A może ktoś polecić jakiś warsztat w Wawie, który były w stanie ogarnąć temat wymiany elektrozaworu i osuszacza?
[O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem
Zwiń
X
-
Konstrukcja tego elementu, która powoduje, że przez nieszczelność korka zamykającego skraplacz (a w zasadzie silos osuszacza, stanowiący integralną część skraplacza), np. ja w 6-cio letnim aucie musiałem cały skraplacz wymienić.
Nie wiem, czy jest jakiś twardziel mający doświadczenie z klimatyzacjami auy grupy VW, który ruszy Ci ten korek a potem da gwarancję dłuższą niż do bramy na szczelność układu klimatyzacji.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robregKonstrukcja tego elementu, która powoduje, że przez nieszczelność korka zamykającego skraplacz (a w zasadzie silos osuszacza, stanowiący integralną część skraplacza), np. ja w 6-cio letnim aucie musiałem cały skraplacz wymienić.
Nie wiem, czy jest jakiś twardziel mający doświadczenie z klimatyzacjami auy grupy VW, który ruszy Ci ten korek a potem da gwarancję dłuższą niż do bramy na szczelność układu klimatyzacji.
rozmawiałem z gościem od którego kupiłem zawór no i niby oczywiście że trzeba by było wymienić wkład
ale jak powiedziałem że robię w aso i wiem jak to mniej więcej wygląda i że będzie uciekać to usłyszałem "niech pan to zostawi, niby są nowe uszczelki gdzieś do tego etc ale stary może być"
:lol:
jak już to lepiej szukać całej chłodnicy
Komentarz
-
-
ernestowski jak robreg tego Ci nie ogarnie to mam jedną miejscówkę
poczekajmy i niech się określikliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Hej wszystkim,
Nie chce zakładać nowego wątku bo w sumie mój problem też się tego tyczy.
Chodzi dokładnie o czujnik temperatury. chciałem wykonać czyszczenie tego czujnika analogicznie jak w wątku http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=52176
ale go tam nie ma! czy to możliwe że w swoim szkodniku nie mam tego czujnika w tym miejscu?
mój problem to regulacja temperaturą wiejącego powietrza, albo leci "chłodne" przy regulacji około 18C - 20C a po przesunięciu dalej (powyżej 20C) na maxa gorące.
szukałem podobnych problemów ale nie znalazłem.. jak było to z góry sory i poproszę linka do rozwiązania
Panel do regulacji mam taki jak w załączonym zdjęciu. szczerze po przeczytaniu tych wszystkich wątków to wydaje mi się że mam "manualną klimatyzację"?
Zaznaczony na pomarańczowo to też jest jakiś czujnik temp. wewnętrzny?
Mój szkodnik: Octavia 2, 2008, 1,9TDI, BXE.
Możecie coś poradzić co jeszcze można zrobić?
Komentarz
-
-
U mnie w Octavii FL 2 1,4 TSI, climatic, niedawno wymieniono czynnik, ubytków nie było. Mam wrażenie, że przed i po wymianie jednak klima gorzej chłodzi. Dawniej po włączeniu klimy na max chłodzenia czułem przysłowiową lodówkę z kratek. Teraz - przynajmniej na wolnych obrotach silnika przy temp. zewnętrznej ok. +30 st.C (w aucie na słońcu wiadomo jeszcze więcej) - z kratek nie leci aż tak zimne (ostre) powietrze. Przy próbie temperatury na wylocie z kratek po nabiciu klimy było co prawda ok. +3 - 5 st.C.
Przewód - rurka od klimy (metalowy) jest chłodny i wilgotny. Wentylatory włączają się. Chłodnica klimy (ta pierwsza od strony zderzaka) jest od góry bardzo gorąca, a w dolnej części dużo mniej (ciepła), cienka rurka przy tej chłodnicy - gorąca.
W kabinie stopniowo odczuwa się spadek temperatury, ale z kratek nie leci tak ostre powietrze jak chyba dawniej.
Może teraz przy tych gorączkach klima ma tak działać?
Czy chłodnica ma mieć różną temperaturę w górnej i w dolnej części?
Czy metalowy przewód - rurka ma być tylko chłodny i wilgotny, czy też powinien wręcz mrozić?
Dzięki za wszelkie sugestie co do poprawności działania klimy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ernestowskirobreg, czy wymieniałeś już ten zawór? Jeśli tak to gdzie, bo właśnie szukam serwisu w Wawie, w którym będą wiedzieli co i jak zrobić.
[ Dodano: Sro 08 Lip, 15 12:46 ]
rafiqul, to, czy masz sterownik manualny, czy polautomatyczny (tzw. Climatic) zalezy od tego, czy przy lewym pokretle masz cyfry temperatur. Jak cyferek brak, to jest to sterownik reczny, jak cyferki sa, to jest to jednostrefowy automat.
To, co wskazales na pomaranczowo, to czujnik temperatury wnetrza w sterowniku Climatic.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Panowie, czy wymiana tego zaworu rozwiązuje problem z tym opóźnieniem klimy?O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
Maciej
Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..
Komentarz
-
-
abstinent, Deco który w końcu kupiliście ten zawór - krótszy czy dłuższy?
1) http://allegro.pl/zawor-sterujacy-do...483917599.html
czy
2) http://allegro.pl/zawor-sterujacy-ko...135173760.htmlO2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
Maciej
Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..
Komentarz
-
-
odczyty dzisiejsze, około 50km 40min jazdy, temperatura zewnętrzna 22,5 na klimie ustawione 21.
ciśnienie układu:
temperatura parownika:
oczywiście klima odpaliła po kilku (dłuższych) chwilach, już wymieniałem chłodnice bo czynnik korkiem uciekał i nie chce w ciemno kasy inwestować dalej 8)
[ Dodano: Czw 16 Lip, 15 20:40 ]
Temperatura parownika powinna być pewnie niższa, a ile wynosi prawidłowe ciśnienie układu podczas pracy?
[ Dodano: Wto 21 Lip, 15 20:09 ]
Teraz zauważyłem, że po osiągnięciu 90 stopni przez silnik klima zaczyna bujać, widzę koledzy mieli coś podobnie wyżej ale z wartości tych bloków kompresor mi nabija, nawet do 16 (zależy od temp. zewnętrznej)
Komentarz
-
Komentarz