratek nawiewu leciał :-)...bezcenne ;-)....za resztę zapłacisz kartą :lol:

                        Komentarz


                        • A czy wpływ na to wszystko może mieć kompresor czy też "zaklepana" chłodnica do połowy od kamyczków które w nią uderzały?

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez ernestowski
                            robreg, czy wymieniałeś już ten zawór? Jeśli tak to gdzie, bo właśnie szukam serwisu w Wawie, w którym będą wiedzieli co i jak zrobić.
                            Gdzie ja pisalem o wymianie ZAWORU? Ja pisalem o ruszaniu korka osuszacza w skraplaczu, to zupelnie co innego.

                            [ Dodano: Sro 08 Lip, 15 12:46 ]
                            rafiqul, to, czy masz sterownik manualny, czy polautomatyczny (tzw. Climatic) zalezy od tego, czy przy lewym pokretle masz cyfry temperatur. Jak cyferek brak, to jest to sterownik reczny, jak cyferki sa, to jest to jednostrefowy automat.

                            To, co wskazales na pomaranczowo, to czujnik temperatury wnetrza w sterowniku Climatic.
                            Pozdrawiam, Robreg.
                            ----
                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                            Komentarz


                            • Panowie, czy wymiana tego zaworu rozwiązuje problem z tym opóźnieniem klimy?
                              O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
                              Maciej
                              Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..

                              Komentarz


                              • Wielkie dzięki za wyjaśnienie roberg
                                Jesteś mi w stanie powiedzieć lub wrzucić jakieś zdjęcia co do położenia czujników temperatur na wlotach powietrza? tego za schowkiem nie było. Nie mam możliwości podpiąć Szkodnika pod kompa i sprawdzić temperatur, wiec chciałem je od razu wyczyścić

                                Komentarz


                                • mackowski, ja dzisiaj odstawiam samochód do warsztatu z tym problemem.
                                  Jutro mam go odebrać naprawionego. U mnie na 100% będzie regenerowany kompresor bo poza problemem z opóźnieniem klimy to klima słabo chłodzi.

                                  Komentarz


                                  • Deco, u mnie też do dupy chłodziło no i z opóźnieniem
                                    po wymianie zaworu lodówka leci
                                    większość warsztatów od klimy naciąga bo to łatwa kasa jest
                                    zresztą sam się o tym przekonałem
                                    padnie całkiem sprężarka to się wymieni wtedy

                                    Komentarz


                                    • abstinent, za mnie płaci salon więc czym więcej zrobią tym lepiej dla mnie :P


                                      Komentarz


                                      • Deco, i jak u Ciebie po wymianie zaworu? jest poprawa?

                                        Komentarz


                                        • Po wymianie zaworu klima chodzi tak jak powinna, załącza się po kilku sekundach odpalenia auta i chłodzi jak lodówka

                                          Komentarz


                                          • abstinent, Deco który w końcu kupiliście ten zawór - krótszy czy dłuższy?

                                            1) Link

                                            czy

                                            2) Link
                                            O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
                                            Maciej
                                            Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..

                                            Komentarz


                                            • mackowski, niestety nie pomogę, u mnie wszystko robił warsztat na koszt ASO

                                              ale na stronie 23 tego tematu znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie wraz z linkiem do allegro.

                                              Komentarz


                                              • a da się zrobić test climatronicem że to zawór rozprężny pada? bo na climatroniku pokazuje mi temp parownika i długo nie spada

                                                Komentarz


                                                • To jeszcze musisz sprawdzić czy na którymś kanale jest sygnał sterowania zaworem sprężarki. Jak dobrze pamiętam to trzeba zrobić logi grup 002, 003, 006.

                                                  Komentarz


                                                  • odczyty dzisiejsze, około 50km 40min jazdy, temperatura zewnętrzna 22,5 na klimie ustawione 21.

                                                    ciśnienie układu:


                                                    temperatura parownika:


                                                    oczywiście klima odpaliła po kilku (dłuższych) chwilach, już wymieniałem chłodnice bo czynnik korkiem uciekał i nie chce w ciemno kasy inwestować dalej 8)

                                                    [ Dodano: Czw 16 Lip, 15 20:40 ]
                                                    Temperatura parownika powinna być pewnie niższa, a ile wynosi prawidłowe ciśnienie układu podczas pracy?

                                                    [ Dodano: Wto 21 Lip, 15 20:09 ]
                                                    Teraz zauważyłem, że po osiągnięciu 90 stopni przez silnik klima zaczyna bujać, widzę koledzy mieli coś podobnie wyżej ale z wartości tych bloków kompresor mi nabija, nawet do 16 (zależy od temp. zewnętrznej)

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X