No jak ciężko jak odgrzybianie ma być robione na wylaczonej klimie.
[O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem
Zwiń
X
-
Wszelkie odgrzybianie to przy wylaczonej kłamie się robi. Nawet na opakowaniach na środkach do tego tak pisze. Poza tym samo ozonowanie to lipa. Trzeba chemicznie i na koniec ozonowanie na 15 lub 30 minut i wtedy nawiew i obieg wewn mają być włączone.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Drodzy użytkownicy,proszę o poradę czy ja dobrze myślę. Zaczne od początku. W sierpniu 2014 roku dopadł mnie opisywany tutaj problem. Klima ruszała z opóźnieniem. Przeczytałem cały wątek i zacząłem do wymiany zaworu. Przy wymianie zaworu, zauważyłem ze jest cały w opiłkach, zatem sprężarka się zatarła, gdyż po pewnym czasie w ogólę nie chłodziła. Znalazłem warsztat, diagnoza sprężarka do wymiany. Została mi wymieniona sprężarka na regenerowana, niby lux robione, chłodniczka wraz ze skraplaczem. Niby układ został przeczyszczony. Ostatnio, przy pierwszych ciepłych dniach, jakie mielismy w kwietniu, stwierdzam iż klima nie chłodzi. Od razu w głowie pierwsza myśl, co przeczytałem na forum: Sprawdzanie klimy zacznij od jej napełnienia. Zatem podjechałem do znajomego na nabicie klimy,gdyż uważałem ze mam mało, a ostatni raz napełniałem 2 lata temu przy w.w naprawie. Ku mojemu zaskoczeniu z układu zostało ściągnięte równo 545 gram. Klima od nowa nabita, olej wymieniony i dalej nie chłodzi. Następnie poszedł w ruch VCDS. Logi zostały zrobione po ujechaniu kilku km, silnik 90 stopni, klimatronic na low:
Log 1 Log 2
Czy ja dobrze analizuje logi, iż sprężarka znowu padła i muszę wydać 1000+ na kompresor? Proszę Was o porady
Komentarz
-
-
U mnie jak i u niektórych tu przedmówców występował problem opóźnionego załączania klimatyzacji (climatic). Komputer nie pokazywał żadnych błędów, czynnika ile trzeba a działała i chłodziła nie dość że z opóźnieniem to jak jej się chciało(raz bardziej raz mniej chłodziła). Padała decyzja wymieniamy mimo wszystko zawór N280 i ulga. Klima startuje praktycznie (na zimnym silniku) zaraz po włączeniu (około 30 sekund) czuć już zimne powietrze no i da się nią już sterować
Komentarz
-
-
U mnie klima chłodziła coraz słabiej,dziś nabiłem i przestała działać,wentylatory sie nie włączaja ,
chociaż póżniej odpaliły
Też mi działą z opóźnieniem ,zobaczymy za dwa dni maja być upały
[ Dodano: Wto 21 Cze, 16 09:36 ]
Zrobiłem test obieg wewn i econ i wyskakuje i0 to dobrze
[ Dodano: Wto 21 Cze, 16 09:37 ]
A na econ i szyba zod kierowcy -00 pasażer 06
Komentarz
-
-
Witam, tema powraca jak bumerang.
Zawór robiony 07.2015 ok 12.2015 padł, wymieniłem na polecany z tego forum, podziałał do teraz. Znowu objaw taki jak poprzednio trzeba czekać ok 5 min, aż zacznie lecieć chłodne. Mój mechanik mówi, że to na bank opiłki, do wymiany sprężarka, chłodnica i zawór. Koszt ok 2k. Średnio mi się to uśmiecha. Tym bardziej, że przy obydwu poprzednich wymianach zawory idealnie czyste na sitku, chyba że te opiłki są takie małe...
[ Dodano: Wto 02 Sie, 16 22:22 ]
Acha i wentylatory mi się wogóle nie kręcą. Sprawdzę jak jest na trasie... Nie kręcące wentylatory mogą być problemem z nie działającą klimą?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashWitam, tema powraca jak bumerang.
Zawór robiony 07.2015 ok 12.2015 padł, wymieniłem na polecany z tego forum, podziałał do teraz. Znowu objaw taki jak poprzednio trzeba czekać ok 5 min, aż zacznie lecieć chłodne. Mój mechanik mówi, że to na bank opiłki, do wymiany sprężarka, chłodnica i zawór. Koszt ok 2k. Średnio mi się to uśmiecha. Tym bardziej, że przy obydwu poprzednich wymianach zawory idealnie czyste na sitku, chyba że te opiłki są takie małe...
[ Dodano: Wto 02 Sie, 16 22:22 ]
Acha i wentylatory mi się wogóle nie kręcą. Sprawdzę jak jest na trasie... Nie kręcące wentylatory mogą być problemem z nie działającą klimą?
Komentarz
-
-
Każda klima działa wraz z wentylatorem. Nie działa wentylator - klima się nie załączy według mnie.Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
Czyli odpalam auto włączam klime, włącza sie wentylator, ale jak jest zapchany zawód sterujący osiłkami to klima startuje z opóźnieniem i dlatego z opóźnieniem startują wiatraki. Zrobiłem chyba błąd, bo napełniłem klime i wymienili olej, a teraz czytam ze kolor oleju może pomoc czy są opiłki w układzie czy nie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wesolBo nie ma takiej opcji wymiany oleju. Trzeba by rozpiac wszystko i robić czyszczenie całego układu. Tego się zresztą nie robi chyba ze układ został zasyfiony opiniami. Olej jest w całym układzie w tym około 50% w samym kompresorze.
przyklad w linku ponizej..... to ta srubka zaraz nad wlepka...... przez nia zlewamy olej i wlewamy taka sama ilosc.
pozdrawiam
dudi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dudix83Zamieszczone przez wesolBo nie ma takiej opcji wymiany oleju. Trzeba by rozpiac wszystko i robić czyszczenie całego układu. Tego się zresztą nie robi chyba ze układ został zasyfiony opiniami. Olej jest w całym układzie w tym około 50% w samym kompresorze.
przyklad w linku ponizej..... to ta srubka zaraz nad wlepka...... przez nia zlewamy olej i wlewamy taka sama ilosc.
http://allegro.pl/octavia-ii-superb-...2.html#thumb/5G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Jestem po wymianie zaworu sterowania sprężarką klimy:
do sprężarki Sanden PXE14 5N0820803 1701p pasuje zawór Thermotec ktt060037 (cena 150zł). NRF 38450 NIE PASUJE!!!
Wymiana standardowa, na odessanym czynniku wyciagamy pierścień segera (od dołu!). Potem wymieniamy na nowy zawór (konstrukcja nowego zaworu jest delikanie inna od pierwotnego, zmianiono jego konstrukcję w 2010 roku.
Komentarz
-
-
Panowie sprężarka Sanden PXE16 o oznaczeniu 1KO 820 859F 8681P, czy ten zawór będzie pasował? Mocowanie zaworu na seger.
Zawór sterujący kompresora klimatyzacji pełni bardzo istotną funkcję w systemie klimatyzacji samochodu. Dzięki niemu kontrolowane jest ciśnienie czynnika przed wejściem do samego kompresora. Przy
tVbRH0A.pngByła Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium
Komentarz
-
-
Jak to jest z tym potencjalnym uszkodzeniem całej sprężarki? Czy, jeśli jest uszkodzona, ma szansę w ogóle chłodzić?
Od 2 lat u mnie coraz gorzej startowała klima. Objawy dokładnie jak opisane w tym wątku. Zamiast od razu chłodzić, startowała z mniejszym lub irytująco długim (10 min+) opóźnieniem. Nawet jak wystartowała, potrafiła się na chwilę przyciąć. Pasuje idealnie do objawów wymagających wymiany tego zaworu. Chciałbym to zrobić w ciemno, a nie zdawać się na diagnozę w warsztacie. Pytanie tylko, czy uszkodzenie nie poszło dalej na całą sprężarkę (piszecie o opiłkach)?
Moja sprężarka potrafi ładnie działać, bo jak zaskoczy, to chłodzi po staremu, jak od nowości. W ostatnich dniach w ogóle obudziła się i startuje praktycznie natychmiast po każdym uruchomieniu samochodu. Jakby jej się odmieniło, a już było naprawdę źle.
M.666 4U
Komentarz
-
Komentarz