[O2] DPF 1.6 TDI CR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tomek000
    Ambiente
    • 2013
    • 143
    • Octavia II (1Z3)
    • CBZB 1.2 TSI 105 KM
    • DADA 1.5 TSI 150 KM

    #51
    xplo , screeny moje i Maicroft są z VDCS, jak widzisz bloki pomiarowe mamy inne pomimo tych samych silników, więc u Ciebie mogą być jeszcze inne, opisy powinny być te same.
    Kodiaq 1.5 DSG Style

    Komentarz

    • asterix_007
      Drive
      • 2013
      • 60

      #52
      koledzy, od usunięcia DPFu minęło już 7tys km, i powiem Wam że nic się nie dzieje, poza tym że na wydechu zrobił się nalot z sadzy z olejem nie dzieje się nic, cały czas jest taki sam stan, proces wypalania od usunięcia nigdy nie powrócił, i w końcu normalnie jeźdzę bez myślenia o wypalaniu.
      co ciekawe, badałem - tak z ciekawosci - analizatorem spalin spaliny w aucie z filtrem i u mnie - parametry praktycznie bez różnicy.

      Komentarz

      • siemi1
        L&K
        • 2012
        • 1287
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BMM 2.0 TDI 140 KM

        #53
        A ja z dymieniem?
        Spalanie - Motostat.pl
        Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
        Moja OII FL 2.0TDI Kombi, oszust RS
        Sprzedam na OLX!!

        Komentarz

        • asterix_007
          Drive
          • 2013
          • 60

          #54
          zachowuje się lepiej niż 1.9tdi.. jak mialem 1.9 to przy mocnym depnieciu było widać za mną czarną sadze a za tym wielokrotnie patrzyłem i nie widac nic, podejrzewam że tak będzie przy CR, bo jednak dawkowanie paliwa jest tutaj chyba trochę mniejsze

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #55
            Podlaczylem dzis kompa. Od poprzedniego odczytu w marcu 2013 minelo jakies 19kkm.

            Jak widac od ostatniego wypalenia filtra auto przejechalo ~140km i spalilo 10,6l paliwa. To by sie zgadzalo, w tym 40km trasy i reszta miasto. Przed tym 1000km w trasie.

            Wartosc soot mass calculated nizsza niz rok wczesniej 10,14g teraz rok temu 13,46g. Roznica cisnien rowniez nizsza, wiec tak jakby lepszy przeplyw.
            Załączone pliki
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Tomek000
              Ambiente
              • 2013
              • 143
              • Octavia II (1Z3)
              • CBZB 1.2 TSI 105 KM
              • DADA 1.5 TSI 150 KM

              #56
              Zamieszczone przez Maicroft
              Wartosc soot mass calculated nizsza niz rok wczesniej 10,14g teraz rok temu 13,46g.
              Na ten parametr nie ma co patrzyć i porównywać, za każdym pomiarem będzie inne wskazanie.
              U mnie rośnie mniej więcej 2-3gr na 100km w zależności gdzie i jak jeżdżę. Jak urośnie do 20-21gr zachodzi proces wypalania i spada do 5-6gr i tak w kółko.
              Kodiaq 1.5 DSG Style

              Komentarz

              • himi
                L&K
                • 2013
                • 1115
                • Octavia II (1Z3)
                • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                #57
                Fabia II 1,6 TDI CAYA - czy to możliwe, że procedura wypalania DPF jest sygnalizowana ( w trasie) migającą kontrolką świec? Żonie (użytkuje auto) zaczęła ona mrugać kilka dni temu. Później gasła. Podjechałem na komputer i jedyne co wykazał to proces wypalania DPF-a dwa razy w ciągu ostatnich 550 km.
                Auto jeździ codziennie trasy po 80 km (2x40km). Raczej nie delikatnie, żona lubi przycisnąć więc obroty samochód ma....

                Miganiu kontrolki świec nie towarzyszył żaden inny objaw. Do wczoraj. Na postoju sprawdziłem - kręcił max 3000 obrotów przy zapalonej kontrolce. Wyłączenie/włączenie - wszystko wraca do normy jazda bez kontrolki....

                Nie pali mi się wydawać kolejne 60 złotych na diagnostykę w stylu ,,wypala się panu DPF''. Odnoszę wrażenie, że jeśli nawet, to za często. Co powinienem zrobić? ASO? Na samą myśl czuję niesmak

                PS - jak to fajnie, że moja Octa nie ma tego filtra

                Komentarz

                • technics
                  Drive
                  • 2013
                  • 73

                  #58
                  To napewno nie wypalanie dpf . Spiralka od swiec zarowych informuje o problemie z silnikiem i ma strasznie wiele zastosowan .

                  Komentarz

                  • mokrzo
                    Classic
                    • 2013
                    • 2

                    #59
                    Kolega technics ma rację, u mnie za pierwszym razem jak paliła się ta kontrolka to okazało się, że jest problem z zaworem EGR. Jak dała o sobie znać drugi raz po jakimś czasie oczywiście to sprawa dotyczyła czujnika różnicy ciśnienia DPF. W pierwszym przypadku auto weszło w tryb awaryjny przy drugim już nie.

                    Komentarz

                    • himi
                      L&K
                      • 2013
                      • 1115
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                      #60
                      Winowajcą kontrolek w Fabii był....filtr powietrza z Vix. Po podmianie na oryginał z ASO - problem w Fabii zniknął.

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #61
                        Dzis po podlaczeniu pod VASa chcialem zobaczyc jak stan DPFa ocenia VAS.

                        Przebieg ~50kkm zapelnienie 16.0 g przy granicznym 70g. Minimalny przebieg jaki przejedzie jeszcze DPF to kolejne 53kkm. Zastanawiam sie czy po 100kkm bedzie zapelnienie na poziomie 32 g czy moze byc mniejsze lub wieksze. W ten sposob 220kkm bez najmniejszego problemu
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Tomek000
                          Ambiente
                          • 2013
                          • 143
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                          • DADA 1.5 TSI 150 KM

                          #62
                          Maicroft w który bloku odczytałeś te 16g 53kkm?

                          Particle filter; soot mass measured?
                          Kodiaq 1.5 DSG Style

                          Komentarz

                          • himi
                            L&K
                            • 2013
                            • 1115
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                            #63
                            Mnie ciekawi parametr dotyczący zakładanych możliwości DPF-a. Skąd go wziąłeś?
                            U mnie na soot mass measured też 16g.

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #64
                              Bylo to sprawdzone na VASie, nie przy pomocy VCDSa.


                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • kuebk
                                Drive
                                • 2011
                                • 74

                                #65
                                Raczej ODIS niz VAS.

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #66
                                  Niech bedzie
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • voithmen
                                    Drive
                                    • 2015
                                    • 68

                                    #67
                                    Witam
                                    Przeglądałem forum i nie znalazłem zabardzo problemu. Wiec podpinam się pod temat.
                                    Podczas wypalania DPF nawiewa mi do kabiny taki smród spalin, bądź palonego plastiku lub cos podobnego miał ktoś taki problem? Czy może mam nieszczelny kanał dolotu powietrza do kabiny i zaciąga mi z pod maski ?

                                    Komentarz

                                    • AdamB
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 8030
                                      • Octavia IV (NX3)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      #68
                                      voithmen, w OIII czuć taki zapach ale tylko na zewnątrz auta i na postoju.
                                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                      Komentarz

                                      • voithmen
                                        Drive
                                        • 2015
                                        • 68

                                        #69
                                        AdamB jak jadę to jest ok nie ma problemu ale jak tylko się zatrzymam od razu wiewa mi do środka przez nawiewy, jak otwieram maskę to też czuć to i z tyłu przy wydechu,

                                        Komentarz

                                        • kuebk
                                          Drive
                                          • 2011
                                          • 74

                                          #70
                                          Zdarzaly sie przypadki ze metalowy pierscien ktory jest montowany miedzy turbo a DPF przepuszczal spaliny albo przy jakiejs robocie ktos go zapomnial zamontowac.

                                          Nie mowie ze to na pewno to ale warto sprawdzic.

                                          Komentarz

                                          • voithmen
                                            Drive
                                            • 2015
                                            • 68

                                            #71
                                            Kuebk ale czy gdyby ten pierścień puszczał to chyba można było by czuć spaliny nie tylko w momencie wypalania DPF? tylko cały czas? dodam ze moja O2FL ma już nalatane 210Kkm i problem mam już od 30kkm ale jakos nie było czasu zabrać się za to . Słyszeliście o rozszczelnieniu DPF ? może jakoś jest nieszczelny i ucieka z niego jak wypala. Dodam ze pod VCDS nie pokazuje żadnego błędu z czujników.

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #72
                                              Jakie zapelnienie pokazuje sterownik ??

                                              Bledy czujnikow to jedno, a drugie to ich wskazania.
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • voithmen
                                                Drive
                                                • 2015
                                                • 68

                                                #73
                                                Maicroft wersja vcds 12,12 nie mogę połączyć się z blokiem pomiarowym będę kombinował z nowsza wersja wiec nie wiem jakie zapełnienie. A zapełnienie ma cos do wydobywającego się nieprzyjemnego zapachu (spalin)??

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #74
                                                  Jak filtr jest zabity, to spaliny tym bardziej przy wysokiej temp moga wydostawac sie przez nieszczelnosc.

                                                  Nie laczy sie na wlaczonym silniku, czasem dziala na wylaczonym - takie to zycie klonow w calej gamie CAY :wink:
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  • voithmen
                                                    Drive
                                                    • 2015
                                                    • 68

                                                    #75
                                                    to muszę znaleźć kogoś kto mi zrobi diagnoze

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...