problem dpf fap i jego wypalanie - rozkminki ciag dalszy?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • JKaczyński
    Classic
    • 2013
    • 3

    #51
    Panowie
    Mam silnik CEGA od miesiąca i zauważyłem, że jeżdżąc po mieście na jałowym mam obroty 900-1000 i na zimnym i na ciepłym.
    Czytałem że to wypalanie DPF może być ale u mnie strasznie długo to trwa.
    W sensie odkąd kupiłem zrobiłem po mieście ok 600km z czego przez ok. tydzień i 200km miałem normalne obroty - 800. Resztę tego czau ciągle utrzymują mi się na luzie obroty podwyższone i nie ważne czy jadę w korku czy np po obwodnicy przez 15 min, z prędkościami 80-100km/h.
    Pytanie:
    1. czy jak mam te podwyższone obroty na jałowym to muszę stać i czekać aż się wypali??
    bo jak dotąd nie robiłem tego i jeździłem normalnie myśląc że kiedyś się to skończy i za pierwszym razem tak było - po tygodniu obroty wróciły do normy ale teraz jeżdżę już drugi tydzień i ciągle to samo.
    2.Kupiłem kabel do VCDSa i zainstalowałem go.
    Może mi ktoś jako kompletnemu laikowi powiedzieć po kolei gdzie trzeba wejść żeby sprawdzić czy to faktycznie się filtr wypala i jaki ma procent zapełnienia?
    pomóżcie

    Komentarz

    • asterix_007
      Drive
      • 2013
      • 60

      #52
      koledzy jak to jest powiedzcie mi? dziś podjechałem na komputer swoim autem, tak z ciekawości, bo nigdy po zakupie nie jeździłem nic sprawdzać, i jako pozytywna część tego sprawdzenia to to że nie mam żadnych błędów, a druga, ta bardziej negatywna to taka, że niby mój dpf jest zabity sadzą w ilości 48gr czy coś takiego. zostałem poinformowany, że sterownik automatycznie "pobudza" do wypalania gdy filtr jest zapchany jedynie do poziomu 41gramów sadzy, i że u mnie teraz nie ma szans aby automatycznie ten proces sie rozpoczął..
      mechanik powiedział że można odpalić wypalanie przez podłączenie do komputera, ale musi się to odbywać na postoju, przez 15 min, z obrotami na poziomie 3500.? pytałem czy wymuszenie wypalania przez komputer nie może być realizowane w czasie jazdy to mechanik powiedział mi że nie, że może to być tylko na postoju, a jest to ryzykowne ponieważ przez kwadrans silnik jest bardzo przesilany i może dojść do uszkodzenia.

      ze swojej strony dodam, że nie przerwałem żadnego procesu wypalania, ani też na zegarach nie świeci się kontrolka filtra, ani nie było do tej pory z tym związanych żadnych błędów. czy sterownik sam wymusi wypalanie gdy uzna to za konieczne?? czy ewentualnie jeżeli muszę wymusić wypalanie po podłączeniu pod kompa to czy można to przeprowadzić normalnie podczas jazdy??
      pomóżcie... bo wydaje mi się że mój mechanik chyba delikatnie mówiąc chce się uczyć na moim aucie, albo chce zedrzeć kasę za wywalenie tego ustrojstwa...

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #53
        Sterownik wypala sobie kiedy mu pasuje. W 1.6TDI objawia sie podniesionymi do 1000 wolnymi obrotami, mega szybkim rozgrzaniem zimnego silnika i taki basowy dzwiek samego silnika. U mnie dodatkowo cos szura pod maska przy schodzeniu z obrotow.

        Co do samego wypalania to u mnie potrafi wypalac i co 200km
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • asterix_007
          Drive
          • 2013
          • 60

          #54
          Zamieszczone przez Maicroft
          Sterownik wypala sobie kiedy mu pasuje. W 1.6TDI objawia sie podniesionymi do 1000 wolnymi obrotami, mega szybkim rozgrzaniem zimnego silnika i taki basowy dzwiek samego silnika. U mnie dodatkowo cos szura pod maska przy schodzeniu z obrotow.

          Co do samego wypalania to u mnie potrafi wypalac i co 200km
          u mnie do tej pory wypalał się mniej więcej co 400-500km, czyli z tego co mówisz, skoro sterownik "wypala sobie jak mu pasuje" to nie ma tutaj znaczenia w jakim stopniu jest zapchany filtr - czy jest to 40 czy 50gr sadzy... coś mi się wydaje że ten "wielki mechanik" wali w kulki...

          Komentarz

          • mattyah4x4
            Rider
            • 2013
            • 664

            #55
            zrobiłem autem jakieś 6 tys km. po Polsce od zakupu (wcześniej auto eksploatowane między holandią a francją) - pojazd ma (wiarygodnego) przebiegu 210 tys km.

            w większości jeżdżę po mieście - takie przebiegi po parę kilometrów, później silnik się wychładza, znowu parę kilometrów i koniec dnia, raz na dwa weekendy jakiś przelot 200-300 km

            zatem, według tego co się pisze o DPF-ie - powinienem mieć przesrane tj. kontrolki wszelkiej masci, wypalanie co 200 km i takie różne białe dymy ?

            otóż nie mam nic, kontrolki dpf-a nie widziałem, nie widziałem też ani podniesionego spalania chwilowego ani podniesionych obrotów - auto nie dymi i wogóle zachowuje się najnormalniej w świecie :roll:

            jak żyć, panie Prezesie, jak żyć ? przecież nie może być tak, że nie mam problemów ze słynnym bandytą DePeEeeFem ! :szeroki_usmiech
            Diesel Service Śmietana
            43-210 Kobiór
            ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

            uwaga
            nie robimy pompowtryskiwaczy

            Komentarz

            • frontside
              Classic
              • 2010
              • 2
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #56
              Może jeździsz mocniej niż przeciętny skodzista. Filtr DPF ma zatrymywać sadze (auto nie dymi). Jak się odpowiednio rozgrzeje to sadzę wypala. Jak ktoś jeździ dużo i szybko (przede wszystkim szybko) to mu się filtr sam wypali i żadna procedura wypalania nie jest dostępna.
              Poza tym przy 100+kkm zwykle sprężarka już nie domaga - obiaw kopcenie. Ale jak jest dpf to kopcenia nie ma tylko szybciej się zapycha.
              Z tym popiołem to są śmieci w paliwie nie palne - tego wypalić się nie da, i się zbiera w filtrze.
              BTW. za dpfem nie powinno być żadnego dymu - on jest od tego żeby "dym" wypalić.

              Pozdrawiam Były (na szczęście) użytkownik 2.0tdi

              Komentarz

              • mattyah4x4
                Rider
                • 2013
                • 664

                #57
                Zamieszczone przez frontside
                Może jeździsz mocniej niż przeciętny skodzista.
                ależ skąd ! jeżdżę właśnie wybitnie "na grzyba"... :roll:
                Diesel Service Śmietana
                43-210 Kobiór
                ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                uwaga
                nie robimy pompowtryskiwaczy

                Komentarz

                • Agamek12
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 9935
                  • Ford

                  #58
                  Odgrzeję. Myślicie, że warto zainteresować się regeneracją DPF-a w tej firmie?
                  Naprawimy twój filtr cząstek stałych DPF lub FAP. Gwarantujemy przywrócenie 99% sprawności Twojego filtra DPF i roczną gwarancję.
                  Adam... Używam:
                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                  Passek: B6 175KM/366Nm

                  Komentarz

                  • himi
                    L&K
                    • 2013
                    • 1115
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                    #59
                    Opinie o regeneracjach są dość sceptyczne. Klęka ci jednak DPF?

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9935
                      • Ford

                      #60
                      Zamieszczone przez himi
                      Opinie o regeneracjach są dość sceptyczne. Klęka ci jednak DPF?
                      Cholera go wie...
                      Na przejechane 4kkm raz włączyła mi się kontrolka na kilka sekund, tydzień temu po staniu w korku na godzinkę...
                      Zakładam, że układ oczyszczania spalin mam wciąż sprawny, ale może warto go usprawnić? Wolałbym go zregenerować nić ewentualnie wycinać.
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • piotrek_gdy
                        RS
                        • 2008
                        • 7723
                        • Volkswagen
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        #61
                        w ASo nowy z wymiana ok 1600pln- może jednak kup cos nowego :wink:
                        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                        Komentarz

                        • Agamek12
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 9935
                          • Ford

                          #62
                          Zamieszczone przez piotrek_gdy
                          w ASo nowy z wymiana ok 1600pln- może jednak kup cos nowego :wink:
                          O tym nie wiedziałem... A jaki koszt w warsztatach niezależnych?
                          Adam... Używam:
                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                          Passek: B6 175KM/366Nm

                          Komentarz

                          • piotrek_gdy
                            RS
                            • 2008
                            • 7723
                            • Volkswagen
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            #63
                            Agamek12, nie wiem, bo sie pozbyłem wrzodu przy okazji wirusa :wink:
                            jak się orientowałem 2 lata temu to koszt był ok 1000-1200 co czyniło preceder dla mnie bezsensownym
                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #64
                              Tylko po co psuc auto, ktore nie dymi i zacznie dymic jak Ikarus po wycieciu, a dalej bedzie seria, czy tam seria z delikatnym programem.

                              Co innego jak sie modzi takiego Paska na te 250-280KM :twisted:
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • piotrek_gdy
                                RS
                                • 2008
                                • 7723
                                • Volkswagen
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                #65
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Tylko po co psuc auto, ktore nie dymi i zacznie dymic jak Ikarus po wycieciu, a dalej bedzie seria, czy tam seria z delikatnym programem
                                może dlatego, że w warunkach codziennego jeżdżenia po 1,5km do pracy po prostu DPF padł?
                                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                Komentarz

                                • kuebk
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 74

                                  #66
                                  Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Tylko po co psuc auto, ktore nie dymi i zacznie dymic jak Ikarus po wycieciu, a dalej bedzie seria, czy tam seria z delikatnym programem
                                  może dlatego, że w warunkach codziennego jeżdżenia po 1,5km do pracy po prostu DPF padł?
                                  Po co w takim razie kupowac diesla do takich dystansow?

                                  Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                  w ASo nowy z wymiana ok 1600pln- może jednak kup cos nowego :wink:
                                  W takiej cenie to widzialem aftermarketowe zamienniki, to jest jakas potwierdzona informacja ze w ASO Skody jest tak tanio?

                                  Komentarz

                                  • piotrek_gdy
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 7723
                                    • Volkswagen
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    #67
                                    Zamieszczone przez kuebk
                                    Po co w takim razie kupowac diesla do takich dystansow?
                                    a czy to twoja kasa żebyś mi wyliczał czym mam jeździć? :roll:

                                    [ Dodano: Nie 19 Kwi, 15 23:08 ]
                                    Zamieszczone przez kuebk
                                    w ASO Skody jest tak tanio
                                    sugerujesz, że w ASo srAUDI jest drożej?
                                    to po co kupujesz auto które jest tak drogie w serwisowaniu :wink:
                                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                    Komentarz

                                    Pracuję...